شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

دکتر خوب برای فشار خون

دکتر خوب برای فشار خون؛ گزینه‌ای مناسب برای کنترل و درمان این عارضه

یکی از بیماری‌های شایعی که این روزها بسیاری از افراد در سراسر جهان با آن مواجه هستند، فشار خون است. این بیماری در بسیاری از مواقع بدون هیچ علامتی در بدن ایجاد شده و به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود.

برای این که بتوانید این بیماری را کنترل کنید، باید به یک دکتر خوب برای فشار خون مراجعه نمایید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی‌ها و خدمات درمانی که توسط دکتر فشار خون ارائه می‌گردد، به نکات مهمی اشاره کنیم.

دکتر خوب برای فشار خون

آنچه در این مقاله می خوانید :

دکتر خوب برای فشار خون چه تخصصی دارد؟

افرادی که با مشاهده علائم و نشانه‌هایی در جسم، به بیماری فشارخون پی می‌برند، همواره در تلاش برای پیدا کردن یک دکتر خوب برای فشار خون هستند.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید این است که برای درمان فشارخون، به چه متخصصی مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ما در کشورمان ایران، به صورت تخصصی یک رشته دانشگاهی برای فشارخون نداریم. بهترین پزشکانی که در زمینه تشخیص و درمان بیماری فشارخون می‌توانند به ما کمک کنند، پزشک متخصص قلب و عروق و همچنین پزشک متخصص کلیه می‌باشند.

بیماری فشار خون چیست؟

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های حیات و زندگی یک انسان، فشارخون است. زمانی که سرخرگ‌های بدن انسان استقامت و استحکام خود را از دست بدهند، عروق کوچک خون، باریک‌تر از حد معمول می‌شوند. تنگ شدن عروق کوچک خون، موجب افزایش فشار خون  خواهد شد.

این بیماری باید توسط پزشک کنترل شود، در غیر این صورت ممکن است حیات و زندگی فرد را به خطر اندازد. این بیماری گاهی اوقات به صورت بدون علامت ظاهر می‌شود، اما از طریق چکاپ می‌توان به وجود آن پی برد. پارامترهایی مانند مصرف غذاهای ناسالم، استرس فراوان و یا انجام فعالیت‌های بدنی سنگین می‌توانند باعث تشدید این بیماری شوند.

اصلی‌ترین علت‌های بیماری فشار خون

علم پزشکی هنوز نتوانسته به صورت قطع و یقین، به علل بروز بیماری فشارخون پی ببرد؛ اما موارد متعددی وجود دارند که افراد را مستعد ابتلا به فشارخون می‌نمایند. برخی از این علل به فیزیولوژی و سن و سال ما مربوط هستند که نمی‌توان برای آن‌ها کاری انجام داد؛ اما برخی دیگر از آن‌ها را می‌توان با انتخاب یک سبک زندگی سالم برای خود، به حداقل رساند. همچنان با ما همراه باشید تا برخی از مهم‌ترین علل بروز بیماری فشارخون را برای شما عزیزان بیان کنیم:

  • افزایش سن بالای 60 سال
  • اضافه وزن و چاقی
  • قرار گرفتن مداوم در موقعیت‌های استرس زا
  • استعمال سیگار
  • مصرف مشروبات الکلی
  • مصرف افراطی و بیش از اندازه لازم نمک در رژیم غذایی
  • مصرف کم میوه و سبزیجات
  • عدم ورزش و تحرک به میزان کافی
  • عوامل ژنتیکی مانند ابتلای پدر، مادر یا هر دو آن‌ها به بیماری فشارخون
  • مصرف برخی از داروها مانند قرص‌های ضد حاملگی، داروهای کاهش دهنده اشتها و داروهای استروئیدی

عوارض عدم مراجعه به دکتر خوب برای فشار خون

فشارخون بالا یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند سلامتی انسان را مورد تهدید قرار دهد. به همین سبب است که همواره تاکید می‌شود برای کنترل این بیماری، به یک دکتر متخصص فشارخون مراجعه نمایید. در صورتی که هر چه سریع‌تر برای کنترل این بیماری به یک پزشک خوب مراجعه نکنید، ممکن است عوارض زیر برای شما به وجود آید:

  • زمانی که فشارخون بیش از اندازه افزایش پیدا کرد، ضخامت عضله قلب افزایش پیدا می‌کند. ضخیم شدن عضله قلب، فشار زیادی را بر روی قلب وارد کرده و باعث کوتاه شدن عمر می‌گردد.
  • فشارخون بالا، زمینه را برای رسوب چربی در دیواره سرخ‌ رگ‌های قلب به وجود می‌آورد. این موضوع رگ‌های قلب را تنگ نموده و خون رسانی به آن را کاهش می‌دهد. اگر این رگ‌ها مسدود شوند و خونرسانی به عضله قلب به راحتی انجام نشود، ممکن است فرد دچار سکته قلبی گردد.
  • علاوه بر قلب، چربی در دیواره‌های سرخرگ‌های مغز نیز رسوب نموده و باعث کاهش جریان خون به مغز می‌شود. این موضوع نیز در صورت تداوم، باعث بروز سکته مغزی می‌شود.
  • تحقیقات نشان دهنده آن است که چربی خون بالا، نارسایی کلیه‌ها را به همراه می‌آورد.
  • افرادی که دچار بیماری فشارخون بالا هستند، ممکن است از نظر بینایی دچار مشکل شوند. این بیماری تاری دید و حتی کوری را به همراه می‌آورد.

مزایای مراجعه به دکتر خوب برای فشار خون

جای بسی خوشحالی است که این روزها متخصصان و پزشکان حاذقی در کشورمان داریم که می‌توانیم به آن‌ها مراجعه نموده و این بیماری را به خوبی کنترل و درمان نماییم. مراجعه به یک دکتر خوب برای فشار خون، مزایای بسیار زیادی به همراه دارد.

اولین مزیت آن این است که اگر این بیماری در مراحل ابتدایی تشکیل داده شود، می‌توان به راحتی آن را کنترل نمود. به عنوان مثال دکتر متخصص فشار خون، ممکن است از شما بخواهد که کمی سبک زندگی خود را تغییر دهید. از غذاهای سالم استفاده نموده و از مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر پرهیز کنید.

از جمله اقدامات دکتر خوب برای فشار خون، تجویز داروهایی است که می‌توانند فشارخون را کنترل کنند. این داروها، قادر به مهار فشارخون بالا هستند و نتیجه استفاده از آن ها، ممانعت از بروز سکته‌های قلبی و مغزی است. اگر به فشارخون بالا مبتلا هستید و دنبال روشی برای افزایش سلامت جسمانی و طول عمر می‌گردید، چاره‌ای ندارید جز اینکه همواره تحت نظر متخصص فشارخون بالا باشید و از دستورالعمل‌های او پیروی نمایید.

علائم بیماری فشار خون

یک دکتر خوب برای فشار خون، با استفاده از آزمایشات و روش‌های متداول پزشکی به راحتی می‌تواند فشارخون شما را اندازه گیری نموده و از بالا یا پایین بودن آن مطمئن شود. اما علائمی نیز وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها متوجه شوید که به بیماری فشارخون مبتلا شده‌اید و باید حتماً به یک دکتر متخصص فشارخون مراجعه نمایید؛ این علائم عبارتند از:

  • سردرد
  • خون دماغ شدن
  • احساس تنگی نفس
  • احساس گر گرفتگی بدن
  • سرگیجه
  • درد در قفسه سینه
  • تاری دید
  • مشاهده خون در ادرار

البته این نکته را نباید فراموش کنید که در بسیاری از انسان‌ها، فشارخون بالا بدون هیچ نوع علامتی به وجود می‌آید. بنابراین تنها راه حل مطمئن و سالم برای پی بردن به این بیماری آن است که به صورت مرتب به پزشک مراجعه نموده و فشار خون خود را اندازه گیری نمایید.

بهترین متخصص فشار خون بالا، چگونه بیماری فشار خون را تشخیص می‌دهد؟

خوشبختانه تشخیص بیماری فشارخون، توسط متخصص فشارخون بالا، کار بسیار ساده و آسانی است. معمولاً در بسیاری از مطب‌ها، چک کردن وضعیت فشارخون، یکی از اصلی‌ترین موارد ویزیت بیمار به شمار می‌رود. اگر پزشک برای بار اول تشخیص داد که فشارخون شما بالاست، ممکن است در ادامه از شما بخواهد که برای چند روز یا چند هفته متوالی، مجدداً فشارخون خود را اندازه گیری کنید.

خیلی کم پیش‌ می‌آید که یک دکتر خوب برای فشار خون، در همان جلسه اول، مبنا را بر ابتلای شما به این بیماری قرار دهد. در واقع پزشکان نیازمند بررسی‌های دقیق و مشاهداتی هستند که نشان دهنده یک وضعیت پایدار در فشارخون شما باشد. جالب است بدانید که فشارخون در وضعیت‌های مختلف، ممکن است متفاوت باشد.

به عنوان مثال گاهی اوقات مصرف غذاهایی که دارای نمک فراوانی هستند و یا قرار گرفتن در یک موقعیت استرس زا، می‌تواند باعث افزایش فشار خون گردد. همچنین فشارخون انسان در طول روز بارها و بارها تغییر می‌کند، بنابراین نمی‌توان با یک بار معاینه به تشخیص قطعی این بیماری رسید.

یک متخصص فشارخون بالا، برای چندین روز یا هفته متوالی بیمار خود را معاینه می‌کند. پس از آن که مطمئن شد فشارخون او بالاست، برای تشخیص دقیق‌تر، ممکن است انجام آزمایشاتی را توصیه نماید. این آزمایشات شامل موارد زیر هستند:

  1. آزمایش ادرار
  2. آزمایش خون و بررسی میزان کلسترول
  3. تست فعالیت الکتریکی قلب
  4. انجام سونوگرافی از قلب و یا کلیه‌ها

یک دکتر متخصص فشار خون چگونه اقدام به اندازه گیری فشار خون می‌نماید؟

همان گونه که همه شما عزیزان به خوبی از این موضوع آگاهی دارید، فشارخون توسط یک ابزار نه چندان پیچیده به اسم فشار سنج قابل اندازه‌گیری است. ارتفاع جیوه‌ای که درون این دستگاه وجود دارد، نشان دهنده فشارخون در حال چرخش در رگ‌ها می‌باشد.

جالب است بدانید که فشارخون در بخش‌های مختلف سیستم گردش خون انسان، متفاوت است. بنابراین در اندازه گیری آن، فشارخون را به دو دسته سیستولی و دیاستولی تقسیم بندی می‌نمایند.

وقتی از فشارخون سیستولی صحبت می‌کنیم، منظورمان فشارخونی است که در سرخرگ‌ها جریان دارد. براین اساس فشارخون دیاستولی، فشارخون وریدی تعریف می‌شود. پزشکان می‌گویند فشارخون سیستولی طبیعی افراد، باید کمتر از ۱۲۰ میلی متر جیوه و فشارخون دیاستولی، عددی پایین‌تر از ۸۰ میلی متر جیوه باشد.

پزشک متخصص فشارخون به راحتی می‌تواند فشارخون را اندازه گیری و در این باره اظهارنظر نماید. اگر فشارخون فردی بالاتر از ۱۲۰ میلی متر جیوه (در اصطلاح ۱۲) بود، می‌توان نتیجه گرفت که این فرد به فشارخون بالا مبتلاست و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارد.

بهترین متخصص فشار خون تهران را بشناسید.

افرادی که به بیماری فشارخون بالا مبتلا می‌شوند، همواره به دنبال یافتن یک دکتر خوب برای فشار خون خود هستند. در چنین شرایطی ممکن است برای آن‌ها این سوال به وجود آید که بهترین متخصص فشارخون تهران چه کسی است؟ همان‌گونه که اشاره شد، ما در کشورمان ایران، پزشکی که به صورت تخصصی در حیطه فشارخون به فعالیت مشغول باشد، نداریم! اما بهترین افرادی که می‌توانند در این زمینه به ما کمک فراوانی نمایند، متخصصان قلب و عروق هستند.

در واقع می‌توان گفت بهترین متخصص فشارخون تهران کسی است که در زمینه بیماری‌های مربوط به قلب و عروق، دارای تخصص و مهارت فراوانی است. با توجه به این که بیماری فشارخون نیز یکی از بیماری‌های مربوط به قلب و رگ‌های خونی است، بنابراین بهترین کسی که می‌تواند در این زمینه به ما کمک فراوانی نماید، متخصص قلب و عروق در تهران می‌باشد.

نکات درمانی از زبان یک دکتر خوب برای فشار خون

زمانی که شما به یک دکتر خوب برای درمان فشار خون خود مراجعه می‌کنید، علاوه بر تجویز داروهای موثر در این زمینه، نکاتی را نیز به شما یادآور خواهد شد. رعایت این نکات به شما کمک خواهد کرد که همواره در سلامتی کامل زندگی کنید و فشارخون بالای شما به حد نرمال و طبیعی برسد. همچنان در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به برخی از مهم‌ترین نکات مطرح شده اشاره کنیم:

  1. وزن خود را کاهش دهید.

همان گونه که می‌دانید، چاقی مادر تمام بیماری هاست. انسان‌هایی که دارای اضافه وزن بالایی هستند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشارخون قرار دارند. اگر شما به روش اصولی و استاندارد، وزن خود را کاهش دهید، متوجه خواهید شد که پس از مدتی فشارخون بالای شما، به میزان طبیعی خود رسیده است.

  1. به صورت منظم ورزش کنید.

از جمله‌ مهم‌ترین عللی که انسان را مستعد ابتلا به بیماری فشارخون بالا می‌نماید، عدم تحرک است. همان گونه که می‌دانید سبک زندگی بسیاری از ما به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که بسیاری از کارهای خود را از پشت میز انجام می‌دهیم و ورزش جایگاه چندان زیادی در زندگی ما ندارد. در صورتی که پیروی از یک برنامه ورزشی اصولی و متعادل، نقش بسیار مهمی در کاهش فشارخون ایفا می‌کند.

  1. از مواد غذایی سالم استفاده کنید.

اگر شما به یک دکتر متخصص فشارخون مراجعه کنید، خواهید دید که شما را تشویق به مصرف غذاهای سالم خواهد نمود. حذف یا کاهش مواد غذایی که دارای سدیم، چربی و کلسترول هستند، تاثیر بسزایی در درمان این بیماری خواهد داشت.

  1. مواد غذایی حاوی پتاسیم را بیشتر مصرف کنید.

پتاسیم یکی از مواد معدنی است که نقش بسیار مهمی در کاهش فشارخون دارد. بنابراین سعی کنید مواد غذایی حاوی پتاسیم مانند میوه‌ها، سبزیجات، ماهی تن، ماهی سالمون و… را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

  1. از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید.

هیچ چیز به اندازه مصرف دخانیات به خصوص سیگار و همچنین مصرف الکل نمی‌تواند به جسم انسان آسیب وارد نماید. این مواد باعث بروز بیماری‌های متعددی در جسم ما می‌شوند که یکی از آن‌ها فشار خون بالاست. تجربه نشان دهنده آن است افرادی که مصرف سیگار و الکل را ترک نموده‌اند، بیماری فشارخون در آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

  1. از استرس دوری کنید.

استرس عامل مهمی برای افزایش فشارخون به شمار می‌رود. به همین سبب است که همواره یک دکتر خوب برای فشار خون، به بیماران خود توصیه می‌کند آرامش خود را حفظ کرده و از موقعیت‌های استرس زا، دوری نمایند. تحقیقات نشان دهنده آن است که استرس باعث انقباض عروق شده و افزایش ناگهانی فشار خون را در بردارد.

  1. فشارخون خود را همواره اندازه گیری کنید.

خوشبختانه این روزها دستگاه‌های فشار سنجی در بازار وجود دارند که کار با آن‌ها بسیار ساده است. شما می‌توانید این دستگاه‌ها را تهیه کرده و در منزل اقدام به اندازه گیری فشار خون خود نمایید.

مشخصات دکتر خوب برای فشار خون

بدون شک متخصصی که به عنوان “دکتر خوب برای فشار خون” در میان بیماران شناخته شده است، تجربه بالایی در زمینه درمان این بیماری دارد. یک چنین پزشکی دارای مهارت تخصصی و دانش فراوانی برای درمان فشار خون بالینی و سایر بیماری‌های مرتبط با آن است. در ادامه مطلب، برخی دیگر از ویژگی های یک متخصص فشارخون بالا حاذق را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم:

  • یک دکتر متخصص فشارخون، به خوبی با بیمار خود ارتباط برقرار نموده و جنبه‌های مختلف زندگی او را بررسی می‌کند. شیوه تغذیه، میزان تحرک، مصرف سیگار و الکل و به طور کلی سبک زندگی بیمار، نقش بسیار مهمی در بروز این بیماری دارد و باید توسط پزشک بررسی شود.
  • یک پزشک حاذق، با مشاهده فشارخون بالا در همان بار اول اندازه گیری، اقدام به تشخیص قطعی این بیماری نمی‌کند. بلکه بارها و بارها فشارخون بیمار خود را اندازه گیری نموده و با آزمایشات متعدد، سعی در تشخیص دقیق آن خواهد داشت.
  • یک متخصص فشار خون بالا، با جدیدترین داروها و روش‌های درمانی این بیماری به خوبی آشناست و بهترین گزینه را برای بیمار خویش تجویز می‌نماید.

چه زمانی باید به یک دکتر خوب برای فشار خون مراجعه کنیم؟

ممکن است پس از خواندن مطالبی که برای شما عنوان شد، این سوال به ذهن شما خطور نماید که چه زمانی باید به یک پزشک یا متخصص فشارخون بالا مراجعه کنیم؟ اگر شما در دوران میانسالی یا سالمندی به سر می‌برید، باید به صورت منظم به یک متخصص برای بررسی فشارخون خود مراجعه کنید.

زیرا همان گونه که اشاره شد، این بیماری در بسیاری از مواقع بدون هیچ علامتی در جسم شما به وجود می‌آید. علاوه بر این، علائم دیگری نیز وجود دارند که تمامی افراد با مشاهده آن‌ها، باید به یک دکتر متخصص فشارخون مراجعه کنند؛ این علائم عبارتند از:

  • احساس فشار در سر و مشاهده علائمی مانند سرگیجه و سردرد
  • بی حسی دست‌ها به خصوص دست چپ
  • احساس فشار در قفسه سینه
  • تپش قلب بالا
  • خون دماغ

داروهایی که توسط یک دکتر خوب برای فشار خون تجویز می‌شوند.

با پیشرفت‌های روز افزونی که همواره در علم پزشکی شاهد آن هستیم، داروهایی ابداع شده‌اند که به ما برای درمان فشارخون بالا کمک فراوانی می‌نمایند. ما در این قسمت به برخی از این داروها اشاره نموده و در مورد هر کدام از‌ آن‌ها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهیم. فراموش نکنید که این داروها را هرگز نباید بدون تجویز پزشک مصرف کنید. در واقع یک متخصص فشار خون بالا، بهترین کسی است که می‌تواند نوع و میزان مصرف این داروها را تعیین نماید.

بهترین داروها برای درمان فشار خون بالا عبارتند از:

  1. مسدود کننده‌های بتا:

یکی از بهترین داروهایی که معمولاً توسط متخصص فشارخون تهران تجویز می‌شوند، مسدود کننده‌های بتا هستند. این داروها موجب می‌شوند تا قلب با سرعت و نیروی کمتری به فعالیت خود ادامه دهد.

مصرف این داروها، مقدار خونی که در هر تپش از شریان‌ها پمپاژ می‌شود را کاهش داده و در نهایت باعث کاهش فشارخون می‌گردد. مسدود کننده‌های بتا فعالیت هورمون‌هایی که باعث افزایش فشارخون می‌شوند را کاهش می‌دهند.

  1. دیورتیک‌ها:

یکی از اصلی‌ترین علل بروز بیماری فشار خون در جسم انسان، سطح بالای سدیم و مایعات اضافی در بدن است. داروهای دیورتیک به کلیه‌ها کمک می‌کنند تا سدیم اضافی را به خوبی از بدن دفع نمایند. با مصرف این داروها، نه تنها سدیم از بدن دفع می‌شود، بلکه مایع اضافی موجود در جریان خون به ادرار منتقل شده و به این صورت باعث پایین آمدن فشار خون می‌شوند.

  1. داروهای مهار کننده‌ ACE:

آنژیوتانسین، از جمله مواد شیمیایی است که در باریک شدن دیواره رگ‌ها و عروق خونی نقش دارد و آن‌ها را منقبض می‌گرداند. مهارکننده ACE، به عنوان آنزیم مبدل آنژیوتانسین، این قدرت را دارد که مانع از ترشح بیش از حد این ماده شود که این امر در نهایت منجر به شل شدن رگ‌های خونی و کاهش فشارخون خواهد شد.

  1. مسدود کننده‌های گیرنده آنژیوتانسین ای آر بی:

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کرده بودیم، مهارکننده‌های ای آر بی، موظف به کنترل و مهار سنتز آنژیوتانسین می‌باشند. در این مواقع، ای آر بی ها وارد عمل می‌شوند و از وصل شدن آنژیوتانسین به گیرنده خود، ممانعت می‌کنند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، بدون مسدود کننده‌های گیرنده آنژیوتانسین ای آر بی، عروق خونی منقبض نخواهد شد. به همین دلیل است که دکتر خوب برای فشار خون، این دسته از داروها را برای بیماران فشارخونی تجویز می‌کند.

  1. مسدود کننده‌های کانال کلسیم:

مسدود کننده‌های کانال کلسیم، از معروف‌ترین داروهای کاهنده فشارخون محسوب می‌شوند. این داروها اجازه نمی‌دهند که کلسیم بیش از اندازه به درون سلول‌های قلب وارد شود و بدین ترتیب تاثیر خود را در پایین آمدن نیروی ضربان قلب و افت فشارخون نشان می‌دهند.

  1. آگونیست‌های آلفا:

این ترکیبات، دسته‌ای از داروهای کاربردی در مهار فشارخون است که با تغییر پالس‌های عصبی، زمینه را برای شل شدن رگ‌های خونی و پایین آمدن فشارخون فراهم می‌کنند. همانطور که می‌دانید پالس‌های عصبی، در ایجاد انقباض عروق خونی نقش مهمی دارند.

رژیم غذایی مناسب برای کاهش فشار خون

یکی از مهم‌ترین نکاتی که با مراجعه به یک دکتر خوب برای فشار خون متوجه خواهید شد، ایجاد تغییر در رژیم غذایی است. هر چند داروهای بسیار خوبی وجود دارند که به شما در کاهش فشارخون و ایجاد تعادل در جسم کمک فراوانی می‌نمایند، اما نباید از نقش مواد غذایی در این زمینه غافل شد.

اگر شما تمام داروهای خود را سر وقت بخورید، اما از مواد غذایی ناسالم و افزایش دهنده فشارخون استفاده کنید، نباید انتظار داشته باشید که این بیماری در جسم شما کنترل شود. همچنان با ما همراه باشید تا برخی از بهترین مواد غذایی کاهش دهنده فشارخون را برای شما عزیزان نام ببریم:

  • مصرف گوشت و به خصوص گوشت قرمز را در برنامه غذایی خود کاهش داده و به جای آن مصرف مواد غذایی گیاهی را جایگزین کنید. شما باید میزان چربی و سدیم مصرفی خود را کاهش داده و به جای آن فیبر را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • به جای گوشت قرمز، از پروتئین‌هایی که دارای چربی کمی هستند استفاده کنید. ماهی، میگو و مرغ یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه به شمار می‌روند.
  • نمک یکی از موادی است که حاوی مقادیر فراوانی سدیم است و این ماده برای فشارخون بالا بسیار مضر است. بنابراین میزان نمک مصرفی خود در غذاها را کاهش دهید.
  • از مصرف مواد غذایی که دارای قند بالا و ارزش غذایی کمی هستند، خودداری کنید. اگر میل به مصرف شیرینی دارید، سعی کنید میوه تازه، میوه خشک و یا از شکلات تلخ که دارای شیرینی کمی است استفاده کنید. جالب است بدانید که مصرف منظم شکلات تلخ، نقش موثری در کاهش فشارخون ایفا می‌نماید.

سخن پایانی

از شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردیم. ما در این مقاله تلاش کردیم در مورد ویژگی‌های یک دکتر خوب برای فشار خون و همچنین داروها و روش‌های تشخیص و درمان او، مطالبی را خدمت شما عنوان کنیم.

همچنین در مورد علائم و علل بروز بیماری فشارخون صحبت کردیم و عوارض عدم مراجعه به پزشک را برای شما عزیزان برشمردیم. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که فشارخون یکی از مهم‌ترین علائم حیاتی جسم ماست.

بنابراین اگر می‌خواهید همواره سالم زندگی کنید، در فواصل مشخصی از ماه به یک دکتر متخصص فشارخون مراجعه نموده و وضعیت جسمی خود را در این زمینه بررسی کنید.

اگر به هر دلیلی به بیماری فشارخون مبتلا شده‌اید، اصلاً نگرانی به خود راه ندهید. شما می‌توانید با تغییر سبک زندگی خود و مصرف داروهایی که یک متخصص فشارخون بالا برای شما تجویز نموده است، دوباره فشارخون خود را به حد متعادل برسانید و همواره از سلامت کامل جسمی برخوردار باشید.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس