شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

متخصص قلب و عروق در شرق تهران

قلب حیاتی‌ترین عضو بدن است که در صورت عدم عملکرد صحیح حتی برای چند ثانیه، می‌تواند زندگی فرد را به خطر بیندازد. به همین دلیل افراد دارای سابقه خانوادگی بیماری‌های قلبی یا میا‌نسالان و سالمندان، حتماً به‌صورت سالیانه باید توسط متخصص قلب و عروق در شرق تهران یا متخصص قلب و عروق در مرکزی معتبر به‌طور کامل از نظر سلامت قلب چکاپ شوند.

این چکاپ به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز هرگونه ناراحتی قلبی، زودتر نسبت به آن آگاه شوید و اقدامات پیشگیرانه یا درمانی لازم را انجام دهید.

در این صورت احتمال بسیاری از وقایع ناگوار مانند سکته‌های قلبی و ایست ناگهانی قلب که منجر به مرگ می‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

متخصص قلب و پزشکی که دارای فوق تخصص بیماری های قلب و عروق می‌باشد و شما برای بررسی سلامت قلب به او مراجعه می‌کنید باید تجربه و قدرت تشخیص بالایی در زمینه بیماری‌های قلبی داشته باشد و  در یک مرکز تخصصی مجهز فعالیت کند تا از تشخیص‌های نهایی اطمینان بیشتری حاصل شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با ویژگی‌ها و خدمات یک متخصص قلب و عروق در تهران آشنا کنیم.

Cardiologist

فهرست مطلب:

ویژگی‌های یک متخصص قلب و عروق در شرق تهران

متخصصان قلب و عروق، پزشکانی هستند که آموزش و مهارت‌های خاصی در یافتن، درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق خونی دارند. متخصص قلب تهران چهار سال دوره دانشکده پزشکی، سه سال دوره عمومی داخلی و در نهایت چهار سال دوره آموزشی تخصصی قلب و عروق را می‌گذرانند.

برای تبدیل شدن به یک متخصص قلب نیاز به سطحی بالا از تعهد و مطالعه وجود دارد که به همین دلیل افراد کمی می‌توانند در این زمینه به معنی واقعی موفق شوند.

متخصص بیماری های قلب و عروق معتبر باید چندین ویژگی داشته باشند که حتی قبل از اینکه برای قرار ملاقات به آن‌ها مراجعه کنید، باید بتوانید آن‌ها را شناسایی کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک متخصص قلب و عروق باید داشته باشد، عبارت‌اند از:

  • دانش و تخصص کافی

دانش عمیق در زمینه قلب و بیماری‌های احتمالی مهم‌ترین ویژگی است. پزشک شما باید در رشته‌های داخلی، قلب و عروق یا هر دو دارای گواهینامه یا بورد تخصصی باشد. هرگز به یک متخصص پزشکی بدون گواهی اعتماد نکنید.

  • درک و توجه به جزئیات

یک متخصص قلب تهران خوب هرگز نباید جزئیات را نادیده بگیرد. تشخیص دقیق بیماری‌های قلبی و عروقی بستگی به توجه به کوچک‌ترین بی‌نظمی‌های قلب دارد. حتی یک درد خفیف قفسه سینه باید به متخصص قلب شما بینشی در مورد نوع مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید و ایده‌ای از درمان مناسب برای شما بدهد.

  • به روز بودن متخصص

فناوری‌های تشخیصی و درمان‌های پزشکی در تمام زمینه‌ها مانند قلب، این روزها به‌سرعت با راه‌حل‌های انقلابی برای بسیاری از بیماری‌ها که حتی یک نسل پیش پزشکان را متحیر یا ناامید می‌کرد، پیشرفت می‌کند. اگر یک فوق تخصص بیماری های قلب و عروق به شغل خود و بیماران خود اهمیت دهد، دائماً خود را با جدیدترین تکنیک‌های مراقبت از قلب آشنا می‌کند و آن‌ها را در خدمات مراقبت‌های بهداشتی خود ادغام می‌کند.

  • دلسوزی متخصص قلب و عروق

یک متخصص قلب تهران و یا در هر شهری باید خودش همیشه قلب بزرگی داشته باشد. اگر سلامتی بیماران اولویت اصلی یک متخصص نباشد، نباید او را به‌عنوان متخصص قلب و عروق خود انتخاب کنید.

  • توانایی برقراری ارتباط خوب با بیمار

معمولاً بسیاری از بیماری‌های قلبی نیاز به درمان‌های طولانی دارند و حتی برخی از افراد مجبور هستند تا آخر عمر جهت سلامتی بهتر تحت نظر متخصص قلب خود باشند؛ بنابراین ممکن است نیاز باشد بارها متخصص خود را در طول سال ببیند.

اگر بیمار با پزشک احساس راحتی نکند و نتواند تمام علائمی که تجربه می‌کند را به‌راحتی به متخصص خود گزارش دهد، ممکن است در تشخیص و درمان او اختلال ایجاد شود. از طرفی پزشک باید به تمامی صحبت‌های بیمار به‌خوبی گوش داده و به او احترام بگذارد؛ بنابراین باید متخصصی را انتخاب کنید که مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی بالایی داشته باشد.

  • برخورداری از مهارت‌های فیزیکی بالا

بسیاری از بیماری‌های قلبی با استفاده از روش‌های نیمه تهاجمی یا تهاجمی درمان می‌شوند. از طرفی قلب عضوی حیاتی برای ما محسوب می‌شود؛ بنابراین یک متخصص قلب تهران باید مهارت‌های کافی در زمینه انجام این روش‌ها داشته باشد و در صورت نیاز بتواند به بهترین نحو آن‌ها را برایتان انجام دهد.

چگونه یک متخصص قلب و عروق در شرق تهران پیدا کنیم؟

حال که می‌دانید در یک متخصص قلب باید به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید، زمان آن فرا رسیده است که چنین شخصی را پیدا کرده و به او مراجعه کنید. یک مکان عالی برای شروع، مشورت کردن با پزشک خانواده است.

همچنین می‌توانید از خانواده، دوستان، حتی سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای معرفی یک متخصص قلب و عروق در شرق تهران کمک بخواهید.

درباره اعتبار و تجربه پزشکان مورد نظر به‌صورت آنلاین تحقیق کنید تا زمانی که تنها افراد کمی در لیست شما باقی بمانند. سپس با دفاتر آن‌ها تماس بگیرید تا بتوانید برای ملاقات و مصاحبه با آن‌ها یک قرار ملاقات حضوری ترتیب دهید.

انتخاب یک متخصص بیماری های قلبی و عروق مناسب می‌تواند به این صورت باشد که به دنبال فردی باتجربه در مورد مشکل خاص خود باشید؛ مثلاً اگر ستوده‌ترین متخصص قلب در شهرستان شما در زمینه پیشگیری از حملات قلبی نابغه است، اما به فردی نیاز دارید که بر کاهش فشارخون بالا متمرکز باشد، شاید باید تخصص را بر شهرت ترجیح دهید.

همچنین معمولاً شما با یک متخصص قلب که هم جنس شماست، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. لازم به ذکر است که مشکلات قلبی مردان و زنان تفاوت‌های اساسی با هم دارند و این روزها، پیدا کردن یک پزشک متخصص در بیماری‌های قلبی زنان آسان‌تر شده است.

حتی برخی از بیمارستان‌ها و یا کلینیک قلب در شرق تهران دارای مراکز قلب زنان به‌صورت تخصصی هستند؛ اما با دقت و وقت گذاری مناسب می‌توانید متخصصان قلب و عروق زن و مرد خوبی را پیدا کنید تا ارزیابی‌های لازم را برای شما انجام دهد.

همچنین جهت انجام ارزیابی‌های کامل توسط متخصصینی مجرب و حاذق به کمک تجهیزات بروز دنیا می‌توانید به مرکز تخصصی ما نیز مراجعه کنید. جهت گرفتن وقت مشاوره از طریق لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه با ما در ارتباط باشید.

عواقب عدم مراجعه به متخصص قلب و عروق در شرق تهران

اگر شما در ناحیه قفسه سینه یا قلب خود دچار هرگونه ناراحتی باشید و به موقع به یک متخصص قلب خوب و باتجربه مراجعه نکنید، ممکن است خطرات زیادی مانند سکته‌های قلبی، نارسایی‌های قلبی، زمین‌گیر شدن، عدم توانایی انجام کارهای روزمره و حتی خطر مرگ شما را تهدید کند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر تعداد زیادی به عنوان فوق تخصص بیماری های قلب و عروق در کشور در حال فعالیت هستند، اما همه آن‌ها ویژگی‌های یک متخصص خوب و باتجربه را ندارند و ممکن است در مراکزی نامعتبر و بدون سابقه فعالیت کنند.

در این صورت ممکن است به‌درستی و به موقع مشکل قلبی شما را تشخیص نداده و خطرات زیادی را برایتان ایجاد کنند؛ بنابراین حتماً برای انتخاب یک متخصص قلب خوب وقت بگذارید تا منجر به پشیمانی و هدر رفتن وقت و زمان شما نشود.

مزایای مراجعه به یک متخصص قلب تهران

اگر شما به متخصصی با ویژگی‌های گفته شده مراجعه کنید که هم از نظر علمی و تخصصی در حد بالایی باشد و هم بتواند ارتباط خوبی با شما برقرار کند، باعث ایجاد اعتماد بین شما و پزشک می‌شود.

همچنین شما مطمئن می‌شوید که ارزیابی‌های کامل جهت تشخیص دقیق بیماری‌ها و رد مشکلات قلبی انجام می‌شود.

درصورتی‌که این کار را نکنید، ناراحتی‌های ایجاد شده در شما برطرف نخواهد شد و دائماً باید از یک کلینیک به کلینیک قلب در شرق تهران بروید و وقت و هزینه بسیاری را صرف کنید تا بالاخره متخصصی را پیدا کنید که بتواند علت ناراحتی شما را به‌درستی تشخیص دهد؛ بنابراین اگر از همان ابتدا برای این موضوع وقت بگذارید، قطعاً نتایج بهتری دریافت خواهید کرد.

فوق تخصص بیماری های قلب و عروق کیست؟

تخصص در زمینه قلب و عروق به‌طور دقیق مطالعه و درمان اختلالات قلب و عروق خونی است. فرد مبتلا به بیماری قلبی یا بیماری قلبی عروقی معمولاً جهت تشخیص دقیق و درمان مناسب به یک متخصص قلب ارجاع داده می‌شود. قلب و عروق یکی از شاخه‌های طب داخلی است ولی متخصص قلب با جراح قلب یکسان نیستند.

متخصص بیماری های قلب و عروق در تشخیص و درمان بیماری‌های سیستم قلبی عروقی تخصص بالایی دارد. همچنین متخصص قلب برای تشخیص و یا رد بیماری‌های قلبی علاوه بر گرفتن شرح حال و معاینه فیزیکی، آزمایشاتی را انجام می‌دهد و ممکن است برخی از روش‌ها مانند کاتتریزاسیون قلب، آنژیوپلاستی، اکوکاردیوگرافی و …را انجام دهد.

بیماری قلبی به‌طور خاص به قلب مربوط می‌شود، درحالی‌که بیماری قلبی عروقی بر قلب، رگ‌های خونی یا هر دو تأثیر می‌گذارد. برای تبدیل شدن به یک متخصص قلب تهران معمولاً گذراندن 4 سال دانشکده پزشکی، 3 سال آموزش پزشکی داخلی و حداقل 3 سال آموزش تخصصی در زمینه قلب و عروق ضروری است.

چه زمانی باید به متخصص قلب و عروق در شرق تهران مراجعه کنیم؟

اگر فردی علائم بیماری قلبی را داشته باشد و به یک پزشک عمومی یا اورژانس مراجعه کند، معمولاً پزشک بعد از انجام اقدامات اولیه او را به یک متخصص قلب ارجاع می‌دهد.

همچنین درصورتی‌که علائم شدید نباشند و احتمال خطر وجود نداشته باشد، خودتان باید در اسرع وقت به یک متخصص قلب و عروق در شرق تهران یا محل نزدیک خودتان مراجعه کنید تا هرچه سریع‌تر سلامت قلب تأیید شود؛ زیرا برخی از بیماری‌های قلبی به‌سرعت پیشروی کرده و احتمال سکته را افزایش می‌دهند که خطر مرگ را در پی دارد.

علائمی که می‌تواند نشان دهنده مشکل قلبی شدید و اورژانسی باشد، عبارت‌اند از:

  • تنگی نفس

  • سرگیجه

  • درد قفسه سینه

  • تغییرات در ضربان یا ریتم قلب

  • فشارخون بالا

متخصص قلب می‌تواند بعد از انجام معاینات فیزیکی، آزمایشاتی را برای بررسی سلامت قلب انجام دهد. این متخصصان معمولا بیمارانی را درمان خواهند کرد که دچار شرایطی مانند حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سایر مشکلات قلبی شده باشند.

آن‌ها به تصمیم‌گیری در مورد جراحی قلب، کاتتریزاسیون قلب و آنژیوپلاستی و استنت گذاری نیز کمک می‌کنند.

متخصص قلب کدام بیماری‌ها را در کلینیک قلب در شرق تهران درمان می‌کند؟

تقریباً هر مشکل یا ناراحتی که مربوط به قلب و عروق خونی باشد، توسط یک متخصص بیماری های قلب و عروق باتجربه تشخیص داده شده و درمان می‌شود یا کنترل خواهد شد.

به‌طورکلی نیز بیماری‌های قلبی که یک متخصص قلب تهران می‌تواند به تشخیص و درمان آن‌ها کمک کند، عبارت‌اند از:

  • آترواسکلروز (تصلب شرایین که به دلیل وجود پلاکت‌هایی در دیواره رگ‌ها از چربی و کلسترول منجر به گرفتگی رگ می‌شود.)

  • فیبریلاسیون دهلیزی

  • آریتمی‌ها

  • بیماری قلبی مادرزادی

  • بیماری عروق کرونر قلب

  • بیماری احتقانی قلب

  • کلسترول و تری گلیسیرید خون بالا

  • فشارخون

  • پریکاردیت

  • تاکی کاردی بطنی

  • یا فشارخون بالا

بهترین فوق تخصص قلب در تهران می‌تواند بعد از تشخیص علت درد و ناراحتی قلب و نقاط وابسته در مورد پیشگیری از بیماری قلبی توصیه‌هایی را ارائه دهد.

اگر فرد دارای سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا کلسترول بالا باشد، اگر سیگاری بوده یا هست، اگر دیابت دارد یا اگر در حال شروع یک برنامه ورزشی جدید است، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص قلب تهران حتی بدون علائم نیز وجود داشته باشد.

همچنین خانم‌های بارداری که در این دوران دچار پره اکلامپسی می‌شوند، ممکن است در بارداری بعدی یا در دوران یائسگی در معرض خطر بیشتر مشکلات قلبی باشند و از این نظر باید به‌صورت سالیانه چکاپ انجام دهند.

یک متخصص قلب و عروق در شرق تهران چه خدماتی انجام می‌دهد؟

یک متخصص قلب، ابتدا سابقه پزشکی بیمار را بررسی می‌کند و بعد یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. همچنین ممکن است وزن، ضربان قلب، ریه‌ها، فشارخون و رگ‌های خونی فرد را بررسی کنند و آزمایشاتی را انجام دهد.

یک متخصص قلب تهران مداخله‌ای ممکن است اقداماتی مانند آنژیوپلاستی، استنت گذاری، دریچه‌پلاستی، اصلاح نقص مادرزادی قلب و ترومبکتومی عروق کرونر را نیز انجام دهد.

از مهم‌ترین تست‌هایی که ممکن است یک متخصص قلب و عروق در شرق تهران جهت ارزیابی سلامت قلب شما انجام دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • الکتروکاردیوگرام (ECG یا EKG)

این آزمایش با بررسی و ثبت فعالیت الکتریکی قلب می‌تواند به تشخیص علت ناراحتی‌های قلبی به متخصص کمک کند.

  • ECG سرپایی

این تست ریتم قلب را در زمانی که فرد ورزش می‌کند یا فعالیت‌های منظم خود را انجام می‌دهد، ثبت می‌کند. در این روش الکترودهای فلزی کوچک روی قفسه سینه بیمار چسبانده می‌شوند و با سیم به یک مانیتور هولتر متصل خواهند شد که ریتم‌های قلب را ضبط می‌کند.

  • تست ورزش یا تست استرس

این تست می‌تواند تغییرات ریتم قلب را هنگام استراحت و ورزش نشان دهد. همچنین عملکرد و محدودیت‌های قلب را اندازه‌گیری می‌کند.

  • اکوکاردیوگرام

این آزمایش یک تصویر اولتراسوند ایجاد می‌کند که ساختار حفره‌های قلب و نواحی اطراف آن را نشان می‌دهد و می‌تواند مشخص کند که قلب چقدر خوب کار می‌کند.

  • اکوکاردیوگرافی

این روش می‌تواند میزان پمپاژ خون توسط قلب را که به‌عنوان برون ده قلبی شناخته می‌شود، اندازه‌گیری کند. از طرفی این دستگاه می‌تواند التهاب اطراف قلب را که به نام عارضه پریکاردیت شناخته می‌شود، تشخیص دهد.

همچنین می‌تواند ناهنجاری‌های ساختاری یا عفونت دریچه‌های قلب را برای متخصص قلب و عروق در شرق تهران مشخص کند.

  • کاتتریزاسیون قلبی

در این روش یک لوله کوچک در داخل یا نزدیک قلب قرار می‌گیرد و داده‌های مربوط به آن را جمع‌آوری می‌کند و ممکن است به رفع انسداد عروق خونی کمک کند.

همچنین می‌تواند عکس بگیرد و عملکرد قلب و سیستم الکتریکی را به متخصص شما نشان دهد تا تشخیص دقیق‌تری صورت بگیرد. تکنیک‌های مبتنی بر کاتتر با فلوروسکوپی معمولا برای درمان بیماری‌های مادرزادی قلبی، عروق کرونر و دریچه‌ای استفاده می‌شوند.

  • تصویربرداری قلب و عروق هسته‌ای

تکنیک‌های تصویربرداری هسته‌ای از مواد رادیواکتیو برای بررسی اختلالات و بیماری‌های قلبی عروقی به روش غیرتهاجمی استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به عکس برداری انفارکتوس، توموگرافی کامپیوتری با انتشار تک فوتون (SPECT)، تصویربرداری پرفیوژن میوکارد و تصویربرداری مسطح اشاره نمود.

  • الکتروفیزیولوژی قلب

الکتروفیزیولوژی قلب یکی از رشته‌های فوق تخصصی قلب است. متخصص در کلینیک قلب در شرق تهران در این زمینه به نحوه عملکرد جریان‌های الکتریکی در داخل بافت عضله قلب، چگونگی انتشار جریان و معنای الگوی جریان‌ها نگاه دقیق‌تری دارد و بهتر می‌تواند بیماری‌های قلبی مربوط به این حوزه را تشخیص داده و درمان نماید.

  • مطالعه الکتروفیزیولوژی (EPS) قلب

در این آزمایش، یک کاتتر در ورید بالای ساق پا قرار می‌گیرد. با هدایت فلوروسکوپی، این کاتتر راه خود را به قلب باز می‌کند. سپس می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی درون قلب را اندازه‌گیری کند. از جمله مزایای انجام این آزمایش عبارت‌اند از:

  • کمک به نشان دادن آنچه باعث علائم ناراحتی و بیماری‌های قلبی می‌شود.

  • به تصمیم‌گیری پزشک در مورد نیاز بیمار به دستگاه ضربان ساز کمک می‌کند.

  • به تصمیم‌گیری متخصص قلب در انتخاب بهترین درمان برای بیماران مبتلا به آریتمی یا ریتم غیرطبیعی قلب کمک خواهد کرد.

  • تعیین می‌کند که چقدر احتمال دارد که بیمار تاکی کاردی یا ضربان قلب بالا را تجربه کند.

  • یک الکتروفیزیولوژیست قلب می‌تواند به درمان بیماری‌های قلبی مربوط به ریتم‌های غیرطبیعی از جمله ابلیشن قلبی و …کمک کند.

سخن آخر

بیماران اغلب توسط پزشکان اورژانس یا پزشک عمومی و خانوادگی خود به متخصص قلب ارجاع داده می‌شوند، اما ممکن است شما بخواهید متخصص قلبتان را خودتان انتخاب کنید.

همان‌طورکه گفتیم در انتخاب یک متخصص قلب و عروق در شرق تهران دقت لازم را داشته باشید و برای پیدا کردن بهترین فرد در این زمینه وقت بگذارید؛ زیرا قلب حیاتی‌ترین عضو بدن شماست و حتی مشکلات خفیف آن در صورت عدم ‌تشخیص صحیح و به موقع می‌تواند به یک مورد جدی و حتی کشنده تبدیل شود.

متخصص شما باید دارای گواهینامه و بورد تخصصی باشد و دانش و تخصص کافی در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشد؛ زیرا افرادی که تجربه و دانش کافی ندارند، ممکن است نتوانند به‌طور دقیق و در زمان مناسب برخی از بیماری‌ها و مشکلات قلبی را تشخیص دهند.

همچنین مهم است که پزشکی را انتخاب کنید که بتواند به‌خوبی با شما ارتباط برقرار کند و با توجه به صحبت‌هایتان نگرانی‌های شما را به‌طور صحیح برطرف نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس