شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

دکتر قلب پاسداران

کوچک‌ترین ناراحتی و آسیب‌های ناحیه قلب و قفسه سینه که می‌تواند عامل بیماری‌های قلبی باشد باید توسط بهترین دکتر قلب پاسداران معتبر قلب مورد بررسی و در صورت وجود مشکلات قلبی، به موقع و به‌طور صحیح درمان شود. پس در چنین شرایطی مراجعه به یک متخصص قلب و عروق الزامی است.

قلب هر انسان عضوی همیشه فعال است که حتی چند لحظه عدم فعالیت آن می‌تواند منجر به مرگ شود. به همین دلیل سلامت آن برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است.

در شرایط عادی افرادی که سن بالایی دارند، به بیماری‌های مزمن مانند دیابت مبتلا هستند، سابقه بیماری قلبی در خانواده دارند یا مشکلات مادرزادی قلبی داشته‌اند باید به‌صورت منظم توسط یک دکتر قلب پاسداران مورد بررسی و معاینه قرار بگیرند تا خطری زندگی آن‌ها را تهدید نکند.

اگر شما در شرق تهران ساکن هستید برای ارزیابی سلامت قلب خود بهتر این است که به یک مرکز تخصصی قلب در این ناحیه و دکتر قلب پاسداران مراجعه کنید تا معاینات لازم برایتان انجام شود.

Doctor-Ghalb-Pasdaran

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین ویژگی‌های دکتر قلب و خدماتی که دکتر قلب پاسداران به شما ارائه می‌دهد، آشنا کنیم.

 

ویژگی‌های یک دکتر قلب پاسداران خوب چیست؟

اگرچه ممکن است بتوانید ده‌ها دکتر قلب تهران را برای معاینات قلبی خود یا عزیزانتان در شرق تهران و منطقه پاسداران انتخاب کنید، اما عملکرد پزشکی همه آن‌ها یکسان نیست.

اگر می‌خواهید سلامتی خود بخصوص سلامت قلب که مهم‌ترین عضو حیاتی بدن است را در اختیار بهترین‌ها قرار دهید، چندین ویژگی متمایز وجود دارد که باید در یک دکتر قلب پاسداران که می‌خواهید به او مراجعه کنید پیدا کنید.

به‌طورکلی، بهترین دکتر قلب پاسداران دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • مهارت‌های شنیداری عالی

فقط یادداشت برداری خوب یا توجه دقیق به نتایج تست برای بهترین دکتر قلب پاسداران بودن کافی نیست. بهترین دکتر قلب تهران با شما یک ارتباط شخصی خوب برقرار می‌کنند، به رفاه شما اهمیت می‌دهند و با دقت به آنچه که شما را آزار می‌دهد گوش خواهند داد.

سپس با صبر و حوصله و بر اساس دانش و تجربه‌ای که در این زمینه دارند، سعی می‌کنند نگرانی شما را به بهترین نحو ممکن برطرف کرده و شما را به آرامش برسانند پس می‌تواند انتخاب موجهی برای مراجعه به دکتر قلب پاسداران باشد.

  • مدارک تحصیلی و آموزشی درجه یک

شما باید از قبل تحقیق کنید که دکتر قلب پاسداران شما در چه دانشگاهی تحصیل کرده است؟ آیا تحصیلات تکمیلی را دنبال کرده است؟ آیا او یک متخصص شناخته شده (از طریق سخنرانی‌ها، سخنرانی‌های ارائه شده، کتاب‌ها، مقالات تألیف شده و غیره) در حوزه کاری خود است؟ یا خیر و…

دانش عمیق پزشکی در تخصص قلب درواقع مهم‌ترین ویژگی است. بهترین دکتر قلب تهران باید در رشته‌های داخلی، قلب و عروق یا هر دو دارای گواهینامه بورد باشد. هرگز به یک متخصص پزشکی بدون گواهی اعتماد نکنید.

  • کنجکاو و جزئیات گرا

یک دکتر قلب تهران خوب هرگز نباید جزئیات را نادیده بگیرد. تشخیص دقیق بستگی به توجه به کوچک‌ترین بی‌نظمی‌ها دارد.

حتی یک درد خفیف در قفسه سینه باید به بهترین دکتر قلب تهران بینش کاملی در مورد نوع مشکلی که ممکن است با آن مواجه شده باشید یا در آینده مواجه شوید و ایده‌ای از درمان مناسب برای شما بدهد اگر ساکن شرق هستید دکتر قلب پاسداران بهترین گزینه برای معاینه است.

  • با جدیدترین پیشرفت‌های پزشکی آشنا باشد.

فناوری پزشکی بخصوص در زمینه سلامت قلب این روزها به‌سرعت پیشرفت می‌کند، با راه‌حل‌های انقلابی برای بسیاری از بیماری‌ها که حتی یک نسل پیش پزشکان را متحیر یا ناامید می‌کرد.

دکتر قلب پاسداران به شغل خود و بیماران خود اهمیت می‌دهد، دائماً خود را با جدیدترین تکنیک‌های مراقبت از قلب و درمان بیماری‌های قلبی آشنا می‌کند و آن‌ها را در خدمات مراقبت‌های بهداشتی خود ادغام می‌کند.

  • تخصص تثبیت شده در زمینه‌های خاص و مورد جستجوی قلب و عروق

به‌طورکلی، شما باید دکتر قلب تهران را برای خود یا بیمارتان پیدا کنید که از نظر تخصصی روی بخشی که شما در آن مشکل دارید و برای آن کمک می‌خواهید متمرکز شده باشد. برای مثال، هر کدام از متخصصان قلب ممکن است در افراد مبتلا به موارد زیر تخصص بیشتری داشته باشند:

بیماری‌های قلبی مربوط به فشار خون بالا

پیشگیری از بیماری عروق کرونر

ناهنجاری‌های دریچه قلب

بیماری‌های مربوط به کلسترول خون بالا

بیماری‌های شریان محیطی (PAD)

سکته‌ها یا حملات قلبی

بیماری‌های قلبی مادرزادی

بیماری‌های قلبی مربوط به ورزشکاران

و …

مکان متخصص قلب پاسداران

همان‌طورکه در مقدمه نیز اشاره کردیم پیدا کردن یک دکتر قلب پاسداران خوب بخصوص برای افرادی که در شرق تهران سکونت دارند مهم است؛ زیرا هر چه به متخصص بیماری‌های قلبی خود نزدیک‌تر باشید، با دردسر کمتری برای رسیدن به او مواجه خواهید شد.

همچنین گاهی ممکن است شرایط اورژانسی ایجاد شود که نیاز به ملاقات سریع متخصص باشد؛ بنابراین هرچه به او نزدیک‌تر باشید بهتر است. درنتیجه، هنگام تحقیق در مورد یافتن بهترین دکتر قلب پاسداران، مکان را از نظر فاصله، سابقه، اعتبار و تجهیزات در نظر بگیرید.

  • تأکید بر پیشگیری، نه ‌فقط درمان بیماری

حقیقتاً، بهترین درمان برای هر نوع بیماری یا آسیب بخصوص در ارتباط با قلب، پیشگیری است. حتی اگر همیشه نمی‌توانید از انواع بیماری‌های مختلف پیشگیری کنید، می‌توانید شروع برخی از ناتوانی‌ها را به تأخیر بیندازید و در برخی موارد از آن جلوگیری کنید.

برای مثال، پزشکان قلب شما ممکن است رژیم‌های غذایی خاصی (مثلاً کم‌نمک، کم‌چرب، بدون الکل و غیره) را پیشنهاد کنند که ثابت شده است توسعه بیماری‌های قلبی عروقی را محدود کرده یا کاهش می‌دهد و دکتر قلب پاسداران این رژیم غذایی خاص رو به شما عزیزان تقدیم می‌کنند.

  • قابل اعتماد بودن و شایستگی فنی بالا

مطالعات نشان داده است که وقتی بیماران به دلیل عدم اعتماد به متخصص قلب خود، از رژیم تجویز شده یا درمان‌های تجویز شده توسط بهترین دکتر قلب تهران پیروی نمی‌کنند، نتایج نهایی خوبی ایجاد نمی‌شود.

بنابراین شاید بتوان گفت مهم‌ترین اصل بعد از پیدا کردن بهترین دکتر قلب تهران از نظر تجربه و دانش این است که شما بتوانید به او اعتماد کامل داشته باشید و هر آنچه او می‌گوید را تمام و کمال بپذیرید و انجام دهید پس دکتر قلب پاسداران می‌تواند گزینه خوبی برای اعتماد کردن باشد.

  • تمایل به آموزش، نه‌فقط مدیریت بیماران

بهترین دکتر قلب پاسداران از بیماران خود دعوت می‌کند تا حد امکان خود را در رابطه با مشکل یا بیماری قلبی که دارند، آموزش داده و آگاهی خود را افزایش دهند.

چنین بیمارانی احتمالاً سؤالات مرتبط‌تری می‌پرسند، به زمان کمتری برای آموزش در مورد روش درمانی که قبلاً با آن آشنا شده‌اند نیاز دارند و از معیارهای تثبیت شده و منتشر شده تبعیت می‌کنند.

  • دقت بسیار زیاد در رسیدن به تشخیص

قدرت تشخیص بالا توسط یک دکتر قلب پاسداران یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در هنگام انتخاب بهترین دکتر قلب تهران باید به آن توجه داشته باشید.

خوشبختانه متخصصان قلبی که در مرکز تخصصی و مجهز قلب ما در حال فعالیت هستند، از این نظر هیچ مشکلی باقی نمی‌گذارند و از بهترین ابزار و روش‌های تشخیصی استفاده خواهند کرد. این کار باعث می‌شود هرگونه بیماری و نارسایی قلبی در زمان مناسب و به درستی تشخیص داده شده و درمان شود.

  • نگرانی برای آسایش و آرامش شما

بهترین دکتر قلب پاسداران کسی است که تلاش خواهد کرد تا از کم تهاجمی‌ترین و کاربردی‌ترین رویکردها، به‌ویژه در مورد تشخیص استفاده کند. این کار علاوه بر تشخیص صحیح باعث کاهش نگرانی شما می‌شود و آرامش در روند تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی نقش بسیار مهمی دارد.

  • منابعی که فراتر از یک متخصص بیماری‌های قلبی است

بهترین متخصصان قلب معمولاً به یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی بزرگ‌تر متصل هستند، با سایر متخصصان با صلاحیت در این زمینه کار می‌کنند و اگر نتوانند به شما کمک کنند، متخصصان دیگری را می‌شناسند که می‌توانند شما را به آن‌ها معرفی نمایند.

چگونه بهترین دکتر قلب پاسداران را پیدا کنیم؟

هنگامی‌که می‌دانید در یک متخصص قلب خوب به دنبال چه هستید، بهتر می‌توانید لیست خود را محدود کرده و چنین فردی را پیدا کنید. یک منبع عالی برای شروع، کمک گرفتن از دکتر قلب پاسداران می‌باشد.

همچنین می‌توانید با خیال راحت از خانواده، دوستان، حتی سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی که با آن‌ها در ارتباط هستید در این زمینه راهنمایی بخواهید. از طرفی می‌توانید درباره اعتبار و تجربه پزشکان به‌صورت آنلاین تحقیق کنید.

هنگامی‌که فهرست کوتاهی داشتید، با دفاتر آن‌ها تماس بگیرید تا بتوانید برای ملاقات و مصاحبه با آن‌ها قرار ملاقاتی برای مشاوره ترتیب دهید.

باید به دنبال فردی باشید که علاوه بر داشتن ویژگی‌های بهترین دکتر قلب تهران در مورد مشکل خاص شما تخصص و تجربه داشته باشد.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که مشکلات قلبی مردان و زنان تفاوت‌های اساسی با هم دارند که این نکته را نیز باید در هنگام جست‌وجوی دکتر قلب پاسداران خوب در نظر داشته باشید.

عدم مراجعه به بهترین دکتر قلب تهران چه عواقبی دارد؟

در حال حاضر کلینیک‌ها و مراکز مختلفی با متخصصان قلب همکاری می‌کنند که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت ندارند و تنها برای تکمیل کادر خود این کار را انجام می‌دهند.

به همین دلیل ممکن است با متخصصان تازه کار یا بدون تجربه و تخصص کافی همکاری نمایند. مراجعه به این متخصصان قلب و عدم مراجعه به بهترین دکتر قلب پاسداران یا سایر نواحی تهران و شهرستان‌ها که اعتبار کافی هم ندارند می‌تواند منجر به عدم تشخیص برخی از بیماری‌های قلبی شود.

درنتیجه آن بیماری به‌صورت خاموش و بدون درمان می‌ماند و ممکن است در مدت کوتاه یا بلند پیشروی کند و زندگی شما را تهدید نماید.

از طرفی ممکن است مشکل شما به درستی تشخیص داده نشده و وقت و هزینه شما به هدر برود. در این شرایط شما مجبور هستید دائماً نگران باشید و از این مطب به مطب دیگر بروید تا شاید بهترین دکتر قلب تهران بتواند علت علائم ناراحت‌کننده ایجاد شده را تشخیص دهد.

بنابراین بهتر است از همان ابتدا با توجه به نکاتی که برایتان توضیح دادیم به یک مرکز تخصصی قلب معتبر و یک متخصص خوب در زمینه مورد نظر مراجعه نمایید.

دکتر قلب پاسداران چگونه بیماری‌های قلبی را تشخیص می‌دهد؟

دکتر قلب پاسداران شما برای تشخیص نوع آسیب و یا بیماری قلبی ابتدا یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و در مورد سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی شما سؤالاتی را می‌پرسد. همچنین ممکن است برای تشخیص نهایی و دقیق‌تر یک سری آزمایش برایتان تجویز کند.

آزمایشاتی که برای تشخیص بیماری‌های قلبی خود نیاز دارید بستگی به شرایطی دارد که بهترین دکتر قلب تهران فکر می‌کند ممکن است برایتان رخ داده باشد. علاوه بر آزمایش خون و اشعه ایکس قفسه سینه، آزمایش‌های دیگری نیز برای تشخیص بیماری قلبی وجود دارند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • الکتروکاردیوگرام (ECG)

الکتروکاردیوگرام (ECG) یک آزمایش سریع و بدون درد است که می‌تواند با فناوری خاصی که دارد سیگنال‌های الکتریکی قلب شما را ثبت کند.

این دستگاه درواقع می‌تواند ریتم‌های غیرطبیعی قلب را تشخیص دهد. ممکن است زمانی که در حال استراحت هستید یا در حال ورزش هستید نیز این آزمایش انجام شود که به آن الکتروکاردیوگرام استرس می‌گویند.

  • مانیتور هولتر

این مانیتور یک دستگاه ECG قابل حمل است که برای ضبط مداوم ریتم قلب، معمولاً بین 24 تا 72 ساعت، برای شما نصب می‌شود تا بتواند تمامی تغییرات در هنگام انواع فعالیت‌های روزانه را ثبت کند.

هولتر مانیتورینگ درواقع برای تشخیص مشکلات ریتم قلب که در طول یک معاینه ECG معمولی مشخص نمی‌شوند، استفاده می‌شود.

  • اکوکاردیوگرام

این آزمایش غیرتهاجمی با استفاده از امواج صوتی تصاویر دقیقی از ساختار قلب شما تولید می‌کند. نتایج این تست نشان می‌دهد که چگونه قلب شما می‌تپد و خون را پمپاژ می‌کند.

  • سنجش استرس

این نوع آزمایش شامل افزایش ضربان قلب با ورزش یا دارو در حین انجام آزمایشات قلب و تصویربرداری برای بررسی واکنش قلب شما است.

  • کاتتریزاسیون قلبی

در این آزمایش، یک لوله کوتاه غلاف مانند در ورید یا شریان پا (کشاله ران) یا بازو قرار داده می‌شود. سپس یک لوله توخالی، انعطاف‌پذیر و طولانی‌تر به‌عنوان کاتتر راهنمای دارای دوربین داخل غلاف قرار می‌گیرد.

با استفاده از تصاویر اشعه ایکس بر روی مانیتور به‌عنوان راهنما، پزشک کاتتر را با دقت از طریق شریان عبور می‌دهد تا زمانی که به قلب شما برسد.

در طول کاتتریزاسیون قلبی، فشار در حفره‌های قلب شما قابل اندازه‌گیری است و می‌توان مواد رنگی را تزریق کرد. مسیر عبور رنگ را می‌توان در عکس اشعه ایکس مشاهده کرد که به بهترین دکتر قلب تهران کمک می‌کند جریان خون را در قلب، رگ‌های خونی و دریچه‌های شما ببیند تا مشکلات را بررسی کند.

  • توموگرافی کامپیوتری قلب (CT)

در توموگرافی کامپیوتری یا سی‌تی‌اسکن قلب، روی یک میز در داخل یک دستگاه دونات شکل دراز می‌کشید. یک لوله اشعه ایکس در داخل دستگاه در اطراف بدن شما می‌چرخد ​​و تصاویر قلب و قفسه سینه شما را جمع‌آوری می‌کند.

  • تصویربرداری رزونانس مغناطیسی قلب (MRI)

ام آر آی یا MRI قلب از یک میدان مغناطیسی و امواج رادیویی تولید شده توسط کامپیوتر برای ایجاد تصاویر دقیق از قلب شما استفاده می‌کند.

دلایل مراجعه به بهترین دکتر قلب پاسداران چیست؟

انواع مختلفی از بیماری‌ها و نارسایی‌های قلبی وجود دارند و هر کدام می‌توانند علائم و درمان خاص خود را داشته باشند. برای برخی از این بیماری‌ها، تنها تغییر شیوه زندگی و دارو می‌تواند تفاوت بزرگی در بهبود سلامت شما ایجاد کند.

برای برخی دیگر نیز، ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشید تا قلب شما یا بیمارتان دوباره خوب عمل کند. مهم‌ترین بیماری‌های قلبی که توسط بهترین دکتر قلب پاسداران تشخیص داده شده و درمان می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • بیماری عروق کرونر (CAD)

بیماری عروق کرونر CAD شایع‌ترین نوع مشکل قلبی است. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است در شریان‌های کرونر یا عروقی که خون را به قلب می‌رسانند، دچار انسداد شوند. این امر می‌تواند منجر به کاهش جریان خون به عضله قلب شده و از دریافت اکسیژن کافی و مورد نیاز در آن جلوگیری کند.

این بیماری معمولاً درنتیجه آترواسکلروز شروع می‌شود. آتراسکولروز خود وضعیتی است که به دلیل سفت و مسدود شدن شریان‌ها ایجاد خواهد شد.

بیماری عروق کرونر قلب می‌تواند باعث ایجاد علائمی مانند درد در قفسه سینه شود که آنژین نامیده می‌شود یا منجر به حمله قلبی خواهد شد. برخی از مواردی که ممکن است بیشتر شما را در معرض خطر بیماری‌های عروق کرونر قرار دهند، عبارت‌اند از:

سن (برای مردان، خطر بیماری قلبی معمولاً بعد از 55 سالگی افزایش می‌یابد؛ اما برای زنان، این خطر پس از یائسگی به‌شدت افزایش خواهد یافت.)

عدم تحریک کافی در طول روز

ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا سندرم متابولیک کنترل نشده

سابقه خانوادگی بیماری عروق کرونر قلب

ژنتیک

فشار خون بالای کنترل نشده

سطوح بالای کلسترول “بد” LDL یا سطوح پایین کلسترول “خوب” HDL

چاقی

سیگار کشیدن

آریتمی‌های قلبی

آریتمی به‌طورکلی به معنی بی‌نظمی‌های ضربان قلب است که می‌تواند به‌صورت بالاتر بودن ضربان قلب از حد طبیعی یا پایین‌تر بودن، خود را نشان دهد.

آریتمی‌های جدی اغلب ناشی از سایر مشکلات قلبی هستند، اما ممکن است خودبه‌خود نیز رخ دهند. آریتمی‌های شدید که به درستی درمان نمی‌شوند می‌توانند منجر به ایست قلبی و خطر مرگ شوند.

  • نارسایی‌های قلبی

با وجود نارسایی قلبی، قلب شما آن‌طور که باید به درستی خون را پمپاژ نمی‌کند تا نیازهای بدن شما را برآورده کند.

این شرایط معمولاً به دلیل بیماری‌های دیگر مانند بیماری عروق کرونر ایجاد می‌شود، اما می‌تواند به دلیل ابتلا به بیماری‌های تیروئید، فشار خون بالا، بیماری عضله قلب (کاردیومیوپاتی) یا برخی شرایط دیگر نیز رخ دهد.

  • بیماری دریچه قلب

قلب شما دارای چهار دریچه است که در زمان‌های مورد نیاز باز و بسته می‌شود تا جریان خون را بین چهار حفره قلب، ریه‌ها و رگ‌های خونی به درستی هدایت کند. هرگونه ناهنجاری در قلب و نواحی مربوط به قلب می‌تواند باز و بسته شدن این دریچه‌ها را به روش صحیح دشوار کند.

وقتی این اتفاق می‌افتد، جریان خون شما به سمت قلب یا برعکس ممکن است مسدود شود یا خون نشت کند. در این صورت یک بیماری دریچه قلب رخ می‌دهد که باید توسط بهترین دکتر قلب پاسداران یا نزدیک‌ترین مکانی که در آن هستید، مورد ارزیابی و درمان قرار بگیرد.

علل مشکلات دریچه قلب معمولاً شامل عفونت‌هایی مانند تب روماتیسمی، بیماری مادرزادی قلب، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر یا درنتیجه حمله قلبی است.

بیماری‌های دریچه‌های قلب عبارت‌اند از:

  • اندوکاردیت

این بیماری عفونتی است که معمولاً توسط نوعی باکتری ایجاد می‌شود که ممکن است در طول بیماری، بعد از جراحی یا پس از استفاده از داروهای داخل وریدی خاص برای درمان بیماری‌های دیگر وارد خون شده و در قلب شما ریشه دواند.

اگر قبلاً مشکل دریچه داشته باشید نیز این شرایط اغلب اتفاق می‌افتد. آنتی‌بیوتیک‌ها معمولاً می‌توانند این بیماری را به‌خوبی درمان کنند، اما این بیماری بدون درمان می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد.

اگر دریچه‌های قلب شما درنتیجه اندوکاردیت آسیب جدی دیده باشد، ممکن است به جراحی تعویض دریچه نیاز داشته باشید.

  • بیماری روماتیسمی قلبی

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که ماهیچه‌ها و دریچه‌های قلب شما توسط تب روماتیسمی که با گلودرد استرپتوکوکی و مخملک مرتبط است، آسیب ببینند.

بیماری روماتیسمی قلب در اوایل قرن بیستم شایع‌تر بود؛ اما پزشکان اکنون قادرند با استفاده از تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان بیماری‌هایی که منجر به آن می‌شوند، از آن پیشگیری کنند. متأسفانه اگر دچار آن شوید، علائم معمولاً سال‌ها پس از عفونت ظاهر می‌شوند.

  • بیماری پریکارد

پریکارد کیسه‌ای است که قلب شما را احاطه می‌کند و آسیب به آن منجر به بیماری پریکارد می‌شود که یکی از بیماری‌های شایع آن پریکاردیت یا التهاب پریکارد است.

این بیماری نیز معمولاً در اثر عفونت با یک ویروس، بیماری‌های التهابی مانند لوپوس یا آرتریت روماتوئید و یا آسیب به پریکارد ایجاد می‌شود. پریکاردیت اغلب به دنبال جراحی قلب باز نیز رخ می‌دهد.

  • کاردیومیوپاتی (بیماری عضله قلب)

کاردیومیوپاتی یک بیماری مربوط به عضله قلب یا میوکارد است که در این شرایط این عضله کشیده، ضخیم یا سفت می‌شود. این بیماری طوری است که گاهی باعث می‌شود قلب شما آن‌قدر ضعیف شود که نتواند خوب خون مورد نیاز را پمپاژ کند. علل احتمالی زیادی برای این بیماری وجود دارد که ازجمله می‌توان به شرایط ژنتیکی قلبی، واکنش به داروها یا سموم خاص (مانند الکل) و عفونت‌های ناشی از ویروس اشاره کرد.

گاهی اوقات شیمی‌درمانی برای بیماری‌های دیگر نیز باعث کاردیومیوپاتی می‌شود؛ اما در بسیاری از اوقات، پزشکان نمی‌توانند علت دقیق آن را پیدا کنند.

  • بیماری قلبی مادرزادی

بیماری قلبی مادرزادی زمانی اتفاق می‌افتد که هنگام شکل‌گیری قلب در همان زمان جنینی که در رحم باید انجام شود، مشکلی پیش بیاید. ناهنجاری قلبی گاهی اوقات بلافاصله پس از تولد تشخیص داده شده و منجر به مشکلاتی می‌شود، اما در برخی مواقع تا زمانی که بالغ نشوید هیچ علامتی وجود ندارد.

ناهنجاری‌های سپتوم یکی از شایع‌ترین مشکلات مادرزادی قلبی است. این شرایط سوراخ‌هایی در دیوار قلب ایجاد می‌کند که سمت چپ و راست قلب شما را از هم جدا خواهد کرد.

نوع دیگری از ناهنجاری‌های مادرزادی تنگی ریه نام دارد. در این شرایط یک دریچه باریک باعث کاهش جریان خون کافی به ریه‌های شما می‌شود. این بیماری ممکن است با برخی روش‌های خاص یا جراحی که باعث باز کردن یا جایگزین کردن دریچه می‌شود، درمان شود.

همچنین در برخی از نوزادان، یک رگ خونی کوچک به نام مجرای شریانی در بدو تولد آن‌طور که باید بسته نمی‌شود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، مقداری خون به داخل شریان ریوی نشت می‌کند که به قلب فشار وارد خواهد کرد. پزشکان می‌توانند این مشکل را با جراحی یا گاهی اوقات با دارو درمان کنند.

روش‌های درمان بیماری‌های قلبی توسط بهترین دکتر قلب پاسداران

نوع درمانی که برای بیماری‌های قلبی خود دریافت می‌کنید به نوع و شدت علائم بیماری قلبی شما بستگی دارد اگر شرق تهران هستید دکتر قلب پاسداران بهترین گزینه برای چکاب است. به‌طورکلی، درمان بیماری‌های قلبی معمولاً شامل موارد زیر است:

  • تغییر سبک زندگی

شما می‌توانید با پیروی از یک رژیم غذایی کم‌چرب و کم سدیم طبق دستور متخصص خود، حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ​​در بیشتر روزهای هفته، ترک سیگار و محدود کردن مصرف الکل، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی و حملات قلبی را کاهش دهید.

  • داروها

اگر تغییرات سبک زندگی به‌تنهایی کافی نباشد، پزشک ممکن است داروهایی را برای کنترل بیماری‌های قلبی شما تجویز کند. نوع دارویی که دریافت می‌کنید نیز به نوع بیماری قلبی و شرایط سلامتی شما بستگی دارد.

  • اقدامات پزشکی یا جراحی

اگر داروها کافی نباشند، ممکن است پزشک شما از روش‌های خاص مربوط به بیماری ایجاد شده یا جراحی برای درمان استفاده کند. نوع عمل یا جراحی به نوع بیماری قلبی و میزان آسیب وارد شده به قلب شما بستگی دارد.

شیوه زندگی و درمان‌های خانگی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی

بیماری قلبی را می‌توان با ایجاد تغییرات خاصی در سبک زندگی تا حد زیادی بهبود داد یا حتی از ایجاد آن پیشگیری کرد. تغییرات زیر می‌تواند به هر کسی که می‌خواهد سلامت قلب را بهبود بخشد کمک کند:

  • ترک سیگار

سیگار یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی، به‌ویژه تصلب شرایین است. ترک سیگار بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عوارض آن است.

  • کنترل فشار خون

حتی اگر سلامت هستید، حداقل هر دو سال یک‌بار از پزشک خود بخواهید فشار خون شما را اندازه‌گیری کند. اگر فشار خون شما بالاتر از حد طبیعی باشد یا سابقه بیماری قلبی دارید، ممکن است اندازه‌گیری‌های مکرر توصیه شود.

فشار خون مطلوب کمتر از 120 سیستولیک و 80 دیاستولیک است که بر حسب میلی‌متر جیوه اندازه‌گیری می‌شود.

  • بررسی کلسترول خون

از دهه 20 سالگی و سپس حداقل هر پنج سال یک‌بار از بهترین دکتر قلب پاسداران خود بخواهید آزمایش کلسترول پایه را برایتان تجویز کند. اگر کلسترول بالا در خانواده شما وجود دارد، ممکن است لازم باشد آزمایش را زودتر شروع کنید.

اگر نتایج آزمایش شما در محدوده مطلوب نباشد، پزشک ممکن است اندازه‌گیری‌های مکرر را توصیه کند و برنامه‌ای برای تحت کنترل قرار دادن کلسترول خون ترتیب دهد.

  • دیابت را تحت کنترل نگه دارید.

اگر دیابت دارید یا سابقه بیماری دیابت در افراد خانواده شما مانند پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی و … وجود دارد کنترل دقیق قند خون می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند حتما برای چکاب به دکتر قلب پاسداران مراجعه کنید .

  • ورزش

فعالیت بدنی مناسب به‌صورت منظم و روزانه به شما کمک می‌کند تا وزن سالمی داشته باشید و آن را حفظ کنید. در نتیجه می‌توانید از بیماری‌های خطرناکی مانند دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا که همه این موارد عوامل خطر برای بیماری قلبی هستند جلوگیری نمایید.

اگر آریتمی قلبی یا نقص قلبی دارید، ممکن است محدودیت‌هایی در فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید وجود داشته باشد که در این صورت باید با دکتر قلب پاسداران خود مشورت کنید. با تأیید پزشک، بیشتر روزهای هفته حداقل 30 تا 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.

  • غذاهای سالم بخورید.

یک رژیم غذایی سالم برای قلب مبتنی بر میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و چربی اشباع شده، کلسترول، سدیم و قند افزوده کم می‌تواند به شما در کنترل وزن، فشار خون و کلسترول کمک کند. درنتیجه تا حد زیادی از بروز بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری خواهد کرد.

  • وزن سالم را حفظ کنید.

اضافه‌وزن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 25 و دور کمر 35 اینچ (89 سانتی‌متر) یا کمتر، هدف پیشگیری و درمان بیماری قلبی است.

  • استرس را مدیریت کنید.

استرس را تا حد امکان کاهش دهید. تکنیک‌هایی را مانند آرامش عضلانی و تنفس عمیق یا ورزش‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن را برای مدیریت استرس تمرین کنید.

  • درمان افسردگی را دریافت کنید.

افسرده بودن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. اگر احساس ناامیدی یا بی‌علاقگی به زندگی خود دارید، در این مورد با یک روانشناس یا روان‌پزشک صحبت کنید.

  • بهداشت را خوب رعایت کنید.

به‌طور مرتب دست‌های خود را بشویید و دندان‌های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا از ایجاد بیماری‌های عفونی و خطراتی که می‌تواند برای قلب داشته باشد جلوگیری نمایید.

  • معاینات پزشکی منظم را انجام دهید.

تشخیص و درمان زودهنگام هر بیماری می‌تواند زمینه را برای سلامت طولانی‌تر قلب فراهم کند.

سخن آخر

همان‌طورکه ملاحظه کردید شما برای انتخاب بهترین دکتر قلب پاسداران باید به نکات مختلفی توجه کنید و بی‌گدار به آب نزنید.

مراجعه به افراد غیرحرفه‌ای که در زمینه مورد نظر شما تجربه و تخصص کافی ندارند و مراجعه به مراکز نامعتبر برای بررسی و درمان بیماری‌های قلبی در بسیاری از شرایط منجر به تشخیص اشتباه یا عدم تشخیص برخی از نارسایی‌ها و بیماری‌ها می‌شود که در آینده می‌تواند تهدید کننده زندگی شما باشد دکتر قلب پاسداران گزینه خوبی برای چکاب است.

خوشبختانه در مرکز تخصصی قلب ما که با بروزترین دستگاه‌های مدرن در این زمینه تجهیز شده است، ارزیابی‌های کامل و تخصصی توسط دکتر قلب تهران باتجربه و حاذق انجام می‌شود که منجر به تشخیص دقیق و درمان درست و به موقع خواهد شد و خطرات احتمالی مانند سکته‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

جهت گرفتن وقت مشاوره در این زمینه می‌توانید از شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما یا لینک‌های سمت چپ صفحه استفاده کنید.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس