شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

علائم سکته قلبی در آزمایش خون

 آزمایش خون بسیاری از ابهامات پزشکی را مشخص می کند.علائم سکته قلبی در آزمایش خون کم و بیش مشخص میشود. اما همواره باید جهت تشخیص دقیق مشکلات قلبی به پزشک قلب و عروق مراجعه کرد و از تست های تشخیصی مختص مشکلات قلبی بهره برد.ما در این مقاله به بررسی نشانه های سکته قلبی در آزمایش خون میپردازیم.

کلینیک قلب دکترضربان با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

علائم سکته قلبی در آزمایش خون

علائم سکته قلبی در آزمایش خون چیست؟

آزمایش خون به طور گسترده ای برای کمک به پزشکان در تشخیص حملات قلبی پس از تجربه علائم توسط بیمار استفاده می شود. محققان اخیراً نسخه دقیق تری از یک آزمایش را پیدا کرده اند که ممکن است احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی سال ها قبل از بروز علائم بیماری های قلبی عروقی را پیش بینی کند.

این آزمایش تروپونین I با حساسیت بالا است.آزمایش تروپونین I می تواند به پیش بینی شروع مشکلات قلبی عروقی در بزرگسالان کمک کند.

به گفته محققان ، افرادی که با افزایش سطح تروپونین I هیچ نشانه ای از بیماری قلبی نشان نمی دهند ، بیشتر احتمال دارد که مشکلات قلبی زیر را در آینده تجربه کنند :

  • حمله قلبی
  • بیماری کرونر قلب
  • سکته
  • نارسایی قلبی

افرادی که سطح کلسترول بالا ، فشار خون ، سیگار کشیدن و دیابت دارند بیشتر مستعد ابتلا به مشکلات قلبی هستند.

آنزیمی در آزمایش خون که نشان دهنده آسیب قلبی است.

آنزیم ها موادی هستند که بدن برای سرعت بخشیدن به برخی واکنش های شیمیایی ایجاد می کند. بعد از آسیب دیدن قلب ، آنزیم های خاصی آزاد می شود که پزشکان می توانند با اندازه گیری آنها در آزمایش خون وجود آسیب قلبی را تأیید کنند.

علائم سکته قلبی در آزمایش خون

آنزیم هایی که برای بررسی اینکه آیا فردی دچار حمله قلبی شده اندازه گیری می شود تروپونین T (TnT) و تروپونین I (TnI) نامیده می شوند و تغییر آنها علائم سکته قلبی در آزمایش خون می باشد.

سطح تروپونین به طور معمول آنقدر پایین است که نمی توان آن را تشخیص داد ، بنابراین یک آزمایش تروپونین مثبت به طور معمول به معنی آسیب دیدگی قلب و علائم سکته قلبی در آزمایش خون است. هرگونه آسیب قلبی می تواند باعث افزایش سطح تروپونین شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد که تروپونین یافت شده در حین آزمایش خون ممکن است بیماری قلبی در آینده و خطر سکته مغزی را پیش بینی کند و علائم سکته قلبی در آزمایش خون محسوب شود.تروپونین ها نوعی آنزیم هستند که در صورت آسیب دیدن قلب تولید می شوند.

پزشکان معمولاً خطر مشکلات قلبی عروقی را با سابقه خانوادگی ، فشار خون ، بیماری های دیگر از جمله دیابت و سابقه و همچنین مطالعات آزمایشگاهی از جمله نشانگرهای کلسترول و التهاب ارزیابی می کنند.

آیا افزایش این آنزیم در آزمایش خون فقط مرتبط با مشکلات قلبی است؟

 افزایش این آنزیم میتواند علائم سکته قلبی در آزمایش خون باشد اما همیشه نشانه قطعی وجود مشکل قلبی نمی باشد.طبق تحقیقات اخیر منتشر شده ، افزایش سطح تروپونین فقط نشان دهنده ناراحتی قلبی نیست.مشکلات سلامتی دیگری مانند ناراحتی کلیه  و وجد عفونت میتواند منجر به افزایش این انزیم شود.به همین دلیل در کنار آزمایش خون باید تست های تشخیصی دیگری همچون نوار قلبی،اکوکاردیوگرام و تست استرس انجام شود تا دلیل اصلی افزایش این آنزیم مشخص شود.

آزمایش‌ها و تست‌ها

 هنگامی که وارد اورژانس می‌شوید، تحت معاینه فیزیکی و یک سری آزمایشات قرار می‌گیرید که احتمال و شدت انفارکتوس حاد میوکارد (AMI) مشخص شود. طبق توافق انجمن بین المللی AMI، حداقل یکی از موارد زیر نشان دهنده حمله قلبی، همراه با افزایش بیومارکرهای قلبی (موادی که بر اساس حمله قلبی وارد خون می‌شوند) است.

علائم ایسکمی (محدودیت جریان خون)، تغییرات در فعالیت الکتریکی قلب (اندازه‌گیری شده توسط الکتروکاردیوگرام)، شواهدی از انسداد عروق که در آنژیوگرافی دیده می‌شود، و تغییرات در ریتم قلب که در مطالعات تصویربرداری قابل مشاهده است.

عوارض سکته قلبی چیست؟

برخی از افراد پس از اینکه دچار علائم سکته قلبی می‌شوند، حمله قلبی را نیز تجربه می‌کنند که بسته به شدت آن علائم حمله قلبی متفاوت است. این عوارض عبارتند از:

افسردگی: این یک عارضه شایع پس از حمله قلبی است که ارتباط با اقوام و دوستان می‌تواند در این شرایط به شما کمک کند.

آریتمی های قلبی: ضربان قلب نامنظم، خیلی سریع یا خیلی آهسته

ادم: مایع تجمع یافته و باعث تورم در مچ پا و پا می‌شود.

آنژین: عدم رسیدن اکسیژن به قلب و ایجاد درد قفسه سینه

نارسایی قلبی: قلب دیگر نمی‌تواند به طور موثر خون را پمپاژ کند و باعث خستگی، تنگی نفس و تورم می‌شود.

پارگی میوکارد: این پارگی در قسمتی از قلب اتفاق می‌افتد که به علت آسیب ناشی از حمله قلبی

تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از بروز مشکلات قلبی

گرچه ما نمی توانیم برخی از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مانند جنسیت ، سن و سابقه خانوادگی را تغییر دهیم ، اما اقدامات لازم برای کاهش خطر وجود دارد.

علائم سکته قلبی در آزمایش خون

تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. رژیم غذایی مناسب ،کاهش وزن و ورزش کردن در پیشگیری از مشاهده علائم سکته قلب در آزمایش خون و مشکلات قلبی مهم هستند. عدم استعمال سیگار در افرادی که این کار را انجام می دهند عامل مهمی است . همچنین مراجعه به یک پزشک قلب و عروق و مصرف داروهای خاص برای کاهش خطر بیماری قلبی بسیار موثر می باشد.

کلینیک قلب دکترضربان با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس