شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

انجام عمل آنژیو بدون مراقبت بعد از آنژیوگرافی بسیار خطر آفرین است و آگاهی از روش های مراقبتی پس از این عمل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.مطمئنا شما که در حال جستجوی این عنوان هستید به تازگی آنژیوگرافی کرده اید و یا قصد این کار را دارید و به دنبال راه های مراقبتی پس از آن هستید،پس وقت خود را با جست و جوی بیشتر و سردرگمی در بیشمار صفحه وب هدر ندهید! زیرا ما در این مقاله شما را با 5 روش مطمئن و مهم جهت مراقبت بعد از آنژیوگرافی آشنا می کنیم.

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

مراقبت بعد از آنژیوگرافی قلب چیست؟

آنژیگرافی قلب یک روش تصویربرداری تهاجمی است که بهترین پزشک قلب و عروق شما از آن برای تشخیص بیماری عروق کرونر و یا بررسی وضعیت گرفتگی رگ های قلب شما استفاده می کند.همچنین متخصص قلب و عروق شما می تواند از این روش برای اندازه گیری فشار موجود در رگ های قلب و ارزیابی عملکرد قلب شما استفاده نماید.

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنژیوگرافی قلب ، به مقاله آنژیوگرافی مراجعه نمایید.پس از انجام این روش تهاجمی، لازم است با مراقبت های بعد از آنژیوگرافی آشنا باشید.ما در این مقاله به بررسی موضوع مراقب بعد از آنژیوگرافی می پردازیم.

5 مراقب بعد از آنژیوگرافی و پس از ترخیص از مرکز درمانی

1.مراقبت بعد از آنژیوگرافی از محل آنژیو

اولین و مهم ترین مراقب بعد از آنژیوگرافی، مراقبت از محل آنژیو می باشد.عمل انژیوگرافی ممکن است در ناحیه کشاله ران (در ناحیه بالای ران) یا در شریان شعاعی در بازو انجام شود. هنگامی که به خانه می روید ، یک باند (پانسمان) روی محل قرارگیری سوند (که به آن محل زخم نیز گفته می شود) خواهد بود.

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

صبح بعد از عمل آنژیوگرافی میبایست باند را از محل بردارید. ساده ترین روش برای انجام این کار این است که هنگام دوش گرفتن ، نوار و پانسمان را مرطوب کنید و آن را  به آرامی جدا کنید.

پس از برداشتن باند ، به منظور مراقبت بعد از آنژیوگرافی ناحیه مورد نظر را با یک باند چسب کوچک بپوشانید. طبیعی است که محل قرارگیری سوند به مدت دو روز کمی کبود باشد. بعلاوه آن ناحیه ممکن است متورم و صورتی رنگ باشد.

حداقل روزانه یکبار محل قرارگیری سوند را با آب و صابون بشویید. آب صابون را روی دست خود بگذارید و محل قرارگیری را به خیلی آرام بشویید.

در هنگام دوش گرفتن ، ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید.

از کرم ، لوسیون یا پماد در محل زخم استفاده نکنید.

لباس های گشاد بپوشید.

بعد از انجام عمل شنا نکنید.

لازم به ذکر است که شما میبایست به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب پس از آنژیوگرافی حتما در انتخاب پزشک معالج خود دقت نمایید و پیش از انتخاب پزشک مورد نظر خود، مقاله ی بهترین متخصص قلب و عروق را مطالعه کنید.

کلینیک دکتر ضربان با دارا بودن گلچینی از بهترین و باتجربه ترین متخصصین قلب و عروق می تواند برترین گزینه برای درمان شما باشد. پزشکان این کلینیک همواره رضایت و بهبودی صددرصدی بیماران خود را جلب کرده است.

2.مراقبت بعد از آنژیوگرافی در حوزه ی انجام فعالیت های روزانه

شما میبایست از  بهترین متخصص قلب و عروق بپرسید که چه زمانی می توانید به فعالیت های روزانه خود باز گردید. به طور کلی ، بهتر است دو روز اول پس از رسیدن به خانه را استراحت کنید. زیرا در آن دو روز به احتمال زیاد شما احساس خستگی و ضعف میکنید.

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

به منظور مراقب بعد از آنژیوگرافی قلب از وارد کردن فشار به بدن خود جدا خوددرای نمایید تا از خونریزی از محل قرارگیری سوند جلوگیری شود.

از بلند کردن و یا کشیدن اشیا سنگین برای 5 تا 7 روز اول بعد از عمل آنژیو خودداری کنید.

به مدت 5 روز بعد ازعمل به منظور مراقب بعد از آنژیوگرافی در فعالیت های شدید همانند ورزش کردن، دویدن ، گلف ، تنیس بازی و بولینگ شرکت نکنید.

از پله ها به آرامی بالا و پایین روید.

پس از  رعایت مراقبت های بعد از آنژیوگرافی قلب به تدریج فعالیت های خود را افزایش دهید تا در طی یک هفته پس از انجام عمل ، به فعالیت طبیعی خود برسید.

3. مراقبت بعد از آنژیوگرافی با مصرف دقیق داروهای تجویز شده

به منظور مراقبت بعد از آنژیوگرافی قلب لطفا داروهای خود را قبل از مراجعه به خانه با پزشک قلب خوب خود مرور کنید. اگر قبل از آنژیو داروی خاصی را مصرف می کردید،از پزشک خود بپرسید که آیا باید قبل از عمل داروهایی را که مصرف می کردید ادامه دهید یا خیر.

مراقبت بعد از آنژیوگرافی

اگر دیابت دارید ، پزشک شما ممکن است داروهای دیابت شما را یک تا دو روز بعد از عمل تنظیم کند. پس حتماً این نکته را در نظر بگیرید و دستورالعمل خاصی راجع به مصرف داروی دیابت بعد از عمل آنژیو از پزشک خود بخواهید.

بسته به نتایج عمل ، بهترین پزشک قلب و عروق ممکن است داروهای جدیدی را به جهت مراقبت بعد از آنژیوگرافی قلب برایتان تجویز کند. توجه به مصرف دقیق داروهای تجویز شده توسط پزشک قلب و عروق خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلینیک دکتر ضربان داراری متخصصین باتجربه و بسیار ماهر در زمینه  آنژیوگرافی می باشد. شما می توانید به منظور دریافت نوبت از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

4. مراقبت بعد از آنژیوگرافی با داشتن سبک زندگی سالم

از دیگر مواردی که باید به منظور مراقبت بعد از آنژیوگرافی مورد توجه قرار داد، انتخاب یک سبک زندگی سالم از نظر قلب می باشد.

مراقبت بعد از آنژیوگرافی با داشتن سبک زندگی سالم

برای شما  بسیار حیاتی و مهم است که به یک سبک زندگی سالم و قلبی متعهد باشید. تیم مراقبت های بهداشتی  و بهترین دکتر قلب شما می توانند به شما در دستیابی به اهداف و بهبودی شرایطتان کمک کند ، اما این وظیفه شماست که موارد ذیل را در جهت مراقبت بعد از آنژیوگرافی رعایت کنید:

  • داروهای خود را طبق دستورالعمل مصرف کنید.
  • تغییر مثبتی در رژیم غذاییتان اعمال کنید .
  • پس از آنژیو حتماً هشت تا ده لیوان مایعات بنوشید (آب ترجیح داده می شود) تا مواد کنتراست از بدن شما بیرون خارج شود.
  • در صورت اعتیاد به سیگار آن را ترک کنید.
  • مرتباً ورزش کنید .
  • مرتبا به بهترین دکتر قلب خود مراجعه نمایید و این کار را پشت گوش نیندازید.

5. مراقبت بعد از آنژیوگرافی با مراجعه مرتب به پزشک

پس از آنکه آنژیوگرافی با موفقیت به پایان رسید، پزشک شما داروهایی را برایتان تجویز کرده و باتوجه به صلاحدید خود زمان های ملاقات مجددی را برایتان منظور می کند.

شما میبایست به منظور مراقبت بعد از آنژیوگرافی قلب، به توصیه های پزشک خود بسیار توجه کرده و در زمان های مقرر شده حتما برای معاینه به او مراجعه نمایید. باتوجه به حیاتی بودن این ارگان بدن،هرگونه سهل انگاری عواقب جبران ناپذیری را به بار می آورد.

مراقبت بعد از آنژیوگرافی با مراجعه مرتب به پزشک

اگر قلب شما دچار مشکل شده است و به دنبال بهترین متخصص آنژیوگرافی هستید. پس به شما توصیه می کنیم حتما مقاله بهترین پزشک آنژیوگرافی در تهران  را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس