شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم؟

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم؟

اگر به دنبال پاسخ سوال ” چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم؟ ” می گردید، ما در کلینیک دکتر ضربان به 10 نشانه ای که می تواند به شما کمک کند تا متوجه گرفتگی عروق قلب شوید را توضیح می دهیم.

بنابراین با کلینیک دکتر ضربان با 10 نشانه گرفتگی عروق قلب همراه باشید.

سرخرگ ها رگ های خونی هستند که خون را از قلب بیرون می برند. اکثر شریان های بدن خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی را به اندام ها ، ساختارها و بافت های حیاتی بدن منتقل می کنند.

مانند لوله ها در خانه یا اتومبیل شما ، عروق نیز می توانند مسدود شوند. تصلب شرایین حالتی است که در آن عروق به دلیل تجمع ماده ای به نام پلاک مسدود می شوند. پلاک ماده ای است که از چربی ، کلسترول و سایر مواد موجود در خون تشکیل شده است.

با پیشرفت زمان ، پلاک افزایش یافته و سفت می شود و منجر به تنگی عروق می شود. این تنگی یا گرفتگی رگ ها می تواند تأثیرات زیادی بر بدن و سلامتی بگذارد.

مراحل اولیه تجمع پلاک در عروق تا حد زیادی بدون علامت یا بدون علائم قابل توجه است.

با این حال ، با پیشرفت بیماری ، افراد می توانند علائم و نشانه های مختلفی را تجربه کنند که ممکن است نشانه گرفتگی عروق باشد.

بنابراین با کلینیک دکتر ضربان همراه باشید تا علائم گرفتگی عروق و پاسخ به سوال “چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب بشیم؟”  را از زبان بهترین دکتر قلب بشنوید.

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم؟ :

1. درد قفسه سینه و فشار

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم؟

درد یا فشار قفسه سینه می تواند نشانه انسداد شریانی در قلب باشد. قلب عضوی عضلانی است که همیشه برای پمپاژ خون تازه به بدن می تپد.

این عضو خون اکسیژن و مواد مغذی را به هر قسمت از بدن می رساند و برای حفظ زندگی ضروری است.

وقتی عروق قلب به طور قابل توجهی مسدود می شوند ، افراد می توانند درد قفسه سینه را به عنوان یک علامت تجربه کنند زیرا عضله قلب اکسیژن کافی برای انجام عملکرد خود دریافت نمی کند. این اغلب رایج ترین علامت حمله قلبی در مردان است.

2. تنگی نفس

زنانی که دچار حمله قلبی یا سکته قلبی می شوند ، غالباً علامت درد قفسه سینه را تجربه نمی کنند ، اما دچار تنگی نفس می شوند.

تصور می شود که این احساس به دلیل کاهش توانایی پر شدن و تخلیه قلب است که منجر به افزایش فشار در رگهای خونی داخل و اطراف ریه ها می شود.

اگر قلب در انجام وظیفه خود به عنوان پمپاژ خون در بدن دچار مشکل شود، جریان خون از قلب به خطر می افتد و این مشکل می تواند منجر به احساس تنگی نفس شود.

این نوع نارسایی قلبی غالباً به دلیل گرفتگی عروق قلب است که به عضله قلب آسیب می زند.

3. خستگی

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم؟

افراد ممکن است به دلیل نارسایی قلبی ناشی از گرفتگی عروق ، خستگی به همراه تنفس سخت را تجربه کنند. خستگی همراه با تنفس سخت ، یکی دیگر از علائم اصلی بیماری های قلبی در زنان است.

اگر قلب قادر به دریافت اکسیژن کافی برای انجام عملکرد خود نباشد ، قلب کار مشکلی را آغاز می کند و این حجم کار اضافی قلب می تواند منجر به خستگی مفرط شود.

4. سوء هاضمه

سوء هاضمه یا احساس سوزش در قفسه سینه ، اغلب می تواند به عنوان علامت ریفلاکس اسید یا مشکل گوارشی اشتباه گرفته شود. با این حال ، این احساس اغلب می تواند نشانه ای از بیماری قلبی یا حمله قلبی در زنان باشد.

سوزش معده اغلب پس از غذا اتفاق می افتد و با آنتی اسیدها برطرف می شود. اگر این احساس پس از مصرف داروهای ضد اسید همچنان ادامه داشته باشد ، این ممکن است از علائم حمله قلبی باشد ، به ویژه در خانم ها.

یک نظریه برای چنین دردی مربوط به جریان خون ناکافی به دلیل تصلب شرایین است که باعث می شود قلب دچار مشکل شود.

5. تعریق

افراد مبتلا به بیماری قلبی اغلب می توانند احساس تعریق زیادی را تجربه کنند که به نظر می رسد غیر عادی است.

این می تواند مربوط به افزایش فعالیت قلب در تلاش برای انجام وظیفه خود در برابر گرفتگی عروق باشد.

بنابراین اگر این حس ها را تجربه کردید، لازم است قبل از جدی شدن به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

6. دردپا

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم؟

برخی از افراد ممکن است پس از مدتی راه رفتن احساس درد در باسن ، ران و / یا ساق پا کنند.

گزارش شده است که این درد دردی دردناک ، ضربان دار و سوزاننده است که بلافاصله پس از مدتی استراحت از بین می رود. به این نوع درد claudication  یا لنگش می گویند.

لنگش به دلیل کمبود جریان خون در عضلات پاها در هنگام راه رفتن یا ورزش است. کاهش جریان خون ممکن است به دلیل تصلب شرایین یا گرفتگی عروق باشد.

7. لکنت زبان

وقتی عروق خونرسانی کننده به مغز به علت تصلب شرایین مسدود شوند ، افراد می توانند علائم سکته مغزی را تجربه کنند.

این علائم شامل ضعف در یک طرف بدن ، افتادگی صورت ، اختلال گفتار و مشکلات مربوط به حافظه و تفکر است.

8. احساس سرگیجه

احساس سرگیجه ممکن است نشانه گرفتگی عروق باشد.

سنکوپ ، یا از دست دادن هوشیاری موقتی ، معمولاً مربوط به کمبود جریان خون در مغز است. این مشکل می تواند در صورت مسدود شدن عروق به مغز رخ دهد.

بنابراین در صورت بروز این مشکلات، از آنها ساده عبور نکنید و حتما به بهترین متخصص قلب و عروق تهران جهت چکاپ کامل مراجعه کنید.

9. اختلال نعوظ

اختلال نعوظ اغلب یکی از علائم بیماری عروق کرونر در مردان است.

همانطور که قبلا بحث شده بود که روند تصلب شرایین در رگهای کوچک تغذیه کننده قلب انجام می شود ، این روند می تواند در رگهای کوچک آلت تناسلی مرد نیز رخ دهد.

عملکرد نعوظ طبیعی با جریان خون سالم به داخل آلت تناسلی مرد انجام می شود. وقتی جریان خون در آلت تناسلی مرد به خطر بیفتد ، این مشکل منجر به اختلال در نعوظ می شود.

اولین مراحل ابتلا به بیماری قلبی ، که نقص در عملکرد رگ های خونی است که به درستی باز نمی شوند ، اغلب می تواند در آلت تناسلی مرد با اختلال نعوظ مشاهده شوند.

10. بدون علامت!!!

اگرچه یک دسته از علائم ممکن است به گرفتگی عروق نسبت داده شود ، اما علائم اولیه هیچ مشخصه ای ندارند.

در واقع ، هنگامی که بدن بیمار شروع به نشان دادن علائم گرفتگی عروق می کند ، بیماری پیشرفت کرده است. به همین خاطر است که شما همواره باید تحت نظر بهترین متخصص قلب باشید و هر چندوقت یک بار به او مراجعه کنید تا بی علامت ترین مشکلات شما تشخیص داده شود.

حرف آخر

تصلب شرایین ، که یکی از عوامل اصلی بیماری های قلبی عروقی است ، قاتل شماره یک افراد در سطح جهانی است.

گرفتگی عروق می تواند به قلب آسیب برساند و منجر به حمله قلبی یا سکته قلبی شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که قلب قادر به دریافت جریان خون کافی برای تأمین اکسیژن لازم برای سالم و زنده نگه داشتن عضله قلب نباشد.

این حملات به دلیل کمبود جریان خون می تواند در سایر قسمت های بدن رخ دهد. اگر سرخرگ هایی که خون اکسیژن رسانی به مغز را تأمین می کنند به شدت مسدود شود ، فرد می تواند دچار سکته مغزی شود.

بنابراین اگر شما یا کسی از اطرافیان، چنین علائمی را تجربه می کنید ، این مشکل می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد و لازم است به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس