شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

ویزیت متخصص قلب در منزل

این روزها به دلیل شلوغی‌های ناتمام خیابان‌ها و سختی‌های تردد در ترافیک و همچنین تراکم مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها، بیماران قلبی ممکن است با رسیدگی دیرهنگام و تشخیص بی‌موقع مواجه شده و یا ناچار باشند که ساعت‌ها در اورژانس معطل بمانند تا متخصص مربوطه وضعیت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. در چنین حالتی ویزیت متخصص قلب در منزل با توجه به پیشرفت‌های ایجاد شده در ساخت تجهیزات پزشکیِ قابل‌حمل، می‌تواند روشی کارآمد برای رصد زودهنگام بیماری احتمالی فرد و ارزیابی عملکرد قلب و عروق او با روش‌های تشخیصی مدرن توسط متخصص قلب و عروق محسوب گردد که خیالِ بیماران را از نگرانی‌های منبعث از فضای بیمارستان‌ها راحت می‌سازد.

Cardiologist-visit-home

آنچه در این مقاله می خوانید :

ويزيت متخصص قلب در منزل توسط چه پزشکی امکان‌پذير است؟

بارها اتفاق می‎افتد که در حالی که در منزل هستیم، دچار درد قفسه سینه می‌شویم، احساس فشار بر روی سینه، تنگی نفس و افزایش ضربان قلب را تجربه می‌کنیم. این موضوع می‌تواند بخصوص برای افرادی که بیماری فشار خون یا چربی خون دارند نگران کننده باشد و بترسند که مبادا در شرف حمله قلبی باشند.
در شهرهای بزرگ بخصوص پایتخت امروزه خدماتی فراهم شده است که شما بتوانید از ویزیت بهترین متخصص قلب در منزل در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده بفرمایید تا زمان مناسب برای تشخیص و درمان بیماری‌های خطرناک و حملات جدی و تهدیدکننده به دلایلی مانند ترافیک یا عدم دسترسی به وسیله نقلیه از دستتان نرود.
چون زمان طلایی برای درمان سکته‌های قلبی و نجات بیمار از مرگ بسیار کوتاه است، پس استفاده از ویزیت آنلاین دکتر قلب می‌تواند بسیاری از افرادی که در شرف سکته و مرگ هستند را نجات دهد. ما را در این مجال همراهی کنید تا چگونگی برخورداری از ویزیت متخصص قلب در منزل را برایتان شرح دهیم.
ویزیت متخصص قلب در منزل توسط پزشک متخصص قلبی انجام می‌شود که بیماری‌های قلب و عروقی مانند اختلالات ریتم قلب، بیماری عروق کرونر، حملات قلبی و عفونت‌های قلبی و اختلالات مرتبط را کاملاً می‌شناسد و می‌تواند به درمان آن‌ها بپردازد. او همچنین با وضعیت سیستم قلبی عروقی افراد با تمام جزئیات آشنا می‌باشد و به همین خاطر هرگونه تغییر در این بخش‌ها را به‌خوبی متوجه شده و برای بهبودی آن اقدام می‌نماید.
برای اینکه فردی یک متخصص قلب و عروق شود و بتواند علاوه بر کار در مراکز درمانی مشمول ویزیت آنلاین دکتر قلب نیز باشد، باید دوران زیر را بگذراند:

• 7 سال دوره پزشکی عمومی
• 4 سال تحصیل در رشته تخصصی قلب و عروق
• سه سال یا بیشتر در برنامه‌های فلوشیپ برای آموزش پیشرفته درزمینه‌های فوق تخصصی بیماری‌های مادرزادی قلب بزرگسالان، نارسایی قلبی پیشرفته و قلب پیوند، بیماری‌های قلبی عروقی و الکتروفیزیولوژی

قلب بالینی
توجه داشته باشید وقتی سکته قلبی رخ می‌دهد عمده‌ترین علت آن گرفتگی، تنگی و انسداد شریان قلب است. پزشکان متخصص معتقد هستند که زمان طلایی که می‌شود این عروق تنگ یا مسدود شده را باز کرد و فرد را از مرگ نجات داد بسیار کوتاه است.
در شهرهای بزرگ به دلیل ترافیک متاسفانه خیلی از بیمارها به دلیل دیر رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند ولی اگر این افراد آگاه باشند که می‌توانند از خدمات ویزیت آنلاین دکتر قلب استفاده کنند و آمار این مرگ و میرها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

 

چه موقع به ويزيت متخصص قلب در منزل (ويزيت دکتر متخصص) نياز است؟

بیماری قلبی بیماری بسیار شایعی است که تعداد قابل‌توجهی از مردان و زنان را گرفتار خود نموده و حتی بیش از سرطان، جان مبتلایان را می‌گیرد. به همین دلیل است که محققین و پژوهشگران بیماری قلبی را قاتل خاموش نیز می‌نامند؛ بنابراین خیلی مهم و حیاتی است که همه ما مراقب باشیم در صورت داشتن شرایطی که در ادامه بیان خواهد شد، در اسرع وقت به فکر بررسی و کنترل وضعیت قلب خود باشیم.
البته واضح است که فرد مشکوک به بیماری قلبی به دلیل داشتن استرس و دغدغه‌های فراوان، نمی‌خواهد ساعت‌ها در اتاق انتظار و اورژانس منتظر بماند و در آن شرایط خاص، نگرانی‌های ناشی از حضور در فضای بیمارستان، وضعیت سلامتی‌اش را بدتر نماید. در چنین حالتی ویزیت آنلاین دکتر قلب یکی از بهترین راهکارهای رسیدگی فوری و با آرامش به مشکلات قلبی عروقی بیمار در خانه می‌باشد.
از جمله مهم‌ترین مواردی که به ویزیت آنلاین دکتر قلب نیاز دارد، می‌توان به بیماری فشار خون، چربی خون بالا، دیابت ( افراد دیابتی حداقل باید سالانه یک بار توسط متخصص قلب ویزیت شوند)، احساس ضربان قلب بالا، احساس سرگیجه، سیاهی رفتن چشم‌ها بخصوص اگر سابقه بیماری قلبی دارید، احساس کاهش ضربان قلب، احساس ضعف و خستگی که با کاهش هوشیاری و تمرکز همراه است، دردهای قفسه سینه، سوزش سر دل که در شما بصورت ناگهانی ایجاد شده است و این ناراحتی به گردن، دست و بازو و کتف منتشر می‌شود، تنگی‌های نفس ناگهانی، تعریق فراوان سرد، تهوع و استفراغ و سکسکه‌ای که بند نمی‌آید اشاره کرد.
این‌ها مواردی هستند که بخصوص وقتی در افرادی که سابقه بیماری قلبی یا یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی نظیر چاقی، سیگاری بودن، داشتن سابقه خانوادگی، چربی خون بالا، فشار خون بالا، دیابت و … را دارند ایجاد می‌شود بهتر است وقت را تلف نکنند و از متخصص قلب که میتواند آن‌ها را در منزل ویزیت کند و با اکوی سیار خود سریعا نوار قلب بگیرد و نمونه خون برای آنزیم ها ارسال کند استفاده کنند تا زمان را برای تشخیص و درمان از دست ندهند.
آنچه باعث محبوبیت این روش درمانی گردیده و اشتیاق مردم را برای ویزیت متخصص قلب در منزل افزون نموده است، پیشرفت‌های مدرن در علم پزشکی است که بسیاری از قدرتمندترین فناوری‌های مربوط به این دانش را قابل‌حمل کرده و لذا این امکان فراهم‌ شده است که همان بیماری‌های قابلِ رصد و کنترل در محل کلینیک یا بیمارستان، از طریق ویزیت آنلاین دکتر قلب نیز بهبود یابند و خطرات ناشی از بیماری‌ها و نارسایی‌های قلبی با ویزیت دکتر متخصص در خانه نظارت و رفع گردند.
هرچند هزینه ویزیت پزشک متخصص در منزل ممکن است قدری بیشتر از هزینه‌های مراجعه به مراکز درمانی باشد اما محاسن این روش درمانی به‌اندازه‌ای قابل‌ توجه است که اطرافیان بیمار هیچ‌گاه از نظر ریالی هزینه ویزیت پزشک متخصص در منزل را مورد سنجش قرار نمی‌دهند بلکه به کیفیت و نتایج خدمات درمانیِ ارائه‌شده از طریق ویزیت آنلاین دکتر قلب می‌اندیشند که به بهبودی و سلامتی بیمارشان منجر خواهد شد.
شایان‌ذکر است که ویزیت آنلاین دکتر قلب علاوه بر اینکه بیشتر به‌منظور مراقبت سریع از بیمار پس از بروز نارسایی‌های قلبی یا اختلالات عروقی و جلوگیری از خطر مرگ تمرکز دارد تا کیفیت زندگی فرد مبتلا بهبود یابد و مدت‌زمان طولانی‌تری بتواند با این وضعیت ادامه حیات بدهد، اما همچنان که گفتیم متخصصان قلب و عروق با اشرافیتی که به سیستم عروقی دارند و با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و قابل‌حمل، به‌خوبی قادر هستند با حضور در خانه و ویزیت بیمار، از بروز بیماری‌های قلبی دیگر در او پیشگیری نمایند.
مهم‌تر اینکه پس از مرحله بررسی وضعیت بیمار و آغاز دوره درمانی، شرایط لازم برای ویزیت آنلاین دکتر قلب ایجاد می‌شود تا بیمار بتواند بخشی از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های خود را از طریق ویزیت آنلاین دکتر قلب دریافت نماید.
به همین خاطر چنانچه هرکدام از موارد و شرایط درج‌شده در ذیل در مورد ما صدق نمود حتی اگر در شرایط جسمانی ایده‌آلی باشیم و تصور نماییم که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از مشکل قلبی نداریم، بهتر است با فراغ بال و بدون در نظر گرفتن هزینه ویزیت پزشک متخصص در منزل، امکان ویزیت متخصص قلب در منزل را مهیا نموده و با حضور پزشک در فضای آرام خانه، از سلامتی قلب خود یا عزیزانمان کاملاً مطمئن گردیم. این عوامل و شرایط عبارت‌اند از:

احساس ناراحتی در قفسه سینه
هرچند درد قفسه سینه ممکن است دلایل زیادی داشته باشد (ازجمله درد معده و سوزش سر دل) اما به دلیل حساسیت موضوع، ضرورت دارد که هرگونه احساس ناراحتی در قفسه سینه در هنگام ویزیت متخصص قلب در منزل مورد بررسی قرار گیرد تا خیال وی از بابت نداشتن بیماری قلبی راحت شود.

سیگار کشیدن
با توجه به اینکه خطر ابتلا به بیماری قلبی در افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد است لذا اگر کسی در حال حاضر سیگاری باشد و یا حتی اگر در گذشته چنین عادتی داشته، باید بداند که ممکن است دیواره رگ‌هایش دچار آسیب‌دیدگی شده و درنتیجه شریان‌های حیاتی‌اش با انسداد روبرو باشند، لذا این‌گونه افراد نیز ممکن است دچار حمله قلبی شده و به ویزیت آنلاین دکتر قلب نیاز داشته باشند.

داشتن فشارخون بالا
فشارِخون به معنای نیرویی است که خون هنگام عبور از سرخرگ‌ها به دیواره آن‌ها وارد می‌کند. زمانی که این فشار برای مدت طولانی استمرار داشته باشد، شریان‌ها آسیب‌دیده و یا باریک می‌شوند. به همین علت در صورت ادامه‌دار بودن فشارخون، بیمار نیاز به ویزیت متخصص قلب در منزل دارد تا چرایی این وضعیت در بیمار بررسی شود.

داشتن دیابت
هنگامی‌که در بیماران دیابتی سطح گلوکز خون افزایش یابد، این اتفاق می‌تواند به عروق خونی آسیب برساند و همچنین شبکه عصبی کنترل‌کننده قلب را نیز تخریب نماید. علاوه بر این، افرادی که دچار دیابت نوع 2 هم هستند قطعاً در معرض خطرات عواملی مانند فشارخون بالا، کلسترول بالا و چاقی قرار دارند. این موضوعات در زمان ویزیت دکتر متخصص و یا ویزیت آنلاین دکتر قلب به افراد مبتلا تذکر داده می‌شود تا با مراقبت بیشتری از احتمال مبتلا شدن به بیماری قلبی جلوگیری کنند.

داشتن کلسترول بالا
از آنجایی که در بدن همه ما هم کلسترول خوب (HDL) و هم کلسترول بد (LDL) تولید می‌شود، بد نیست بدانیم که کلسترول بد موجب تشکیل پلاک در شریان‌ها می‌شود و کلسترول خوب کمک می‌کند که آن پلاک‌ها را از بدن جدا و خارج نماید. هنگامی‌که سطح LDL بالا برود یا HDL پایین بیاید، این عدم تعادل بر سلامت شریانی و قلب تأثیر منفی می‌گذارد که این مبحث مهم هنگام ویزیت دکتر متخصص به ‌صراحت بیان خواهد شد.

سابقه خانوادگی بیماری قلبی
بر اساس نظر محققان؛ ژنتیک افراد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد بیماری قلبی داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که چنانچه یکی از اقوام درجه‌یک بیماری قلبی داشته باشد، احتمال ابتلای شما نیز افزایش می‌یابد. همچنین شرایطی که ممکن است منجر به بیماری قلبی شوند (همچون دیابت و فشارخون) اکثراً ریشه ژنتیکی دارند که پس از ویزیت دکتر متخصص بررسی‌شده و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مبتلا شدن به پره اکلامپسی
پره اکلامپسی یعنی یک مادر باردار دچار فشارخون بالا شود و چنین عارضه‌ای خطر نارسایی قلبی را 4 برابر افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که زمان بارداری را خطرناک‌ترین زمان برای قلب زنان عنوان نموده‌اند و لذا ضرورت دارد که در ایام بارداریِ مادر، اطرافیان شرایطی را فراهم نمایند که با ویزیت متخصص قلب در منزل همه جوانب امر تحت کنترل باشد و منجر به ایجاد خطر برای مادر نگردد.

بروز بیماری لثه
اگر فرد به بیماری لثه هم‌زمان با التهاب مواجه شود می‌تواند تهدید بزرگی برای قلب محسوب گردد، چراکه در این حالت باکتری‌های مضری تولید می‌شوند که به‌راحتی راه خود را به داخل خون باز می‌کنند و می‌توانند باعث ایجاد التهاب در سایر قسمت‌های بدن شوند. به همین علت اگر در هنگام ویزیت دکتر متخصص وی چنین علائمی را مشاهده نمود، برای معرفی‌ بیمار به متخصصین لثه اقدام فوری به عمل می‌آورد و هم‌زمان آزمایش‌های تخصصی برای بررسی خون فرد را تجویز می‌نمایند.

پادرد یا ورم پا
پادرد، به‌ویژه دردهایی که هم‌زمان با فعالیت فرد ایجاد می‌شود، ممکن است نشانه انسداد پاها ناشی از بیماری شریان محیط باشد. این بیماری با سکته مغزی و حمله قلبی رابطه مستقیمی دارد. همچنین تورم مچ پا از علائم مشکلات گردش خون در سیاهرگ‌ها می‌باشد که واریس و نارسایی وریدی را به وجود می‌آورد که باگذشت زمان، موجب لخته شدن خون می‌گردد. لذا فرد مبتلا به چنین علائمی، باید در زمان ویزیت آنلاین دکتر قلب و یا ویزیت متخصص قلب در منزل شرح‌حال دقیق خود را برای پزشک معالج ارائه دهد تا وی بتواند تصمیمات تشخیصی و درمانی لازم را اتخاذ نماید.

 

علائم بيماری قلبی چيست؟

درست است که بسیاری از ما از طریق رسانه‌های عمومی با علائم مختلف بیماری قلبی یا سکته آشنایی داریم اما بهتر است علائم شایع و رایجی که می‌تواند نشان‌دهنده بروز بیماری قلبی باشد را باهم مرور کنیم. این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

• فشارخون مداوم و بی‌وقفه
• حالت تهوع یا استفراغ
• فشار شدید و درد یا احساس ناراحتی در قفسه سینه
• دردی که در شانه‌ها، گردن و بازوها منتشر می‌شود.
• درد قفسه سینه که با استراحت بهتر نشود.
• درد در فک، گردن و قسمت بالایی پشت
• گرفتگی صدا به دلیل فشار روی تارهای صوتی
• مشکل در بلع
• تپش قلب
• اضطراب

درد قفسه سینه همراه با نشانه‌های زیر:

• عرق کردن یا رنگ‌پریدگی
• تنگی نفس
• سرگیجه یا غش
• ضعف یا خستگی غیرارادی
• نبض سریع یا نامنظم

 

بيماری عروق کرونر چيست؟

بیماری عروق کرونر به معنایِ باریک شدن یا انسداد عروق کرونر است که به دلیل تجمع مواد چربی به نام پلاک ایجاد می‌شود. به بیماری عروق کرونر، بیماری عروق کرونر قلب، بیماری ایسکمیک قلب و بیماری قلبی نیز می‌گویند.
لازم به ذکر است که پلاک شامل کلسترول، مواد چرب، مواد زائد، کلسیم و ماده لخته ساز فیبرین است که وقتی روی دیواره‌های شریان فرد جمع می‌شوند، شریان‌ها باریک و سفت گردیده یا حتی گاهی مسدود می‌شوند. در چنین حالتی است که جریان خون به سمت عضله قلب محدود می‌گردد و طبیعتاً اگر خون کافی به قلب نرسد، نمی‌تواند اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز خود را برای عملکرد صحیح دریافت کند و فرد را در معرض حمله قلبی قرار می‌دهد. این وضعیت را ایسکمی می‌گویند.

وظيفه عروق کرونر چيست و اين شريان‌ها کجا قرار دارند؟

شریان‌های کرونر خونِ غنی از اکسیژن را به ماهیچه قلب می‌رسانند تا به تمام بدن پمپاژ شود. این عروق که تعداد آن‌ها 4 شریان است، مستقیماً بالای عضله قلب قرار دارند.

 

چه بيماری هايی با ويزيت متخصص قلب در منزل درمان می شوند؟

درست است که بیماری‌های سیستم قلبی و عروقی بیشتر در مراکز خاص درمان می‌شوند اما همان‌طور که گفته شد با توسعه تجهیزات و گسترده شدن دانش پزشکی، می‌توان خرسند بود که مقدمات درمان این افراد با ویزیت متخصص قلب در منزل و در فضایی آرام و به‌دوراز شلوغی‌های بیمارستان‌ها مهیا و آماده می‌شود. بعضی از شایع‌ترین این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

• آنژین (درد قفسه سینه ناشی از تنگی عروق کرونر)
• آریتمی (ضربان قلب نامنظم)
• صدای اضافی قلب (سوفل قلب)
• بیماری عضله قلب
• تجمع مایعات در قلب
نارسایی احتقانی قلب
• سکته قلبی
• فشارخون بالا
• تصلب شرایین، ورم سرخرگ‌ها یا آتروما
• بیماری‌های مادرزادی قلب مانند سوراخ در قلب
• کنترل وضعیت زنان باردار که دچار بیماری قلبی هستند.
• بیماری‌های ارثی قلب
• فشارخون ریوی
• مراقبت‌های بعد از پیوند قلب

 

روش‌های تشخيصی مناسب برای ويزيت متخصص قلب در منزل و هزينه ويزيت پزشک متخصص در منزل

در هنگام ویزیت متخصص قلب در منزل، پزشک معالج روش‌های مختلفی را برای تشخیص دقیق وضعیت بیماری در اختیار دارد و ممکن است برای دستیابی به نتیجه مطلوب یک یا چند روش از آن‌ها را تجویز کند. برخی از این تست‌های تشخیصی در زیر توضیح داده‌شده است:

آزمایش‌ خون
با توجه به اینکه حمله قلبی باعث می‌شود که بدن موادی را در خون آزاد کند لذا آزمایش خون می‌تواند مواد یادشده را اندازه‌گیری نماید و برای پزشک مشخص کند که چه مقدار از عضله قلب آسیب‌دیده است. این آزمایش همچنین به ‌منظور اندازه‌گیری سطح دیگر مواد موجود در خون همچون چربی خون (کلسترول و تری گلیسیرید)، مواد معدنی، ویتامین‌ها و…انجام می‌شود. لازم به ذکر است که برای آزمایش یادشده هنگام ویزیت آنلاین دکتر قلب به بیمار گفته می‌شود که نمونه خون از ورید بازوی او گرفته می‌شود.

الکتروکاردیوگرام
الکتروکاردیوگرام یا ECG از طریق نقاط چسبنده کوچک و سیم‌هایی که بر روی سینه، بازوها و پاهای بیمار قرار می‌گیرند انجام خواهد شد. این دستگاه قابل‌حمل هنگام ویزیت متخصص قلب در منزل قادر است تکانه‌های الکتریکی قلب فرد را بخواند و نشان دهد که قلب چگونه می‌تپد. در این روش لیدها به دستگاه ECG اتصال دارند تا بتوانند تکانه‌های الکتریکی را ثبت کرده و تصویر آن‌ها را بر روی کاغذ چاپ کنند.
این نوار قلب در زمان ویزیت متخصص قلب در منزل کمک شایانی به پزشک مذکور می‌کند تا احتمال حمله قلبی یا ریتم غیرطبیعی قلب (آریتمی) را تشخیص دهد.

تست ورزش
تست ورزش که گاهی به آن تست تردمیل هم می‌گویند، نوعی ECG است که در حین ورزش انجام می‌شود. این شیوه تشخیصی هنگام ویزیت دکتر متخصص در مطب به او کمک می‌کند تا از وضعیت قلب هنگام فعالیت بدنی مطلع شود.

اکوکاردیوگرافی (سونوگرافی)
اکوکاردیوگرام یکی از تست‌های رایج می‌باشد که با استفاده از سونوگرافی (نوعی اشعه ایکس) تصویری از قلب شما ترسیم می‌نماید. برای این شیوه از یک ابزار مخصوص که بر روی قفسه سینه حرکت می‌کند، استفاده می‌شود. این کار در زمان ویزیت متخصص قلب در منزل به پزشک معالج کمک می‌کند تا متوجه شود که آیا دریچه‌ها و حفره‌های قلب دچار مشکل شده‌اند و همچنین ببیند که قلب بیمار با چه وضعیتی خون را به گردش درمی‌آورد.

تست استرس قلبی هسته‌ای
در این آزمایش یک ماده رادیواکتیو به نام «ردیاب» به جریان خون تزریق می‌شود تا به قلب واردشده و باعث آزاد شدن انرژی گردد. سپس دوربین‌های ویژه‌ای از خارج بدن این انرژی‌ها را ثبت نموده و از آن‌ها عکس می‌گیرد.
در ویزیت دکتر متخصص با استفاده از این تصاویر، مقدار خون وارد شده به عضله قلب ارزیابی می‌شود و بررسی می‌گردد که قلب فرد در هنگام استراحت و انجام فعالیت بدنی چقدر از خون را پمپاژ می‌کند. علاوه بر این، روش مذکور به پزشک کمک می‌کند که از میزان آسیب‌دیدگی عضله قلب فرد مطلع شود.

آنژیوگرافی عروق کرونر
آنژیوگرافی که به آن «کاتتریزاسیون قلبی» هم گفته می‌شود معمولاً پس از حمله قلبی یا آنژین انجام می‌شود. برای این روش یک کاتتر (یک لوله کوچک) داخل شریان کشاله ران، بازو یا مچ بیمار وارد می‌شود تا به قلب برسد. سپس از همین طریق یک رنگ مخصوص به عروق کرونر بیمار تزریق می‌شود و عکس اشعه ایکس گرفته می‌شود. خاصیت این اشعه این است که هنگام ویزیت متخصص قلب در منزل به پزشک نشان می‌دهد کدام‌یک از عروق کرونر مسدود شده است.

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)
درروش MRI امواج رادیویی بسیار قوی برای حک نمودن تصاویر دقیق از قلب بیمار به بدن وی ارسال می‌گردد و می‌تواند از ساختار قلب و نحوه کارکردش عکس‌های ثابت یا متحرک بگیرد. گاهی اوقات از رنگ مخصوصی استفاده می‌شود تا قسمت‌هایی از قلب و عروق کرونر دیده شود. نتایج حاصله در زمان ویزیت آنلاین دکتر قلب مورد بررسی پزشک قرارگرفته تا شیوه‌های درمانی مناسب برای بهبود بیمار به‌کارگیری شود.

 

هنگام ويزيت متخصص قلب در منزل (ويزيت آنلاين دکتر قلب)، پزشک معالج چه اقدامی انجام می دهد؟

در هنگام ویزیت متخصص قلب در منزل، پزشک مربوطه برای آگاه شدن از وضعیت عمومی قلب و عروق بیمار ابتدا موارد زیر را از فرد می‌خواهد تا از پیشینه مزاجی او مطلع گردد:

• فهرستی از داروهای فعلی، شامل نام هر دارو، دوز و تعداد دفعات مصرف آن
• کپی نتایج آزمایشگاهی اخیر
• کل سابقه پزشکی فرد ازجمله هرگونه بیماری فعلی یا گذشته و اقدامات قبلی
• سابقه سلامت خانواده بیمار برای کمک به پزشک به‌منظور اطلاع وی از اینکه آیا در خانواده فرد بیماری قلبی وجود داشته است یا خیر؟ (شامل خانواده نزدیک، فرزندان، پدربزرگ و مادربزرگ، پدر و مادر، خاله‌ها و عموها)

پس ‌از این بررسی‌ها که هنگام ویزیت آنلاین دکتر قلب صورت می‌پذیرد، پزشک یادشده موضوعاتی را با بیمار در میان می‌گذارد که نقش مهمی در برقراری ارتباط و تعامل میان او و بیمار خواهد داشت و کمک فراوانی به روند درمان می‌نماید. این توصیه‌ها و مباحث عنوان‌شده از سوی متخصص یادشده عبارت‌اند از:

• چگونگی تغییر در سبک زندگی
• تغییرات موردنیاز در فعالیت‌های روزانه
• علائم هشداردهنده‌ای که باید مورد توجه قرار گیرند.
• لزوم ارائه اطلاعات دقیق از سابقه خانوادگی و بیماری‌های ارثی
• ضرورت اجتناب از برخی فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین
• ارائه واقعیت‌ها و اطلاعاتی از احتمال پیشرفت بیماری قلبی
• میزان فشارخون ایده‌آل و وزن مناسب
• ارائه اطلاعاتی درباره نحوه مصرف روزانه آسپرین

سپس پزشکِ یادشده برای شناخت بهتر وضعیت قلب بیمار اقداماتی را انجام می‌دهد که فرآیند آن به‌صورت زیر می‌باشد:

معاینه فیزیکی
متخصص قلب و عروق سابقه پزشکی شما را بررسی کرده و معاینه پزشکی انجام خواهد داد. این شامل بررسی وزن و آزمایش فشارخون بالا، کلسترول بالا و سایر عوامل خطر بیماری قلبی است.

تجویز تست‌های تشخیصی
متخصص قلب ممکن است آزمایش‌های تشخیصی مانند آزمایش خون، اشعه ایکس، تست استرس یا الکتروکاردیوگرام را تجویز کند. آزمایش‌های بیشتر تضمین می‌کند که او دقیق‌ترین و کامل‌ترین تشخیص را بدهد. این شناخت با تفسیر نتایج آزمایش‌ها و تست‌های قلب و عروق بیمار حاصل خواهد شد.

هولتر ریتم
این تست که به آن مانیتور هولتر می‌گویند اکثراً پس از تست نوار قلب انجام می‌گیرد تا اگر نوار قلب اطلاعات دقیق و درستی از وضعیت قلبی بیمار به پزشک ارائه ندهد، نتایج دقیقی را تمام حالات بیمار ثبت کند.
طی این روش در هنگام ویزیت متخصص قلب در منزل برای تعیین وضعیت ریتم قلب و وجود احتمالی مشکل ریتم قلبی، دستگاه کوچکی توسط پزشک مذکور به‌وسیله چند الکترود به بدن وصل می‌شود. بیمار یادشده باید این دستگاه را در مدتی که پزشک می‌گوید، با خود حمل کند.

هولتر فشارخون
انجام این تست در زمان ویزیت دکتر متخصص برای تشخیص فشارخون بالا و بررسی نتایج درمانی فشارخون بالا بسیار مؤثر می‌باشد. در این روش، یک دستگاه فشارسنج دیجیتال کوچک به کمربندی در اطراف بدن وصل می‌شود و یک فشارسنج دیگر نیز دور بازوی فوقانی بیمار متصل می‌گردد. این دستگاه به مدت 24 باید توسط بیمار حمل شود.

درمان
متعاقب ویزیت متخصص قلب در منزل و بررسی نتایج آزمایشگاهی و تست‌های تشخیصی توسط پزشک معالج، او برای فردِ مبتلا داروهایی را تجویز می‌کند و بیمار را به تغییرات مهمی در سبک زندگی توصیه می‌نماید و اگر نیاز بود او را به جراح قلب و عروق ارجاع می‌دهد یا اینکه برای انجام روش‌هایی مانند کاتتریزاسیون قلب (شبیه آنژیوپلاستی قلب که لوله‌ای نازک بنام کاتتر از طریق شریان به سمت قلب هدایت می‌شود) یا کاشت پیس میکر (قرار دادن باطری ضربان‌ساز در سینه) به فوق تخصص اینترونشنال قلب معرفی خواهد نمود.
علاوه بر این ممکن است پس از ویزیت متخصص قلب در منزل، مشخص شود که فرد دیابتی می‌باشد. در این صورت پزشک مذکور او را به متخصص داخلی یا غدد جهت مشاوره‌های تخصصی ارجاع دهد.

ارائه مشاوره برای مراقبت‌های بعدی
یکی از اقداماتی که در جریان ویزیت آنلاین دکتر قلب صورت می‌پذیرد، ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های لازم در مورد تغییر سبک زندگی ازجمله اصلاح رژیم غذایی، حفظ وزن سالم، کنترل استرس، فعالیت بدنی منظم، ترک سیگار، کنترل فشارخون و کاهش سطح کلسترول می‌باشد که باید توسط بیمار رعایت گردد.

تجویز خدمات پرستاری
پس از ویزیت متخصص قلب در منزل، پزشک معالج به بیمار توصیه می‌کند که بهتر است برای دریافت خدمات پرستاری در منزل همچون تزریقات یا وصل سرم و … اقدام نماید و برای این‌گونه امور به بیمارستان‌ها مراجعه نکند.

سخن پايانی

بی‌تردید در عصر حاضر و با تمام محدودیت‌های ایجادشده برای رفت‌وآمد بیماران قلبی و حجم فراوان مراجعات مردمی به مراکز درمانی، ویزیت متخصص قلب در منزل یکی از روش‌های نوین درمانی برای سهولت دستیابی مردم به خدمات مربوطه می‌باشد که آن‌ها را به‌راحتی از حضور فیزیکی در بیرون از خانه بی‌نیاز می‌کند تا با آلودگی‌های محیطی و دغدغه‌های بیرون از منزل، قلب آن‌ها دچار آسیب‌های جدی‌تر نگردد.
برای بهره‌مندی از مزیت‌های بیشمار ویزیت متخصص قلب در منزل و بی‌نیازی از تردد و مراجعات مکرر به مطب‌ها و کلینیک‌های درمانی با همکاران ما تماس بگیرید تا در اولین فرصت متخصصین مجرب قلب و عروق به منازل شما مراجعه نمایند و با پیشرفته‌ترین تجهیزات مربوطه، سلامت قلب و عروق شما را مورد ارزیابی قرار دهند و در صورت نیاز به درمان آن بپردازند. ما در کلینیک خود، ضمن فراهم نمودن شرایطی آسان برای ویزیت آنلاین دکتر قلب، پزشکان بسیاری داریم که قادرند به شما کمک کنند تا مراقب سلامتی کامل قلب خود باشید.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس