درمان قطعی فشارخون بالا

در این مطلب می خواهیم درمان قطعی فشارخون بالا را به شما ارائه دهیم . این مشکل از عوامل بسیار مهم در زندگی انسان ها بوده و درمان آن بسیار اهمیت دارد . زیرا این بیماری قاتل خاموش نام دارد و باید بلافاصله پس از آگاهی نسبت به درمان آن اقدام کنیم .

درمان این مشکل به دو بخش خانگی و پزشکی تقسیم بندی می شوند .

درمان خانگی

درمورد درمان های خانگی این بیماری در بخش های فبلی توضیح دادیم . به این صورت که درمان قطعی فشارخون بالا با عواملی مانند تغییر روش و سبک زندگی ، استفاده از رژیم غذایی مناسب حاوی سبزیجات و مواد فیبر دار، کاهش مصرف نمک ، داشتن فعالیت بدنی مثل ورزش های هوازی ، کاهش وزن ،پایین آوردن سطح استرس ،جلوگیری از مصرف دخانیات و کاهش استفاده از الکل و کاهش میزان کلسترول بدخون ،بالابردن پتاسیم دریافتی  انجام می شود .

پس از انجام این موارد مشاهده می شود که فشارخون در حال پایین آمدن بوده و کنترل می شود .

درمان قطعی فشارخون بالا

درمان پزشکی

حال باید به بخش پزشکی بپردازیم . درمان قطعی فشارخون بالا با موارد زیر نیز امکان پذیر است .

گاهی اوقات یک سری داروها منجر به افزایش فشار خون می شود که با قطع مصرف آن ها می توان به کاهش فشار خون و بهبود آن کمک کرد .

یکی از عوامل فشار خون پرکار بودن تیروئید است که موجب بالا رفتن ضربان قلب و بالا رفتن فشارخون می شود که در صورت درمان این بیماری ، فشار خون نیز بهبود پیدا می کند .

افرادی که دچار فشار خون بالا هستند ،از یک سری دارو برای درمان قطعی فشارخون بالا استفاده می کنند .البته برای کسانی که فشارخون آنها هنوز خیلی بالا نرفته ، دوز مصرفی پایین بوده و هرچه فشارخون بالاتر رود ،دوز مصرف بالاتر می رود .

همچنین گاهی نیاز به کاهش فشارخون به صورت اورژانسی می باشد که در این مواقع از قرص زیرزبانی نیترات استفاده می شود تا در عرض 5 دقیقه فشارخون را پایین بیاورد .

البته این دارو یک سری عوارض مانند سردرد دارد .چون باعث می شود که رگ های معزی گشاد شوند . داروی بعدی که در درمان قطعی فشار خون و کاهش اورژانسی آن استفاده می شود ، لازکس است که از راه ورید وارد خون می شود .

این دارو طی ده دقیقه فشارخون را کاهش می دهد .داروی بعدی کاپتوپریل است که از جمله داروهای فشارخون است و به بیماران فشارخون بالا گفته می شود که روزانه آن را بجوند تا تاثیر آن را مشاهده کنند .

دیدگاهتان را بنویسید