شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

ضربان قلب پایین نشانه چیست؟

ضربان قلب پایین نشانه چیست؟ علائم داشتن ضربان قلب پایین چه مواردی است؟تشخیص این مشکل توسط چه متخصصی و چگونه صورت میگیرد؟پاسخ همه ی این پرسش ها را در این مقاله خواهید دید. بعلاوه باید در نظر داشته باشید که قلب حیاتی ترین عضو بدن است و هرگونه اختلال در عملکرد آن نیاز به مراجعه به موقع به متخصص قلب و عروق را دارد.هرگونه سهل انگاری درباره ی این عضو مهم میتواند به عوارض جبران ناپذیری منجر شود.

منظور از ضربان قلب پایین چیست؟

به طور کلی ، هنگام استراحت  ضربان قلب شما کندتر است. این نشانه سلامتی است. اما اگر خیلی کند باشد ، می تواند نشانه ای از بیماری به نام برادیكاردی باشد. به طور معمول ، در حالت استراحت قلب شما هر بار 60 تا 100 بار می زند. اما با برادی کاردی ، به کمتر از 60 ضربه در دقیقه کاهش می یابد.

این ممکن است برای برخی از افراد مشکلی ایجاد نکند. اما می تواند سرنخی باشد که متوجه شوید که یک سیستم در قلب شما مشکل دارد. شما باید به پزشک قلب و عروق مراجعه کنید که تشخیص بدهد چرا ضربان قلب شما پایین است و در صورت نیاز و یافتن علت تحت درمان قرار بگیرید. در ادامه به بررسی علل ضربان قلب پایین می پردازیم.

ضربان قلب پایین نشانه چیست؟

با افزایش سن احتمال ابتلا به برادی کاردی یا ضربان قلب پایین افزایش می یابد. البته این در بیشتر بیماری های قلبی صادق است. دلایل ضربان قلب پایین می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد به همین دلیل برای یافتن علت اصلی باید تحت نظر متخصص قلب و عروق قرار بگیرید.

ضربان قلب پایین نشانه چیست؟

ریتم غیرطبیعی می تواند پس از حمله قلبی یا به عنوان عارضه جانبی جراحی قلب خود را نشان دهد. موارد دیگری که می تواند منجر به  ضربان قلب پایین شود به شرح زیر می باشد:

  • مصرف داروهای خاصی مانند داروهای فشار خون بالا ،آریتمی یا ضربان های غیر طبیعی قلب
  • نقص مادرزادی یا مشکلی که با آن به دنیا آمده اید.
  • بیماری تیروئید ، عدم تعادل هورمون ها در بدن
  • آپنه انسدادی خواب ، هنگامی که تنفس شما در طول شب بارها مکث می کند.
  • مشکل در دریچه های قلب
  • فشار روحی

علائم ضربان قلب پایین

بزرگترین نگرانی در ضربان قلب پایین است که قلب شما در پمپاژ خون به تمام اندام ها و بافت هایی که به آن نیاز دارند ، به اندازه کافی خوب نیست. وقتی این اتفاق می افتد ، موارد زیر ممکن است ایجاد شود:

  • سرگیجه
  • گیجی یا تمرکز سخت
  • غش کردن
  • تنگی نفس (همراه یا بدون درد قفسه سینه)
  • همچنین ممکن است دریابید که حتی با کمی فعالیت به راحتی خسته می شوید.
  • آسیب رسیدن به اعضای دیگر بدن مثل کلیه ها به دلیل خونرسانی ضعیف

اگر ضربان قلب خود را بررسی می کنید و مرتباً زیر 60 ضربان در دقیقه است ، نسبت به این علائم آگاه باشید و سریعا جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری به متخصص قلب مراجعه نمایید. ضربان قلب را در حالت خوابیده و بعد از 5 دقیقه استراحت بشمرید.

ضربان قلب پایین نشانه چیست و چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر شما یا یکی از عزیزانتان علائم خفیف تا متوسط که در بالا گفته شد ​​را مشاهده کردید ، سریع به پزشک  قلب مراجعه کنید. خستگی ، مشکل در تمرکز یا تنفس ممکن است بخشی از پیر شدن به نظر برسد اما گاهی اوقات علائم این اختلال قلبی است و در صورت سهل انگاری و عدم درمان به موقع منجربه مشکلاتت پیچیده و سخت تری میشود.حتماً تمام علائم خود را به پزشک قلب و عروق خود بگویید.

تشخیص علت ضربان قلب پایین

تشخیص علت ضربان قلب پایین برای پزشکان کمی دشوار است ، زیرا همیشه در تمام مدت وجود ندارد. قلب شما می تواند از ریتم های آهسته خارج شود.

ضربان قلب پایین نشانه چیست؟

اگر در طی آزمایشی به نام الکتروکاردیوگرام دچار یک ضربان قلب پایین شوید ، پزشک قلب می تواند تشخیص دهد. که اغلب EKG نامیده می شود ، روشی برای اندازه گیری سیستم الکتریکی قلب است.اگر ضربان قلب شما طبیعی به نظر می رسد ، اما علائم برادیکاردی داشته اید ، ممکن است پزشک شما را مانیتور 24 ساعته کند.

پزشک همچنین در مورد سوابق بهداشتی شخصی و خانوادگی و همچنین علائمی که داشته اید از شما سوالاتی میپرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس