شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

برای درد قلب چه بخوریم؟

درد قلبی دلایل مختلفی دارد و در همه مواقع نمی تواند نشان از حمله قلبی باشد. بنابراین در صورت تجربه قلب درد و درد قفسه سینه بهتر است به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید و در صورتی که تشخیص پزشک بر این بود که درد قلب شما به دلیل مشکلات قلبی-عروقی نیست می توانید از درمان های خانگی برای درد قلبی و درد قفسه سینه استفاده کنید.

اما برای درد قلب چه بخوریم؟ چه نوشیدنی برای قلب درد خوب است؟ آیا ماساژ برای قلب درد خوب است؟ برای درد قلب چه بخوریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بدهیم.

لازم است در همین ابتدا این نکته را خاطر نشان کنیم که؛ بیماران بسیاری از دردها، مانند درد معده، درد قفسه سینه و … را به قلب درد نسبت می دهند. که ما در این مقاله قصد داریم اقداماتی که برای دردهای واقعی قلبی و غیرقلبی مفید هستند صحبت کنیم، که شما می توانید پس از مراجعه به پزشک متخصص قلب و عروق و آگاهی از دلیل درد قلبتان موارد زیر را نیز برای تسکین دردتان استفاده کنید. مجموعه تخصصی قلب ما، برای تشخیص و درمان انواع بیماری های قلبی عروقی در خدمت شما عزیزان است.

برای درد قلب چه بخوریم؟

چه دردهایی مربوط به قلب نیستند؟

  • دردهایی که در هنگام استراحت تجربه می شوند و در حین فعالیت وجود ندارند.
  • خستگی قلبی از نظر علمی معنی ندارد و فردی که در هنگام بیدار شدن از خواب دچار بی حالی و ضعف است، می تواند به دلیل خستگی روحی و افسردگی باشد و ربطی به قلب ندارد.
  • دردهایی که موضعی هستند و مدت زمانشان کوتاه است.
  • دردهایی که در جلوی سینه با احساس سوزن سوزن شدن یا تیر کشیدن تجربه می شوند.
  • دردی که در پشت جناغ و در یک نقطه از قلب احساس می شود و به دست چپ انتشار پیدا می کند که با نفس کشیدن این درد بیشتر می شود. چنین دردی در اکثر مواقع مربوط به اسپاسم مری است.
  • اگر در هنگام عصبانیت در سمت چپ سینه تان احساس درد می کنید و این درد 24 ساعت طول می کشد، نمی تواند درد قلبی باشد.
  • بیماری های گوارشی مانند: ریفلاکس معده، زخم معده، زخم مری، التهاب مری، سنگ کیسه صفرا، مشکلات لوزالمعده می تواند دردهای شبیه به درد قلبی را ایجاد کند.
  • برخی از انواع دردهای قفسه سینه می تواند مربوط به آسیب یا سایر مشکلات مربوط به دیواره قفسه سینه باشد و هیچ ارتباطی با درد قلبی نداشته باشد. مانند دردهای عضلانی، آسیب به دنده ها و کوستوکوندریت
  • بیماری ها و مشکلات مربوط به ریه نیز می تواند باعث ایجاد درد قفسه سینه شود که شامل: آمبولی ریه، پلورزی، ریه های رو هم خوابیده و پرفشاری خون ریوی است.

نکته: مردم عامه این دردها را نمی توانند از دردهای قلبی متمایز کنند و تنها نیاز است که توسط پزشک متخصص بررسی شود و پس از معاینات کافی وجود یا عدم وجود بیماری های قلبی یا سایر بیماری ها مشخص شود.

درمان قلب درد با روش های خانگی

از درمان های خانگی زیر تنها در مواردی مجاز به استفاده هستید که توسط پزشک معاینه شده باشید و مطمئن باشید که درد قلبی شما ناشی از مشکلات جدی مانند حمله قلبی نیست. همچنین این روش های درمانی برای افراد مبتلا به آنژین به هیچ عنوان توصیه نمی شود و مبتلایان به آنژین باید روش درمانی تجویز شده توسط متخصص قلب و عروق را دنبال کنند.برای درد قلب چه بخوریم؟

1. سریع روی یک تخت زانو بزنید

چنانچه قلب درد شما به دلیل مشکلات گوارشی و ریفلاکس معده است، بدون فوت وقت روی تخت زانو بزنید. و سرتان به سمت زمین باشد و باسنتان بالا باشد و روی زمین نباشد. این کار کمک می کند که به طور خودکار گازها از معده و شکم شما خارج شوند و دردتان تسکین پیدا کند.

2. شیر را همراه با سیر بنوشید

5 تا 7 حبه از سیر خرد شده را در یک لیوان شیر بریزید و سپس شیر را بجوشانید و میل کنید. تکه های سیر داخل شیر را بجویید این کار باعث می شود درد قفسه سینه و سوزش قفسه سینه بهبود پیدا کند.

3. نوشیدنی های گرم بنوشید

گازهایی که در معده تولید می شوند می توانند باعث قلب درد و درد قفسه سینه شوند. در این شرایط می توانید با نوشیدنی گرم مثل آب جوش، چای و … گازها را از بدن خارج کنید و دردتان کاهش پیدا کند.

4. شیر را با زردچوبه بنوشید

یکی از بهترین روش های درمان خانگی قلب درد ناشی از درد قفسه سینه، مصرف شیر با زردچوبه است. یک لیوان شیر گرم را با یک قاشق چایخوری زردچوبه ترکیب کنید و میل کنید. اگر از طعم این دو ترکیب خوشتان نمی آید می توانید کمی فلفل سیاه و عسل به این ترکیب اضافه کنید.

5. قرص آسپرین بخورید

بسیاری از مراجعه کنندگان دائما می پرسند برای درد قلب چه قرصی بخوریم؟ در جواب باید بگوییم که آسپرین خیلی سریع می تواند درد قلب را تسکین دهد.

6. بادام بخورید

چنانچه درد قلبی بعد از غذا خوردن اتفاق بیفتد اصولا می تواند به دلیل ریفلاکس معده باشد که اصولا باعث ایجاد درد شدید در قفسه سینه می شود. در این صورت خوردن یک مشت بادام یا نوشیدن شیر بادام می تواند در تسکین دردتان موثر باشد.

7. جوش شیرین با آب جوش بخورید

جوش شیرین خواص بسیار زیادی دارد که یکی از خواص های آن کاهش درد قلبی است. یک لیوان آب جوش را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید و میل کنید. این ترکیب باعث می شود تا اسیدیته از بدن شما خارج شود و در اثر کاهش اسید معده، قلب درد شما نیز تسکین پیدا خواهد کرد.

از کمپرس یخ استفاده کنید

چنانچه قلب درد شما به دلیل گرفتگی عضلات باشد می توانید یک کمپرس یخ را به مدت 10 الی 20 دقیقه روی قفسه سینه تان قرار دهید. این کار را 2 الی 3 بار در روز انجام دهید و پس از گذشت چند روز دردتان کاهش پیدا خواهد کرد.

8. دراز بکشید

روی یک تخت دراز بکشید و سرتان را بالاتر از قلبتان قرار دهید. این حالت در مواقعی که درد قلبی ناشی از ریفلاکس معده است باعث می شود که گازها از معده تان خارج شود و دردتان نیز بهبود پیدا کند.

9. سرکه سیب بخورید

یکی از روش هایی که از ریفلاکس اسید معده جلوگیری می کند، نوشیدن سرکه سیب است. سرکه سیب از تولید گاز در معده جلوگیری می کند و همین امر باعث می شود که شما از درد قلب خلاص شوید.

ماساژ برای قلب درد

هنگامی که خیلی ناگهانی دچار قلب درد می شوید ماساژ کمر می تواند در تسکین درد بسیار موثر باشد. به روی صورت روی تخت دراز بکشید و از فردی بخواهید خیلی قوی قسمت بالایی کمرتان را ماساژ دهد. این کار علاوه بر اینکه برای تسکین قلب دردتان موثر است می تواند سایر دردهای جسمانی تان را نیز تسکین دهد.

توجه: تمامی روش هایی که گفتیم در صورتی کاربرد دارد که درد قلبی خیلی کم باشد اما در صورتی که قلب درد و درد قفسه سینه شدید باشد و مدام تکرار شود این روش ها کارساز نیستند و نیاز است که خیلی سریع به یک کلینیک قلب و عروق مراجعه کنید.

برای درد قلب چه بخوریم؟

سوال بسیاری از مراجعه کنندگان ما این است که برای درد قلب چه بخوریم؟ از آنجا که تقریبا یک سوم از مرگ و میرهای جهانی به دلیل بیماری های قلبی است بنابراین رژیم غذایی در سلامت قلب نقش بسزایی دارد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که به مقدار مناسب از نمک و چربی در آن اضافه شده می تواند باعث درمان قلب درد و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی شود.

از جمله مواد غذایی هایی که برای درمان قلب درد می تواند مفید باشد و از بروز بیماری ها و مشکلات قلبی پیشگیری می کند عبارتند از:

  • ماهی سالمون و قزل آلا؛
  • سبزیجات؛
  • شکلات تلخ؛
  • غلات؛
  • روغن زیتون؛
  • آووکادو؛
  • انواع توت ها؛
  • سیب قرمز

چنانچه این رژیم غذایی را در تغذیه روزانه تان قرار دهید علاوه بر اینکه می توانید به درمان قلب دردتان کمک کنید از بروز بیماری های جدید قلبی نیز پیشگیری می کنید.

چه موقع با اورژانس تماس بگیریم؟

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم درمان های خانگی به عنوان گزینه اول برای درمان قلب درد نمی باشد. هر گونه درد قفسه سینه و قلب دردی در ابتدا باید توسط پزشک بررسی شود.

اگر به صورت مکرر درد قلبی دارید و یا همراه با علائمی چون حالت تهوع، تعریق و تنگی نفس است سریعا به اوژانس تماس بگیرید چرا که این موارد می تواند نشان از حمله قلبی باشد.

سخن پایانی

از آنجا که تشخیص دلیل درد قفسه سینه و قلب درد بسیار دشوار است و همیشه نمی تواند نشان از حمله قلبی باشد بلکه در برخی موارد نشان از بیماری های گوارشی، استرس و اضطراب و …. است. بنابراین چنانچه چنین دردی را تجربه کردید در مرحله اول به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید، در صورتی که تشخیص پزشک بر این بود که مشکل قلبی خاصی ندارید می توانید با درمان های خانگی قلب دردتان را درمان کنید.بنابراین شما پاسخ سوال برای درد قلب چه بخوریم راگرفتید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس