شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

واریس پا چگونه درمان میشود ؟

اگر برای شما نیز سوال است که واریس چیست و به دنبال پاسخ سوال واریس پا چگونه درمان میشود ؟ پیشنهاد می دهیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. واریس پا علارقم ظاهر خوش خیم می تواند عوارض ناگواری برای فرد داشته باشد؛ مانند : زخم های مقاوم به درمان که گاها عفونی شده اند و منجر به قطع اندام می شود. هم چنین ممکن است سبب ایجاد لخته هایی وسیع و بزرگ در اندام تحتانی و پاها شود که باعث در خطر افتادن جان بیمار می شود.

از این رو توجه به این کلافه های عروقی در پزشکی بسیار مهم بوده و نیازمند پیگیری های مداوم هستند. در ادامه شما را با شیوه های درمانی واریس پا آشنا می کنیم. توصیه می کنیم به صورت مرتب وضعیت واریسی خود را زیر نظر متخصصین قلب و عروقی ما در کلینیک دکتر ضربان انجام دهید.

شیوه های درمانی مختلفی برای واریس پا وجود دارد از جمله : درمان با لیزر، استفاده از امواج رادیوفرکانسی و یا حتی عمل جراحی. با توجه به نوع واریس، هر یک از این روش ها انتخاب می شود. در برخی مواقع هم با اندکی استراحت و به روش های خانگی قابل درمان است.

این که برای شما واریس پا چگونه درمان میشود ؟ و کدام یک از روش ها را انتخاب کنید؛ مستلزم این است که به پزشک خوب مراجعه نمایید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان واریس خود را تحت پزشکان مجرب درمان کنید.

در این مقاله قصد داریم جهت افزایش سطح اطلاعات شما اطلاعاتی در خصوص این که واریس پا چگونه درمان میشود ؟ بدهیم. با ما همراه باشید. هم چنین برای دسترسی سریع تر می توانید از فهرست مطالب استفاده نمایید.

واریس پا چگونه درمان میشود ؟


شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .

واریس پا چیست ؟

واریس از شایع ترین بیماری های عروقی در انسان می باشد. این عارضه هنگامی به وجود می آید که دریچه های کوچک بر روی رگ ها به هر دلیلی آسیب ببینند و کوچک شوند. در پی آن، جریان خون داخل رگ ها با اختلال همراه خواهد شد و سبب متورم شدن و بزرگ شدن رگ ها می گردد.

واریس معمولا در ران و پشت ساق پاها خودنمایی می کند و به رنگ بنفش یا آبی تیره ظاهر می گردد. در برخی افراد سبب ایجاد درد و ناراحتی می شود. در ادامه درمان هایی که برای واریس مطرح شده اند را آورده ایم.


واریس پا چگونه درمان میشود ؟

واریس به سه نوع مختلف تقسیم بندی می شود :  خفیف، متوسط و شدید. این که شما به چه نوعی از واریس پا مبتلا شده اید تنها با معاینه فیزیکی توسط پزشک قلب خود امکان پذیر است. با تشخیص دقیق نوع واریس پا می توان درمان مناسب را پیش بگیرید. همان گونه که بیان کردیم روش های درمانی متفاوتی برای واریس پا است و برای هر فرد اینکه واریس پا چگونه درمان می شود با فرد دیگر متفاوت است. روش های درمانی واریس پا به شرح زیر است :

درمان خانگی واریس پا

در صورت تشخیص متخصص واریس یا بهترین متخصص قلب و عروق اگر نوع واریس شما خفیف بوده و شدت آن پایین است می توانید از روش های خانگی برای درمان استفاده نمایید. توصیه هایی که پزشکان به این دسته از افراد دارند که به روش های خانگی درمان واریس مشهورند عبارتند از :

انجام ورزش های منظم

انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم سبب می شود گردش خون در پاها بهتر انجام گیرد. از طرفی فعالیت های ورزشی به گونه سبب کاهش فشار خون بالا می شوند که این امر نیز احتمال ابتلا به واریس کاهش می دهد.

فعالیت ها و ورزش هایی که برای کمک به بهبود واریس توصیه می گردند : پیاده روی، ورزش ها کششی مانند یوگا، شنا کردن و دوچرخه سواری.

جوراب مخصوص واریس

جوراب های واریس که ساق بلند هستند و به راحتی می توان از داروخانه ها تهیه نمایید. به علت این که محکم هستند و به پا ها فشار وارد می کنند، موجب بهتر شدن علائم و بیماری واریس پا می گردند. البته جوراب واریس داراع انواع مختلف ( محکم، متوسط و شل ) هستند که با مشورت پزشک مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

واریس پا چگونه درمان میشود ؟


ماساژ

ماساژ دادن پاها به گردش خون در بدن و پاها بسیار کمک می کنند و موجبات بهتر شدن واریس را فراهم می آورد. البته توجه کنید ماساژ درمانی بایستی توسط فردی کار بلد انجام گردد. چرا که در صورت فشار بیش از حد به رگ ها ممکن است موجب بدتر شدن شرایط واریس در پاها شود.

رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی سالم علاوه بر آنکه سلامتی را به همراه دارد به گونه ای از چاقی جلوگیری می کند. از آن جا که اضافه وزن یکی از عوامل بروز واریس پا است; با خوردن غذاهای سالم می توان از احتمال بروز واریس پا پیشگیری نمود.

به طور مثال استفاده از مواد غذایی حاوی فلاونوئید به افزایش گردش خون کمک می کند. غذاهایی مانند سبزیجات : پیاز ، اسفناج ، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی. هم چنین غذاهایی که پتاسیم نسبتا خوبی دارند نیز توصیه شده است. از جمله : مغز پسته ، مغز بادام ، لوبیا سفید و عدس.

پوشیدن لباس های آزاد

پوشیدن لباس های تنگ به مدت زیاد و مستمر باعث می شود; که گردش خون در رگ های بدن به درستی صورت نگیرد و موجب بروز واریس پاها گردد.

البته در نظر بگیرید که توصیه های خانگی که در بالا مطرح کردیم ممکن است درمان قطعی واریس را به همراه نداشته باشند. برای گرفتن بهترین نتیجه باید به متخصص قلب و عروق خوب مراجعه کنید; تا بدانید در شما واریس پا چگونه درمان میشود ؟

روش رادیو فرکانسی در درمان واریس پا

یک جواب برای این سوال که واریس پا چگونه درمان می شود استفاده از امواج رادیوفرکانسی ( RF ) است. در طی این روش امواج رادیویی از طریق یک لوله نازک به درون رگ های واریسی هدایت می شوند. سپس با حرارت و گرمایی که ایجاد می کنند، ضایعاتی که باعث گرفتگی رگ شده را تخریب می کنند. این روش که با بی حسی موضعی بیمار همراه است حتما بایستی توسط پزشک قلب خوب صورت گیرد.


درمان واریس پا با  ليزر داخل وریدی

در این شیوه درمانی از انرژی لیزر استفاده می شود تا رگ های واریسی ایجاد شده را بسوزاند. این روش بدین صورت است که پزشک متخصص واریس خوب  با استفاده از کاتتر; فیبر کوچکی را به داخل رپگ واریسی وارد می کند. در ادامه یک لیزر کوچک به آن قسمت از رگ می برند; تا با استفاده از انرژی آن رگ ها بسته شوند.

این روش با بی هوشی عمومی بیمار همراه است و دروه ی ریکاوری بعد از آن بسیار کوتاه می باشد. برخی از پزشکان توصیه می کنند که تا 2 هفته بیمار از جوراب واریس استفاده نماید.

واریس پا چگونه درمان میشود ؟


درمان واریس پا با اسكلروتراپي

جواب دیگر برای سوال واریس پا چگونه درمان میشود ؟ روش اسکلروتراپی می باشد. این شیوه ی درمانی معمولا برای رگ های واریسی کوچک استفاده می شود. در طی این روش یک ماده شیمیایی به رگ واریسی تزریق می شود; که سبب بسته شدن و تخریب واریس می شود.

اسکلروتراپی برای درمان واریس پا بایستی در مطب پزشک توسط بهترین متخصص قلب انجام گردد. این روش درمان واریس پا تحت بی حسی موضعی فرد انجام می شود. می شود هم زمان بیش از یک رگ را درمان نمود. غالبا این رگ های واریسی تا حدود سه هفته بعد از بین می روند.


روش بريدن و بستن برای درمان واريس پا

این شیوه ی درمانی که به ليگاسيون و استريپنگ نیز معروف است; گزینه ای دیگر برای سوال واریس پا چگونه درمان میشود ؟ است. نحوه انجام این شیوه بدین صورت است که; يك برش در کشاله ران در بالاي و رگ واريسي ايجاد می شود و یک برش در پایین رگ و نزدیک به زانو یا مچ زده می شود.

سپس يك وسيله نازك و منعطف از برش پايينی سیاهرگ به داخل آن هدایت می شود که در زمان بیرون آمدن آن سیم نازک رگ واريسي نیز خارج می شود.


درمان واریس پا با جراحی

در زمانی که رگ های واریسی بسیار بزرگ باشند برای برداشتن آن تنها باید عمل جراحی انجام داد. عمل جراحی واریس پا چگونه درمان میشود ؟ در حین عمل یک دوربین کوچک به داخل پا هدایت می شود تا به دید جراح کمک نماید. سپس چراح با ایجاد برش هایی رگ های واریسی را بر می دارد.


سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات شما را در خصوص واریس افزایش دهیم. هم چنین بیان کردیم که واریس پا چگونه درمان میشود ؟ مجدد تاکید می کنیم که در هنگام مشاهده ی رگ های واریسی در پاهای خود; مخصوصا اگر با درد همراه است; به پزشک قلب و عروق خوب در کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان مراجعه کنید. پزشکان مجرب و متخصص ما با معاینه ی فیزیکی رگ های واریسی بهترین شیوه ی درمانی را برای شما اتخاذ خواهند کرد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس