شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

جلوگیری از سکته قلبی فوری

جلوگیری از سکته قلبی فوری؛ جلوگیری از کاهش یا اختلال در فرآیند خونرسانی

یکی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که این روزها برخی از انسان‌ها در سراسر جهان را درگیر نموده است، سکته قلب می‌باشد. زمانی که خونرسانی به قلب کاهش پیدا کرده و با اختلال مواجه شود، سکته‌های قلبی رخ می‌دهد. برای این که بتوانیم از این بیماری و خطرات آن در امان باشیم، باید راه‌های جلوگیری از سکته قلبی فوری را بیاموزیم. ما در ادامه مطلب قصد داریم به برخی از مهم‌ترین نکات در این زمینه اشاره کنیم. فراموش نکنید که بهترین کار در هنگام مواجه با علائم سکته قلب، تماس با اورژانس 115 است.

جلوگیری از سکته قلبی فوری

آنچه در این مقاله می خوانید :

آیا جلوگیری از سکته قلبی فوری امکان پذیر است؟

بر اساس یافته‌ها و تحقیقات پزشکی، علل اصلی بسیاری از مرگ و میرها در سراسر جهان، بیماری‌های قلبی است. سکته قلبی نیز یکی از زیر مجموعه‌های این بیمار‌ها به شمار می‌رود. به همین سبب است که همواره پزشکان توصیه می‌کنند مراقبت از سیستم قلب و عروق جسم خود را کاملاً جدی بگیرید.

خوشبختانه می‌توان با تغییر سبک زندگی و انتخاب یک روش سالم برای ادامه زندگی، تا حدود زیادی باعث جلوگیری از سکته قلبی فوری شد.

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سکته قلبی بدون دلیل ایجاد نمی‌شود و اگر شخصی با این بیماری مواجه می‌گردد، حتماً پیش زمینه ابتلا به آن را دارد. بنابراین می‌توان با کسب آگاهی در مورد شیوه زندگی و سلامت قلب، علل اصلی که ممکن است باعث بروز سکته قلبی شوند را از بین ببریم.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از این بیماری انجام دهید، مراجعه به متخصص قلب است. یک متخصص به خوبی تمامی قسمت‌های قلب شما را معاینه نموده و در صورت نیاز، درمان‌هایی را تجویز می‌نماید تا شما را از خطر قرار گرفتن در معرض این بیماری در امان نگه دارد.

برای جلوگیری از سکته قلبی فوری هفته‌ای یکبار ماهی بخورید

تحقیقات پزشکان و محققان نشان دهنده آن است که مصرف یک یا دو وعده ماهی در طول هفته، می‌تواند نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سکته‌های قلبی ایفا کند. سال‌های بسیار زیادی است که انجمن قلب آمریکا، به مردم سراسر جهان توصیه می‌کند که برای حفظ سلامتی قلب خود، هفته‌ای یک یا دو بار ماهی بخورید. همان گونه که می‌دانید ماهی سرشار از اسیدهای چربی امگا 3 است که نقش بسیار مهمی در کاهش ریسک مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی ایفا می‌کند.

شما می‌توانید اسیدهای چرب غیر اشباع ماهی را به عنوان یک جایگزین عالی برای اسیدهای چرب اشباع در سایر فرآورده‌های گوشتی و به خصوص گوشت قرمز در نظر بگیرید. به طور کلی اسیدهای چرب غیر اشباعی که در ماهی وجود دارند، میزان التهاب را در تمامی قسمت‌های بدن ما کاهش می‌دهند. التهاب یکی از مواردی است که باعث آسیب به عروق خونی شده و ریسک سکته قلبی را افزایش دهد.

20 دقیقه دوچرخه سواری در روز برای جلوگیری از سکته قلبی فوری

تحقیقات و بررسی‌ها نشان دهنده آن است که 20 دقیقه دوچرخه سواری منظم در طول روز، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا میزان 50 درصد کاهش دهد. در طول سال‌های اخیر، تاثیر ورزش‌های استاندارد و اصولی مانند دوچرخه سواری بر سلامت قلب و جلوگیری از سکته‌های قلبی به اثبات رسیده است. به طور کلی فعالیت‌های بدنی و ورزش در صورتی که به شیوه‌ای کاملاً اصولی و مستمر انجام شوند، نقش بسیار مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کنند.

بدون شک دوچرخه یکی از سالم‌ترین وسایل نقلیه است که نه تنها باعث آلودگی هوا و تخریب محیط زیست نمی‌شود، بلکه برای سلامتی انسان و به خصوص قلب او نیز بسیار مفید است. شاید نتوان با دوچرخه سواری به صورت مستقیم از بروز سکته قلبی فوری جلوگیری به عمل آورد، اما می‌توان با این ورزش سلامت قلب را افزایش داد و از بروز انواع بیماری‌های قلبی، در آینده جلوگیری به عمل آورد.

با خوردن شکلات تیره اقدام به جلوگیری از سکته قلبی فوری نمایید

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که تحقیقات و بررسی دانشمندان نشان داده است که خوردن چند عدد شکلات تیره در طول هفته، می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از سکته‌های قلبی فوری جلوگیری به عمل آورد. نتایجی که از این بررسی‌ها به دست آمد بیانگر این است که مصرف شکلات تیره ریسک بیماری‌های قلبی و سکته را تا 39 درصد کاهش می‌دهد.

در ساختار دانه‌های کاکائو، مواد ارزشمندی به نام فلاوانول وجود دارند که میزان اکسید تیتریک خون را افزایش داده و به این صورت باعث بهبود عملکرد رگ‌های خونی می‌شوند.

محققان عقیده دارند که شکلات‌های تیره رنگ به سبب این که مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌ها را در ساختار خود دارند، بسیار بیشتر از شکلات‌های شیری یا سفید، در سلامتی قلب نقش دارند. البته نباید این نکته را فراموش کنید که مصرف شکلات تیره باید در حد تعادل باشد، زیرا افراط در مصرف آن ممکن است باعث افزایش وزن و ایجاد بیماری‌های دیگری گردد.

برای جلوگیری از سکته قلبی چه بخوریم؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید این است که برای جلوگیری از سکته قلبی و برای درد قلب چه بخوریم؟ بدون شک پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مفید، نقش بسیار مهمی در سلامتی قلب ایفا می‌کند. پزشکان عقیده دارند هر چقدر غذایی که در طول روز می‌خورید سالم‌تر باشد، کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرد.

به طور کلی یک رژیم غذایی سالم و مناسب برای قلب سرشار از سبزیجات، پروتئین‌های حیوانی فاقد اسیدهای مضر، حبوبات، آنتی اکسیدان‌ها و… می‌باشد.

در ادامه مطلب به سوال «برای جلوگیری از سکته قلبی چه بخوریم؟» پاسخ داده و به برخی از مفیدترین مواد غذایی اشاره می‌کنیم:

1- توت: توت یکی از ارزشمندترین میوه‌هایی است که با ترکیبات مفید خود، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سکته قلبی فوری ایفا می‌کند. اصلی‌ترین ماده مفیدی که در توت وجود دارد، فیبر محلول است که برای سلامتی قلب بسیار مفید می‌باشد.

2- دانه کتان: دانه کتان دارای اسیدهای چربی امگا 3، فیبر و همچنین فیتواستروژن است. تمامی این ترکیبات برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید هستند. جالب است بدانید که دانه کتان در طب سنتی، به عنوان تقویت کننده قلب معرفی شده است. برای مصرف دانه کتان، بهتر است که آن را آسیاب نموده و به همراه غذای خود میل کنید.

  1. حبوبات: تمامی مواد غذایی که جزو دسته بندی حبوبات قرار دارند، برای سلامتی قلب بسیار مفید و تاثیر گذار هستند. از جمله این مواد غذایی ارزشمند میتوان به عدس، نخود، انواع لوبیا، ماش، لپه و… اشاره نمود. در ترکیبات این حبوبات مقادیر فراوانی از فیبر، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی یافت می‌شود که سلامتی سیستم قلب و عروق را به همراه می‌آورند.
  2. سبزیجات: همواره گفته‌اند و شنیده‌ایم که سبزیجات برای سلامتی جسم انسان بسیار مفید و ضروری هستند. حال نیز به خوبی می‌دانیم که برای جلوگیری از سکته‌های قلبی، سبزیجات جزو بهترین انتخاب‌ها در میان مواد غذایی به شمار می‌روند.
  3. غذاهای دریایی: انواع غذاهای دریایی و به خصوص ماهی، به سبب دارا بودن مقادیر فراوانی از امگا3، نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارند. اگر شما به صورت منظم و هفتگی از غذاهای دریایی به خصوص ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، ماهی تن، ماهی خال‌مخالی و شاه‌ماهی استفاده کنید، سلامت قلب و عروق خود را تضمین نموده‌اید.
  4. آجیل: اگر بخواهیم به یکی دیگر از مواد غذایی که نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سکته‌های قلبی دارد اشاره کنیم، مسلماً از آجیل نام خواهیم برد. آجیل‌ها جزو مواد غذایی سالمی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به عنوان میان‌وعده میل نموده و از مواهب موجود در آن‌ها برخوردار شوید. از جمله بهترین نمونه‌های آجیل می‌توان به بادام زمینی، بادام درختی، گردو، پسته، فندق و… اشاره نمود.
  5. جو دوسر: جو دوسر یک منبع غنی از مواد مغذی است که نه تنها سلامتی قلب و عروق را به همراه دارد، بلکه نقش مهمی در سلامتی سایر قسمت‌های جسم نیز ایفا می‌کند. شما می‌توانید جو دوسر را به صورت برشته درآورده و به همراه سالاد و یا ماست خود میل کنید. همچنین می‌توانید از آن برای پخت سوپ و سایر غذاهای دیگر بهره‌مند شوید.

پیشگیری از سکته قلبی در خواب

برخی از افراد ممکن است در هنگام خواب دچار سکته قلبی شوند. پزشکان عقیده دارند برای این که بتوان سکته قلبی را درمان نمود و عوامل خطر را کاهش داد، باید به سرعت خود را به بیمارستان برسانید. افراد که در هنگام خواب دچار سکته قلبی می‌شوند، ممکن است نسبت به سایرین بیشتر دچار عوارض سکته قلبی شوند.

به همین سبب ما تصمیم گرفته‌ایم در این قسمت از مطالب خویش، به برخی‌ از مهم‌ترین پارامترهایی که باعث پیشگیری از سکته قلبی در خواب می‌شوند اشاره کنیم؛ پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

  • سعی کنید قبل از این که به رختخواب بروید، از خوردن و نوشیدن غذاهای چرب و یا نوشیدنی‌های حاوی قند و الکل جلوگیری به عمل آورید.
  • یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث پیشگیری از سکته قلبی در خواب می‌شود این است که در طول روز به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرید.
  • سعی کنید شب‌ها زودتر به رختخواب بروید و به صورت میانگین 6 تا 9 ساعت بخوابید. خواب کافی می‌تواند نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سکته قلبی فوری داشته باشد.
  • در طول روز ساعاتی را به انجام ورزش‌های اصولی و سبک اختصاص دهید. فراموش نکنید که برای پیشگیری از سکته قلبی در خواب، هرگز قبل از خواب نباید ورزش کنید.

 

جلوگیری از سکته قلبی در طب سنتی

با وجود این که علم پزشکی در زمینه درمان بسیاری از بیماری‌ها، راهکارهای علمی و موثری دارد، اما نباید از نقش طب سنتی برای جلوگیری از سکته قلبی فوری نیز غافل شد. طب سنتی یکی از قدیمی‌ترین علوم در جهان است که در طول سال‌ها و قرن‌های اخیر، به انسان‌ها خدمات بی‌شماری را ارائه نموده است. در ادامه مطلب به چند پارامتر مهم اشاره می‌کنیم که در زمینه جلوگیری از سکته قلبی در طب سنتی، اطلاعات خوبی به ما می‌دهد:

1- از دمنوش زعفران استفاده کنید: همان گونه که می‌دانید، دمنوش زعفران، یکی از اصیل‌ترین دمنوش‌هایی است که از قرن‌های بسیار دور تاکنون در کشورمان ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. طب سنتی عقیده دارد که دمنوش زعفران، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بیماری سکته قلبی دارد. به طور کلی زعفران دارای طبیعت بسیار گرمی است که باعث افزایش توان و نیروی قلب شده و به این صورت از بیماری‌های قلبی جلوگیری به عمل می‌آورد.

2- ساعاتی قبل از خواب، دمنوش‌های آرامبخش میل کنید: زندگی این روزهای ما، گاهی اوقات با استرس و اضطراب فراوانی همراه است. بدون شک استرس یکی از دشمنان اصلی قلب انسان است. یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که برای جلوگیری از سکته قلبی در طب سنتی به آن اشاره می‌شود، استفاده از دمنوش‌های آرامبخشی مانند بادرنجبویه و گل گاو زبان قبل از خواب است. همچنین مصرف کاهو سکنجبین نیز نقش بسیار موثری در این زمینه ایفا می‌کند.

3- مصرف ادویه‌های تند و به خصوص فلفل را کاهش دهید: پزشکان طب سنتی همواره تاکید می‌کنند که برای جلوگیری از سکته قلبی فوری، باید مصرف ادویه‌جات و به خصوص فلفل را در غذاهای خود کاهش دهید. در ترکیبات فلفل ماده‌ای وجود دارد که باعث تند مزاجی افراد شده و تپش قلب را به همراه دارد.

4– از سیر به میزان کافی استفاده کنید: برای جلوگیری از سکته‌های قلبی، باید در برنامه غذایی روزانه خود مصرف سیر را بگنجانید. سیر یکی از بهترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود که نقش مهمی در درمان گرفتگی رگ‌ها ایفا می‌کند. علاوه بر این، سیر میزان کلسترول بد خون که یکی از مهم‌ترین عوامل بروز سکته قلبی است را کاهش می دهد. بهترین شیوه برای مصرف سیر، خوردن آن به صورت خام است. البته اگر نگران بوی ناخوشایند آن هستید، می‌توانید آن را بپزید و سپس میل کنید.

5- شربت لیمو یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای جلوگیری از سکته قلبی در طب سنتی: یکی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که ممکن است باعث بروز سکته قلبی گردد، فشار خون است. بنابراین می‌توان با استفاده از شربت لیموی تازه، فشار خون را کاهش داد و سلامتی قلب را تضمین نمود. همچنین لیموی تازه به سبب دارا بودن ویتامین C و خواص آنتی اکسیدانی بالا، باعث کاهش گرفتگی و التهاب رگ‌ها و عروق می‌گردد. با مصرف این شربت، خون می‌تواند به خوبی در رگ‌ها جریان پیدا کرده و قلب همواره سالم و سلامت باشد.

برای جلوگیری از سکته قلبی فوری پارامترهای زیر را رعایت کنید

هر چند نمی توان به طور قطع و یقین از بروز سکته قلبی جلوگیری به عمل آورد، اما رعایت برخی از نکات می‌تواند باعث کاهش عوامل خطر شود. گاهی اوقات با رعایت نکات بسیار ساده، می‌توانید سلامت قلب خود را تضمین نموده و تا پایان عمر از قلبی سالم و قدرتمند برخوردار باشید. در ادامه مطلب در مورد برخی از مهم‌ترین پارامترهایی که در زمینه جلوگیری از سکته‌های قلبی به ما کمک می‌کنند، صحبت خواهیم نمود:

** مراجعه به متخصص قلب به صورت دوره‌ای: اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که در خانواده و نزدیکان شما سابقه بیماری‌های قلبی وجود دارد، حتماً به صورت منظم و دوره‌ای به متخصص قلب مراجعه نمایید. پزشکان می‌توانند با غربالگری و تست‌های قلبی، بیماری‌های احتمالی قلب را شناسایی کرده و در درمان آن به شما کمک کنند.

** مراجعه به متخصص قلب با مشاهده علائم بیماری سکته قلبی: سکته قلبی همواره با برخی از علائم و نشانه‌ها همراه است. اگر با مشاهده هر کدام از این علائم به سرعت به پزشک مراجعه نمایید، می‌توانید از عواقب خطرناک این بیماری، در امان بمانید. از جمله این نشانه‌ها می‌توان به درد قفسه سینه، خستگی زودرس، تنگی نفس، تعرق بیش از اندازه و سرگیجه اشاره نمود.

** کاهش وزن: همان گونه که می‌دانید، چاقی مادر تمام بیماری‌هاست. تحقیقات و پژوهش‌ها نیز نشان دهنده آن است که انسان‌های چاق که دارای BMI بالایی هستند، بیش از سایرین در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند. بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از سکته قلبی فوری انجام دهید، کاهش وزن با روش‌های اصولی و صحیح است.

حتی اگر کاهش وزن تبدیل به یک چالش مهم تا پایان عمر شما شود، باز هم ناامید نشوید و بدانید که سلامتی شما و قلب شما، بستگی فراوانی به کاهش وزن دارد.

** سبک زندگی سالم: افرادی که در طول زندگی خود از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی استفاده می‌کنند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. همچنین مصرف غذاهای سرخ کردنی، فست فود و به طور کلی موادی که ارزش غذایی چندان زیادی ندارد، نقش مهمی در بیمار شدن قلب انسان دارد. بنابراین با انتخاب یک سبک سالم برای زندگی، همواره جسم خود را از قرار گرفتن در معرض بیماری‌هایی مانند سکته قلبی در امان نگه دارید.

** درمان یا کنترل بیماری‌های زمینه‌ای: انسان‌هایی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول بالا مبتلا هستند، بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند سکته قرار دارند. بنابراین با مشاهده این بیماری‌ها، باید همواره تحت نظر پزشک باشید. این روزها داروهای بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند به ما در درمان و یا کنترل بیماری‌های زمینه‌ای کمک کنند. به این صورت می‌توان باعث جلوگیری از سکته قلبی فوری شد و همواره در سلامتی کامل زندگی کرد.

جلوگیری از سکته قلبی فوری با نوشیدن آب کافی

بدن ما انسان‌ها در طول روز به 8 لیوان آب نیاز دارد. افرادی که در طول روز همواره از 8 لیوان آب استفاده می‌کنند، بسیار کمتر از دیگران در معرض سکته‌های قلبی قرار دارند. کم آبی عوارض بسیار خطرناکی به همراه دارد که یکی از آن‌ها مشکلات قلبی است. در واقع افرادی که همواره در طول روز با کم آبی مواجه هستند، خون به کندی در رگ‌های آن‌ها به جریان در می‌آید.

پزشکان می‌گویند جریان کند خون در رگ‌ها، احتمال تشکیل لخته خون که یکی از مهم‌ترین عوامل سکته قلبی است را افزایش می‌دهد. بنابراین مصرف آب برای بهبود جریان خون و در نهایت سلامت سیستم قلب و عروق بسیار مفید است.

مصرف صبحانه با فیبر بالا و جلوگیری از سکته قلبی فوری

پزشکان عقیده دارند که برای جلوگیری از سکته‌های قلبی، باید در طول هفته حداقل چهار روز صبحانه‌ای با فیبر بالا مصرف کنید. بنابراین اگر شما می‌خواهید همواره سلامتی قلب خود را تضمین نموده و در معرض بیماری‌های قلبی قرار نگیرید، باید به مصرف فیبر در برنامه غذایی خود توجه ویژه‌ای نمایید.

پژوهش‌های دانشمندان نشان دهنده آن است افرادی که در برنامه غذایی روزانه و به خصوص در وعده صبحانه از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده می‌کنند، از قرار گرفتن در معرض بیماری‌هایی مانند سکته‌های قلبی، سکته مغزی، فشار خون و کلسترول بالا در امان می‌مانند. این افراد سالم‌تر از دیگران بوده و از توان بدنی بیشتری برخوردار هستند.

اصلی‌ترین علل سکته‌های قلبی

حال که با برخی از مهم‌ترین روش‌های جلوگیری از سکته قلبی فوری آشنا شدیم، خوب است به برخی از مهم‌ترین علل بروز این بیماری نیز بپردازیم. بدون شک زمانی که افراد در زمینه علل به وجود آورنده بیماری‌هایی مانند سکته قلبی آگاهی به دست آورند، بیش از پیش از جسم خود مراقبت خواهند نمود و این یکی از مهم‌ترین پارامترهای پیشگیری از این بیماری به شمار می‌رود:

1- مصرف دخانیات: بدون شک مصرف دخانیات و به خصوص سیگار یکی از مهم‌ترین علل سکته‌های قلبی است. سیگار و سمومی که در آن وجود دارند، باعث سفت شدن عروق خونی شده و تمامی آن‌چه برای یک سکته‌های قلبی لازم است را به صورت یک جا فراهم می‌کنند!

2– افزایش سن: معمولاً ریسک علائم گرفتگی رگ قلب در زنان بالای 55 سال و مردان بالای 45 سال بسیار زیاد است. بنابراین برای جلوگیری از سکته قلبی فوری، پس از این سنین باید به سبک زندگی خود بیشتر توجه نموده و به سلامت جسم خود اهمیت دهید.

3- فشار خون بالا: پزشکان از فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش یاد می‌کنند. زیرا گاهی اوقات این بیماری بدون هیچ علامت خاصی در جسم انسان ایجاد شده و زمینه را برای بروز سکته‌های قلبی فراهم می‌کند.

4- دیابت: افرادی که دیابت دارند، بیش از سایرین در معرض بیماری سکته‌های قلبی قرار دارند. معمولاً به سبب اختلال در عملکرد انسولین، سطح قند خون افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث ایجاد آسیب‌های فراوان به سیستم قلب و عروق می‌گردد.

5- افسردگی : بسیاری از بیماری‌های جسمی که ما انسان‌ها در طول زندگی خود با آن‌ها مواجه می‌شویم، سر منشاء روانی دارند. افسردگی مزمن نیز یکی از بیماری‌هایی است که اگر به موقع درمان نشود، ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی مانند سکته‌های قلبی در انسان گردد.

6- استرس و فشار کاری بالا: شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که یک سوم از بیمارانی که به سبب حملات قلبی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، دچار استرس شده‌اند. به خصوص استرس ناشی از فشار کار، می‌تواند زنگ خطری برای بروز این بیماری به شمار رود. برای جلوگیری از سکته قلبی فوری، سعی کنید از فشار کاری خود کم کرده و در طول روز ساعاتی را در آرامش سپری کنید.

7- هوای سرد: جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین دلایل بروز بیماری‌های قلبی و به خصوص سکته قلبی، هوای سرد است. در هوای سرد، رگ ها تنگ شده و دچار انقباض می‌شوند. این موضوع باعث کاهش ناگهانی فشار خون شده و عواقبی را با خود به همراه دارد. بررسی‌ها نشان دهنده آن است که هر 5 درجه کاهش دما، خطر بروز سکته‌های قلبی را تا 3 درصد افزایش می‌دهد.

8- سابقه خانوادگی: اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که در خانواده آن‌ها سابقه سکته‌های قلبی وجود دارد، باید بیش از پیش مراقب باشید. معمولاً ریسک این بیماری، در کسانی که تا پیش از این در خانواده آن‌ها سابقه حملات قلبی وجود دارد، بسیار زیاد است. بنابراین برای جلوگیری از بروز بیماری سکته‌های قلبی، حتماً به صورت دوره‌ای به پزشک متخصص قلب مراجعه نموده و تحت نظر او باشید.

سخن پایانی

از شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم که ما را تا انتهای مطلب همراهی نمودید. ما با ارائه این مطالب تلاش کردیم شما را با روش‌های جلوگیری از سکته قلبی فوری آشنا کنیم. همچنین به این سوال پاسخ دادیم که: برای جلوگیری از سکته قلبی چه بخوریم؟ در بخشی از مطلب نیز شما را با روش‌های پیشگیری از سکته قلبی در خواب و روش‌های درمانی آن در طب سنتی آشنا کردیم.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی شما نیست. بنابراین با رعایت موارد ساده‌ای که در مورد آن‌ها صحبت کردیم، جسمی سالم و عمری طولانی برای خود به ارمغان آورید. همچنین فراموش نکنید که اگر هر نوع علائم سکته‌های قلبی را در جسم خود احساس کردید، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید. در هنگام بروز این بیماری، تمامی دقایق و ثانیه‌ها ارزشمند هستند و برای درمان این بیماری تاثیر بسزایی دارند.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس