شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم

فهرست مطالب

برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم؛ سوالی متداول برای مبتلایان این عار ضه

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که بر روی زندگی و حیات ما انسان‌ها اهمیت بسزایی دارد، فشار خون طبیعی و سالم است. توسط یک هایپر تنشن طبیعی و نرمال است که می‌توانیم تمامی ارگان‌های حیاتی بدن را با اکسیژن و مواد مغذی که در خون وجود دارد تغذیه کنیم.‌ هر چند این روزها فشار خون بالا، یک مشکل و معضل بزرگ در جوامع مختلف است، اما برخی از انسان‌ها نیز همواره از پایین بودن هایپرتنشن رنج می‌برند.

ما امروز می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که: برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم؟ خوشحال می‌شویم اگر شما نیز تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا مطالب ذکر شده از دید دکتر فشار خون را مطالغه کنید.

برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم

آنچه در این مقاله می خوانید :

 

فشار خون چیست و برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم؟

قبل از آن که به این سوال “برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم” پاسخ دهیم، ابتدا باید ببینیم هایپر تنشن چیست و چه نقشی در سلامتی و حیات جسم ما ایفا می‌کند. ضربان‌های منظم قلب ما، باعث پمپاژ خون به تمامی قسمت‌های بدن می‌گردد. به این صورت تمامی عضلات و ارگان‌های حیاتی بدن ما می‌توانند مواد مغذی، اکسیژن و هر آن‌چه برای زنده ماندن به آن نیاز دارند را از طریق خون به دست آورند.

قلب ما برای این که بتواند به خوبی خون را پمپاژ کرده و به سایر قسمت‌های بدن برساند، خون را به درون رگ‌ها و شریان‌ها فشار می‌دهد؛ بنابراین نیروی فشاری که از طریق قلب برای وارد کردن خون به رگ‌ها ایجاد می‌شود، هایپر تنشن نام دارد.

میزان هایپر تنشن یک انسان با اندازه خونی که قلب او به سایر قسمت‌های بدن پمپاژ می‌کند و همچنین میزان مقاومت جریان خون در رگ مشخص می‌شود. اگر قلب شخصی پمپاژ بیشتری انجام دهد و اندازه رگ‌های او باریک‌تر از حد طبیعی باشند، بدون شک میزان هایپر تنشن او بالاتر خواهد بود و بالعکس.

معمولاً پزشکان با استفاده از دستگاهی به نام فشار سنج، می‌توانند بالا یا پایین بودن هایپر تنشن بیماران خود را اندازه گیری نمایند.‌ پزشکان زیادی هستند که می‌توانند برای درمان فشار خون پایین به ما کمک کنند. به عنوان مثال متخصصان قلب و عروق به عنوان بهترین پزشک فوق تخصص هایپرتنشن در کشورمان ایران شناخته شده‌اند.

 

آیا می‌دانید فشار خون پایین چیست و چه خطراتی برای انسان دارد؟

با وجود آن که در حال حاضر، هایپرتنشن بالا یکی از بیماری‌های متداول و فراوان در جوامع مختلف بشری است، اما در این میان بعضی از افراد نیز از فشار خون پایین رنج می‌برند. اگر هایپرتنشن یک انسان از حد طبیعی پایین‌تر باشد، بدون شک بر روی جریان خون او در تمامی قسمت های بدن تاثیر می‌گذارد. در چنین شرایطی فرد ممکن است با کمبود اکسیژن و مواد مغذی در خون مواجه شده و جسم او در معرض تهدید قرار بگیرد.

البته اگر نظر بهترین دکتر فوق تخصص فشار خون را سوال کنیم، به ما خواهد گفت که پایین بودن هایپر تنشن، تا زمانی که هیچ علائمی در بدن ما به وجود نیاورد، چندان خطری به همراه ندارد. اما اگر میزان هایپرتنشن از حد طبیعی بسیار فراتر رفت، شخص دیگر نمی‌تواند مواد مغذی و اکسیژن را از طریق خون به اندم‌های حیاتی بدن خود مانند قلب، مغز، کلیه و… برساند.

به همین سبب است که با پایین رفتن هایپرتنشن، ممکن است عملکرد این ارگان‌ها، تحت تاثیر قرار بگیرد. در چنین شرایطی است که فرد از خود سوال می‌کند “فشار خون بهینه چیست” و چه پزشکی می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند؟ و آیا فشار خون پایین چند روی چند است؟

برای این که بتوانید هایپر تنشن پایین خود را درمان کنید، ابتدا باید علائم و علت‌های آن را به خوبی بشناسید. این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید فشار خون پایین خود را به خوبی کنترل و مدیریت نمایید. ما در ادامه مطلب، اطلاعات کامل‌تری در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

 

فشار خون پایین خود را با چه علائمی نشان می‌دهد؟

همان گونه که تا پیش از این اشاره کردیم، پایین بودن هایپر تنشن تا زمانی که علائم جدی ایجاد نکند، مشکلی برای زندگی و حیات فرد به وجود نمی آورد، اما برخی از افراد هستند که پایین بودن میزان هایپرتنشن خود را با علائم خاصی احساس می‌کنند. در چنین شرایطی باید بدانید که زمان مراجعه به دکتر فوق تخصص هایپرتنشن رسیده است.‌ شما می‌توانید از پزشک خود بپرسید که “فشار خون بهینه چیست” و چگونه می‌توانید دوباره آن را به حالت تعادل طبیعی قبل بازگردانید؟ و اما برخی از مهم‌ترین علائمی که به شما نشان می‌دهند هایپرتنشن پایینی دارید عبارتند از:

  • سرگیجه و احساس این که سر شما سبک شده است
  • کم آبی بدن و احساس نیاز مداوم به نوشیدن آب
  • از دست دادن قدرت تمرکز
  • تاری دید
  • تهوع
  • سرد شدن پوست
  • رنگ پریدگی
  • احساس خستگی مداوم
  • نفس‌های تند و سطحی
  • تجربه حالت‌های افسردگی

 

به چه علتی به بیماری فشار خون پایین مبتلا می‌شویم؟

بدون شک افت هایپر تنشن و علائمی که با خود به همراه می‌آورد، بسیار ناخوشایند است. حتی در برخی از مواقع، پایین بودن هایپر تنشن می‌تواند ما را از انجام امور عادی و معمولی روزانه محروم نماید. در چنین شرایطی است که با این سوال در ذهن خود مواجه می‌شویم که “فشار خون بهینه چیست” و چرا ما با افت هایپر تنشن مواجه می‌شویم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم هایپر تنشن بهینه به مواقعی گفته می‌شود که قلب به صورت عادی و طبیعی، خون را به درون رگ‌ها وارد کرده و توسط آن اکسیژن و مواد مغذی را به سایر اندام‌های بدن می‌رساند. پایین آمدن هایپر تنشن علل متعددی دارد که در این قسمت برخی از مهم‌ترین آن‌ها را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم:

v کمبود برخی از مواد غذایی در بدن:

بهترین دکتر فوق تخصص فشار خون عقیده دارد که کمبود برخی از مواد مغذی در بدن انسان، می‌تواند باعث ایجاد هایپرتنشن گردد. تحقیقات نشان دهنده آن است که اگر جسم شما با کمبود ویتامین B12 و فولیک اسید مواجه باشید، مشکلی به نام فشار خون پایین را تجربه خواهید کرد.

v حاملگی:

بسیاری از خانم‌ها در طول دوران بارداری خود، با افت هایپر تنشن مواجه می‌شوند. این پدیده به خصوص در 24 هفته ابتدایی بارداری، کاملاً طبیعی است. فراموش نکنید که اگر هایپر تنشن پایین شما، بیش از اندازه لازم بود و زندگی شما را از حالت تعادل طبیعی خارج کرد، حتماً پزشک متخصص خود را در جریان قرار دهید.

v کم شدن حجم خون در بدن:

گاهی اوقات بدن ما با کاهش بسیار زیاد حجم خون مواجه می‌شود. به عنوان مثال افرادی که بر روی بدن آن‌ها زخم‌های بزرگی به وجود آمده و یا با خونریزی شدید داخلی مواجه هستند، بیش از پیش با افت هایپرتنشن مواجه می‌شوند.

v مصرف برخی داروها:

برخی از داروها عوارضی مانند افت هایپرتنشن به همراه می‌آورند. به عنوان مثال برخی از داروهای قلب مانند مسدود کننده‌های بتا، داروهایی که برای درمان بیماری افسردگی و پارکینسون تجویز می‌شوند، داروهای اختلال نعوظ و حتی مصرف مواد مخدر و الکل، می‌تواند چنین مشکلی را با خود به همراه آورد.

v حساسیت و آلرژی:

گاهی اوقات ممکن است ما به برخی از داروها و مواد غذایی حساسیت داشته باشیم. بدن انسان در غکس العمل به حساسیت، علائمی مختلفی از خود بروز می‌دهد که یکی از آن‌ها افت شدید هایپرتنشن است. مشاهده شده است کسانی که به داروهایی مانند پنی سیلین و مواد غذایی مانند بادام زمینی و یا نیش زنبور عسل حساسیت دارند، با واکنش‌هایی مانند کاهش هایپر تنشن مواجه می‌شوند.

v مشکلات قلبی:

پزشکان عقیده دارند مبتلا شدن به برخی از بیماری‌های قلبی مانند کاهش نرخ ضربان قلب، مشکلات دریچه قلب، حمله قلبی و همچنین نارسایی قلبی از جمله مهم‌ترین علل بروز افت هایپرتنشن به شمار می‌روند. در این گونه مواقع قلب ما به علت این که با برخی از بیماری‌ها و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، قادر نیست خون را به میزان کافی به سایر قسمت‌های بدن پمپاژ کند.

v بیماری های غدد درون ریز:

بیماری‌های غدد درون ریز شامل مشکلاتی مانند کم کاری تیروئید، پایین بودن قند خون، بیماری آدیسون و بیماری پاراتیروئید از جمله مشکلاتی هستند که می توانند به همراه خود افت هایپرتنشن را در بدن ایجاد کنند.

 

برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم و چه کسی می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند؟

ما انسان‌ها برای این که بتوانیم به زندگی و حیات خود ادامه دهیم، باید از یک هایپر تنشن سالم و طبیعی برخوردار باشیم. بدون شک پایین بودن یا بالا بودن هایپر تنشن از حد طبیعی، مشکلات متعددی را برای ما به وجود می‌آورد. ممکن است بپرسید برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم؟ با ما همراه باشید تا برخی از بهترین پزشکانی که در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم:

  1. پزشک خانوادگی:

شما می‌توانید در ابتدا برای اطلاع از پایین بودن یا بالا بودن میزان هایپر تنشن خود، به پزشک خانواده مراجعه نمایید. این پزشکان می‌توانند در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان هایپر تنشن به شما کمک فراوانی نمایند. همچنین اگر ریشه اصلی افت هایپر تنشن شما به مشکلات قلبی یا کلیوی مربوط باشد، شما را به یک متخصص خوب ارجاع خواهند داد.

  1. متخصص قلب و عروق:

یکی دیگر از بهترین پزشکانی که می‌توانید برای درمان افت هایپر تنشن خود به او مراجعه کنید، متخصص قلب و عروق است. همان گونه که اشاره شد، در بسیاری از مواقع مشکلات هایپرتنشن، با بیماری‌های قلبی در ارتباط هستند. بنابراین در چنین مواقعی بهتر است یک متخصص قلب شما را معاینه کند. این متخصصان علاوه بر تشخیص دقیق علت افت هایپر تنشن ، می توانند از طریق داروها و روش‌های درمانی مخصوص، هایپر تنشن شما را در حد نرمال نگه دارند.

  1. متخصص کلیه:

متخصص کلیه نیز علاوه بر این که در زمینه بیماری‌های کلیوی دانش و آگاهی فراوانی دارد، در زمینه هایپر تنشن نیز می تواند به بیماران خود کمک کند. جالب است بدانید که بیماری‌های کلیوی، از جمله اصلی‌ترین علل بروز بیماری هایپرتنشن در انسان‌ها هستند.

 

عوارض عدم مراجعه به پزشک برای درمان فشار خون پایین

هر چند پایین بودن هایپر تنشن، عارضه چندان جدی و خطرناکی به شمار نمی‌رود، اما اگر شما آن را با علائم خاصی مانند سرگیجه، سرد شدن بدن و… احساس می‌کنید، باید حتماً به یک کلینیک فوق تخصص فشار خون مراجعه نموده و نسبت به درمان خود اقدام کنید.

بسیاری از افرادی که با بیماری افت هایپر تنشن مواجه هستند، ممکن است در هنگام راه رفتن دچار سرگیجه شده و یا غش کنند. همچنین پزشکان عقیده دارند که اگر به موقع برای درمان هایپر تنشن خود اقدام نکنید، با عوارضی مانند آسیب دیدگی قلب، مغز و سایر اندام‌ها مواجه خواهید شد.

افرادی که به هایپر تنشن پایین مبتلا هستند، همواره احساس خستگی می‌کنند و نمی‌توانند کارهای روزانه خود را به خوبی انجام دهند.‌ همچنین در برخی از موارد پایین بودن هایپر تنشن می‌تواند اتفاقات ناگواری مانند شوک و حتی مرگ را به همراه آورد؛ بنابراین با مواجه شدن با چنین مشکلی، حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه نموده و اقدامات درمانی را آغاز کنید.

 

مراجعه به بهترین دکتر فوق تخصص فشار خون مزایای فراوانی به همراه دارد.

پزشکانی که به عنوان بهترین دکتر فوق تخصص فشار خون به فعالیت مشغول هستند، از دانش، تجربه و آگاهی زیادی در زمینه تشخیص و درمان این بیماری برخوردار می‌باشند. آن‌ها با روش‌های نوین پزشکی، اقدام به تشخیص ریشه اصلی بیماری شما خواهند نمود. همچنین به شما خواهد گفت که آیا افت فشاری که در طول روز با آن مواجه می‌شوید، یک امر طبیعی است یا خطرناک است؟ پس از آن روش‌های درمانی مخصوصی برای رساندن هایپر تنشن شما به حد نرمال تجویز خواهد نمود.

شما می‌توانید به صورت دوره‌ای و منظم به پزشک خود مراجعه نموده و میزان هایپر تنشن خود را بررسی کنید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که همواره از سلامتی جسم خود مطمئن شوید و در صورت بروز هر نوع تغییری در میزان هایپر تنشن خود، به سرعت آن را با کمک پزشک خود برطرف نمایید. این پزشکان حاذق و متخصص، برای هر کدام از بیماران خویش، بر اساس شرایط بیماری و ریشه اصلی آن، درمان خاصی را در نظر می‌گیرند.‌

 

آیا می دانید فشار خون بهینه چیست؟

ما در قسمت قبل، سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که “برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم” اما برای برخی از افراد، قبل از مراجعه به پزشک، پرسش دیگری مطرح می‌شود مبنی بر این که فشار خون بهینه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هایپر تنشن با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود. در واقع مواردی مانند سن، جنس، قومیت و نژاد افراد می‌تواند بر روی هایپر تنشن آن‌ها تاثیر گذار باشد.

برای بسیاری از افراد، محدوده هایپر تنشن طبیعی اعدادی کمتر از 120/80 است و ما در اصلاح عامیانه، این عدد را 12 روی 8 می شناسیم، اما محدوده هایپر تنشن طبیعی، با توجه به سن افراد و بیماری‌هایی که به آن دچار هستند (مانند دیابت) ممکن است اندکی متغیر باشد. اما به طور کلی تحقیقات و بررسی ها نشان دهنده آن است که هایپر تنشن طبیعی در افراد بزرگسال، کمتر از 80/120 میلی‌متر جیوه است.

همان گونه که می‌دانید هایپر تنشن از طریق انقباض عضله قلب به وجود می‌آید و آن را با دو عدد ثبت می‌کنند. عدد اول یا عدد بزرگ‌تر، در واقع فشار سیستولیک است که آن را پس از انقباض قبل اندازه گیری می‌کنند. عدد دوم که کوچک تر است، فشار دیاستولیک نام دارد و آن را قبل از انقباض قلب اندازه گیری می‌نمایند.

 

برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم و تخصص‌ های او در چه زمینه ای است؟

حال که دانستیم فشار خون بهینه چیست؟ بهتر است کمی هم با تخصص‌های بهترین پزشک درمان کننده هایپر تنشن نیز آشنا شویم. شما عزیزان در قسمت‌های قبل خوانید که بهترین پزشکی که می‌تواند برای درمان چنین مشکلی به ما کمک کند، یک متخصص قلب و عروق است. چنین پزشکی، پس از آن که تحصیلات خود را در زمینه پزشکی عمومی به پایان رساند، رشته تخصصی خود را در زمینه قلب انتخاب کرده و شروع به یادگیری آموزش های لازم در این زمینه می‌نماید.

یک متخصص قلب در حیطه تشخیص، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های قلبی، دانش و تخصص بسیار بالایی دارد. تمامی مشکلاتی که به سیستم قلب و عروق مربوط هستند و حتی بیماری های قلبی مادرزادی توسط متخصص قلب قابل درمان هستند. علاوه بر این شما می توانید با کمک چنین پزشکی، هایپر تنشن خود را همواره در حالت طبیعی و نرمال نگه دارید.

 

در مورد کلینیک فوق تخصص فشار خون چه می‌دانید؟

جای بسی خوشحالی است که در کشورمان ایران، مراکزی به عنوان کلینیک فوق تخصص فشار خون به فعالیت مشغول هستند. بسیاری از متخصصان قلب و سایر پزشکانی که به عنوان بهترین دکتر فوق تخصص برای درمان هایپر تنشن در کشورمان شناخته شده‌اند، این کلینیک‌ها را برای خدمات دهی به بیماران خود انتخاب می‌کنند.‌ با توجه به این که هر روز بر آمار بیمارانی که به فشار خون بالا و یا فشار خون پایین مبتلا هستند؛ بنابراین لزوم فعالیت چنین مراکزی در سطح کشور، بیش از پیش احساس می شود.

بیمارانی که به کلینیک فوق تخصص فشار خون مراجعه می‌کنند، به صورت دوره‌ای معاینه می‌شود. این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا هایپر تنشن خود را همواره در حد طبیعی و نرمال نگه دارند. در این مراکز بسیاری از متخصصان قلب، متخصصان کلیه، متخصصان غدد، پرستاران، متخصصان تغذیه و… به فعالیت مشغول هستند. ‌آن‌ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته خود، ریشه اصلی بیماری افت هایپر تنشن را تشخیص داده و بهترین درمان را برای آن در نظر می گیرند.

 

برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم و چه بیماری هایی توسط او درمان می‌شوند؟

معمولاً بسیاری از پزشکانی که به عنوان متخصص هایپر تنشن در کشورمان شناخته شده‌اند، در واقع پزشکانی هستند که در زمینه قلب و عروق دانش و تخصص بالایی دارند. آن‌ها سال‌های سال در بهترین مراکز علمی کشورمان یا سایر کشورهای جهان، در زمینه درمان بیماری‌های قلبی، مهارت و دانش فراوانی آموخته‌اند. بنابراین می توانند به راحتی بسیاری از مشکلات بیمار خود را تشخیص داده و درمان‌های لازم را برای او در نظر بگیرند.

علاوه بر مشکلات پایین بودن هایپر تنشن، بیماری های دیگری نیز توسط این متخصصان درمان می‌شوند؛ از جمله این بیماری‌ها می توان به پارامترهای زیر اشاره کرد:

  • آترواسکلروز
  • کلسترول بالای خون
  • دردهایی که بیماران در قفسه سینه خود احساس می‌کنند.
  • ایست قلبی
  • نارسایی های قلبی
  • حملات قلبی
  • مشکلات مربوط به لخته شدن خون
  • درمان بسیاری از ناهنجاری های قلبی
  • درمان بیماری های مادرزادی قلب
  • رفع مشکلات عروق

 

اصلی ترین خدماتی که در کلینیک فوق تخصص فشار خون دریافت می‌کنیم.

شما با مراجعه به یک کلینیک فوق تخصص فشار خون در کشورمان، می‌توانید خدمات درمانی گسترده‌ای را دریافت کنید. معمولاً پزشکانی که به عنوان بهترین دکتر فوق تخصص فشار خون به فعالیت مشغول هستند، از طریق این مراکز به بیماران خود خدمات رسانی می‌کنند. آن چه در این کلینیک‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، چک کردن و بررسی دوره‌ای بیماران و اطلاع از وضعیت هایپر تنشن آن‌هاست. همچنین این پزشکان، همواره تلاش می‌کنند تا ریشه اصلی مشکلات بیماران خود را کشف کرده و بهترین خدمات را به او ارائه دهند.

از جمله خدماتی که می‌توانید در بهترین کلینیک فوق تخصص فشار خون دریافت نمایید عبارتند از:

  • بررسی و تشخیص دقیق علت بروز بیماری فشار خون پایین
  • بررسی و درمان بیمارانی که به هایپر تنشن مبتلا هستند و بدن آن‌ها در برابر روش‌های درمانی متداول مقاومت نشان می‌دهد.
  • آموزشی روش صحیح گرفتن هایپر تنشن در منزل
  • ارائه راهکارهای مناسب درمانی برای کنترل هایپر تنشن بیماران
  • آموزش برخی از درمان‌های خانگی و غیر دارویی به بیماران برای طبیعی شدن میزان فشار خون آن‌ها
  • پیگیری مداوم وضعیت بیماران تا زمانی که به بهبودی کامل دست پیدا کنند.

 

بهترین روش‌های درمان فشار خون پایین

خوشبختانه این روزها روش‌های متعددی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان پایین بودن هایپر تنشن را درمان کرد. با ما همراه باشید تا برخی از این روش‌ها را که از سوی بهترین متخصصان به بیماران تجویز می‌شوند برای شما بیان کنیم:

m مصرف دارو:

اگر شما برای بارها و بارها با افت هایپر تنشن مواجه می‌شوید و این موضوع به سبب یک مشکل جدی در جسم شماست، بدون شک پزشک دارو درمانی را برای شما تجویز خواهد نمود. شما باید این داروها را سر ساعت و به صورت منظم مصرف کنید و به صورت دوره‌ای به پزشک مراجعه نمایید تا وضعیت هایپر تنشن شما را مورد بررسی قرار دهد.

m مصرف بیشتر نمک:

کسانی که همواره با فشار خون پایین مواجه هستند، باید از نمک بیشتری در غذاهای خود استفاده کنند. البته این موضوع به آن معنا نیست که در مصرف نمک زیاده روی کنید! بلکه از آن به اندازه متعادل و مناسب در غذاهای خود بهره ببرید.

m از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

نوشیدنی های الکی، می‌توانند افت هایپر تنشن را برای شما به وجود آورند. به خصوص اگر شما همواره با کاهش هایپر تنشن در زندگی خود مواجه بوده باشید، مصرف الکل آن را تشدید خواهد نمود.

m در طول روز آب فراوان بنوشید.

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باعث کاهش هایپر تنشن در جسم ما می‌شود، کم آبی است. بنابراین باید تا آن‌جایی که می‌توانیم همواره آب مورد نیاز بدن را در اختیار آن قرار دهیم. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب، برای جلوگیری از افت هایپر تنشن همواره توصیه می‌شود.

m وعده‌های غذایی خود را به صورت کم حجم اما مکرر استفاده کنید.

پزشکان به افرادی که همواره با افت هایپر تنشن مواجه هستند، تاکید می‌کنند که در طول روز، وعده‌های غذایی بیشتری میل کنند. البته حجم غذاهایی که در این وعده ها میل می‌کنید نباید خیلی زیاد باشد، چرا که ممکن است شما را با مشکل چاقی و اضافه وزن روبرو نماید.

m جوراب‌های ساق بلند و کشی انتخاب خوبی برای شما هستند.

پزشکان عقیده دارند که پوشیدن جوراب‌های ساق بلند و کشی، می تواند حجم خونی که در قسمت پایین پا باقی مانده است را کاهش دهد. این خون در ادامه به سایر قسمت‌های بدن منتقل شده و تاثیر بسزایی در رساندن میزان هایپر تنشن به حد طبیعی دارد.

 

سخن پایانی

هایپر تنشن یکی از مهم‌ترین علائم حیاتی است که ما انسان‌ها برای ادامه حیات و زندگی خود به آن نیاز داریم. بنابراین بر تمامی ما واجب و ضروری است که همواره فشار خون خود را در حد طبیعی و سالم نگه داریم. اما گاهی اوقات ممکن است در زندگی با موقعیت هایی مواجه شویم که هایپر تنشن ما را به میزان فراوانی کاهش می‌دهند.

در چنین شرایطی اولین سوالی که به ذهن ما می‌رسد این است که برای فشار خون پایین به چه دکتری مراجعه کنیم؟ خوشبختانه پزشکان زیادی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به ما یاری برسانند. متخصصان قلب، متخصصان کلیه، متخصصان داخلی و حتی پزشکان خانواده بهترین کسانی هستند که می توان در این زمینه بر روی آن‌ها حساب کرد.

ما با ارائه این مطالب سعی کردیم به شما بگوییم فشار خون بهینه چیست؟ همچنین در مورد تخصص‌ها و خدمات درمانی بهترین دکتر فوق تخصص فشار خون اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در ادامه علل و علائم افت هایپر تنشن را با همدیگر بررسی کردیم و خدمت درمانی که در یک کلینیک فوق تخصص فشار خون در دسترس شما قرار دارد را بر شمردیم. امیدواریم با ارائه این مطالب، قدمی هر چند کوتاه در جهت افزایش آگاهی شما در زمینه درمان بیماری‌های هایپر تنشن برداشته باشیم.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس