شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

تست تردمیل برای قلب

گاهی اوقات پزشک قلب و عروق برای شما تست تردمیل برای قلب تجویز می نماید و شما می خواهید قبل از انجام این تست در مورد چگونگی انجام آن آگاهی کامل داشته باشید.ما در این مقاله به بررسی دقیق تست ورزش برای قلب میپردازیم و همه ی ابهامات ذهنی شما را برطرف می نماییم.

 

تست تردمیل برای قلب

تست تردمیل برای قلب چیست؟

برای ارزیابی دامنه توانایی قلب از یک تست استرس ورزشی که به آن تست استرس قلبی و یا تست تردمیل برای قلب گفته می شود ، استفاده می شود. همه ما در زندگی روزمره فعالیت های مختلفی انجام می دهیم.

وقتی ما نشسته ایم ، قلب خیلی سخت کار نمی کند. وقتی پیاده روی سریع ، شنا و یا دویدن را انجام میدهیم ، قلب ما مجبور است کارهای بیشتری انجام دهد. تست تردمیل برای قلب ارزیابی عینی عملکرد قلب در حین افزایش فعالیت را نشان میدهد. این یک روش بسیار خوب برای ارزیابی سلامت قلب است.

آیا برای تست ورزش برای قلب کاری باید انجام دهیم؟

برای انجام تست تردمیل برای قلب باید لباس راحت و مناسب بپوشید. ممکن است به شما توصیه شود دو تا سه ساعت قبل از آزمایش از نوشیدنی های حاوی کافئین یا خوردن یک وعده غذایی سنگین پرهیز کنید تا اندازه گیری ها تا حد ممکن دقیق باشد.

تست تردمیل برای قلب چگونه انجام میشود؟

تست استرس قلب شامل راه رفتن روی تردمیل یا استفاده از دوچرخه ورزشی است. سرعت و شیب تردمیل به تدریج بالا می رود. در طول تست ورزش برای قلب شما به دقت توسط پزشک قلب کنترل می شوید تا ببیند ضربان قلب و فشار خون شما چه می کند.

همچنین فعالیت الکتریکی قلب از طریق نوار قلب ثبت میشود. یک تست تردمیل برای قلب به طور معمول حداکثر 12 دقیقه طول میکشد. مدت زمانی که شخص برروی تردمیل پیاده روی می کند به طور متوسط ​​حدود 9 دقیقه است.

تست تردمیل برای قلب

بعضی اوقات در حین تست ورزش برای قلب ، از داروی قطره ای برای افزایش فعالیت قلب استفاده می شود ، به عنوان مثال در بیمارانی که نمی توانند خیلی خوب راه بروند از این روش استفاده میشود. این نوع تست استرس ممکن است با تصویربرداری از قلب نیز ترکیب شود .

تصویربرداری ممکن است با سونوگرافی (به اصطلاح اکو استرس) انجام شود. این تست برای مشاهده حجم قلب، کنترل دقیق فشار خون ، ضربان قلب و عملکرد قلب استفاده میشود.

آیا تست تردمیل برای قلب به بدن آسیب می رساند؟

در طول انجام تست ورزش برای قلب اصلاً نباید صدمه ببیند. علائم برخی از بیماران ممکن است در اثر ورزش ایجاد شود ، بنابراین این علائم ممکن است در طول این آزمایش تحریک شوند ، اما با پایان آزمایش باید سریع متوقف شوند.برای انجام این تست به یک متخصص قلب و عروق خوب مراجعه نمایید.

در اکثر قریب به اتفاق موارد ،برای کسی که بیماری قلبی هم دارد ،این تست بی خطر است.زیرا  این آزمایش قبل از ایجاد هرگونه مشکل متوقف می شود. پس از پابان تست تردمیل برای قلب ممکن است 10 یا 15 دقیقه طول بکشد تا به حالت عادی برگردید ، اما این فقط دوره استراحت معمول پس از هر نوع ورزش است و عوارض جانبی محسوب نمیشود.

آیا در طول تست تردمیل برای قلب خطری شخص را تهدید میکند؟

درد طول تست استرس قلب علائم شما به دقت کنترل می شود و پزشک قلب در طول انجام تست می داند که در صورت بروز علائم باید تست را متوقف کند. هیچ خطر قابل توجهی در این آزمایش وجود ندارد ،زیرا در شرایط کنترل شده و تحت نظارت انجام می شود. قبل از رسیدن به سطحی از ورزش که باعث ناراحتی قلب می شود ، تست تردمیل برای قلب باید متوقف شود.

انجام یک آزمایش کنترل شده مانند تست تردمیل برای قلب بسیار مطمئن تر از 10 کیلومتر دویدن است که می دانید ممکن است مشکلی در قلب وجود داشته باشد.

 

تست تردمیل برای قلب

 

این تست چه کمکی به پزشک قلب و عروق میکند؟

تست ورزش برای قلب برای دیدن عملکرد قلب در شرایط استرس و فعالیت طراحی شده است. به عنوان مثال ، اگر کسی در یکی از عروق کرونر دچار تنگی شود ، این ناهنجاری ممکن است در ردیابی الکتریکی که در طول آزمایش ثبت میشود ، نشان داده شود.به طور کلی این تست برای مشاهده حجم قلب، کنترل دقیق فشار خون ، ضربان قلب، عملکرد قلب و وضعیت عروق استفاده میشود.

آیا کسی وجود دارد که تست استرس قلب برای او مناسب نباشد؟

اگر شخصی مشکل قلبی شدیدی دارد ، معمولا پزشک قلب و عروق تست استرس قلب را در نظر نمی گیرید ، اما برای اکثر افراد مناسب است.

آیا بعد از تست استرس به آزمایشات بیشتری احتیاج است؟

مطمئناً ممکن است آزمایشات اضافی لازم باشد. از تست استرس قلب اغلب به عنوان تست غربالگری استفاده می شود. اگر نتیجه طبیعی است ، معمولاً دیگر به آزمایشات دیگری نیازی نخواهید داشت.

اگر اینگونه نباشد ، بسته به نوع مشکل شناسایی شده ، ممکن است به آزمایشات دیگری نیاز داشته باشید. آنژیوگرام کرونر یکی از رایج ترین آزمایش های پیگیری است.حتما در نظر داشته باشید که برای انجام تست تردمیل برای قلب به یک متخصص قلب و عروق خوب مراجعه نمایید تا مراحل تشخیص و درمان به درستی و در اسرع وقت صورت بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس