شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

درد قلب چگونه است؟

درد قلب چگونه است؟ اگرچه طبق نظر بهترین متخصصان قلب مجموعه ما، به دردهایی اطلاق می شود که کمتر از بیست دقیقه طول می کشند و ماهیت فشارنده ، خنجری تیز و گاها باعث تیرکشیدن دست چپ می شوند و با انجام فعالیت ایجاد شده و گاها با تنگی نفس همراه است می باشد،لیکن هرگونه احساس غیر نرمال در قفسه سینه میتواند در اثر بیماری قلبی ایجاد شود.

جالب است بدانید در برخی بیماران مانند افراد دیابتی، سکته قلبی می تواند بدون هیچ گونه علامت ایجاد شده و اصطلاحا سکته خاموش نامیده شود. در ادامه ما شما را با درد قلبی و انواع آن بیشتر آشنا می کنیم و ذکر این نکته حائز اهمیت است که هرگونه احساس غیرنرمال در قفسه سینه دارید حتما به مرکز قلب ضربان مراجعه کنید تا با استفاده از تجهیزات پیشرفته مشکل شما تشخیص داده شود.

جالب است بدانید حتی ممکن است درد قلب ناشی از مشکل قلبی شما نباشد و به دلایل مختلفی مثل گوارش، ریه و ضربه به قفسه اتفاق بیفتد. بنابراین قطعا برای شما سوال پیش می آید که قلب درد چگونه است؟ تنها کسی که می تواند به این سوال شما پاسخ دهد،بهترین متخصص قلب است.

چرا که اگر درد قلب شما عاملی جز ناراحتی قلبی داشته باشد، تنها یک پزشک حاذق می تواند به شما در تشخیص مشکل یاری کند تا دچار تشخیص اشتباه و خود درمانی های پس از ان نشوید و سلامت قلب خود را به خطر نیندازید.

بنابراین برای پاسخ به سوال درد قلب چگونه است و اطلاع درمورد دلایل درد قلب و چگونگی درد در هر یک از دلایل قلب درد، با کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان همراه ما باشید.

پدرد قلب چگونه است؟

 

درد قلب چگونه است و درد قلب دقیقا کجاست؟

درک موقعیت دقیق درد قلب و شناخت علایم همراه آن امری حیاتی است. درد قلب ممکن است به علت مسائل مختلفی از جمله اختلال در عروق قلبی، افتادگی دریچه میترال، یا مشکلات قلبی دیگر ایجاد شود. در این مقاله، موقعیت دقیق درد قلب و علایم همراه آن بررسی می‌شود.

درد قلب معمولاً در قفسه سینه و یا در ناحیه مرکزی چپ سینه حس می‌شود. این درد ممکن است به شانه چپ، بازوی چپ، گردن، فک پایینی، و حتی پشت همتراز شود. همچنین، برخی افراد ممکن است دردی حاد در قسمت میانی سینه تجربه کنند که مشابه فشار و فشار به داخلی است.

علایم همراه درد قلب:

علایم همراه درد قلب ممکن است شامل احساس تنگی نفس، تعریق، تهوع، استفراغ، سرگیجه، و احساس ضعف عمومی شود. افراد ممکن است احساس کنند که قلب آن‌ها با گرفتگی، سوزش، یا فشار روبروست.

درد قلب به دلیل مشکلات قلبی

درد قلب ممکن است برای شما به گونه ای باشد که کاملا احساس کنید این درد به دلیل مشکلات قلبی است.

درد قلب به دلیل مشکلات قلبی ممکن است در اثر موارد زیر بوجود آید:

بیماری عروق کرونر یا CAD

 این بیماری انسداد در رگ های خونی قلب است که جریان خون و اکسیژن را به عضله قلب کاهش می دهد. این بیماری می تواند باعث دردی شود که به آنژین معروف است. این یک علامت بیماری قلبی است اما به طور معمول به قلب آسیب دائمی نمی زند. اگرچه این مشکل نشانه این است که در آینده شما در معرض حمله قلبی هستید. درد قفسه سینه ممکن است به بازو ، شانه ، فک یا کمر گسترش یابد و ممکن است احساس فشار در قلب داشته باشد. آنژین می تواند با ورزش ، هیجان یا پریشانی عاطفی تحریک شود و با استراحت تسکین یابد.

سکته قلبی (حمله قلبی)

 این  کاهش جریان خون از طریق رگ های خونی قلب باعث از بین رفتن سلول های عضله قلب می شود. اگرچه شبیه درد آنژین قفسه سینه است ، اما یک حمله قلبی معمولاً یک درد شدید و نفس گیر در مرکز یا سمت چپ قفسه سینه است و با استراحت برطرف نمی شود. تعریق ، حالت تهوع ، تنگی نفس یا ضعف شدید ممکن است به همراه درد قلب برای شما ایجاد شود.

میوکاردیت

 علاوه بر درد قفسه سینه ، این التهاب عضله قلب ممکن است باعث تب ، خستگی ، ضربان قلب سریع و تنفس شود. اگرچه هیچ انسدادی وجود ندارد ، علائم میوکاردیت می تواند شبیه علائم حمله قلبی باشد.

پریکاردیت

پریکاردیت التهاب یا عفونت کیسه اطراف قلب است و می تواند دردی شبیه به درد ناشی از آنژین ایجاد کند. اما اغلب باعث یک درد شدید و ثابت در امتداد گردن و عضله شانه می شود.

در ادامه برای پاسخ به سوال درد قلب چگونه است در رابطه با دیگر مشکلات قلبی با کلینیک ضربان همراه باشید.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک

 این بیماری ژنتیکی باعث ضخیم شدن غیرعادی عضله قلب می شود. گاهی اوقات این امر منجر به مشکلاتی در جریان خون از قلب می شود. درد قفسه سینه و تنگی نفس در این حالت، اغلب با ورزش اتفاق می افتد وبا گذشت زمان ، هنگامی که عضله قلب بسیار ضخیم می شود ، نارسایی قلبی ممکن است رخ دهد که این امر باعث می شود قلب برای پمپاژ بیشتر خون، بیشتر کار کند. همراه با درد قفسه سینه ، این نوع کاردیومیوپاتی ممکن است باعث سرگیجه ، سبکی سر ، غش و علائم دیگر شود.

افتادگی دریچه میترال

 افتادگی یا پرولاپس دریچه میترال حالتی است که در آن دریچه ای در قلب به درستی بسته نمی شود. علائم مختلفی با افتادگی دریچه میترال همراه است ، از جمله درد قفسه سینه ، تپش قلب و سرگیجه ، اگرچه اگر افتادگی خفیف باشد، ممکن است علائمی وجود نداشته باشد.

تا به اینجا به سوال قلب درد چگونه است در خصوص دلایل مرتبط با مشکل قلبی پاسخ دادیم. حال می خواهیم به دیگر دلایل به وجود آمدن درد قلب بپردازیم.

درد قلب چگونه است و دلیل درد قلب چیست؟

پدرد قلب چگونه است؟

گاهی اوقات درد قلب ممکن است ارتباطی به دلایل قلبی نداشته و به دلیل مشکلات تنفسی و ریه رخ دهد. بنابراین درد قلب در این نوع مشکلات به علل مختلفی رخ می دهد که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

پلوریت

پلوریت که همچنین به عنوان پلوریس شناخته می شود ، یک التهاب یا تحریک پوشش داخلی ریه ها و قفسه سینه است که هنگام تنفس ، سرفه یا عطسه احساس درد شدیدی می کنید. شایعترین دلایل درد قفسه سینه ، عفونتهای باکتریایی یا ویروسی ، آمبولی ریوی و پنوموتوراکس است. سایر علل کمتر شایع شامل آرتریت روماتوئید ، لوپوس و سرطان است.

ذات الریه یا آبسه ریه

 این عفونت های ریوی می تواند باعث التهاب و انواع دیگر درد قفسه سینه مانند درد عمیق قفسه سینه شود. ذات الریه اغلب به طور ناگهانی ظاهر می شود و باعث تب ، لرز ، سرفه و چرک در دستگاه تنفسی می شود.

آمبولی ریوی

 هنگامی که یک لخته خون از طریق جریان خون عبور می کند و در ریه ها قرار می گیرد ، می تواند باعث پلوریت حاد ، مشکل تنفس و ضربان قلب سریع شود. همچنین ممکن است باعث تب و شوک شود. آمبولی ریوی به احتمال زیاد بدنبال ترومبوز ورید عمقی یا پس از چند روز بی حرکت بودن بعد از جراحی یا به عنوان عارضه سرطان رخ می دهد.

پنوموتوراکس

 پنوموتوراکس که اغلب در اثر آسیب به قفسه سینه ایجاد می شود ، هنگامی که بخشی از ریه آسیب می بیند، باعث آزاد شدن هوا در حفره سینه می شود. این امر همچنین می تواند باعث ایجاد درد قلبی  شود که هنگام تنفس و همچنین علائم دیگری مانند فشار خون پایین ، بدتر می شود.

فشار خون ریوی

فشارخون ریوی با درد قفسه سینه که شبیه درد آنژین است که  این فشار خون غیر طبیعی در رگهای ریه باعث می شود سمت راست قلب بیش از حد کار کند.

آسم

آسم موجب ایجاد تنگی نفس ، خس خس سینه ، سرفه و گاهی اوقات درد قفسه سینه می شود. آسم نوعی اختلال التهابی در مجاری تنفسی است.

درد قلب به دلیل مشکلات دستگاه گوارش

مشکلات دستگاه گوارش همچنین می تواند باعث درد قفسه سینه شود و شامل موارد زیر است:

بیماری ریفلاکس معده (GERD)

بیماری ریفلاکس معده، ریفلاکس اسید نیز شناخته می شود و هنگامی اتفاق می افتد که اسید معده به داخل گلو بازگردد. این ممکن است باعث ایجاد طعم ترش در دهان و احساس سوزش در قفسه سینه یا گلو شود که به سوزش معده معروف است. مواردی که ممکن است ریفلاکس اسید را تحریک کنند شامل چاقی ، سیگار کشیدن ، بارداری و غذاهای پرادویه یا چرب است. همچنین دل درد و سوزش معده ناشی از ریفلاکس اسید تا حدی احساس می شود زیرا قلب و مری در نزدیکی یکدیگر قرار داشته و شبکه عصبی مشترکی دارند.

اختلالات انقباض مری

 انقباضات ناهماهنگ عضلانی (اسپاسم) و انقباضات فشار بالا  مشکلاتی در مری هستند که می توانند باعث درد قفسه سینه شوند.

زخم معده

 یک ناراحتی مبهم و مکررکه ممکن است نتیجه زخم های دردناک در مخاط معده یا قسمت اول روده کوچک باشد. این مشکل بیشتر در افرادی که سیگار می کشند ، مقدار زیادی الکل می نوشند یا مسکن هایی مانند آسپرین یا NSAID مصرف می کنند رخ می دهد. این درد هنگام خوردن یا مصرف آنتی اسیدها اغلب بهبود می یابد.

فتق هیاتال

این مشکل رایج زمانی اتفاق می افتد که بالای معده بعد از خوردن غذا به قسمت پایین سینه فشار می آورد. این اغلب باعث علائم ریفلاکس ، از جمله سوزش معده یا درد قفسه سینه می شود که این درد هنگام خوابیدن بیشتر می شود.

پانکراتیت اگر در ناحیه پایین قفسه سینه دردی داشته باشید که در حالت دراز کشیده اغلب بدتر و هنگامی که به جلو خم می شوید بهتر است ممکن است دچار پانکراتیت شده باشید.

مشکلات کیسه صفرا

 آیا بعد از خوردن یک وعده غذایی چرب ، احساس سیری یا درد در ناحیه پایین قفسه سینه یا سمت راست بالای شکم خود دارید؟ در این صورت ، درد قفسه سینه شما ممکن است به دلیل مشکل کیسه صفرا باشد.

درد قلب چگونه است و دلیل درد قفسه سینه چیست؟

گاهی اوقات درد قفسه سینه ممکن است در اثر استفاده بیش از حد یا آسیب به ناحیه قفسه سینه در اثر زمین خوردن یا تصادف باشد.  سایر دلایل درد قفسه سینه عبارتند از:

مشکلات دنده ناشی از شکسته شدن دنده که ممکن است با تنفس عمیق یا سرفه بیشتر شود. این قسمت اغلب به یک ناحیه محدود می شود و با فشار دادن آن ممکن است احساس درد کنید. ناحیه ای که دنده ها به استخوان سینه می پیوندند نیز ممکن است ملتهب شود.

کشیدگی عضله

 حتی گاهی سرفه های سخت نیز می توانند باعث آسیب یا التهاب عضلات و تاندون های بین دنده ها شده و باعث درد قفسه سینه شوند.

زونا

 در اثر ویروس واریسلا زوستر ، زونا ممکن است قبل از اینکه بثورات پوستی ظاهر شوند، باعث ایجاد یک درد شدید در قفسه سینه شود .

سایر دلایل احتمالی درد قلب

یکی دیگر از دلایل احتمالی درد قفسه سینه ، اضطراب و حملات وحشت است. برخی از علائم همراه آن می تواند شامل سرگیجه ، احساس تنگی نفس ، تپش قلب ، احساس گزگز و لرزش باشد.

درد قلب دقیقا کجاست

درک موقعیت دقیق درد قلب و شناخت علایم همراه آن امری حیاتی است. درد قلب ممکن است به علت مسائل مختلفی از جمله اختلال در عروق قلبی، افتادگی دریچه میترال، یا مشکلات قلبی دیگر ایجاد شود. در این مقاله، موقعیت دقیق درد قلب و علایم همراه آن بررسی می‌شود.

درد قلب معمولاً در قفسه سینه و یا در ناحیه مرکزی چپ سینه حس می‌شود. این درد ممکن است به شانه چپ، بازوی چپ، گردن، فک پایینی، و حتی پشت همتراز شود. همچنین، برخی افراد ممکن است دردی حاد در قسمت میانی سینه تجربه کنند که مشابه فشار و فشار به داخلی است.

علایم همراه درد قلب:

علایم همراه درد قلب ممکن است شامل احساس تنگی نفس، تعریق، تهوع، استفراغ، سرگیجه، و احساس ضعف عمومی شود. افراد ممکن است احساس کنند که قلب آن‌ها با گرفتگی، سوزش، یا فشار روبروست.

سخن پایانی

اگر احساس درد سوزنده در قفسه سینه دارید و می خواهید بدانید درد قلب چگونه است، ابتدا باید دلایل بوجود آمدن درد قلب را بدانید . چرا که ممکن است درد قلب شما ناشی از مشکل قلبی نباشد و شما با خود درمانی به قلب و سایر اعضای بدن خود آسیب برسانید. همچنین ممکن است درد قلب شما ناشی از یک مشکل قلبی باشد و شما با ربط دادن آن به مشکل معده ، با مصرف قرص های معده درد، در درمان اشتباه کنید.

بنابراین حتما در صورت بروز این درد به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا مشکلات شما به درستی تشخیص داده شده و درمان مناسب برای آن انجام شود. مرکز تخصصی قلب ضربان با داشتن امکانات و تجهیزات تشخیصی بی نظیر به شما در تشخیص بیماری های قلبی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس