درمان سریع واریس پا

درمان سریع واریس پا به صورت عمده و قطعی و موثر تنها توسط اقداماتی مانند لیزر،اسکلروتراپی ، لیزردرمانی اندواسکولار و … انجام می شود.درمان با جوراب واریس اگر دراز مدت استفاده شود تاثیر بسزایی دارد و روش هایی غیر از مراجعه به متخصص و کلینیک واریس و درمان های دیگری که ممکن است برای درمان واریس پا به گوش شما خورده باشد، هیچ کدام توانایی درمان قطعی و سریع واریس شما را ندارد و از طرفی می تواند باعث عفونت های پیشرفته و حرکت لخته به سمت قلب و ایجاد آمبولی های وسیع و شدید شده و جان شما را به خطر می اندازد.

بنابراین بهتر است برای درمان واریس به مجموعه ضربان که از تمامی تجهیزات پیشرفته واریس برخوردار است مراجعه کنید.

درمان سریع واریس پا

همانطور که گفته شد، گاهی اوقات سیاهرگ که خون را به سرتاسر بدن منتقل می کند، دچار شکستگی شده و جریان خون را تغییر می دهد. این اتفاق معمولاً در رگهای پا و ران اتفاق می افتد. در رگهای واریسی به قسمت های ضخیم ، پیچ خورده یا گشاد شده ورید واریس گفته می شود. رگهای واریسی می توانند در هر نقطه از بدن ایجاد شوند ، اما غالباً در پاها قرار دارند. رگهای واریسی به شدت به ژنتیک بستگی دارند و با افزایش سن فرد برجسته می شوند.

رگهای پا یا سطحی و یا عمیق هستند. وریدهای سطحی و شاخه های آنها نزدیک به پوست قرار دارند. همچنین در این دسته رگهای ارتباطی  قرار دارند که رگهای سطحی را به رگهای عمیق متصل می کنند. رگهای عمیق توسط عضله و بافت همبند احاطه شده است ، که به پمپاژ خون در وریدها و بازگشت به قلب کمک می کند. رگها دریچه های یک طرفه دارند تا از ایجاد واریس جلوگیری کنند. به طور کلی ، خون از رگهای سطحی به رگهای عمیق منتقل می شود.

علائم و نشانه های واریس

رگ های واریسی نسبتاً آسان شناسایی می شوند و می توانند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشند. آنها از زیر پوست بیرون زده یا برآمدگی دارند و انگار این رگ ها گره خورده اند. در صورت بروز این مشکل، پاها اغلب درد می کند و احساس سنگینی و خارش خواهید داشت. علائم می توانند پس از یک روز ایستادن روی پاها تشدید شوند. همچنین فرد ممکن است هنگام ایستادن درد شدیدی داشته باشد یا حتی هنگام شب ،گرفتگی پا داشته باشد.

برخی از افراد ممکن است هیچ علائمی از رگهای واریسی نداشته باشند. در درجه اول ، آنها فقط یک مشکل ظاهری هستند. رگهای واریسی مستعد ایجاد ترومبوفلبیت سطحی هستند که این مشکل شامل لخته خون همراه با التهاب بخشی از ورید است. لخته شدن خون در وریدهای سطحی به راحتی قابل تشخیص و آزار دهنده است اما معمولاً بی ضرر است.

فرد ممکن است در ناحیه مورد نظر، حساسیت و درد همراه با قرمزی و تورم احساس کند. همچنین ممکن است منطقه سخت یا محکم احساس شود. بنابراین باید درمان سریع واریس پا انجام شود.

بعضی اوقات چنین مناطقی می توانند عفونت درون وریدی را نشان دهند ، بنابراین اگر فردی به هر یک از این علائم مبتلا شد ، بهتر است سریعا به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

این بیماری را نباید با ترومبوفلبیت ورید عمقی (DVT) ، که لخته خون در یک ورید عمیق است ، اشتباه گرفت. ترومبوفلبیت ورید عمقی (DVT) به دلیل احتمال به وجود آمدن لخته برای حرکت به سمت قلب و نشستن در ریه (آمبولی ریوی) مشکل جدی تری است که  نیاز به بستری فوری در بیمارستان برای درمان با داروهای رقیق کننده خون دارد.

5 روش درمان سریع واریس پا

درمان های زیادی برای واریس وجود دارد. اما در کلینیک دکتر ضربان سریع ترین درمان ها برای واریس پا ارائه شده است.

درمان سریع واریس پا با اسکلروتراپی

درمان سریع واریس پا

اسکلروتراپی شامل تزریق ماده شیمیایی داخل ورید است که آن را از بین می برد و باعث زخم شدن آن می شود. این روش در کاهش علائم و جلوگیری از تشکیل رگهای واریسی می تواند موثر واقع شود. عوارض احتمالی مرتبط با اسکلروتراپی شامل واکنش های آلرژیک به ماده شیمیایی مورد استفاده ، سوزش در محل های مختلف تزریق ، التهاب ، زخم های پوستی و تغییر رنگ دائمی پوست است.

بانداژها اغلب تا سه هفته در جای خود باقی می مانند. استفاده از جوراب های فشاری واریس معمولاً پس از اسکلروتراپی توصیه می شود. پزشکانی که این روش را انجام می دهند باید آموزش و تجربه تخصصی داشته باشند تا از بروز عوارض جلوگیری کنند. به همین خاطر در این روش درمانی، مهم ترین مورد انتخاب دکتر واریس پا حاذق است.

درمان سریع واریس پا با لیزر

از لیزر به عنوان درمانی برای رگهای واریسی استفاده می شود ، این روش به طور فوق العاده ای می تواند در درمان سریع واریس پا به شما کمک کند. این روش همچنین در معالجه رگ های كوچكتر كه  تلانژكتازی نامیده می شود ، استفاده می شود.

این رگها کوچک هستند و قطر آنها فقط 1 میلی متر است . استفاده از لیزر برای معالجه این رگهای کوچکتر می تواند باعث از بین رفتن آنها و تاثیری بسیار عالی شود.البته برای از بین بردن رگ های واریسی بزرگتر، بهتر است از ترکیبی از روش های درمانی تحت نظر متخصص قلب استفاده کنید.

جراحی به منظور درمان سریع واریس پا

چندین روش جراحی برای تسکین واریس در دسترس است که تنها بر اساس پیشنهاد متخصص لب و عروق قابل انجام است.

جراحی معمولاً مختص افرادی است که از روشهای مراقبتی در منزل یا تغییر سبک زندگی استفاده کرده اند و دیگر درمان های کم تهاجم نیز برای آنها انجام شده است اما این افراد هم چنان از این مشکل خلاص نشده اند.

بیشتر اقدامات جراحی به صورت سرپایی انجام می شود. این عمل جراحی شامل بستن رگ  یا از بین بردن شاخه های کوچکتر است. همانطور که می دانید، با هر عمل جراحی ، خطرات و مزایای آن نیز وجود دارد که باید حتما قبل از اقدام بررسی شود.

استریپینگ: استریپینگ حداقل شامل دو برش است ، یکی در کشاله ران و دیگری در زانو. یک دستگاه بین دو نقطه زیر پوست قرار می گیرد که با استفاده از آن رگ به سمت بیرون کشیده می شود. در این روش علاوه بر جای زخم از برش ها ، مقدار قابل توجهی کبودی و احتمالاً خونریزی نیز ایجاد می شود. البته این خونریزی به راحتی توسط پانسمان های فشار کنترل شده و بلافاصله متوقف می شود.

درمان سریع واریس پا با لیزر اندوواسکولار

لیزر درمانی اندوواسکولار روشی است که با استفاده از لیزر رگ را از بین می برد. این روش معمولاً در مطب پزشک انجام می شود و حدود 30-45 دقیقه طول می کشد. لیزر با کمک دستگاه سونوگرافی به داخل رگ منتقل می شود. همچنین کل روش با مقداری بی حسی موضعی انجام می شود.

بهبودی در این روش سریع است و شامل حداقل درد است. این روش نسبتاً جدید است و به جز برخی کبودی های خفیف و احساس بی حسی ، هیچ اثر دیگری در کوتاه مدت مشاهده نشده است.

درمان سریع واریس پا با فرسایش فرکانس رادیویی

فرسایش روش مشابه لیزر درمانی اندوواسکولار است ، اما برای از بین بردن ورید از گرما استفاده می کند. در این روش رگ تحت سونوگرافی قرار می گیرد و پس از قرار گرفتن در موقعیت مناسب ، رگ  گرم می شود. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود و حدود 30 دقیقه طول می کشد. نتایج کوتاه مدت با استفاده از فرسایش فرکانس رادیویی بسیار عالی است.

درست است که فرد نمی تواند ارث خود را تغییر دهد ، اما می تواند وزن را تحت كنترل نگه دارد ، ورزش كند ، رژیم غذایی سالم و سرشار از فیبر داشته باشد و در صورت امكان لباس راحت و آزاد بپوشد. اگر فرد از نظر ژنتیکی واریس را داشته باشد ، ممکن است علیرغم تمام تلاش ها این مشکل برای او ایجاد شود.

اما اگر این مشکل برای شما پیش آمد، دیگر نگران از بین بردن آن نباشید. چرا که در کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان، بهترین و پیشرفته ترین روش های از بین بردن واریس در سریع ترین زمان ، واریس های شما را از بین می برد. پس برای اینکه از مشکلات سلامتی که به دلیل واریس رخ می دهد رهایی یابید، باید سریعا برای پیشگیری از این مشکلات احتمالی به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا بهترین روش درمانی را برای شما ارائه دهد.