شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

درمان واريس

اگر شما هم از آن دسته افرادي هستيد كه رگهاي واريسي پاهايتان ازار دهنده شده است و ظاهر پيچ و تاب دار و نازيبا ي واريسها آزارتان مي دهد يا درد و سنگيني پاها  كلافه تان كرده است و به دنبال درمان واريس هستيد و ميخواهيد بهترين درمان واريس را بشناسيد و بدانید واریس چیست ؟ ،ادامه مطلب را دنبال كنيد.

درمان واريس

 

در اينجا به طور ويژه به معرفي راه هاي  درمان واريس پا مي پردازيم.

رگهاي واريس پا با توجه به قطرشان به سه دسته تقسيم مي شوند:

واريس رگهاي كوچك

واريس رگهاي متوسط

واريس رگهاي بزرگ

در مورد درمان واريس بايد دو موضوع را بدانيم:

اول اينكه درمان واريس پا با توجه به اندازه رگهاي واريسي متفاوت است.

دوم اينكه نوع مشكلي كه بيمار مطرح ميكند هم در انتخاب نوع درمان واريس مهم است.

درمان واريس

به طور مثال درمان واريس در رگهاي كوچك پا كه فقط از نظر زيبايي مشكل ايجاد كرده اند با درمان واريس رگهاي بزرگ كه باعث درد و سنگيني در پاهاي بيمار مي شوند  يا درمان واريس هاي طول كشيده كه باعث ايجاد زخم  پوست شده باشد با هم متفاوت خواهد بود.

-درمان واريس در منزل

اگر دنبال درمان واريس پاهايتان هستيد ميتوانيد از اقدامات زير در منزل و محل كار استفاده كنيد:

-از ايستادن و نشستن طولاني مدت پرهيز كنيد.هر يك ساعت از حالت نشسته بلند شويد و كمي قدم بزنيد تا انقباضهاي ماهيچه هايتان به ديواره رگهاي واريسي فشار بياورد و باعث حركت خون بشود.

-اگر اضافه وزن داريد وزنتان را كم كنيد.

-ورزش منظم داشته باشيد.

-تغذيه متعادل داشته باشيد از مصرف نمك زياد پرهيز كنيد.

– اگر كار شما طوري  است كه سرپا مي ايستيد جورابهاي واريس را در طول روز به تن داشته باشيد.(توجه كنيد كه اندازه جوراب واريس حتما بايستي توسط بهترین پزشك متخصص واريس تجويز بشود.يعني پزشك اندازه هاي مخصوص را گرفته و به شما مي دهد تا سايز مناسب جوراب واريس را بخريد.)

هنگام خوابيدن و نشستن پاهايتان را بالاتر از سطح قلب بگذاريد يعني موقع خوابيدن چند بالشت زير پايتان بگذاريد و موقع نشستن پايتان را بالاي يك چهار پايه بگذاريد.

– ميتوانيد پاهايتان را به سمت بالا (مثلا از مچ پا به سمت زانو )ماساژ بدهيد.

-لباسهاي تنگ و چسبان نپوشيد.

-درمان واريس پا در بهترین كلينيك تخصصي  واريس (بهترین کلینیک قلب)

گاهی افراد در یافتن بهترین پزشک قلب و عروق دچار تردید می شوند و نمی توانند بااطمینان کامل فردی را به عنوان بهترین پزشک قلب برگزینند.در این صورت بهتر است با معیارهای تشخیص متخصص قلب و عروق خوب آشنا شوید. یه منظور کسب آگاهی در این زمینه و شناخت معیارهای تشخیصی بهتر است به مقاله ی بهترین پزشک قلب و عروق مراجعه نماید و با مطالعه ی دقیق آن ، انتخاب درستی را انجام دهید.

کلینیک دکتر ضربان با دارا بودن گلچینی از بهترین و باتجربه ترین متخصصین قلب و عروق می تواند برترین گزینه برای درمان شما باشد. پزشکان این کلینیک همواره رضایت و بهبودی صددرصدی بیماران خود را جلب کرده است.

شما می توانید به منظور دریافت نوبت از راه های ارتباطی که در سایت قرار داده شده است، استفاده نمایید.

در ادامه به توضيح مختصر روشهاي درمان واريس پا تخصصي مي پردازيم:

-اسكلروتراپي واريس

درمان واريس

در اين روش،بعد از بي حسي موضعي ،تركيبات خاصي توسط بهترین پزشك متخصص واريس به داخل رگهاي واريسي تزريق ميشوند.اين مواد باعث جمع شدن ديوار رگ و بسته شدن واريس ميشود .

اين روش كاملا بدون درد است،زمان تزريق بسيار كوتاه است و نيازي به بستري و مراقبت ندارد و شما ميتوانيد بلافاصله به كارهاي عادي خود باز گرديد.اسكلروتراپي واريس فقط مخصوص رگهاي كوچك و متوسط است .

بعد از چند روز مشاهده ميكنيد كه واريسهايتان از بين رفته اند .

-روش بريدن و بستن واريس پا (ليگاسيون و استريپنگ)

درمان واريس

در اين روش يك برش در بالاي رگ واريسي در ران ايجاد ميشود و آن سر رگ در آنجا بسته ميشود .

برش دوم در پايين رگ واريسي يعني مثلا در پايين ساق پا ايجاد ميشود.

حالا بعد از دو برش بالا يك وسيله نازك از برش پايين وارد رگ ميشود و هنگام بيرون كشيدن ،رگ واريسي را هم خارج ميكند.

اين روش در مورد رگهاي بزرگ انجام ميشود بستري نياز ندارد .با بيهوشي قابل انجام است و يك الي سه هفته بعد جراحي بيمار بايد از فعاليتهاي ورزشي سنگين پرهيز كند .

-درمان واريس پا با ليزر

درمان واريس

ابتدا بي حسي موضعي ايجاد مي كنيم ،سپس برش كوچكي روي پوست ميدهيم و يك وسيله سيم مانند كه وسط آن خالي است به نام كاتتر از برش وارد واريس پا ميكنيم ،حالا از طريق اين كاتتر يك منبع كوچك توليد ليزر را به داخل رگ هدايت ميكنيم .

انرژي امواج ليزر باعث ميشوند كه ديواره رگ واريسي كم كم روي هم جمع بشود.

-درمان ليزر با Rf

مانند روش بالاست ولي با اين تفاوت كه به جاي منبع ليزر،يك منبع توليد امواج راديويي وارد واريس پا  ميكنيم كه اين امواج هم باعث بسته شدن كامل رگ واريسي ميشود.

-جراحي

گاهي هم به صلاحديد  بهترین پزشك متخصص واريس ،بايد بعد از بيهوشي عمومي با برشهاي جراحي رگ واريسي خارج بشود .

امروزه با توجه به روشهاي جديد و سرپايي در درمان واريس نياز به عملهاي جراحي بسيار كم شده است.

نکته قابل توجه برای درمان واریس این است که شما میبایست به منظور درمان قطعی و کامل به بهترین و قابل اعتمادترین پزشک قلب و عروق مراجعه کنید. در این صورت بهتر است با معیارهای تشخیص متخصص قلب و عروق خوب آشنا شوید. یه منظور کسب آگاهی در این زمینه و شناخت معیارهای تشخیصی بهتر است به مقاله ی بهترین پزشک قلب و عروق مراجعه نماید و با مطالعه ی دقیق آن ، انتخاب درستی را انجام دهید.

کلینیک دکتر ضربان داراری متخصصین باتجربه و بسیار ماهر در این زمینه می باشد. شما می توانید به منظور دریافت نوبت از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس