شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

درمان قلب درد

درمان قلب درد به روش های مختلفی امکان پذیر است که متناسب با علت پیدایش درد تجویز میشوند.اگر قلبتان درد میکند توصیه ما این است که به دلیل اهمیت بالای این ارگان بدن در زندگی ما حتما درمان را به متخصصین قلب و عروق بسپارید و از خود درمانی اجتناب نمایید.زیرا خود درمانی و مصرف مسکن ها ممکن است فقط برای ساعاتی درد را تسکین دهد و سبب پیشرفت خاموش بیماری و علت درد قلب شما شود.بعلاوه با گذشت زمان خود درمانی منجر به بروز عوارض و اتفاقات ناگواری همچون ایست قلبی،گرفتگی عروق و متاسفانه در موارد زیادی منجر به مرگ فرد می شود.از این رو در گام اول باید برای درمان قلب درد به پزشک مراجعه نمایید.در گام بعدی پزشک متناسب با علت درد به تجویز درمان هایی میپردازد که ما در این مقاله به طور کامل انواع درمان ها را بررسی کرده ایم.پس برای آگاهی از این درمان ها با ما همراه باشید.

مرکز قلب و عروق دکتر ضربان با دارا بودن مجرب ترین و حرفه ای ترین متخصصین قلب و عروق و انواع تست های تشخیصی و درمان های نوین همواره در رتبه ی اول رضایتمندی و درمان قطعی بیماران قرار گرفته است.

 

فهرست مطالب مورد بررسی در این مقاله

درمان قلب درد

تشخیص علت درد قلب توسط متخصصین قلب و عروق

انواع روش های درمان قلب درد متناسب با علت درد

سخن پایانی

درمان قلب درد

برای مشخص شدن درمان مناسب برای قلب درد در ابتدا میبایست علت درد مشخص شود که وظیفه تشخیص علت درد قلب بر عهده ی متخصصین قلب و عروق می باشد.در قسمت بعدی به نحوه ی تشخیص مشکلات قلبی توسط متخصصین ارتوپدی میپردازیم.

تشخیص علت درد قلب توسط متخصصین قلب و عروق

خدمات تصویربرداری قلب و عروق پپیشرفته ترین فن آوری ها را برای کمک به متخصص قلب شما در تشخیص دقیق علت قلب درد ارائه می دهد. متخصصان برای درک علت درد متناسب با شرایط و علائم شما یکی از تست های تشخیصی زیر را انجام میدهند:

  • الکتروکاردیوگرام ، برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی قلب شما
  • اکوکاردیوگرام
  • آزمایش خون
  • تست ورزش (تست استرس) ، برای اندازه گیری چگونگی پاسخ قلب شما به اعمال جسمی
  • سی تی اسکن قلب ، برای تشخیص تجمع در عروق قلب
  • کاتتريزاسيون قلب

پزشک قلب و عروق با انجام تست های تشخیصی فوق علت درد قلب شما را تشخیص داده و به تجویز درمان میپردازد.در قسمت بعدی به بررسی انواع روش های درمانی درد قلب میپردازیم.

انواع روش های درمان قلب درد متناسب با علت درد

درجات مختلفی از مشکلات قلبی وجود دارد. مشکلات خفیف قلبی می توانند با تغییر سبک زندگی یا مصرف دارو درمان شوند. متخصصان در جهت درمان می توانند به شما کمک کنند تا تغییرات سبک زندگی تان را برای معکوس کردن پیشرفت مشکل قلبی خود ایجاد کنید.

اگر وضعیت شما بدتر باشد ، ممکن است به درمان پیشرفته تری نیاز داشته باشید. متخصصان قلب درمان های پزشکی را ارائه می دهند که به شرح زیر می باشند:

تجویز دارو

اگر مشکل قلبی شما حاد نباشد پزشک قلب و عروق برای بهبود و کنترل آن از تجویز دارو استفاده می نماید.

به عنوان یک بیمار قلبی ، برای شما مهم است که درک کنید هر دارو چه کار می کند و چطور می توانید از آنها به صورت ایمن ، اغلب به صورت ترکیبی استفاده کنید. این داروها در صورت استفاده مناسب و مطابق با نسخه مناسب ، با جلوگیری از حملات قلبی و مغزی ، کمیت و کیفیت زندگی را افزایش می دهند.

گروهی از داروهایی که ممکن است پزشک قلب و عروق  برایتان تجویز نماید به شرح زیر می باشند:

1. استاتین ها – برای کاهش کلسترول LDL

استاتین ها اولین بار در سال 1987 معرفی شدند و پزشکان اکنون هفت داروی مختلف دارند که بسته به نیاز بیمار از بین آنها انتخاب می کنند. آنها سطح کلسترول بد را 20 تا 60 درصد کاهش می دهند و همچنین التهاب را کاهش می دهند. اکثر افرادی که دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده اند ، جراحی بای پس انجام داده اند ،استنت گذاشته اند و یا دیابت دارند باید استاتین مصرف کنند. برخی از بیماران با سطح LDL بالا ، اما بدون بیماری قلبی ، باید استاتین نیز مصرف کنند.

2. آسپرین – رفع لخته خون

آسپرین برای مدت طولانی وجود داشته است و اولین بار در دهه 1960 دارای مزایایی در جهت درمان بیماری های قلبی عروقی بود. آسپرین به دلیل اثرات ضد لخته شدن و ضد پلاکت می تواند به باز نگه داشتن عروق کمک کند.

3.پلاویکس ها

پلاویکس ها از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کنند.

4. بتا-بلاکرها

برای درمان حمله قلبی ،نارسایی قلبی  وگاهی اوقات برای کاهش فشار خون استفاده می شود بتا-بلاکرها اثرات آدرنالین را که در پاسخ به شرایط استرس زا ظاهر می شود ، مسدود می کنند. بتا بلاکرها در درمان این چهار بیماری تجویز می شوند:

  • آنژین.
  • حمله قلبی.
  • نارسایی احتقانی قلب.
  • ریتم های غیر طبیعی قلب.

مقدار مصرف این داروها باید برای پاسخ مطلوب تنظیم شود. پزشک قلب شما را از نظر سرگیجه (به دلیل ضربان قلب پایین) مشکلات کلیوی و کبدی کنترل می کند.

5. مهار کننده های ACE – برای درمان نارسایی قلبی و کاهش فشار خون

این دارو ها از تولید هورمون انقباض کننده رگ در بدن جلوگیری می کنند. شریان ها با مهار کننده های ACE شل می شوند و این باعث کاهش فشار خون می شود بعلاوه به حفظ سلامت عضله قلب کمک می کنند. این داروها برای بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب ، حمله قلبی اخیر و مبتلایان به فشار خون بالا تجویز می شود.

در مجموع ، داروهای فوق با جلوگیری از حملات قلبی و مغزی جان افراد را نجات می دهند. اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلب باشید ممکن است پزشک قلب یکی از داروهای فوق را برایتان تجویز نماید. حتما داروهای خود را بشناسید و دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. شما می خواهید با آنها کار کنید تا ترکیبی ایمن و موثر را برای شما به دست آورد.

آنژیوگرافی قلب

اگر مصرف دارو در درمان مشکل قلبی شما موثر نباشد پزشک قلب و عروق انجام آنژیوگرافی قلب را برایتان تجویز می نماید.در این روش از تزریق ورود ماده ای از طریق رگ ها گرفتگی های موجود در رگ را مشاهده می نمایند و به باز کردن آنها میپردازند.

انواع جراحی های اصلاحی

جراحی ها مشکلات اساسی را که باعث نارسایی قلبی می شوند اصلاح می کنند:

جراحی بای پس عروق کرونر

جراحی دریچه قلب

جراحی پیوند قلب

سخن پایانی

درمان قلب درد از طریق مصرف دارو،آنژیو و انواع جراحی ها توسط متخصصین قلب امکان پذیر است.توصیه شدید ما این است که در صورت مشاهده علائم هرگز به خود درمانی دست نزنید و جهت تشخیص دقیق علت درد قلبتان و جلوگیری از بروز عوارض و حتی در موارد زیادی فوت شخص، وقت ملاقاتی را با متخصص قلب و عروق تنطیم نمایید.

برای آگاهی از به روزترین خبرهای پزشکی در این زمینه و همچنین دریافت مشاوره از طریق شبکه های مجازی موجود در سمت چپ سایت و شماره های تماس داخل سایت با مرکز تخصصی فوق تخصصی قلب و عروق ضربان در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس