شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

بهترین دمنوش برای فشار خون بالا

بهترین دمنوش برای فشار خون بالا، دمنوش هیبیسکوس ، دمنوش اولانگ و یا دمنوش سیر

فشار بالای خون به‌طورکلی با حفظ یک سبک زندگی سالم برای قلب، مانند ورزش منظم و رژیم غذایی کم‌سدیم کنترل می‌شود. همچنین ممکن است برای کمک به کاهش آن نیاز به دارو باشد.

برخی از افراد از داروها و بهترین دمنوش برای فشار خون بالا و مکمل‌های طبیعی برای کمک به کنترل هایپرتنشن خود استفاده می‌کنند؛ اما سؤال اینجاست که بهترین دمنوش، چه دمنوشی است؟ اگر شما نیز می‌خواهید با انواع داروی گیاهی برای فشار خون بالا و دمنوش‌های کاربردی برای درمان فشار خون بالا آشنا شوید در ادامه با ما همراه شوید.

بهترین دمنوش برای فشار خون بالا

فشار بالای خون چیست و دارو برای فشار خون بالا ؟

فشار بالای خون یکی از بیماری‌های شایع و خطرناک است که عامل بسیاری از نارسایی‌ها و بیماری‌های قلبی است و وقتی هایپرتنشن کنترل نشده بیش‌ازحد بالا می‌رود احتمال خطراتی مانند سکته قلبی زیاد است؛ بنابراین اگر مشکوک به فشار بالای خون هستید و اولین بار است که این تجربه را دارید از خوددرمانی حتی با استفاده از بهترین دمنوش برای فشار خون بالا پرهیز کنید و ابتدا با اورژانس تماس بگیرید یا در صورت امکان خودتان را به اورژانس برسانید.

متخصص هایپرتنشن یا پزشک اورژانس باید اقدامات ابتدایی تشخیص و درمان را انجام دهند و اگر شما علت بالا رفتن ناگهانی فشار خون را ندانید و خودسرانه از دارو برای فشار خون بالا استفاده کنید، می‌تواند خطرناک باشد. پزشک هنگام اندازه‌گیری فشار شما دو عدد فشار را اندازه‌گیری می‌کند که شامل عدد سیستولیک و دیاستولیک است که به شرح زیر می‌باشند:

فشار خون سیستولیک (SBP)

فشار خون در زمانی که بطن‌های قلب شما خون را از قلب شما پمپاژ می‌کنند.

فشار خون دیاستولیک (DBP)

هایپرتنشن بین ضربان‌های قلب شما درست زمانی که قلب شما پر از خون می‌شود و در حالت استراحت است.

اگرچه در طول روز، هایپرتنشن شما بر اساس فعالیت‌هایتان تغییر می‌کند، در شرایطی که بیش‌ازحد بالا رود می‌تواند خطرناک باشد.

هایپرتنشن طبیعی، برای اکثر بزرگسالان، کمتر از 80/120 میلی‌متر جیوه است. 120 فشار خون سیستولیک (SBP) و 80 فشار خون دیاستولیک (DBP) شما است. اندازه فشار سیستولیک 130 میلی‌متر جیوه یا بالاتر و اندازه فشار دیاستولیک 80 میلی‌متر جیوه یا بالاتر، به طور کلی فشار بالای خون در نظر گرفته می‌شود.

آمار افراد مبتلا به فشار بالای خون چقدر است؟

تقریباً 50 درصد از بزرگسالان در بسیاری از مناطق جهان فشار بالای خون دارند یا از دارو برای فشار خون بالا استفاده می‌کنند. در آماری دیگر می‌توان گفت تقریباً یک نفر از هر سه بزرگسال مبتلا به فشار بالای خون است که حتی نمی‌داند که به آن مبتلا است و برای کنترل هایپرتنشن خود تحت درمان قرار نمی‌گیرد.

به همین دلیل به فشار بالای خون قاتل خاموش نیز گفته میشود؛ زیرا ممکن است حتی تا زمان ایجاد سکته ناگهانی بروز نکند؛ بنابراین مهم است که فشار خون خود را در شرایطی که احساس می‌کنید فشارتان تغییر کرده است یا اگر در خانواده خود سابقه بیماری هایپرتنشن دارید اندازه‌گیری کنید و تحت مدیریت خود قرار دهید.

داروی گیاهی برای فشار خون بالا کدام است؟

با توجه به اینکه فشار بالای خون بسیار خطرناک است و تهدیدکننده زندگی است به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود زمانی که فشارتان بالا می‌رود از درمان‌های خودسرانه مانند داروی گیاهی برای فشار خون بالا استفاده کنید و حتماً باید توسط پزشک ارزیابی شوید.

بااین‌حال، بعدازاینکه ارزیابی‌های کامل صورت گرفتند، در صورت صلاحدید پزشک می‌توانید از برخی انواع داروی گیاهی برای فشار خون بالا به‌عنوان بهترین دمنوش برای فشار خون بالا و کنترل آن استفاده کنید. بهترین دمنوش برای فشار خون بالا برای کنترل هایپرتنشن عبارت‌اند از:

  1. چای سبز

چای سبز بهترین چای برای سلامتی کامل در تمام افراد، حتی بدون فشار بالای خون است زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با آسیب‌های رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و با جلوگیری از ایجاد استرس اکسیداتیو سلامتی را ارتقا می‌دهد.

چای سبز عمدتاً برای کنترل وزن محبوب است اما این ویژگی تمام فواید این دمنوش نیست. نوشیدن 2 فنجان چای سبز در روز با فواید بی‌شماری برای سلامتی ازجمله کنترل هایپرتنشن مرتبط است. چای سبز جریان خون را افزایش می‌دهد که تأثیر مثبتی بر کنترل هایپرتنشن فرد دارد. علاوه بر این، چای سبز به کاهش التهاب در بافت‌های قلب شما نیز کمک می‌کند.

  1. چای سیاه

مانند چای سبز، تحقیقات نشان می‌دهد که چای سیاه نیز اگر کم‌رنگ و در حد اعتدال استفاده شود، می‌تواند به کاهش هایپرتنشن و سلامت قلب کمک کند.

  1. دمنوش هیبیسکوس

این چای نیز می‌تواند به‌عنوان بهترین دمنوش برای فشار خون بالا استفاده شود و به دلیل مواد مغذی مفیدی که دارد برای سلامتی بسیار خوب است. در مورد چای هیبیسکوس برای فشار بالای خون باید بدانید، این چای مانند چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است که هایپرتنشن را کنترل می‌کند و از افزایش آن جلوگیری خواهد کرد.

اما اگر دارو برای فشار خون بالا مصرف می‌کنید، بهتر است قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید. نکته قابل توجه دیگر در مورد بهترین دمنوش برای فشار خون بالا این است که چای هیبیسکوس باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود، بنابراین شستشوی دهان بعد از خوردن آن بسیار مهم است.

بهترین دمنوش برای فشار خون بالا

  1. دمنوش اولانگ

حتماً تاکنون چای سبز و چای سیاه را به‌صورت جداگانه امتحان کرده‌اید. چای اولانگ ترکیبی از هر دو است. این چای درست مانند چای سبز در حال محبوب شدن است و بسیاری از مردم در سراسر جهان روزانه آن را مصرف می‌کنند. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در کاهش فشار بالای خون مؤثر هستند.

چای اولانگ را می‌توانید به‌راحتی از سوپرمارکت‌های معتبر تهیه کنید. مجدداً توصیه میشود قبل از استفاده از آن برای کنترل هایپرتنشن ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا هیچ خطر بالقوه‌ای برای سلامتی که ممکن است پس از مصرف این چای ایجاد شود، وجود نداشته باشد. همچنین به یاد داشته باشید مصرف بیش‌ازحد چای اولانگ باعث کمبود آهن در بدن میشود.

  1. دمنوش سیر

مصرف سیر به‌ویژه در خانواده‌های هندی بسیار رایج است، اما آیا می‌دانستید سیر در صورت مصرف خام بهترین فواید را دارد؟ طعم تند سیر ممکن است برای اکثر افراد ناخوشایند باشد، اما بسیار مفید است. سیر تولید اکسید نیتریک را در بدن افزایش می‌دهد که باعث بهبود اتساع عروق برای بهبود گردش خون و کاهش فشار بر قلب می‌شود.

سیر علاوه بر متعادل کردن هایپرتنشن، یک غذای عالی برای سلامت قلب است. ازآنجایی‌که مصرف سیر خام کار آسانی نیست، بهتر است از چای سیر استفاده کنید تا بدون طعم تند این ماده غذایی از تمام فواید آن بهره‌مند شوید.

برای درست کردن چای سیر به‌عنوان بهترین دمنوش برای فشار خون بالا به‌سادگی 3 الی 4 حبه سیر را در دو فنجان آب بجوشانید. وقتی آب به نصف رسید، آن را از صافی رد کرده و مصرف کنید.

این چای در کنترل هایپرتنشن، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و همچنین کنترل وزن شگفت‌انگیز است. توجه داشته باشید که سیر را باید له کرد و به مدت 1 تا 2 دقیقه رها کرد تا اکسید شود تا ترکیب آلیسین آن فعال شود و فواید بیشتری برایتان داشته باشد.

  1. دمنوش ریشه سنبل‌الطیب

دمنوش ریشه سنبل‌الطیب نیز می‌تواند به‌عنوان بهترین دمنوش برای فشار خون بالا استفاده شود که یک نوع چای کمتر شناخته شده است و بسیار آرامش‌بخش است. این ریشه به‌طور گسترده در داروهای آیورودا برای کنترل هایپرتنشن استفاده می‌شود، زیرا به کاهش اضطراب کمک می‌کند. سنبل‌الطیب انتقال‌دهنده‌های عصبی GABA را تحریک می‌کند و بیشتر مزایای آن به همین دلیل است.

چرا باید قبل از مصرف بهترین دمنوش برای فشار خون بالا با پزشکم مشورت کنم؟

حتی اگر به دنبال این هستید که کدام داروی گیاهی برای فشار خون بالا مفید است، باید در اولین قدم به یک متخصص هایپرتنشن در یک مرکز تخصصی قلب و عروق مانند مرکز ما مراجعه کنید و اگر این اتفاق به‌صورت ناگهانی افتاده است سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

برخی از دلایلی که باید ابتدا با پزشک خود در مورد مصرف هر نوع از بهترین دمنوش برای فشار خون بالا صحبت کنید، عبارت‌اند از:

  1. ممکن است کافئین برایتان مضر باشد.

برای افرادی که به‌طور منظم کافئین مصرف نمی‌کنند، مصرف کمترین مقدار آن مثلاً در چای سیاه به‌طور موقت هایپرتنشن را افزایش می‌دهد. بهترین دمنوش برای فشار خون بالا برای هورمون خاصی را در بدن شما مسدود می‌کنند که رگ‌های خونی شما را باز نگه می‌دارد تا خون شما به‌راحتی از آن عبور کند. این امر می‌تواند هایپرتنشن شما را به‌طور موقت افزایش دهد و به همین دلیل خطرناک است.

  1. ممکن است با داروهایی که مصرف می‌کنید، تداخل داشته باشد.

مکمل‌های گیاهی مختلف، ازجمله چای سبز، می‌توانند با برخی از انواع دارو برای فشار خون بالا یا داروهای مربوط به بیماری‌های دیگر تداخل داشته باشند. این امر می‌تواند باعث شود که برخی از داروها اثر کمتری داشته باشند یا حتی بسیار مضر یا کشنده شوند. به‌عنوان‌مثال چای سیاه حاوی کافئین است که می‌تواند با مکمل‌ها و داروهای مختلف تداخل داشته باشد.

برخی از این داروها عبارت‌اند از:

  • آنتی‌بیوتیک‌ها: انواع خاصی از آنتی‌بیوتیک‌ها بر نحوه تجزیه کافئین توسط بدن شما تأثیر می‌گذارند.
  • آدنوزین: این دارو قبل از تست استرس قلبی تجویز می‌شود.
  • افدرین: این دارو مانند کافئین محرک است و اگر آن‌ها را با هم مصرف کنید ممکن است عوارض جانبی شدیدی مانند افزایش تپش قلب ایجاد کند.
  • کاربامازپین (تگرتول): مصرف کافئین در حین مصرف این دارو می‌تواند توانایی آن را برای جلوگیری از تشنج کاهش دهد.

بنابراین، به‌طورکلی هر کسی که دارو مصرف می‌کند باید قبل از استفاده از بهترین دمنوش برای فشار خون بالا با پزشک خود در مورد میزان کافئین مصرفی خود از طریق قهوه و چای مشورت کند؛ زیرا بهترین دمنوش برای فشار خون بالا می‌توانند بر نحوه عملکرد داروهای مورد استفاده تأثیر بگذارند و حتی ممکن است شما را در معرض خطر عوارض جانبی قرار دهند.

همچنین برخی از مکمل‌ها که ممکن است در برخی از چای‌های گیاهی یافت شوند، می‌توانند اثرات منفی برای افرادی که از داروهای فشار بالای خون استفاده می‌کنند، داشته باشند.

این مکمل‌ها عبارت‌اند از:

  • افدرا (ما هوانگ)
  • مخمر سنت جان
  • شیرین‌بیان
  • سیر
  • جینسینگ
  • یوهیمبین

پس به خاطر داشته باشید که بهترین دمنوش برای فشار خون بالا فقط به این دلیل که مکمل‌های گیاهی و چای طبیعی هستند به این معنی نیست که همیشه بی‌خطر باشند. درنتیجه باز هم تأکید می‌کنیم همیشه قبل از مصرف هر نوع مکمل گیاهی یا بهترین دمنوش برای فشار خون بالا با پزشک خود مشورت کنید.

  1. ممکن است حاوی عناصر سمی باشند.

همه انواع بهترین دمنوش برای فشار خون بالا معمولاً حاوی مواد معدنی هستند که در صورت مصرف بیش‌ازحد می‌توانند سمی باشند. به‌عنوان‌مثال، آلومینیوم و سرب را می‌توان در چای یافت. وقتی این دمنوش‌ها در دوزهای بیشتر مصرف شوند، می‌توانند برای انسان سمی باشند.

برخی از چای‌ها حاوی مقادیر جزئی کادمیوم و آرسنیک هستند که این ترکیبات نیز در صورت مصرف زیاد می‌تواند باعث آسیب شود. از طرفی مقادیر زیادی منگنز در چای سیاه وجود دارد. بدن شما به این ماده معدنی نیاز دارد، اما زمانی که بیش‌ازحد مصرف شود، می‌تواند سمی باشد. هر چه چای بیشتر دم شود، غلظت این عناصر سمی بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید با کوتاه کردن زمان دم کشیدن دمنوش‌ها این خطرات را کاهش دهید.

بهترین دمنوش برای فشار خون بالا

گیاهان مضر برای فشار خون بالا

در میان دمنوش‌ها علاوه بر بهترین دمنوش برای فشار خون بالا گیاهان مضر برای فشار خون بالا نیز وجود دارند که می‌توانند حتی هایپرتنشن را بیشتر کنند و یا تداخلات دارویی زیادی را ایجاد نمایند.

در اینجا برخی از داروها، مکمل‌ها و سایر موادی که می‌توانند هایپرتنشن شما را افزایش دهند، آورده شده است. اگر از هر یک از این مواد استفاده می‌کنید و نگران تأثیر آن بر هایپرتنشن خود هستید، با پزشک خود صحبت کنید.

داروهای مضر برای فشار بالای خون کدام‌اند؟

  1. داروهای ضد درد

برخی از داروهای ضد درد و ضدالتهاب می‌توانند باعث احتباس آب در بدن شما شوند و مشکلات کلیوی و هایپرتنشن شما را افزایش دهند. ازجمله داروهای ضد درد مناسب می‌توان به اقلام زیر اشاره کرد:

  • ایندومتاسین (ایندوسین، تیووربکس)
  • داروهای بدون نسخه مانند آسپرین، ناپروکسن سدیم (Aleve) و ایبوپروفن (Advil، Motrin IB و غیره)
  • پیروکسیکام (Feldene)

بنابراین اگر فشار بالای خون دارید و از این داروها استفاده می‌کنید، هایپرتنشن خود را به‌طور مرتب چک کنید. همچنین با پزشک خود در مورد اینکه کدام داروی مسکن در مواقع ضروری برای شما بهتر است، صحبت کنید. اگر مجبور هستید به مصرف داروی ضد دردی که هایپرتنشن شما را افزایش می‌دهد، ادامه دهید، ممکن است پزشک تغییر سبک زندگی یا داروهای اضافی را برای کنترل هایپرتنشن توصیه کند.

  1. داروهای سرماخوردگی (ضد احتقان)

داروهای ضد احتقان رگ‌های خونی شما را باریک می‌کنند تا جریان خون در آن‌ها را سخت‌تر می‌کند و هایپرتنشن را افزایش یابد. داروهای ضد احتقان همچنین ممکن است برخی از داروهای هایپرتنشن را کم اثر کنند. نمونه‌هایی از داروهای ضد احتقان عبارت‌اند از:

  • سودوافدرین (سودافد 12 ساعته)
  • فنیل افرین (نئو سینفرین)

اگر به فشار بالای خون مبتلا هستید برچسب داروی سرماخوردگی یا آلرژی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این دارو حاوی ضد احتقان است یا خیر؟ اگر فشار بالای خون دارید، نباید از داروهای ضد احتقان استفاده کنید و در صورت اجبار باید از پزشک بخواهید نوعی را برایتان انتخاب کند که کمترین عوارض را داشته باشد.

  1. داروهای ضدافسردگی

داروهای ضدافسردگی با تغییر پاسخ بدن شما به مواد شیمیایی مغز، ازجمله سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین که بر خلق‌وخوی شما تأثیر می‌گذارند، عمل می‌کنند. این مواد شیمیایی همچنین ممکن است باعث افزایش هایپرتنشن شوند.

نمونه‌هایی از داروهای ضدافسردگی که می‌توانند هایپرتنشن شما را افزایش دهند، عبارت‌اند از:

 

  • مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز
  • داروهای ضدافسردگی سه حلقه‌ای
  • فلوکستین (پروزاک، سارافم)

اگر داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنید، هایپرتنشن خود را به‌طور مرتب چک کنید. اگر هایپرتنشن شما افزایش می‌یابد یا به‌خوبی کنترل نمی‌شود، از پزشک خود در مورد جایگزین‌های این داروها سؤال کنید.

  1. کنترل بارداری هورمونی

قرص‌های ضدبارداری و سایر دستگاه‌های ضدبارداری هورمونی حاوی هورمون‌هایی هستند که ممکن است با تنگ کردن رگ‌های خونی، هایپرتنشن شما را افزایش دهند. تقریباً تمام قرص‌های ضدبارداری، چسب‌ها و حلقه‌های واژینال با هشدارهایی همراه هستند که فشار بالای خون ممکن است یک عارضه جانبی از آن‌ها باشد.

درصورتی‌که سن شما بالای 35 سال باشد، اضافه‌وزن داشته باشید یا سیگاری باشید، خطر ابتلا به فشار بالای خون با مصرف این داروها بیشتر است.

اگر در حال حاضر دچار فشار بالای خون هستید، بهتر است با مشورت با متخصص از روش دیگری جهت کنترل بارداری استفاده نمایید. درحالی‌که تقریباً همه قرص‌های ضدبارداری می‌توانند هایپرتنشن شما را افزایش دهند، اگر از قرص‌های ضدبارداری یا دستگاه‌هایی که حاوی دوز کمتر استروژن هستند استفاده کنید، احتمال افزایش هایپرتنشن شما کمتر است.

  1. کافئین

هر دمنوش دارای کافئین زیاد مانند قهوه می‌تواند باعث افزایش موقت هایپرتنشن در افرادی شود که به‌طور منظم از آن استفاده نمی‌کنند. کافئین هورمونی را مسدود می‌کند که رگ‌های خونی شما را باز نگه می‌دارد و به خون اجازه می‌دهد به‌راحتی از آن عبور کند. این شرایط ممکن است به‌طور موقت هایپرتنشن را افزایش دهد.

نمونه‌هایی از داروها و محصولات حاوی کافئین عبارت‌اند از:

  • قرص‌های کافئین مانند ویوارین
  • قهوه
  • نوشیدنی‌های انرژی‌زا

برای اینکه ببینید آیا کافئین هایپرتنشن شما را افزایش می‌دهد یا خیر، حدود 30 دقیقه پس از نوشیدن یک فنجان قهوه یا نوشیدنی کافئین‌دار دیگر هایپرتنشن خود را بررسی کنید. اگر هایپرتنشن شما بین 5 تا 10 درجه افزایش یابد، ممکن است به اثرات کافئین بر افزایش هایپرتنشن حساس باشید.

بهترین دمنوش برای فشار خون بالا

  1. مکمل‌های گیاهی

به خاطر داشته باشید که در مورد مکمل‌های گیاهی که مصرف می‌کنید یا در فکر مصرف آن هستید قبل از مصرف به پزشک خود اطلاع دهید تا متوجه شوید که آیا این مکمل می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد یا با داروهای هایپرتنشن تداخل داشته باشد یا خیر؟ نمونه‌هایی از گیاهان مضر برای فشار خون بالا که می‌توانند بر هایپرتنشن یا داروهای هایپرتنشن شما تأثیر بگذارند، عبارت‌اند از:

  • آرنیکا (آرنیکا مونتانا)
  • افدرا
  • جینسینگ
  • گوارانا
  • شیرین‌بیان

همان‌طورکه قبلاً نیز به آن اشاره کردیم همه مکمل‌های گیاهی فقط به دلیل طبیعی بودن لزوماً بی‌خطر نیستند. قبل از مصرف هر گونه مکمل گیاهی بخصوص اگر به فشار بالای خون مبتلا هستید با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است لازم باشد از مکمل‌هایی که هایپرتنشن شما را افزایش می‌دهند مانند گیاهان مضر برای فشار خون بالا یا با داروهای هایپرتنشن شما تداخل می‌کنند، اجتناب کنید.

  1. درمان‌های بیولوژیکی

داروهای قدرتمندی که در درمان‌های بیولوژیکی استفاده می‌شوند نیز می‌توانند عوارض جانبی ازجمله فشار بالای خون را برایتان ایجاد کنند. بعضی از این داروها سلول‌های خاصی را در بدن هدف قرار می‌دهند و برخی نیز از سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با انواع بیماری‌های خودایمنی و سرطان‌ها استفاده می‌کنند.

به‌ویژه مهارکننده‌های رگ‌زایی و برخی آنتی‌بادی‌های مونوکلونال می‌توانند باعث افزایش هایپرتنشن شوند. نمونه‌هایی از این داروها عبارت‌اند از:

  • بواسیزوماب
  • جفیتینیب (ایرسا)
  • ایماتینیب (Gleevec)
  • پازوپانیب (Votrient)
  • راموسیروماب (سیرامزا)
  1. داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی

این داروها تقریباً به همه افرادی که پیوند عضو داشته‌اند، داده می‌شود. برخی از داروهای سرکوب‌کننده ایمنی می‌توانند هایپرتنشن شما را افزایش دهند. نمونه‌هایی از سرکوب‌کننده‌های ایمنی که می‌توانند هایپرتنشن شما را افزایش دهند، عبارت‌اند از:

  • سیکلوسپورین
  • تاکرولیموس

هایپرتنشن خود را در صورت استفاده از این داروها به‌طور مرتب چک کنید. اگر هایپرتنشن شما افزایش می‌یابد یا به‌خوبی کنترل نمی‌شود، از پزشک خود در مورد جایگزین‌های این داروها سؤال کنید. پزشک شما ممکن است تغییرات سبک زندگی یا داروهای اضافی را برای کنترل فشار بالای خون توصیه کند.

  1. محرک‌ها

محرک‌هایی مانند متیل فنیدات (ریتالین، کنسرتا و غیره)، می‌توانند باعث شوند که قلب شما تندتر یا نامنظم کار کند و هایپرتنشن شما را افزایش دهد.

اگر داروی محرک مصرف می‌کنید، هایپرتنشن خود را به‌طور مرتب چک کنید و نسبت به آن حساس باشید. اگر هایپرتنشن شما افزایش می‌یابد یا به‌خوبی کنترل نمی‌شود، از پزشک خود در مورد جایگزین‌های این داروها سؤال کنید.

 

تمامی این مسائل دلایل مهمی هستند که مشخص می‎کنند چرا مهم است که قبل از استفاده از داروهای گیاهی و خانگی باید حتما با متخصص خود مشورت نمایید و از درمان خودسرانه اجتناب کنید.

سخن آخر

همان‌طورکه ملاحظه کردید شما می‌توانید از انواع بهترین دمنوش برای فشار خون بالا بعد از ارزیابی‌های کامل توسط پزشک و در صورت صلاحدید پزشک استفاده کنید. این دمنوش‌ها درمان قطعی برای هایپرتنشن نیستند و تنها به‌عنوان یک روش کمکی می‌توانند علائم را بهبود دهند.

ازآنجایی‌که برخی گیاهان دارویی برای هایپرتنشن مضر هستند یا برخی دمنوش‌ها با داروهایی که استفاده می‌کنید تداخل دارند، به‌هیچ‌وجه به‌صورت خودسرانه از آن‌ها برای کاهش هایپرتنشن استفاده نکنید.

شما می‌توانید جهت ارزیابی‌های فشار خون خود که بسیار مهم است و می‌تواند حیات شما را تحت تأثیر قرار دهد، توسط متخصصان فشار خون باتجربه و کار بلد به کمک تجهیزات مدرن پزشکی به مرکز تخصصی ما مراجعه نمایید. شماره تماس‌های ما در بخش تماس با ما درج شده است.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس