شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم

چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم، شناخت علائم سکته قلبی، احیای قلبی ریوی و دادن تنفس مصنوعی

حمله قلبی دارای علائم مختلفی می باشد و به علت این که احساس ترس و وحشت به همراه دارد، درک درست این علائم سخت می باشد و در این جا این سوال که “چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم؟” پیش می آید. زمانی که سکته قلب اتفاق می افتد، افراد در قفسه سینه خود درد زیادی را حس می کنند. اغلب این درد در مرکز قفسه سینه است و همچنین درد در بازوها، فک، شانه، معده و در پشت نیز حس می شود. در این مقاله قصد داریم که در مورد این مطلب که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم صحبت کنیم

چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم

علائم سکته قلبی چیست، چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم؟

در واقع برای پاسخ به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ برای نجات فرد و کم کردن اثرات بلند مدت سکته قلبی اولین فاکتور شناخت علائم سکته قلبی است. زمانی که فرد درد شدیدی را در قفسه سینه خود احساس می کند،  این امر می تواند، باعث بروز سکته قلبی شود.

از جمله این علائم می توان به احساس خستگی غیر معمول بدون توجیه و استفراغ اشاره نمود. احتمال به وجود آمدن این علائم در خانم ها بیشتر ازآقایان است. در این جا این سوال پیش می آید که “چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم؟” و نکته مهم این است که درمان برای افرادی که به حمله قلبی دچار هستند و این موضوع در آن ها مشخص شده، پیچیده تر می باشد.

سکته قلبی علائمی را به همراه دارد و با توجه به این علائم به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ پاسخ داده می شود و در زیر به برخی از این علائم اشاره خواهیم کرد.

  • احساس ضعف و سبکی سر: امکان دارد که عرق سرد و خاصی را در بدن خود احساس کنید.
  • درد قفسه سینه و احساس ناراحتی: بیشتر حملات قلبی حس کردن درد در سمت چپ قفسه سینه و مرکز آن می باشد که ممکن است، بیشتر از یک دقیقه زمان ببرد و بعد از بین برود و دوباره بازگردد. این احساس ناراحتی می تواند، به شکل فشار، حس تنگی و پر بودن و یا احساس درد باشد.
  • احساس درد در یک بازو و یا هر دو و شانه ها
  • حس نمودن درد و ناراحتی در فک، گردن و یا پشت
  • تنگی نفس: این مورد اغلب با احساس ناراحتی در قفسه سینه همراه خواهد بود، اما تنگی نفس قبل از این درد نیز می تواند، به وجود آید.

چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم؟

چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ پاسخ به این سوال این است که می توانیم از کمک های اولیه برای این فرد استفاده کنیم. اگر متوجه علامت های شدید هشدار دهنده شده اید و فکر می کنید که خودتان یا فرد دیگری به حمله قلبی دچار شده اید، مواردی که در زیر ذکر خواهد شد، پاسخ به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ می باشد.

  • این که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ اگر شخص هوشیاری دارد، ابتدا با مرکز 115 تماس بگیرید و بعد فرد را به نشستن ترغیب کنید تا خوب استراحت کند و سپس او را آرام کنید. لباس های تنگ او را در بیاورید و از بیمار در مورد داروهایی که استفاده می کند و درباره سابقه قلبی این بیماری از او سوال بپرسید. در صورت نبود حساسیت یک عدد آسپرین به او بدهید تا بجود و سپس به او کمک کنید تا دارو هایی را که پزشک برای او تجویز کرده است، مثل نیتروگلیسرین را مصرف نماید.
  • در پاسخ به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ می توان گفت که زمانی که فرد هوشیاری ندارد. ابتدا باید با مرکز 115 تماس بگیرید و بعد احیای قلبی ریوی را آغاز کنید. در واقع احیای قلبی ریوی شامل کارهایی می شود که فعالیت دو عضو قلب و ریه را باز می گرداند و به حفاظت از جریان خون اعضای حیاتی بدن مانند مغز کمک می نماید.

دقت کنید که با اورژانس تماس گرفتن بهتر از منتقل کردن فرد به بیمارستان است. به دلیل این که اورژانس می تواند، در هنگام رساندن فرد به بیمارستان درمان را شروع کند و در این جا به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ پاسخ داده می شود.

در این جا پاسخ این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ بیان می شود که مراحل احیای قلبی ریوی در ابتدا باید سطح هوشیاری، تنفس و نبض او را بررسی کنید تا از ایست قلبی مطمئن شوید و با حرکت دادن شانه فرد و صدا زدن او سطح هوشیاری او را بررسی کنید.

صورت خود را نزدیک بیمار ببرید تا حرکات قفسه سینه فرد را بررسی کنید و سپس نبض او را در فرورفتگی کنارگلو احساس کنید و این موارد را در کمترین زمان ممکن بررسی کنید. (حدودا 10 ثانیه) ایست قلبی در صورت نبود وجود نبض مورد تایید می شود.

در این جا این سوال پیش می آید که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ اگر نمی توانید، نبض را چک کنید، نبود تنفس و هوشیاری برای آغاز احیا کافی می باشد. با توجه به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ در وهله اول وقتی که مطمئن شدید که فرد دچار ایست قلبی شده است، با مرکز 115 تماس بگیرد و سپس احیای قلبی ریوی را آغاز کنید.

زمان آغاز احیا در موفقیت آن تاثیر دارد و در این امر نباید تامل کنید، زیرا در موفقیت تاثیر زیادی دارد. بیمار را بر روی سطح صافی و به پشت بخوابانید و سپس به شکل عمودی روی استخوان جناغ ماساژ قفسه سینه را آغاز کنید، اعمال این فشار باید به صورتی باشد که با انجام هر فشار قفسه سینه به اندازه 5 سانتی متر به داخل فرو برود و با اعمال هر فشار اجازه دهید که قفسه سینه بالا بیاید و به حالت اول بازگردد. اگر نمی توانید، تنفس دهان به دهان را انجام دهید.

یک پاسخ دیگر به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ این است که این فشار باید در هر دقیقه 100 تا 120 بار اعمال شود( حدودا 2 بار در ثانیه) و اگر تنفس دهان به دهان را آموزش دیده اید، به ازای هر 30 فشاری که وارد می کنید، دو تنفس دهان به دهان را اعمال کنید. این عمل را تا زمانی که اورژانس برسد، تکرار کنید. در این جا این سوال پیش می آید که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟

 

در پاسخ باید گفت که اگر ایست قلبی به علت خفگی باشد، باید به بیمار تنفس مصنوعی داده شود. برای انجام تنفس دهان به دهان باید سر بیمار را کمی به عقب ببرید و سپس با یک دست چانه بیمار را بالا ببرید و با دست دیگر هر دو سوراخ بینی را بگیرید و یک نفس عمیق بکشید و با قرار داردن لب های خود بر روی لب های بیمار تنفس دهان به دهان دهید، در حین انجام این عمل به قفسه سینه بیمار نگاه کنید تا از بالا آمدن قفسه سینه و تاثیر تنفس اطمینان حاصل شود و دوباره تنفس را انجام دهید.

در مجموع باید دو تنفس زیر 5 ثانیه اعمال شود و در واقع دو دقیقه دوره هایی را که شامل 30 فشار سینه ای و دو تنفس است، را انجام دهید و وضعیت نبض، تنفس و هوشیاری را چک می کنید تا از ایست قلبی اطمینان حاصل شود. در صورتی که خسته شدید، جای خود را با فردی که در آنجا حضور دارد، عوض می کنید زیرا خستگی فردی که احیا را انجام می دهد، باعث می شود که فشارهای سینه ای به شکل عمیق و با سرعت مناسب انجام نشود و باعث کم شدن کیفیت احیا شود.

در صورتی که مکان حادثه به دستگاه الکتروشوک مجهز باشد، پدهای دستگاه را به مکانی که مشخص شده چسبانده و سپس دکمه آنالیز را فشار دهید و با شروع علامت دستگاه و دکمه ای که باعث تخلیه انرژی می شود، را بفشارید و سپس برای 2 دقیقه احیا صورت گرفته و دوباره انجام شوک را توسط دستگاه مورد بررسی قرار دهید و این کار را چند بار انجام دهید و در این جا به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ پاسخ داده شد.

 

 درمان حمله قلبی چیست، چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم؟

در مطالب فوق در مورد این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ توضیح داده شد و گفته شد که اگر فردی دچار سکته قلبی شد، لازم است که به فرد قبل از رسیدن اورژانس کمک های اولیه داده شود تا او احیای سکته قلبی شود. در موارد فوق علاوه بر استفاده از کمک های اولیه در پاسخ به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ می توان از روش های درمانی سکته قلبی نیز استفاده نمود که به شرح زیر است.

  • آنژیوپلاستی: یک لوله مخصوص که دارای بالن است، وارد شریان های کرونری فرد می شود. پزشک رگ هایی را که دچار تنگی شده است با استفاده از باد کردن این بالن باز می کند. در صورت لزوم قطعاتی که به شکل لوله ای است، را به نام استنت در قسمت گرفتگی قرار می دهد تا از گرفتگی دوباره پیشگیری کند.
  • آنژیوپلاستی لیزر: همانند آنژیوپلاستی یک لوله به نام کاتتر وارد بدن می کنند و با این تفاوت که جلوی آن لیزر است و رگ هایی که دچار انسداد شده است، را باز می کند.
  • آتروکتومی: این فرآیند نیز مانند آنژیوپلاستی است و فرق آن این است که با یک تیغ مخصوصی که دارای قابلیت چرخش است، در نوک کاتتر قرار می گیرد تا پلاکی را که در رگ های خون رسوب شده است، را جدا کند.
  • کاردیومیوپلاستی: این یک روند آزمایشی است که در این روش عضله های اسکلتی بدن از قسمت کمر یا شکم دریافت می شود و به جای عضله های قلب صدمه دیده از سکته قلبی استفاده می شود.
  • عمل جراحی قلب با تهاجم کمتر: این روش می تواند، به جای عمل جراحی بای پس باشد.
  • به وسیله فرکانس های رادیویی فرسایش و تخریب صورت می گیرد: یک کاتتر دارای الکترود در نوک آن داخل رگ ها می شود و به طرف عضله قلب منتقل می شود تا بتواند، سلول های عضله ای را در قسمت کوچک از بین ببرد.
  • پیوند قلب: در این فرآیند قلب صدمه دیده از بدن خارج می شود و یک قلب اهدا شده جایگزین آن می شود.
  • عمل جراحی دریچه قلب مصنوعی: در این فرآیند درمانی دریچه ای که صدمه دیده با یک دریچه سالم و جدید عوض می شود.
  • عمل جراحی بای پس: در این روند درمانی با به وجود آوردن مسیرهای جدید برای گردش خون عضله قلب می تواند، رگ هایی که دچار انسداد شده است، بهبود دهد. این روش به عنوان عمل قلب باز شناخته شده است و برای بیمارانی سفارش می شود که دارای شرایط وخیم و گرفتگی عروق پیچیده هستند.
  • پروسه استنت: یک سیم لوله ای است که با استفاده از آن رگ های خون در هنگام آنژیوپلاستی باز نگه داشته می شود.
  • تجدید عروق ترانس میوکارد: در این روش با استفاده از لیزر برای به وجود آوردن تعدادی سوراخ از بیرون قلب به داخل اتاقکی که در آن خون پمپاژ می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

داروهای بیماران سکته قلبی چیست، چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم؟

در پاسخی که به این سوال که “چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم؟” گفته شد که در هنگام سکته قلبی بیمار باید داروهایی را که پزشک به او پیشنهاد داده است، استفاده نماید. داروهایی که پزشک تجویز نموده است، باید مرتبا بیمار استفاده نماید.

توسط این داروها می توان به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ پاسخ داد. در لیست زیر انواع رایج این داروها را که پزشک بر اساس وضعیت بیمار پیشنهاد داده است، می تواند به شرح زیر باشد.

  • داروهای مخصوص ضد پلاکت: این داروها با پیشگیری از چسبیدن پلاکت خون اجازه این که لخته های خون به وجود آید، را نمی دهد.
  • داروهای موثر گیرنده آنژیوتانسین: این دارو به جای کم کردن میزان آنژیوتانسین مانع از ایجاد عارضه های جانبی این ماده شیمیایی در قلب و شریان های خونی می شود و این امر سبب بالا رفتن فشار خون می شود.
  • داروهای ضد انعقاد خون: این دارو برای بهبود برخی از رگ های خون، قلب و ریه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • داروهای که برای مهار نمودن تبدیل کننده آنژیوتانسین است: این دارو شریان خون را باز می کند و با کم کردن میزان آنژیوتانسین مقاومت را کم می کند. همچنین این دارو باعث می شود که خون به راحتی جریان پیدا کند و کار قلب آسان شود و در این صورت قلب بهینه تر عمل می کند.
  • مهار کننده نکرولیسین گیرنده آنژیوتانسین: نپریلیسین یک آنزیم است و موادی را که در بدن وجود دارد و رگ های باریک را باز می کند. با مهار نمودن نوریلیسین این مواد می توانند، تاثیرگذار باشند و این امر منجر به بهبودی در باز شدن رگ ها و جریان خون می شود. همچنین این دارو باعث می شود که تجمیع سدیم کم شود و در نتیجه باعث کم شدن فشار بر روی قلب می شود.
  • داروهایی که سبب کم شدن سطح کلسترول می شود: داروهایی وجود دارد که سطح کلسترول خون را کاهش می دهد، اما بهترین انتخاب استاتین ها است. زمانی که استاتین ها تاثیر نداشته باشند و بیمار عارضه های جانبی جدی تر را تجربه کند، می تواند از داروهای دیگری نیز استفاده نماید.
  • ترکیبی از داروهای مسدود کننده آلفا و بتا: این دارو به شکل درون وریدی برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای فشار خون بالا هستند و در صورتی که ریسک نارسایی قلبی در بیمار باشد. این دارو برای بیماران سرپایی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مسدود کننده های کانال های کلسیمی
  • مسدود کننده های بتا

جلوگیری از سکته قلبی اورژانسی، چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم؟

در پاسخ به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ باید بگوییم که زمانی که فردی دچار ایست قلبی در خواب می شود، می تواند، دارای علائمی باشد و با روش هایی که در بالا ذکر شده می توان به جلوگیری از حمله قلبی اورژانسی پرداخت.

در مطالب فوق به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ پاسخ داده شد. دقت کنید که دارای نقش مهمی در سلامتی خود هستید و تصمیماتی که در طی روز می گیرید، می تواند، روی خطر ابتلا به سکته قلبی تاثیر داشته باشد و برای جلوگیری از سکته قلبی اورژانسی می توان گفت، اگرچه که برخی از عوامل خطر زا می تواند، غیر قابل تغییر باشد.

ولی همچنان موارد دیگری وجود دارد که با کنترل آن ها می توان به جلوگیری از سکته قلبی اورژانسی پرداخت و این سوال پیش می آید که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ در زیر عواملی که باعث ایجاد سکته قلبی می شود و چگونگی جلوگیری از حمله قلبی اورژانسی، توضیحاتی داده خواهد شد.

  • عوامل خطر زا مهم و قابل اصلاح: استفاده از سیگار، کلسترول بالا، نبود فعالیت فیزیکی، فشار خون بالا، دیابت، اضافه وزن و چاقی
  • عوامل خطر غیر قابل اصلاح: جنسیت مرد، دارای سن بالای 65 سال، سابقه بیماری قلبی
  • عوامل خطر مرتبط و مورد اهمیت نامشخص: استفاده از الکل، استرس، رژیم غذایی پرچرب و شیرین
  • انجام دادن غربالگری قبل از ایجاد خطر: همانطور که گفته شد، سکته قلبی می تواند، گاهی اوقات بدون علائم و نشانه باشد. در این جا اهمیت این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ بیان شده است که اگر در خود و یا خانواده و نزدیکان به بیماری قلبی عروقی دچار هستید و یا سابقه سکته قلبی و مشکلات قلبی دارید، بهتر است که در سنین بالا بای جلوگیری از سکته قلبی اورژانسی اقدام به غربالگری و آزمایشات قلبی کنید تا سریعا مشکلات احتمالی تشخیص داده شوند و در صورت لزوم درمان آن ها شروع شود.
  • مراجعه به پزشک بعد از مشاهده علامت های سکته قلبی: اگر علامت هایی مثل درد در قفسه سینه، خستگی زودهنگام، تنگی نفس، عرق کردن زیاد و این گونه موارد را احساس کردید. بهتر است که برای جلوگیری از سکته قلبی اورژانسی و مشکلات قلبی به پزشک متخصص مراجعه کنید تا در صورت لزوم مشکل تشخیص داده شود و درمان شروع شود.
  • افزایش فعالیت بدنی: تحرک نداشتن یکی از عواملی است که باعث ایجاد سکته قلبی است. به همین دلیل بیشتر شدن فعالیت بدنی یکی از عواملی است که باعث جلوگیری از سکته قلبی اورژانسی می شود. سعی کنید، ورزش و فعالیت بدنی نیم ساعت در روز داشته باشید و یا اگر فعالیت بدنی دارید، آن را بیشتر کنید.
  • به اندازه کافی بخوابید.
  • به اندازه لازم آب بنوشید.

اهمیت یادگیری احیای سکته قلبی ریوی

ایست قلبی ریوی به عنوان یک مشکل اساسی شناخته شده است و علت مرگ ناگهانی در بیشتر کشور های دنیا است. در واقع  انجام احیای سکته قلبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و احیای سکته قلبی در هر زمان و مکانی اتفاق می افتد. پاسخی که در این جا گفته می شود، می تواند، اهمیت این سوال را که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ را نشان دهد.

تحقیقات نشان می دهد که 95 درصد از افرادی را که در بیرون از بیمارستان دچار سکته قلبی شده اند، قبل از انجام احیای سکته قلبی و رسیدن به بیمارستان فوت می شوند. در ایران بیشتر آمار مرگ و میر که 39.3 مرگ ها است، مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است که 19.5 درصد آن به ایست قلبی مربوط است.

تجربیات بدست آمده نشان می دهد که در دو دهه اخیر میزان بروز ایست قلبی ریوی تدریجا در حال افزایش است و انجام احیای سکته قلبی ریوی می تواند، در پیشگیری از مرگ ها نقش مهمی داشته باشد و در این جا می توان به اهمیت احیای سکته قلبی پی برد.

در واقع در این جا به اهمیت این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ اشاره شده است. به عبارتی دیگر احیای سکته قلبی ریوی به حدی ضروری و لازم است که دانستن و احیای سکته قلبی به شکل درست می تواند، باعث نجات یک انسان شود و یک فن و مهارت نجات بخش برای حفظ حیات می باشد که شامل استفاده از ماساژ قلبی قفسه سینه و تنفس مصنوعی در طی ایست قلبی است.

در واقع در این جا می توانید، به اهمیت پاسخ این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ پی ببرید. انجمن قلب آمریکا در دهه 1980 پیشنهاد داد که اگر حداقل به 20 درصد از افراد احیای سکته قلبی ریوی یاد داده شود، می تواند در موقعیت های ضروری کمک کننده باشد و میزان مرگ و میر بر اثر سکته قلبی کاهش یابد و اهمیت احیای سکته قلبی در این جا بیان می شود.

در این جا به اهمیت پاسخ به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ پرداخته می شود. در واقع اطلاعات لازم و آموزش با کیفیت بالا به افراد برای احیای سکته قلبی می تواند، اقدامی مفید در جهت ایجاد انگیزه در افراد برای احیای سکته قلبی ریوی باشد. از ایده آل ترین اشکال احیای سکته قلبی این است که حداقل یک نفر از اعضای خانواده در این مورد آموزش کافی دیده باشد.

اهمیت پاسخ به این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ در این جا مشخص می شود. در کشورهای پیشترفته آموزش احیای سکته قلبی همگانی شده است. در بیشترمشاغل باید مدرک کمک های اولیه داشته باشید و باید این آموزش ها هر دو سال یک بار به روز شود. خیلی مهم است که بیشتر افراد دانش لازم را در زمینه احیای سکته قلبی را داشته باشند.

تفاوت حمله قلبی و سکته قلبی چیست؟

در مطالب بالا تا حدی در مورد این سوال که چگونه به فردی که دچار حمله قلبی شده کمک کنیم؟ توضیح داده شد. در این جا تفاوت بین حمله قلبی و سکته قلبی بیان می شود. از علائم شایع حمله قلبی احساس درد و ناراحتی در قفسه سینه احساس ناراحتی در قسمت بالای بدن، تنگی نفس، خستگی، عرق سرد کردن، تهوع و سرگیجه می باشد.

در واقع حمله قلبی و سکته قلبی از موضاعات پزشکی بسیار خطرناک در زندگی است و امکان دارد که تا حدی تفاوت حمله قلبی و سکته قلبی احساس نشود و هر دو شرایط پزشکی کاملا متفاوتی با هم دارند و آشنایی کامل با علائم و نشانه های آن در تسریع روند درمان بسار مهم است و در این جا می توان به تفاوت حمله قلبی و سکته قلبی پی برد.

در واقع تشخیص تفاوت حمله قلبی و سکته قلبی شانس زنده ماندن و بهبودی کامل را بیشتر می کند. حمله قلبی زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به عروق کرونر کم یا مسدود شود و در نتیجه آن جریان خون به قلب متوقف شود. عروق کرونر که تامین کننده جریان خون عضله های قلب هستند، امکان دارد که به دلیل جمع شدن مواد از جمله چربی و کلسترول که به نام پلاک نیز شناخته شده است، باریک شوند.

به وجود آمدن پلاک معمولا در طی چندن سال اتفاق می افتد. اگر پلاک در عروق قلب شکسته شود، منجر به وجود آمدن پلاک در اطراف آن می شود و می توان به تفاوت حمله قلبی و سکته قلبی پی برد.

شکل گرفتن لخته خون می تواند، باعث اختلال در جریان خون به عضلات قلب شود و در نتیجه قسمتی از قلب اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی دریافت نمی کند و اگر تسریع در روند درمان این انسداد صورت نگیرد، از بین می رود و در نهات بافتی که صدمه دیده جایگزین بافت قلب سالم می شود. در این مطالب تفاوت حمله قلبی و سکته قلبی بیان شد.

 

سخن آخر

در این مقاله درباره این سوال که “چگونه به فردی که دچار سکته قلبی شده کمک کنیم؟” توضیحاتی داده شد و گفته شد، زمانی که فرد به سکته قلبی دچار می شود، می توان قبل از رسیدن اورژانس با کمک اولیه او را احیا کرد و در موارد فوق در مورد اهمیت این سوال مطالبی گفته شد و همچنین داروهایی را که برای سکته قلبی مورد استفاده قرار می گیرد، صحبت شد و تفاوت بین حمله قلبی و سکته قلبی ذکر شد.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس