درمان قلب درد در منزل

اگر درد قلب و قفسه سینه در بعضی ساعات روز به سراغ شما می آید و باعث نگرانی شما شده است، پیشنهاد می کنیم برای تسکین این دردهای گهگاهی ، درمان قلب درد در منزل را که توسط بهترین متخصص قلب در مرکز دکتر ضربان گفته شده است را مطالعه کنید تا بتوانید از بروز عوارض جدی ناشی از درد قفسه سینه جلوگیری کنید.

البته لازم به ذکر است، اگر به دنبال درمان قلب درد می گردید و هم اکنون دچار درد و احساس تیر کشیدن در ناحیه قلب و قفسه سینه خود شده اید، باید به شما بگوییم در این شرایط به منظور جلوگیری از هرگونه اتفاقات ناگوار، بهتر است سریعا با اورژانس تماس بگیرید و به دنبال درمان قلب درد در منزل نباشید.

اما اگر این دردها به صورت موقت به سراغ شما می آید، می توانید پس از مشورت با پزشک متخصص قلب، از این روش های خانگی به منظور تسکین موقت درد استفاده کنید.

درمان قلب درد در منزل

در ادامه با کلینیک دکتر ضربان همراه باشید تا انواع درمان قلب درد در منزل را بررسی کرده و در مواقع خاص با توجه به نظر متخصص قلب و عروق ، از آنها استفاده کنید.

درمان قلب درد در منزل

درد قفسه سینه می تواند خود را به اشکال مختلف نشان دهد، از دردهای مبهم گرفته تا احساس تیزی شدید. همچنین ممکن است احساس خرد شدن یا سوزش حس شود و در موارد دیگر ،ممکن است درد به سمت گردن یا فک رفته و سپس به پشت یا پایین یک یا هر دو بازو منتقل شود .

از آنجا که درد قفسه سینه اغلب نشان دهنده یک مشکل جدی است ، باید سریعا به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

یکی از رایج ترین مشکلات مردم هنگام مراجعه به اورژانس ، درد قفسه سینه است. درد قفسه سینه ناشی از کاهش جریان خون در قلب به عنوان آنژین شناخته می شود. آنژین با احساس گرفتگی ، فشار، سنگینی ، سوزش و فشار در پشت استخوان قفسه سینه ظاهر می شود.

علائم دیگر شامل درد در قسمت فوقانی شکم ، پشت ، گردن ، فک یا شانه ها است. از دیگر علائم می توان به مواردی از قبیل حالت تهوع، خستگی،نفس نفس زدن، تعریق و سرگیجه اشاره کرد.

برای درمان درد قفسه سینه و قلب ، داروی تجویز شده توسط پزشک راه حل اصلی است ، با این وجود برخی از روش های درمان قلب درد در منزل وجود دارد که می توانید با مشورت با متخصص قلب  امتحان کنید.

توجه کنید که موارد زیر ممکن است به کاهش انسداد شریان ها و کاهش دفعات درد سینه یا تسکین کامل آن کمک کند و حتما باید تحت نظر متخصص قلب استفاده شود.

1. فلفل هندی

به دلیل غلظت بالای کپسایسین ، که یک ماده ضد التهاب است ، درد سینه تسکین می یابد. همچنین به عنوان تنظیم کننده خون برای بازگرداندن گردش خون به قلب کار می کند.

برای استفاده از آن به عنوان یک داروی درمانی ، یک قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز را به یک لیوان شیر یا آب میوه اضافه کنید و برای تسکین درد آن را یکجا بنوشید.

تنها توجه کنید که این ماده را حتما تحت نظر پزشک متخصص استفاده کنید و اگر از نظر پزشک این روش درمانی مناسب نیست، از انجام آن خودداری کنید.

2. ریحان

ریحان یک داروی خوب برای تسکین درد قفسه سینه و حاوی منیزیم است که با کمک به آرامش قلب و رگ های خونی ، جریان خون را تقویت می کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ویتامین A است که از تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی جلوگیری می کند.

هنگامی که درد قلب را احساس می کنید ، 10 برگ ریحان تازه بجوید یا یک فنجان چای ریحان بنوشید تا تسکین پیدا کنید. برای جلوگیری از درد قفسه سینه و بهبود سلامت قلب خود ، یک قاشق چای خوری آب ریحان تازه را با یک قاشق چای خوری عسل میل کنید .

3. زغال اخته

این محصول گیاهی می تواند باعث سلامت قلب و عروق شود و از درد قفسه سینه مانند آنژین جلوگیری کند. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و محافظت کننده قلب است ، که باعث کاهش کلسترول و ایجاد جریان خون در قلب می شود.

4. بادام

بادام سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است. این ماده می تواند سطح کلسترول خون را کاهش داده و سلامت قلب را تقویت کند. همچنین سرشار از استرول های گیاهی ، فیبر و منیزیم است. برای کاهش درد ، مقدار مساوی روغن بادام و روغن گلاب را مخلوط کنید.

آن را به آرامی روی قفسه خود بمالید و تا درد شما اندکی تسکین یابد. برای کاهش خطر درد قفسه سینه و سایر بیماری های قلبی ، روزانه یک مشت بادام بو داده بخورید.

توجه کنید که مصرف این مواد غذایی با توجه به نظر پزشک صورت گیرد و اگر درد قلب شما شدید است، بدانیدکه این مواد نمی تواند به شما کمک کند و باید حتما و سریعا به متخصص مراجعه کنید.

5. نوشیدن نوشیدنی گرم

یکی از دلایل عمده درد قفسه سینه و قلب ، نفخ است و نوشیدن یک نوشیدنی گرم به فعال شدن دستگاه گوارش کمک می کند تا گاز و نفخ شکم را تسکین دهد. چای هبیسکوس به هضم و سلامت قلب کمک می کند و تحقیقات نشان داده است که ضمن کاهش کلسترول و تری گلیسیرید ، به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

6. کمپرس سرد

یکی دیگر از دلایل عمده درد قلب و قفسه سینه ، کشیدگی عضلات قفسه سینه در اثر وزنه برداری ، زمین خوردن یا حتی حمل کودک است. التهاب دیواره قفسه سینه (کوستوکندریت) اغلب علت درد شدید قفسه سینه است. استفاده از کمپرس سرد چند بار در روز در منطقه آسیب دیده می تواند التهاب را کاهش داده و درد را تسکین دهد.

7. سبزیجات

به جای مصرف منظم گوشت و لبنیات ، رژیم گیاهخواری را انتخاب کنید. چربی کمتر و کلسترول کمتر می تواند بسیاری از علائم جزئی درد آنژین را کاهش دهد. خوردن سبزیجات ، آنژین را کنترل می کند و به حفظ سلامت کلی کمک می کند.

8. نوشیدن مقادیر زیادی آب

آب، سدیم اضافی را که باعث فشار خون بالا می شود دفع می کند. این علائم می تواند منجر به درد آنژین و بیماری کرونر قلب شود. هر دو ساعت باید حدود هشت اونس آب بنوشید . دو لیتر آب توصیه روزانه برای یک بزرگسال متوسط ​​است. کمبود آب می تواند منجر به کم آبی بدن ، سردرد ، تحریک پذیری ، سرگیجه ، ضربان قلب نامنظم و تنگی نفس شود.

تغییر شیوه زندگی برای کاهش درد قلب و قفسه سینه

تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای کاهش درد قفسه سینه ، به غیر از اصلاح رژیم ، انجام دهید. به عنوان مثال مدیتیشن جریان خون و اکسیژن را در کل بدن شما افزایش می دهد و حتی ضربان قلب را کاهش می دهد.

همچنین باعث آرامش شما می شود ، اضطراب و استرس را کاهش می دهد و خطر درد قلب را کاهش می دهد. برای مراقبه ، راحت بنشینید و کمر خود را صاف کنید.

از طریق بینی نفس عمیق بکشید ، آن را برای چند ثانیه نگه دارید ، سپس به آرامی از طریق دهان نفس بکشید. ذهن خود را بر روی هر چیزی که باعث خوشحالی شما شود متمرکز کنید و احساس آرامش کنید.

این الگوی تنفس را تکرار کنید تا درد از بین برود. یوگا و حرکات کششی روزانه همچنین می توانند از درد قفسه سینه جلوگیری کنند.

پزشک متخصص قلب و عروق در کلینیک دکتر ضربان، در اینجا چند تغییر در سبک زندگی که برای بهبود سلامت و کاهش درد قفسه سینه می توانید انجام دهید را بیان کرده است:

• به اندازه بخوابید.
  • از نشستن به مدت طولانی خودداری کنید.
  • از استرس دوری کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین که آنژین ایجاد می کند خودداری کنید.
  • وزن سالم داشته باشید.
  • از محیط های بسیار سرد یا گرم خودداری کنید.
  • فشار خون خود را کنترل کنید.
  • سیگار را ترک کنید و از محصولات دخانیات استفاده نکنید.
  • مصرف الکل را محدود کنید.

مهمترین قسمت از بین بردن و جلوگیری از درد قفسه سینه ، شروع عادتهای سالم  و مشورت همیشگی با بهترین متخصص قلب است. حفظ یک رژیم غذایی سالم ، شامل ورزش به موقع ​​و اختصاص زمان برای استراحت و آرامش کافی برای سلامتی ضروری است.

گنجاندن هر یک از درمان های خانگی فوق به تغییر سبک زندگی شما کمک می کند تا درد قلب و قفسه سینه را از بین ببرید تا بتوانید از یک زندگی شاد و مثمر ثمر برخوردار شوید.

اگر آنژین یا درد قفسه سینه دارید ، مهم است که علائم را درک کرده و آنچه را که لازم است برای محدود کردن آنها به بهترین شکل ممکن انجام دهید. این امر به کمک پزشک و تغییر سبک زندگی شما نیاز دارد. توجه کنید که گاهی اوقات ممکن است این درد قفسه سینه بسیار طاقت فرسا شود و شما احساس فشار و سنگینی شدید در قلب خود داشته باشید.

در این صورت سمت هیچ یک از درمان های خانگی نرفته و سریعا به متخصص قلب مراجعه کنید تا از هرگونه آسیب جدی جلوگیری کنید.