شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

لیزر واریس پا

لیزر واریس پا یک روش کم خطر و مطمئن برای درمان واریس می باشد; که در چند دهه ی اخیر و با پیشرفت علم; مورد توجه قرار گرفته است. روش درمان واریس پا با لیزر، بایستی توسط یک پزشک قلب خوب انجام گردد. در طی این روش درمانی، جداره ی داخلی رگ واریسی با حرارت لیزر بسته می شود.

استفاده از لیزر درمانی شیوه ی بسیار امن و پیشرفته برای درمان واریس پا می باشد; که حتما بایستی توسط پزشک عروق خوب و با تجربه انجام گردد; تا از عوارض احتمالی مانند سوختگی و از بین رفتن رگ ها جلوگیری گردد. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی از نحوه ی درمان واریس پا با لیزر بگوییم.

متخصصین ما در کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان، دارای تجربه بالا در لیزر واریس پا هستند. شما می توانید برای دریافت نوبت مشاوره و ویزیت با شمار های مندرج در سایت تماس بگیرید.

لیزر واریس پا


شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .


انواع شیوه های لیزر واریس پا

پیش از مطالعه ی این مقاله لازم از بگوییم که، منظور از روش درمانی لیزر واریس پا، لیزر درون رگی می باشد. در مورد انواع لیزر ها باید بگوییم که; لیزر ها توسط دستگاه های مخصوص با طول موج های متفاوتی برای درمان واریس پا مورد استفاده قرار می گیرند. این که برای رگ های واریسی چه طول موجی انتخاب گردد، توسط پزشک عروق و با توجه به شدت واریس انجام می شود.


درمان واریس با استفاده از لیزر درون رگی چیست؟

این شیوه ی درمان بدون جراحی است. بر خلاف عمل جراحی برای درمان واریس; در لیزر واریس پا با حرارت ساطع شده از لیزر; بافت های مرده که در جداره رگ هستند و باعث اختلال در جریان خون شده اند; از دیواره ها به طور کامل از بین می روند و رگ های واریسی درمان می شوند.


مراحل لیزر واریس پا چگونه است ؟

برای این که مراحل و چگونگی انجام لیزر واریس پا را به طور کامل متوجه بشوید; با کمک تصویر شماتیکی زیر آن را برایتان بیان می کنیم :

لیزر واریس پا


تصویر 1  یک رگ واریسی در ساق پا را نشان می دهد. اگر فردی با دارا بودن چنین رگ هایی واریسی برای درمان به کلینیک دکتر ضریان یا هر کلینیک واریس دیگری مراجعه نماید; پزشک متخصص قلب و عروق خوب یا دكتر متخصص واريس; برای درمان استفاده از لیزر را پیشنهاد می دهد.

لیزر واریس پا یک عمل سرپایی است که با بي حسي موضعي بیمار و در کمتر از یک ساعت انجام می گردد.

به طور کلی فرآیند لیزر شامل مراحل زیر است:
مسیر یابی رگ
جاگذاری فیبر
بی حسی موضعی
اعمال انرژی لیزر تابشی


مسیر یابی رگ واریسی

در این مرحله پزشک یرای دسترسی به رگ واریسی یک سوزن با بی حسی موضعی را به داخل رگ هدایت می کند. عموما این سوزن در نزدیک زانو وارد رگ می شود و سبب دسترسی به رگ می شود.


مرحله جاگذاری فیبر

همانظور که در تصویر2 قابل مشاهده است; بهترین متخصص قلب و عروق كلينيك دکتر ضربان; این فیبر را از طریق مسیر دسترسی به رگ که قبلا ایجاد کرده بود; وارد بدن می کند تا به منطقه ی مورد نظر برای درمان برسد. فیبر یک وسیله ی سیم مانند بسیار نازک و منعطف می باشد که سر آن لیزر و لامپ وصل است.


اعمال بی حسی موضعی

پیش از آن که پزشک قلب خوب لیزر واریس پا را انجام دهد; بایستی در قسمت مورد نظر بی حسی موضعی را اعمال نماید. با تاثیر این بی حسی بیمار هیچ گونه دردی را احساس نمی کند.


اعمال انرژی لیزر تابشی

همان گونه در که در تصویر شماره 3 نشان داده شده است; از لامپ لیزری که بر سر فیبر قرار داشت; میزان مشخصی انرژی در بازه زمانی چند ثانیه ای به دیواره رگ های واریسی تابانده می شود و رگ ها جمع می شوند. سپس دکتر قلب خوب سیم را به آرامی از رگ خارج می کند. در حدود مدت زمان پنج دقیقه; تمام طول رگ توسط این سیم طی می شود و کل عمل لیزر واریس پا حدود 30 دقیقه به طول می انجامد.

نتیجه ای که انتظار می رود بعد از عمل لیزر واریس پا به دست آید; در تصویر شماره 4 نشان داده شده است. با اعمال لیزر دیواره های رگ های متورم واریسی جمع می شوند و باریک خواهند شد.

بدن انسان این رگ های لیزر شده واریسی را جذب مینماید و هیچ خطری سلامتی را تهدید نمی کند. البته زمانی لیزر واریس پا کم خطر و بی عارضه است که توسط بهترین دکتر قلب خوب و در کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان; انجام داده شود.


مراقبت های پس از لیزر

بیمارانی که برای درمان واریس پای خود از لیزر درمانی استفاده می کنند; باید به چند توصیه که در ادامه آورده ایم عمل کنند تا روند بهبودی آن ها سریع تر انجام شود :

●    بلافاصله بعد عمل لیزر توصیه می گردد بین 30 تا 60 دقیقه پیاده روی نمایید.
●    پس از انچام عمل رانندگی نکنید.
●    به منظور کاهش تورم هر بار به مدت 15 دقیقه از کمپرس یخ استفاده شود.
●    تا 48 ساعت بعد از عمل ه محل شکافته شده آب نرسد.
●    از جوراب واریس برای چند روز تا چند هفته پس از عمل استفاده کنید.
●    برای مدت طولانی ننشینید و یا دراز نکشید.
●    زمان طولانی ای را سرپا نایستید.
●    به مدت 1 تا 2 هفته دوش آب گرم نگیرید.


خطرات و عوارض احتمالی لیزر واریس پا چیست؟

هر روش درمانی خطرات احتمالی و عوارضی را به همراه خواهد داشت. درمان رگ ها و عروق واریسی با لیزر نیز دارای عوارض بسیار جزیی و گذرا است که در زیر به آن ها اشاره کردیم.

●    احساس سفت شدن در محل لیزر
●    خون مردگی
●    کبودی
●    ایجاد لخته خون
●    سوزش
●    تیر کشیدن پا
●    حساسیت
●    تغییر رنگ پوست

البته این عوارض تا حدود چند رو بعد از انجام عمل مرتفع می گردند. اما با توجه به این که این خطرات ممکن است ناشی از عدم تجربه پزشک باشد;  می توانید برای جلوگیری از عوارض جبران ناپذیر جانبی به بهترین متخصص عروق در کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان مراجعه نمایید.


سخن پایانی

ما در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز که قبل و بعد از انجام عمل لیزر واریس پا، باید بدانید را در اختیارتان قرار دادیم. ذکر مجدد این نکته مهم است که اگر لیزر توسط پزشک مجرب و متخصص انجام نشود; موجبات بدتر شدن شرایط را برای شما فراهم خواهد کرد. از این رو لیزر واریس پا بایستی توسط پزشک قلب و عروق خوب انجام شود.

شما می توانید بدون در هیچ گونه نگرانی; برای انجام این عمل به کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان مراجعه کنید تا بهترین درمان لیزر واریس پا را تجربه نمایید. می توانید برای دریافت نوبت مشاوره و ویزیت با شمار های مندرج در سایت تماس بگیرید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس