شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

علائم سکته قلبی در جوانان

متاسفانه روزانه تعداد جوانانی که دچار سکته میشوند رو به افزایش است و ندانستن علائم سکته قلبی در جوانان و عدم درمان و مراجعه به موقع به متخصص قلب و عروق از عوامل اصلی افزایش این مشکل خطرناک و مرگبار می باشد.با توجه به اهمیت این موضوع ما قصد داریم در این مقاله به بررسی 8 علائم حمله قلبی در جوانان بپردازیم که در صورت داشتن هریک شما باید در اسرع وقت تحت نظر دکتر قلب قرار بگیرید زیرا این عارضه اصلا  شوخی بردار نیست و سالانه جان شمار زیادی از جوانان را میگیرد.

کلینیک قلب دکتر ضربان با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری کلیک کنید.

 

علائم سکته قلبی در جوانان

سکته قلبی در جوانان

حمله قلبی در اثر انسداد جریان خون در بخشی از قلب و در نتیجه آسیب به عضله قلب ایجاد می شود. علائم حمله قلبی ممکن است مانند سفتی ، ناراحتی یا درد در قفسه سینه و سایر قسمت های بدن باشد.

سکته قلب یک فوریت پزشکی است. برای به حداقل رساندن آسیب به قلب و کاهش خطر ایست ناگهانی قلب ، درمان فوری و مراجعه به متخصص قلب و اورژانس لازم است.

 

علائم سکته قلبی در جوانان

 

شناختن علائم سکته قلبی در جوانان بسیار مهم است و اگر فکر می کنید با بررسی علائم ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

سکته غالباً با ایست ناگهانی قلب اشتباه گرفته می شود. سکته قلبی اختلال در جریان خون در بخشی از قلب است و به طور معمول کشنده نیست. با این حال ، سکته قلبی خطر ایست قلبی ناگهانی را افزایش می دهد ، به عنوان مثال: اختلال در عملکرد پمپاژ قلب که جریان خون را به بقیه بدن متوقف می کند و باعث از بین رفتن هوشیاری ، عدم وجود نبض میشود.ضروریست در صورت مشاهده علائم خفیف قبل از وقوع سکته حتما به متخصص قلب مراجعه نمایید تا از این عارضه مرگبار جلوگیری کنید.

8علائم سکته قلبی در جوانان

علائم و نشانه های حمله قلبی در جوانان و همچنین شدت آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از حملات قلبی ناگهانی اتفاق می افتد و شدید است ، اما بیشتر آنها فقط با درد یا ناراحتی خفیف و به آرامی شروع می شوند.

علائم سکته قلبی در جوانان عبارتند از:

1.درد

درد ، که ممکن است مانند فشار ، تنگی یا احساس درد یا سوزش در سراسر قسمت جلوی قفسه سینه باشد که ممکن است به یک یا هر دو بازو (بیشتر بازوی چپ) ، گردن ، پشت ، فک ، معده و شکم گسترش یابد.

2.احساس سیری

ممکن است به عنوان دومین علائم سکته در جوانان احساس سیری ، سوء هاضمه ، دردی مانند دل درد یا شکم احساس شود.

3. حالت تهوع و یا استفراغ

احساس حالت تهوع و یا استفراغ میتواند نشانه دیگری از حمله قلبی در جوانان باشد که همراه با دیگر نشانه ها خود را نشان می دهد.

4. تنگی نفس

تنگی نفس به همراه درد در ناحیه قفسه سینه از نشانه های دیگر سکته قلبی در جوانان است.

5. تعریق یا عرق سرد

تعریق یا عرق سرد در جوانان جز علائم سکته قلبی محسوب میشود که در صورت پیدایش آن همراه با علائم دیگر باید سریعا تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید تا علت دقیق توسط متخصصین قلب و عروق تشخیص داده شود.

6.احساس ضعف، خستگی و یا سرگیجه

داشتن احساس ضعف، خستگی و یا سرگیجه زنگ خطری برای بروز مشکل جدی می باشد.اگر سرگیجه تان پس از گذشت مدتی از بین نرفت جهت تشخیص علت حتما و در اسرع وقت به منظور جلوگیری از بروز عوارض جبران ناپذیر به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

7.احساس اضطراب

داشتن حالت استرس و اضطرای شدیدی که به همراه دیگر علائم ذکر شده باشد می تواند نشانه ای از حمله قلبی در جوانان باشد که نیازمند رسیدگی و درمان به موقع است.

8.بی حس شدن بدن

به دلیل مشکل در خونرسانی قلب به بدن ممکن است شما در این حالت دچار بی حسی در اعضای بدن خود شوید.

اولین هشدار و علائم حمله قلبی در جوانان ممکن است درد مکرر قفسه سینه باشد ، معروف به آنژین ، که با اعمال جسمی تحریک می شود و با استراحت تسکین می یابد. آنژین با حمله قلبی متفاوت است. این امر به دلیل کاهش موقتی جریان خون در قلب است که منجر به آسیب به عضله قلب نمی شود.

عوامل خطر سکته قلبی در جوانان

فاکتورهای خاصی وجود دارد که باعث تجمع پلاک می شود ، این پلاکت ها باعث باریک شدن عروق می شوند و خطر حمله قلبی را افزایش می دهند. برخی از عوامل خطر مانند سن از کنترل فرد خارج است اما برخی دیگر را می توان با تغییر سبک زندگی کنترل کرد تا احتمال حمله قلبی کاهش یابد.

علائم سکته قلبی در جوانان

عوامل خطر که قابل کنترل نیستند:

  • جنسیت ، مردان در معرض خطر بیشتری هستند
  • سن (مردان بالای 45 سال و زنان بالای 55 سال بیشتر در معرض خطر هستند)
  • سابقه خانوادگی حمله قلبی.

عوامل خطر قابل کنترل:

  • سیگار کشیدن (و قرار گرفتن در معرض دود سیگار)
  • فشار خون بالا
  • سطح کلسترول خون بالا
  • دیابت
  • کم تحرکی
  • چاقی
  • فشار

تشخیص علائم سکته قلبی در جوانان

تشخیص علائم مشکل قلبی در جوانان توسط پزشک قلب و عروق صورت میپذیرد.اما در صورت ایجاد حمله قلبی باید به اورژانس مراجعه کرد که تشخیص توسط پرسنل کادر پزشکی در مورد علائم شما و اندازه گیری فشار خون ، نبض صورت میگیرد. آنها همچنین با استتوسکوپ به قلب و ریه های شما گوش می دهند و در مورد سابقه بیماری قلبی در خانواده شما سوال می کنند.

آزمایشاتی که می توانند برای تأیید سکته قلبی استفاده شوند عبارتند از:

  • تست استرس
  •  آزمایش خون
  • الکتروکاردیو گرام
  • آنژیوگرام کرونر
  •  اکوکاردیوگرام

جلوگیری از وقوع علائم سکته قلبی در جوانان

مراجعه به موقع به متخصص قلب و عروق در صورت مشاهده علائم خفیف و تغییرات سبک زندگی زیر می تواند به جلوگیری از بروز سکته قلبی و همچنین کمک به بهبودی از حمله قلبی کمک کند:

  • سیگار را ترک کنید و از استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • فشار خون بالا یا سطح کلسترول خون بالا را کنترل کنید.
  • به طور منظم معاینات پزشکی انجام دهید و طبق دستورالعمل دارو مصرف کنید.
  • به طور مرتب ورزش کنید ، به ویژه ورزش مناسب با بیماری های قلبی.
  • وزن سالم داشته باشید.
  • رژیم غذایی برای بیماری های قلبی را دنبال کنید.
  • دیابت را کنترل کنید.
  • استرس را کاهش دهید.
  • از نوشیدن الکل خودداری کنید .

علاوه بر این ، ممکن است داروهای “رقیق کننده خون” ، مسدود کننده های بتا ، مهارکننده های ACE و داروهای کاهنده کلسترول برای کاهش خطر حمله قلبی توسط متخصص قلب برای مدتی تجویز شوند.

آیا می‌توان از مرگ ناگهانی در جوانان پیشگیری کرد؟

اگر یک فرد جوان در معرض خطر بیماری قلبی باشد، باید به متخصص قلب مراجعه کند، متخصص قلب در اولین اقدام به بیمار
توصیه می کند که از ورزش های رقابتی و حرفه ای خودداری کند. بسته به شرایط زمینه ای، ممکن است داروها یا جراحی برای
کاهش اثرات بیماری قلبی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، هنگامی که پمپاژ کردن قلب مختل می شود، دستگاهی به نام
دفیبریلاتور قلبی قابل کاشت (ICD) در قفسه سینه قرار می گیرد تا به طور مداوم ریتم قلب را کنترل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس