شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

درمان فشار خون پایین در خانه

فشار خون پایین معضل بزرگی است که منجر به ناتوانی در انجام کارها میشود. درمان فشارخون پایین در خانه یکی از گزینه های موثر در بهبود سطح فشار خون می باشد.ما در این مقاله به 8 درمان شگفت انگیز درمان فشار خون پایین در منزل میپردازیم.پس اگر شما هم مدام بی حال هستید و از پایین بودن فشار خون خود رنج میبرید خواندن این مقاله راه حل های تاثیرگذاری را در اختیارتان قرار میدهد.

درمان فشار خون پایین در خانه

کلینیک قلب دکترضربان با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

8 درمان فشار خون پایین در منزل

درمان فشار خون پایین در خانه

1. چندین بار میان وعده مصرف کنید.

خوردن میان وعده را به عنوان اولین درمان فشار خون پایین در خانه در نظر بگیرید. چندین بار میان وعده های سالم را در میان وعده های غذایی اصلی روز بگنجانید تا از ایجاد فاصله های طولانی در وعده هایتان جلوگیری کنید.

خوردن وعده های غذایی کوچک و چند بار در روز در جلوگیری از افت ناگهانی فشار خون که ممکن است فرد بعد از غذا تجربه کند ، کمک می کند.

بنابراین ، اگر سه وعده غذایی کامل در روز می خورید ، بهتر است آنها را به 5 وعده کوچک غذایی در روز تقسیم کنید. این یکی از درمان های خانگی عالی برای افرادی که دیابت دارند نیز می باشد.

درمان فشار خون پایین در خانه

2. نمک کافی مصرف کنید.

دومین درمان فشار خون پایین در منزل مصرف نمک کافی می باشد. نمک اضافی بد است ، اما از طرف دیگر بدن به مقدار متوسط نمک ​​نیاز دارد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، رژیم غذایی روزانه شما باید حاوی یک قاشق چای خوری نمک اضافه شده علاوه بر آنچه از میوه ها و سبزیجات طبیعی دریافت می کنید ، باشد.

پس به میزان کافی نمک مصرف نمایید تا دچار افت ناگهانی فشار نشوید.W

3. مایعات بیشتری بنوشید.

هر روز حداقل 2 تا 3 لیتر آب بنوشید. علاوه بر این ، در رژیم کم فشار خون خود نوشیدنی هایی مانند آب نارگیل ، بعل کا شربت و آم پانا را بگنجانید. اینها الکترولیت های لازم برای نگهداری مایعات در بدن را به شما می دهند.

کمبود آب بدن یکی از دلایل عمده فشار خون است. آب انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است و ممکن است به شما در کاهش فشار خون کمک کند.

یکی از بهترین راه های مبارزه با کمبود آب ، آب است. بنابراین ، فراموش نکنید که به اندازه کافی آب برای روز بارگیری کنید.

درمان فشار خون پایین در خانه

4. مصرف کافئین

چهارمین درمان فشار خون پایین در خانه مصرف کافئین می باشد. نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای یا قهوه ممکن است به طور موقت فشار خون شما را تقویت کنند.

وقتی فشار خون ناگهانی کاهش می یابد ، یک فنجان قهوه یا چای می تواند افت گردش خون شما را از بین ببرد. این باعث افزایش کوتاه ، اما چشمگیر فشار خون شما می شود.

اگرچه هیچ کس نمی داند چرا این اتفاق می افتد ، اما اعتقاد بر این است که به شما در بهبود فشار خون کمک می کند.اما بهتر است برای مصرف این مورد به عنوان درمان فشار پایین در منزل از پزشک قلب و عروق مشورت بگیرید.

درمان فشار خون پایین در خانه

5. برگهای تولسی

 برای درمان فشار خون پایین در منزل هر روز پنج تا شش برگ تولسی بجوید.برگ های تولیس دارای مقادیر زیادی پتاسیم ، منیزیم و ویتامین c هستند که می توانند به تنظیم فشار خون شما کمک کنند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان به نام اوژنول است که فشار خون را تحت کنترل نگه می دارد و سطح کلسترول را کاهش می دهد.

6. شیر بادام

برای درمان فشار خون پایین در منزل 5 تا 6 عدد بادام را یک شب بخیسانید ، صبح آنها را پوست بگیرید ، یک خمیر درست کنید و داخل شیر بریزید و کمی بجوشانید و میل نمایید. این کار را هر روز انجام دهید تا از افت فشار خون شما جلوگیری کند. در شیر بادام کلسترول یا چربی اشباع شده وجود ندارد. در حقیقت ، سرشار از چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 است. این ترکیب را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

7.تغییر وضعیت آرام

درمان فشار خون پایین در خانه

یکی از راه های مبارزه با این علائم و درمان فشار خون پایین در خانه تغییر آرام وضعیت بدنی است. پس از بیدار شدن از حرکت سریع خوابیده به حالت ایستاده خودداری کنید. به آرامی خود را به حالت نشسته و پاها کاملا روی تخت قرار دهید. حداقل 60 ثانیه در این حالت بمانید تا بدن شما بتواند تنظیم شود.

بعد در حالی که نشسته هستید، پاها را به آرامی از تخت آویزان کنید. قبل از ایستادن یک تا دو دقیقه در این حالت بمانید. سرگیجه همچنین می تواند از علائم کم خونی باشد. اگر افت فشار خون در شما دائمی شد باید در اسرع وقت جهت تشخیص علت به پزشک قلب و عروق مراجعه نمایید.

8.دوری از شرایط خاص

آیا می دانید موقعیت های ترسناک ، ناراحت کننده یا ناخوشایند نیز می توانند باعث کاهش موقتی فشار خون شوند که تحت عنوان فشار خون پایین با واسطه عصبی نامیده می شود؟ به گفته محققان دوری از شرایط های خاص و استرس زا و یا اعمال تغییر در سبک زندگی می تواند به درمان فشار خون پایین در منزل کمک کند.

برای درمان فشار خون پایین چه زمانی باید به پزشک قلب مراجعه کرد؟

گرچه ممکن است در مورد فشار خون یا فشار خون بالا چیزی شنیده باشید ، اما ابتلا به فشار خون پایین نیز می تواند خطرناک باشد. میزان فشار خون مطلوب کمتر از 120 میلی متر جیوه و بالاتر از 80 میلی متر جیوه است.

فشار خون پایین یا افت فشار خون ممکن است باعث جریان ناکافی خون در قلب ، مغز و سایر اندام های حیاتی شود. افت فشار ناگهانی خون اغلب هنگامی رخ می دهد که فردی ناگهان از حالت خوابیده یا نشسته بلند می شود.

به این حالت فشار خون پایین یا افت فشار گفته می شود و ممکن است باعث سرگیجه شود. برخی از داروهای خانگی برای فشار خون پایین وجود دارد که می توانید برای مقابله با علائم فشار خون نامناسب استفاده کنید.

اما اگر مدتی است علائم (خستگی،سرگیجه شدید،تاری دید،حالت تهوع)را احساس می کنید ، با پزشک قلب و عروق خود مشورت کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید.

هنگامی که متخصص قلب شما تشخیص میدهد که فشار خون شما پایین است ، به توصیه او عمل کرده و در صورت لزوم دارو مصرف کنید. رژیم درمانی فشار خون پایین و درمان فشار خون پایین در منزل برای درمان فشار خون مهم است.

کلینیک قلب دکترضربان با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس