شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

درمان قطعی واریس

اگر رگ های واریسی ظاهر پاهای شما را نا زیبا کرده است و به دنبال درمان قطعی واریس می گردید ، مطلب زیر را دنبال کنید.

درمان قطعی واریس

درمان واریس در منزل

  • ورزش :  ورزش منظم موجب گردش خون بهتر در پاها می شود. ورزش همچنین به کاهش فشار خون بالا که یکی دیگر از عوامل موثر در واریس است،کمک می کند.
  • جوراب مخصوص واریس که قابل تهیه در داروخانه ها می باشد.
  • تغییرات رژیم غذایی : مصرف غذاهای حاوی پتاسیم مثل سبزیجات را برگ سبز مغز بادام و مغز پسته ، عدس و لوبیای سفید.
  • خوردن غذاهای حاوی فلاونوئید مثل سبزیجات ، از جمله پیاز ، فلفل دلمه ای ، اسفناج ، و کلم بروکلی که به افزایش گردش خون و عدم انسداد رگ ها کمک میکند.
  • پوشیدن لباس های آزاد
  • ماساژ
  • داشتن تحرک

تمام موارد بالا باید تحت نظر متخصص واریس یا بهترین متخصص قلب و عروق انجام شود تا به نتیجه ای عالی منجر شود . البته درنظر بگیرید که روش های بالا منجر به درمان قطعی واریس نمی شوند و برای گرفتن بهترین نتیجه باید به متخصص قلب مراجعه کنید تا از روش های درمانی زیر استفاده کند.

درمان قطعی واریس با اسكلروتراپي واريس

درمان قطعی واریس

اسکلروتراپی شامل تزریق محلول خاص به طور مستقیم در ورید است. این محلول رگ را تحریک کرده و باعث جمع شدن ديوار رگ و بسته شدن واريس ميشود.

در بیشتر موارد در اسکلروتراپی ، محلول نمک از طریق یک سوزن بسیار ریز مستقیم به داخل ورید تزریق می شود. در این مرحله ، ممکن است به مدت یک تا دو دقیقه احساس ناراحتی و گرفتگی خفیف داشته باشید ، به خصوص هنگامی که ماده در رگ های بزرگتر تزریق می شوند. این روش تقریباً 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

تعداد وریدهای تزریق شده در یک جلسه به اندازه و محل وریدها و همچنین وضعیت عمومی بیمار بستگی دارد.

اسکلروتراپی در مطب پزشک توسط بهترین متخصص قلب انجام می شود و لازم است که تا چند روز بعد از عمل هیچ فعالیت هوازی انجام ندهید.

قبل از اسکلروتراپی چه کاری باید انجام دهید؟

قبل از اسکلروتراپی باید از مصرف برخی داروها خودداری کنید. با پزشک قلب خود در مورد همه داروها (از جمله داروهای بدون نسخه ، گیاهان و مکمل های غذایی) که می خورید صحبت کنید. اگر قبل از اسکلروتراپی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارید ، با پزشک خود تماس بگیرید. قبل از عمل نباید هیچ لوسیونی به پاها زده شود.

برخی از پزشکان توصیه می کنند از مصرف آسپیرین ، ایبوپروفن (مانند Advil ، Motrin و Nuprin) یا سایر داروهای ضد التهاب به مدت 48-72 ساعت قبل از اسکلروتراپی خودداری کنید. با این حال ، تایلنول نباید بر این روش تأثیر بگذارد.

درمان قطعی واریس با روش بريدن و بستن واريس پا (ليگاسيون و استريپنگ)

در اين روش يك برش در بالاي رگ واريسي در ران ايجاد ميشود و آن سر رگ در آنجا بسته ميشود .

برش دوم در پايين رگ واريسي يعني مثلا در پايين ساق پا ايجاد ميشود.

حالا بعد از دو برش بالا يك وسيله نازك از برش پايين وارد رگ ميشود و هنگام بيرون كشيدن ،رگ واريسي را هم خارج ميكند.

اين روش در مورد رگهاي بزرگ انجام ميشود بستري نياز ندارد .با بيهوشي قابل انجام است و يك الي سه هفته بعد جراحي بيمار بايد از فعاليتهاي ورزشي سنگين پرهيز كند .

این روش شامل بستن ورید قبل از پیوستن به ورید عمیق و برداشتن ورید از طریق برش های کوچک است. این یک روش سرپایی برای اکثر افراد است. از بین بردن رگ تأثیر منفی بر گردش خون در پای شما نخواهد داشت زیرا رگهای عمیق در پا از حجم از خون مراقبت می کنند.

درمان قطعی واریس با  ليزر

درمان قطعی واریس

لیزر یک پرتو نور بسیار متمرکز است. پزشک می تواند از لیزر برای درمان واریس استفاده کند.

لیزر درمانی ساده در قسمت خارجی پوست شما انجام می شود. این کار می تواند رگهای عنکبوتی و رگهای واریسی ریز را دقیقاً در زیر سطح پوست درمان کند. معمولاً به بیش از یک جلسه لیزر نیاز است. جلسات لیزر طبق دستور پزشک هر 6 تا 12 هفته برنامه ریزی می شوند.

درمان لیزر endovenous:  لیزر با اندونوز می تواند رگهای واریسی بزرگتر در پاها را درمان کند.

ابتدا بي حسي موضعي ايجاد مي شود ،سپس برش كوچكي روي پوست داده شده و يك وسيله سيم مانند كه وسط آن خالي است به نام كاتتر از برش وارد واريس پا می شود ،حالا از طريق اين كاتتر يك منبع كوچك توليد ليزر را به داخل رگ هدايت می شود .

انرژي امواج ليزر باعث ميشوند كه ديواره رگ واريسي كم كم روي هم جمع بشود.

لیزر درد کمتری نسبت به بستن رگ و برداشتن آن دارد و زمان بهبودی آن کوتاهتر است. فقط بی حسی موضعی یا یک آرامبخش برای لیزر درمانی لازم است. (برای بستن رگ، از بیهوشی استفاده می شود.)

درمان قطعی واریس با ليزر با Rf

درمان قطعی واریس

این روش همانند روش بالاست ولي با اين تفاوت كه به جاي استفاده از منبع ليزر،از يك منبع توليد امواج راديويي استفاده می شود که این منبع وارد واريس پا شده و كه اين امواج هم باعث بسته شدن كامل رگ واريسي ميشود.

به طور کامل تر ،  در این روش های درمانی ، پزشک شما یک لوله نازک (کاتتر) را به داخل رگ بزرگ وارد کرده و نوک کاتتر را با استفاده از فرکانس رادیویی یا انرژی لیزر گرم می کند. با بیرون کشیدن کاتتر ، گرما باعث از بین رفتن رگ و در نتیجه بسته شدن آن می شود. این روش درمان برای واریس های بزرگتر است.

درمان قطعی واریس با جراحی

در طی این جراحی ، یک دوربین فیلمبرداری کوچک به پا وارد می شود تا به جراح کمک کند تا بهتر ببیند. برداشتن رگها از طریق یک سری برش کوچک انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس