شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

متخصص آنژیوگرافی قلب

بسیاری از بیماران قلبی، خیلی وقت ها درمان درد قلب خود را به تعویق می اندازند و وقتی که درد آنها به مرحله ای سخت و طاقت فرسا رسید، به بهترین متخصص قلب و عروق مراجعه می کنند. در این شرایط که اوضاع قلب و عروق شما به شدت وخیم شده است، ممکن است پزشک به شما آنژیوگرافی قلب را پیشنهاد دهد و تمام وجود شما را ترس آنژیوگرافی فراگیرد. با وجود این شرایط توجه کنید که باید هرچه زودتر برای جلوگیری از ابتلا به سکته قلبی به متخصص آنژیوگرافی قلب مراجعه کنید.

متخصص آنژیوگرافی قلب باید ویژگی هایی امیدوار کننده و منحصر به فرد داشته باشد تا فرد بتواند او را به عنوان بهترین دکتر آنژیوگرافی قلب در تهران انتخاب کند.

بنابراین با کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان برای دانستن ویژگی های متخصص آنژیوگرافی قلب، همراه باشید.

آنژیوگرافی چیست؟

آنژیوگرافی از دو کلمه شامل آنژیو به معنای رگ و گرافی به معنای نگاشتن تشکیل شده است. روش های مختلفی برای انجام آنژیوگرافی موجود است و برای تمامی رگهای بدن میتوان این کار را انجام داد. همچنین این روشی است که در آن از پرتو ایکس به منظور معاینه و بررسی رگ های خونی استفاده می شود.

آنژیوگرافی بر پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماریهای وریدها ، عروق و عروق لنفاوی متمرکز است.

با استفاده از این روش، متخصص آنژیوگرافی قلب، میتواند انسداد رگ و جریانات خون به قلب را به خوبی تشخیص دهد. در این روش، کاتتر با انعطاف پذیری مناسب وارد جریان خون بیمار می شود و ماده حاجب به رگهای شما وارد می شود و نتیجه با استفاده از اشعه ایکس نمایش داده می شود. با دستگاه پرتوایکس از رگ ها تصویر برداری می شود و وضعیت انسداد رگ ها و سلامت آن بررسی می شود.

آنژیوگرافی قلب می تواند در تشخیص سکته قلبی ، ناهنجاری شریانی ، لخته خون و تنگی عروق کمک کند.

آنژیوگرافی چگونه انجام می شود؟

وقتی بدن بیمار در معرض اشعه ایکس قرار میگیرد ، سایه ای روی فیلم ایجاد می شود و رگ های خونی انسان نمایش داده نمی شود. اما وقتی ماده حاجب از طریق کاتتر وارد رگ های خونی بیمار می شود، رگ های خونی نمایان می شود، این ماده از ید تشکیل شده و پرتو ایکس توانایی عبور ار آن را ندارد.

برای انتقال ماده حاجب از کاتتر استفاده میکنند و این وسیله انعطاف پذیر رو از راه شریان دست یا ران پا وارد می کنند تا به یکی از 4 شریان قلب برسد. متخصص آنژیوگرافی قلب، با استفاده از یک مانیتور ، این کاتتر انعطاف پذیر را داخل رگ های خونی هدایت می کند.

در این میان از دستگاهی به نام دستگاه فلوروسکوپی یا بازوی c استفاده می شود که اشعه ایکس را تولید کرده و آن  را به تصویر تبدیل می کند. در نهایت نوعی نقشه شریان تولید می شود.

دلایل انجام آنژیوگرافی توسط متخصص آنژیوگرافی قلب

متخصص آنژیوگرافی قلب

متخصص آنژیوگرافی ممکن است به یک سری از دلایل زیر برای شما آنژیوگرافی قلب انجام دهد:

درد در ناحیه قفسه سینه

مشکلات دریچه قلب

علائم بیماری سرخرگ کرونری مثل درد در قسمت ناحیه قفسه سینه بیمار

نتایج غیرعادی در تست استرس قلب

اختلال قلبی مادرزادی

بنابراین قبل از انجام آنژیوگرافی، تشخیص بیماری توسط بهترین دکتر قلب بسیار مهم است .

متخصص آنژیوگرافی قلب

پزشکان کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان از تمامی مخاطبان خواهش می کنند که سلامت قلب و عروق خود را جدی بگیرند. چرا که نگهداری از این گنج درونی وظیفه هر انسانی می باشد. پس انتخاب متخصص آنژیوگرافی قلب خوب، مهم می باشد.

با کلینیک دکتر ضربان برای یافتن متخصص آنژیوگرافی قلب همراه باشید .

آموزش بالینی متخصص در دیگر زمینه های پزشکی

برخی از متخصصان آنژیوگرافی ابتدا برای تخصص دیگری آموزش دیده اند و این افراد تخصص دوم را به پایان رساندند و در دیگر کلینیک ها دوره های آموزشی فراوانی گذرانده اند. این افراد تصویر را تفسیر می کنند و فرد بیمار را به پزشک مناسب ارجاع می دهند و متخصص آنژیوگرافی قلب، به مسائل بالینی به طور عمیق تری میپردازد.

پزشکان کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان، آموزش بالینی عمیق و پیشرفته را گذرانده اند و تمامی موارد را درمورد مشکل بیمار بررسی می کنند.

هزینه آنژیوگرافی قلب توسط بهترین دکتر آنژیوگرافی

از متخصص آنژیوگرافی قلب درمورد هزینه این عمل سوال کنید و حتما پیگیر باشید که راه دیگری جز انجام آنژیوگرافی برای شما پیشنهاد می شود یا خیر. اگر هزینه این کار برای شما سنگین باشد، از پزشک خود درباره راهکاری دوم بپرسید.

به منظور کاهش این هزینه ها، از متخصص آنژیوگرافی قلب، درمورد بیمه مورد قبول او سوال کنید.

بررسی مدرک علمی متخصص آنژیوگرافی قلب

شما می توانید  نام پزشک موردنظرتان را در اینترنت جستجو کنید تا از مدرک تحصیلی، گواهینامه و تخصص وی مطلع شوید.

پزشکان کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان دارای بورد فوق تخصصی بیماری های قلب و عروق در زمینه های مختلف مثل آنژیوگرافی می باشند و تمام این افراد سال های زیادی را در این حرفه تلاش کرده اند .

درمورد متخصص آنژیوگرافی قلب از دیگران بپرسید.

متخصص آنژیوگرافی قلب

دوستان و اقوام شما می توانند به شما در یافتن متخصص آنژیوگرافی خوب کمک کنند . این افراد با دانستن خلق و خوی شما ، می توانند به شما توضیح دهند که آیا خصوصیات اخلاقی پزشک مورد نظر با شما تناسبی دارد یا خیر .

به عنوان مثال شما ممکن است فرد پر حرفی باشید ولی پزشک مورد نظر فرصت و وقت پرداختن به صحبت های شما را نداشته باشد و سریعا وقت ملاقات را کوتاه کند .  بنابراین اگر شما از قبل این موارد را ندانید ، ممکن است در برخورد اول ناراحت شوید .

امکان ندارد شخصی از بستگان شما به کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان مراجعه کرده و این کلینیک را به شما پیشنهاد ندهد . پزشکان این کلینیک با حوصله به صحبت های شما عزیزان گوش فرا می دهند و سوالات لازم را ازشما می پرسند .

نام کلینیک دکتر ضربان در ایران ، همواره یادآور پزشکانی حاذق و اعتماد مردم می باشد . در این مدت فعالیت این کلینیک ، موردی نارضایتی به چشم نخورده است و همین عامل است که کلینیک قلب دکتر ضربان را از بقیه کلینیک های قلب و عروق و سایر پزشکان آنژیوگرافی جدا می کند.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون اینستاگرام وارد صفحه ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس