شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

عسل برای فشار خون بالا

عسل برای فشار خون بالا؛ درمان اولیه تا مراجعه به پزشک متخصص برای ارائه رویکرد تخصصی

عسل یکی از مواد غذایی طبیعی و شفابخشی است که قرن‌هاست در دسترس ما قرار دارد. این ماده شگفت انگیز که توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود، دارای مقادیر فراوانی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد ارزشمندی است که سلامتی جسم و جان ما را تضمین می‌کند.

قرن‌هاست از خواص شفابخشی عسل برای درمان بسیاری از بیماری‌های خود استفاده می‌کنیم. امروز قصد داریم به خواص عسل برای فشار خون بالا بپردازیم؛ خوشحال می‌شویم اگر مثل همیشه ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید. هرچند ضروری است برای درمان فشار خون بالا حتما با یک متخصص مشورت کنید و از هرگونه خوددرمانی جلوگیری نمایید تا دچار عوراض جدی آن نشوید.

عسل برای فشار خون بالا

آیا عسل برای فشار خون بالا مفید است؟

یکی از بیماری‌هایی که این روزها بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، هایپرتنشن می‌باشد. سبک اشتباهی که برخی از ما برای زندگی خود انتخاب کرده‌ایم، ما را بیش از پیش در معرض ابتلا به این بیماری قرار داده است. انسان‌های امروزه در برنامه غذایی خود از نمک و چربی زیادی استفاده می کنند.

همچنین در طول روز تحرک کافی ندارند و ممکن است از سیگار و الکل نیز استفاده کنند. تمامی این موارد، زمینه را برای ابتلا به هایپرتنشن فراهم می‌آورد. فشارخون در واقع همان نیرویی است که در اثر آن، خون در شریان‌های ما به جریان در می‌آید. زمانی که میزان این فشار بیش از حد لازم باشد، ممکن است شخص در معرض حمله‌های قلبی و سکته مغزی قرار گیرد.

هر چند علم پزشکی، داروهای بسیار زیادی را در دسترس ما قرار داده است تا توسط آن بتوانیم فشارخون خود را کنترل کنیم، اما مصرف برخی از مواد غذایی طبیعی نیز به ما در کاهش فشارخون کمک فراوانی می‌نماید. بدون شک عسل یکی از بهترین و طبیعی‌ترین نوع این مواد به شمار می‌رود.

‌ بررسی‌ها نشان دهنده آن است که در ترکیبات عسل، مقادیر فراوانی از آنتی اکسیدان‌ها وجود دارد. آنتی اکسیدان‌ها همان موادی هستند که سطح کلسترول و فشار خون را کاهش داده و سلامتی قلب را با خود به همراه می‌آورد.

پزشکان عقیده دارند برای این که اثر بخشی عسل برای فشار خون بالا را هر چه بهتر متوجه شوید، می‌توانید آن را به همراه آبلیمو مصرف کنید. ترکیب عسل و آبلیمو، معجون شگفت انگیزی می‌سازد که باعث آرام شدن رگ‌های خونی شده و در نهایت فشارخون را کاهش می‌دهد.

آیا دارچین فشار خون را بالا می برد؟

همان گونه که اشاره کردیم، برخی از مواد غذایی طبیعی در دسترس ما وجود دارند که می‌توانیم از طریق آن‌ها فشارخون خود را کاهش دهیم. البته این موضوع بدان معنی نیست که مراجعه به پزشک را نادیده بگیریم و تنها بخواهیم برای کاهش فشارخون، به مواد غذایی بسنده کنیم.

چرا که در برخی از مواقع، ممکن است میزان فشار خون یک انسان به قدری بالا باشد که برای کاهش آن، تنها مصرف برخی از قرص‌‌های مخصوص راهگشا باشد.

اما در کنار این قرص‌ها، نباید از مواد غذایی طبیعی نیز غافل شد. ما همواره در مورد ارتباط میان عسل و دارچین و فشار خون بسیار شنیده‌ایم.

در خواص عسل برای فشار خون بالا و کاهش آن هیچ شکی نیست. اما ممکن است برای برخی از افراد این سوال به وجود آید که آیا دارچین فشار خون را بالا می برد؟ یا باعث کاهش آن می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم دارچین یکی از ادویه‌های خوش طعمی است که سال‌هاست از آن برای بهبود سلامتی، کاهش فشارخون، کاهش قند خون و همچنین کلسترول استفاده می‌شود.

هر چند هنوز تحقیقات علمی کافی در زمینه خواص دارچین برای کاهش فشارخون به دست نیامده است، اما همین قدر می‌دانیم که دارچین باعث منبسط شدن عروق خونی شده و همین امر کافی است که میزان فشارخون را در افرادی که با این بیماری مواجه هستند کاهش دهد. علاوه بر این، دارچین خواص ضد التهابی فراوانی دارد و در ترکیبات آن، مقادیر فراوانی از آنتی اکسیدان‌ها یافت می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید برای کاهش فشارخون خود بر روی دارچین حساب کنید.

تاثیرات متقابل عسل و دارچین و فشار خون بالا

در قسمت قبل این سوال را مطرح کردیم که: آیا دارچین فشار خون را بالا می برد؟ پاسخی که با مطالعه برخی از منابع برای این سوال پیدا کردیم، ما را به این نتیجه رساند که دارچین نه تنها فشارخون را بالا نمی‌‌برد، بلکه با ترکیبات خود تاثیر بسزایی در کاهش خون دارد.

به خصوص اگر دارچین را به همراه عسل طبیعی مصرف کنیم، این خواص چندین و چند برابر خواهد شد. پزشکان عقیده دارند که عسل و دارچین و فشار خون بالا، ارتباط تنگاتنگی میان خود دارند. به عبارتی اگر شما بتوانید یک عسل طبیعی به دست آورید و آن را با دارچین مخلوط کنید، معجونی به دست خواهید آورد که قاتل فشار خون بالا به شمار می‌رود.

برای این که بتوانید به خوبی از خواص دارچین و عسل برای فشار خون بالا برخوردار شوید، میزان مساوی از عسل طبیعی را با دارچین ترکیب نموده و آن را هر روز صبح، در وعده صبحانه میل کنید. پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی، متوجه خواهید شد که فشارخون شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

چگونه از عسل برای فشار خون بالا استفاده کنیم؟

این روزها سلامتی قلب و عروض بسیاری از انسان‌ها، به واسطه یک بیماری بسیار جدی و مهم به نام هایپرتنشن تهیه می‌شود. اما پزشکان عقیده دارند که می‌توان در کنار مصرف داروهای شیمیایی، از مواد طبیعی مانند عسل برای فشار خون بالا و کاهش آن استفاده نمود. البته این نکته را فراموش نکنید که برخی از عسل‌های موجود در بازار، دارای شکر و قند مصنوعی هستند.

این نوع عسل‌ها، تاثیر چندان زیادی برای کاهش هایپرتنشن ندارند. بنابراین شما باید یک عسل طبیعی و کاملاً خالص را پیدا کرده و توسط آن بیماری فشارخون بالای خود را درمان کنید.

اگر برای شما نیز این سوال به وجود آمده است که چگونه از عسل برای فشار خون بالای خود استفاده کنیم؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید. ما در مورد نحوه استفاده از عسل برای درمان این بیماری، به شما خواهیم گفت:

  • شما عزیزان می‌توانید هر روز قبل از صبحانه و در حالی که هنوز معده شما خالی است، مقداری عسل طبیعی را با سیر ترکیب نموده و میل کنید.
  • پیش از این در مورد دارچین و عسل و فشار خون برای شما عزیزان نکاتی را مطرح کردیم. شما می‌توانید این دو ماده شگفت انگیز را با همدیگر ترکیب نموده و به عنوان صبحانه میل کنید.‌
  • برخی از افراد برای این که بتوانند از خواص عسل برای کاهش فشارخون برخوردار شوند، 3 قاشق غذاخوری از آن را قبل از صبحانه و 3 قاشق غذا خوری را قبل از شام میل می‌کنند.
  • شما می‌توانید هر روز 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را درون یک لیوان آب گرم و یا شیر گرم ترکیب نمایید. سپس آن را میل کرده و شاهد تنظیم فشار خون خود باشید.
  • ترکیب عسل و زنجبیل نیز می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی برای کاهش فشارخون داشته باشد. برای این که بتوانید از خواص این دو ماده شگفت انگیز برخوردار شوید، 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی را به همراه 1 قاشق غذا خوری روغن زنجبیل ترکیب نموده و با معده خالی میل کنید.

به راستی که عسل قاتل فشار خون بالاست

در طول سال‌های اخیر، تحقیقات گسترده‌ای بر روی خواص عسل برای فشار خون بالا انجام شد. نتایج به دست آمده بیانگر این موضوع است که عسل به عنوان یک قاتل فشار خون بالا به شمار می‌رود. در ترکیبات عسل، عناصری به نام الیگوساکاریدها وجود دارد که به نوعی کربوهیدرات به شمار می‌روند.

جالب است بدانید که این کربوهیدرات‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. بنابراین اگر شما عسل طبیعی و خالص را در طول روز به صورت منظم مصرف کنید، می‌توانید فشارخون خود را تا میزان فراوانی کاهش دهید.

فوایدی که عسل را به عنوان قاتل فشار خون بالا مطرح کرده است، شامل موارد زیر می باشد:

  • بدن انسان زمانی که نمک و سدیم دریافت کند، به هایپرتنشن مبتلا می‌شود. اما عسل حاوی دو ماده ارزشمند به نام پتاسیم و منیزیم است که تاثیر بسزایی در تنظیم میزان فشار خون دارند.
  • عسل برای تقویت عضلات قلب و عروق بسیار مفید است. همچنین سطح فشار بالا و پایین خون را کنترل می‌نماید.
  • با استفاده از عسل، نه تنها می‌توانید فشارخون را کاهش دهید، بلکه عسل برای تنظیم ضربان قلب نیز بسیار مفید است.

تنها نوع طبیعی عسل برای فشار خون بالا موثر است

برخی از افراد گمان می‌کنند که با مصرف هر نوع عسلی، می‌توان فشار خون را کاهش داد؛ در صورتی که این یک باور غلط است. این روزها در بازار کشورمان، نمونه‌های تقلبی از عسل وجود دارند که با قیمت بسیار پایینی به فروش می‌رسند.

این نوع عسل‌ها نه تنها هیچ تاثیر برای کاهش فشارخون ندارند، بلکه به سبب دارا بودن شکر و قند مصنوعی، می‌توانند سلامتی قلب را نیز به خطر اندازند. بنابراین اگر می‌خواهید از تمامی خواص ارزشمند عسل برای فشار خون بالا برخوردار شوید، حتماً نوع خالص و طبیعی آن را از مراکز معتبر تهیه کنید.‌

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که عسل طبیعی، چه نوع عسلی است؟ این عسل به صورت مستقیم توسط زنبور عسل‌ها و از شهد گلها و گیاهان به دست آمده است. در ترکیبات آن اثری از شکر و قندهای مصنوعی وجود ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت از آن برای کاهش فشارخون بالای خود استفاده کنید.

همچنین زنبورداران برای تولید چنین عسلی، از آفت کش‌ها استفاده نکرده اند و این کندوها به دور از زمین‌های کشاورزی برپا شده‌اند. به همین سبب تمامی ترکیبات موجود در آن، کاملاً سالم و طبیعی است و خواص شفابخشی برای جسم و جان انسان به همراه می‌آورد.

با بهترین نوع عسل برای فشار خون بالا آشنا شوید

جای بسی خوشحالی است که این روزها انواع عسل‌های طبیعی با منشاء گیاهی در دسترس ما وجود دارند. این عسل‌ها از شهد گل‌ها و گیاهان مختلف به دست آمده‌اند و هر کدام، خواص شگفت انگیزی را در خود نهفته دارند.‌ اگر شما عزیزان نیز قصد دارید از انواع عسل برای فشار خون بالای خود استفاده کنید، باید با انواع عسل های مفید در این زمینه آشنایی داشته باشید.

ما در ادامه مطلب برخی از انواع عسل که تاثیر بسزایی در کاهش فشارخون دارند را به شما عزیزان معرفی می کنیم:

عسل مریم گلی

این عسل، یک نوع خاص و بی نظیر از انواع عسل‌هاست که از شهد گیاهی به نام مریم گلی به دست می‌آید. عسل مریم گلی دارای خواص بی شماری است که بدون شک یکی از اصلی‌ترین آن‌ها کاهش فشار خون است. علاوه بر این، چنین عسلی برای درمان بیماری های سیستم گوارش نیز بسیار مفید و موثر است. بنابراین شما می‌توانید برای تسکین درد معده و روده خود، از این عسل خوش طعم و شگفت انگیز استفاده کنید.

 عسل شوید

اگر بخواهیم به یک معجون شفابخشی برای کاهش فشارخون اشاره کنیم، بدون شک از عسل شوید نام خواهیم برد. شاید شما نیز از این موضوع اطلاع داشته باشید که شوید، یکی از گیاهان دارویی فوق العاده است که توسط آن می‌توان فشار خون را کاهش داد. به همین سبب است که بسیاری از داروهای گیاهی که برای هایپرتنشن تولید می‌شوند، همواره از ترکیبات شوید نیز برای افزایش اثربخشی آن بهره می‌برند.

بنابراین اگر شما به دنبال یک عسل طبیعی و فوق العاده برای درمان فشارخون خود هستید، ما به شما عسل شوید را پیشنهاد می‌کنیم. به سبب آن که عسل شوید از شهد گل های زیبای شوید به دست می‌آید، بنابراین تمامی خواص آن و حتی بیشتر را در خود نهفته دارد.

چرا که زنبورها برای تولید این عسل، آنزیم‌هایی را به شهد گل‌های شوید اضافه می‌کنند و این موضوع اثربخشی آن را برای تنظیم فشار خون، بیش از پیش افزایش می‌دهد. این روزها بسیاری از دانشمندان عسل شوید را به عنوان یک معجون تمام عیار برای درمان مشکلات فشارخون می‌شناسند و به بسیاری از بیماران خود پیشنهاد می‌کنند.

 عسل سیاهدانه

در میان انواع و اقسام عسل‌های طبیعی که در کشورمان وجود دارند، محصولی به نام عسل سیاهدانه نیز وجود دارد. این عسل همان گونه که از نام آن پیداست، از شهد گل های سیاهدانه به دست می‌آید.

هر چند عسل سیاهدانه در قیاس با سایر نمونه‌های عسل در کشورمان بسیار کمیاب است، اما اگر بتوانید نوع طبیعی و خالص آن را پیدا کنید، شک نکنید که برای کاهش هایپرتنشن، تاثیرات بی نظیری به همراه دارد. رنگ این عسل کمی تیره است و نه تنها باعث کاهش فشار خون می شود، بلکه برای کنترل دیابت نیز بسیار مفید و موثر است.‌

نکته جالبی که در این قسمت می‌خواهیم به شما بگوییم این است که اگر نتوانستید عسل سیاهدانه تهیه کنید، می‌توانید آن را در خانه خود درست کنید. به این صورت که مقداری از عسل طبیعی معمولی را با سیاهدانه‌ای که نیم کوب کرده‌اید ترکیب نمایید. سپس آن را در طول روز و به صورت منظم میل کنید تا از خواص شگفت انگیز آن برای کاهش فشارخون برخوردار شوید.

 عسل مخصوص ارگانیک

این روزها برخی از فروشگاه‌های معتبر کشورمان، نوعی از عسل را برای فروش به مشتریان خود آماده کرده‌اند که ما آن را به نام عسل مخصوص ارگانیک می‌شناسیم. این عسل در دل کوهستان‌های ایران زمین تهیه شده است و از تمامی خواص گیاهان کوهستانی و وحشی برخوردار است.

بسیاری از این گیاهان، به صورت خودرو در دل زمین می‌رویند و از خواص اعجاب انگیزی برخوردار هستند. در ترکیب این عسل، هیچ خبری از سموم کشاورزی نیست و شما می‌توانید با خیال راحت، آن را میل نموده و سلامتی جسم و جان خود را با آن تامین نمایید.

سخن پایانی

سبکی که این روزها بسیاری از ما به ناچار برای زندگی خود انتخاب کرده‌ایم، ما را در معرض ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند هایپرتنشن قرار داده است. شاید ما نتوانیم تغییرات چندان زیادی در سبک زندگی خود به وجود آوریم، اما می‌توانیم با یک تغذیه سالم و استفاده از مواد غذایی طبیعی و خالص، جسم خود را در برابر بیماری‌های مختلف، سالم و ایمن نگه داریم.‌

عسل طبیعی یکی از معجره‌هایی است که طبیعت برای ما انسان‌ها به ارمغان آورده است. ما با مصرف منظم و همیشگی عسل طبیعی، می‌توانیم فشار خون بالای خود را تنظیم نموده و سلامتی را به جسم خود هدیه دهیم.

ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع عسل برای فشار خون بالا آشنا کنیم. همچنین به این سوال پاسخ دادیم که آیا دارچین موجب بالا رفتن فشارخون می‌شود،‌ در ادامه نیز از خواص عسل و دارچین برای کاهش فشارخون برای شما عزیزان گفتیم. فراموش نکنید که برای درمان هایپرتنشن خود، ابتدا به یک پزشک حاذق مراجعه نموده و همزمان با مصرف داروهای او، از مواد غذایی طبیعی مانند عسل نیز استفاده کنید.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس