شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران

قلب حیاتی‌ترین عضو بدن است و هرگونه بیماری یا اختلال در عملکرد آن می‌تواند جان شما را به خطر بیندازد. درصورتی‌که به‌موقع با مشاهده علائم ناراحتی یا گرفتگی عروق در ناحیه قلب و قفسه سینه به بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران در یک مرکز تخصصی و مجهز قلب مراجعه کنید بسیاری از مشکلات قلبی قبل از ایجاد خطر قابل درمان است و فوق تخصص قلب می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

Varicose-veins-groin

بهترين دکتر آنژيوپلاستی در تهران کيست؟

آنژیوپلاستی نیز یکی از روش‌های درمانی گرفتگی عروق کرونر است که باید توسط بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران یا شهرستان انجام شود تا نتایج خوبی را ایجاد کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با ویژگی‌های بهترین آنژیوپلاستی تهران و طرز انجام این روش همراه با خطراتی که ممکن است داشته باشد آشنا کنیم.
با توجه به ماهیت پربار بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین سکته مغزی تقاضای فزاینده‌ای از طرف بیماران مبتلا به این مشکلات برای متخصصان قلب و عروق وجود دارد که بتوانند بهترین مراقبت‌های غیرتهاجمی، تهاجمی و مداخله‌ای را ارائه دهند.
درصورتی‌که متخصصان قلب و عروق بعد از انجام معاینات لازم تشخیص دادند که باید برای شما بهترین آنژیوپلاستی تهران انجام شود بسیار مهم است که بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران را برای انجام این کار پیدا کنید تا عمل مورد نظر به بهترین نحو و با کمترین خطرات احتمالی انجام‌ شده و نتایج مطلوب ایجاد کند. برای انتخاب چنین پزشکی باید به ویژگی‌های زیر توجه داشته باشید:

– اعتماد مبتنی بر دانش

وقتی صحبت از مسئله‌ای بسیار جدی مانند مراقبت‌های قلبی و عروقی شما می‌شود، قطعاً شما هم نمی‌خواهید بهترین متخصص قلب تهران درمان‌کننده شما ترسو یا بیش‌ازحد محتاط باشد. اعتمادبه‌نفس یک ویژگی کلیدی برای بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران است که باید در متخصص قلب خود جستجو کنید.
البته منظور از اعتمادبه‌نفس، تکبر و خودپسندی نیست و بیشتر منظور توانایی انجام کار به بهترین نحو می‌باشد. مرز باریکی بین این دو وجود دارد، بنابراین به دنبال یک فوق تخصص قلب در تهران باشید که علاوه بر دانش کافی اعتمادبه‌نفس بالایی برای انجام بهترین آنژیوپلاستی تهران داشته باشد.

– رحم و شفقت همراه با دلسوزی

شفقت یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران است، زیرا این روش درمانی نیاز به نوع خاصی از متخصصان دارد تا به بهبودی کامل بیمار کمک کند و بار آن‌ها را در زمانی که ممکن است دشوار باشد به دوش بکشد.
این برای کسانی که آنژیوپلاستی را انجام می‌دهند حتی مهم‌تر است، زیرا اغلب کسانی که به دنبال مراقبت‌های قلبی هستند تحت شرایط نامطلوبی که تهدیدکننده زندگی نیز می‌تواند باشد این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین به دنبال بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران باشید که علاقه خاصی به ‌سلامت شما و نتایج مثبت بیماران خود داشته باشد و بتواند چالش‌های احتمالی پیش روی کسانی را که از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته رنج می‌برند را درک کند.

– مهارت‌های تخصصی

شما باید برای انجام بهترین آنژیوپلاستی تهران به دنبال متخصص قلبی باشید که به‌طور حرفه‌ای و تخصصی این کار را انجام می‌دهد.
اگرچه پزشکان قلب زیادی که بسیار باتجربه هم هستند ممکن است در شهر شما فعالیت داشته باشند، اما همه آن‌ها مهارت کافی برای انجام عمل مهمی مانند آنژیوپلاستی را ندارند؛ بنابراین با توجه به اینکه چندین تخصص فرعی برای بیماری‌های قلب و عروق و روش‌های درمانی آن وجود دارد مهم است که هنگام انتخاب بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران به این نکته نیز توجه داشته باشید که پزشک مورد نظر به‌صورت تخصصی و بارها این کار را انجام داده و تجربه کافی داشته باشد.

– یک دکتر و یک معلم خوب باشد.

درحالی‌که مسئولیت اصلی فوق تخصص قلب در تهران برای انجام آنژیوپلاستی انجام این روش به‌صورت صحیح و مراقبت‌های پیشگیرانه و واکنشی مربوط به قلب است، برای دستیابی به این هدف، متخصص شما علاوه بر یک پزشک باید یک مربی نیز باشد تا به شما آموزش دهد چطور از خود مراقبت کنید که نتایج بهتری ایجاد گردد.

– قابل‌دسترس باشد.

ممکن است شما بعد از انجام بهترین آنژیوپلاستی تهران نیاز به ملاقات‌های مکرر تا زمان بهبودی کامل داشته باشید. با توجه به شرایط حساس قلب و محدودیت فعالیت تا زمان بهبودی باید بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران در دسترس شما باشد و در صورت لزوم ملاقات او نیاز نباشد که زمان زیادی را منتظر بمانید.
همچنین از قبل از او بپرسید که آیا می‌توانید پاسخ برخی از سؤالات را بدون نیاز به ملاقات حضوری از طریق تلفن، ایمیل، پیامک و غیره دریافت کنید یا خیر؟

 

فوق تخصص آنژيوپلاستی چيست؟

در پاسخ به این پرسش که فوق تخصص آنژیوپلاستی چیست، باید بگوییم آنژیوپلاستی عروق کرونر که به آن مداخله عروق کرونر از راه پوست نیز گفته می‌شود، روشی است که برای باز کردن گرفتگی‌های عروق قلب استفاده می‌شود. فوق تخصص آنژیوپلاستی درواقع متخصص قلبی است که برای انجام این روش آموزش‌های بیشتری دیده است و به‌طور کامل در این زمینه مهارت و تجربه دارد.
درنتیجه می‌تواند بهترین آنژیوپلاستی تهران را برایتان انجام دهد. در آنژیوپلاستی متخصص از یک کاتتر بالون کوچک استفاده می‌کند که در یک رگ خونی مسدود شده قرار می‌گیرد تا به گشاد شدن آن و بهبود جریان خون به قلب کمک کند.
بهترین آنژیوپلاستی تهران معمولاً با قرار دادن یک لوله سیمی کوچک به نام استنت انجام می‌شود. استنت به باز شدن شریان کمک کرده و شانس باریک شدن مجدد آن و انسداد که می‌تواند منجر به سکته قلبی شود را کاهش می‌دهد. بیشتر استنت‌ها با دارو پوشانده می‌شوند تا به باز نگه‌داشتن شریان کمک کنند و به‌ندرت از استنت‌های فلزی برهنه استفاده می‌شود.

 

مزايای انجام اين روش توسط بهترين دکتر آنژيوپلاستی در تهران

آنژیوپلاستی می‌تواند علائم انسداد شریان‌ها مانند درد در نواحی قفسه سینه و تنگی نفس را تا حد زیادی بهبود بخشد. بهترین آنژیوپلاستی تهران همچنین اغلب در هنگام حمله قلبی برای باز کردن سریع رگ مسدود شده و کاهش میزان آسیب به قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد دیگر این روش برای درمان تجمع پلاک‌های چربی در رگ‌های خونی قلب است که این تجمع نوعی بیماری قلبی است و به‌عنوان تصلب شرایین شناخته می‌شود. آنژیوپلاستی توسط بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران می‌تواند در شرایط زیر یکی از بهترین روش‌های درمانی باشد:

• وقتی شما داروها یا تغییرات سبک زندگی را امتحان کرده‌اید، اما علائم بیماری قلبی شما بهبود پیدا نکرده است.
• درد قفسه سینه‌ای (آنژین صدری) دارید که در حال بدتر شدن است.
• شما دچار حمله قلبی به دلیل لخته شدن خون در رگ یا انسداد شریان شده‌اید. در این صورت بهترین آنژیوپلاستی تهران می‌تواند به‌سرعت شریان مسدود شده را باز کند و آسیب به قلب شما را کاهش دهد. حتی به‌نوعی می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

 

عدم مراجعه به بهترين دکتر آنژيوپلاستی در تهران چه عواقبی دارد؟

شما می‌توانید هر فوق تخصص قلب در تهران را که در دسترستان هست برای انجام این روش مهم درمانی انتخاب کنید اما در این صورت باید منتظر عواقب ناگوار بعدی نیز باشید. افرادی که در انجام این کار تخصص و مهارت کافی را ندارند ممکن است درمان را به‌طور صحیح و کامل انجام ندهند.
درنتیجه احتمال دارد حتی با انجام آنژیوپلاستی بعد از مدتی رگ مورد نظر مجدد مسدود شده و خطر سکته قلبی را به دنبال داشته باشد. به‌علاوه درمان ناقص یا اشتباه علائم ناشی از گرفتگی عروق کرونر مانند درد در ناحیه قفسه سینه را کاهش نمی‌دهد.
نکته دیگر این است که ممکن است به دلیل مهارت پایین پزشک انجام دهنده در مراکز غیر معتبر برخی از اندام‌ها و رگ‌های سالم داخلی با واردکردن اشتباه کاتتر و بالون دچار آسیب و عوارض دیگر شوند؛ بنابراین در این شرایط علاوه بر صرف وقت و هزینه به‌سلامت مورد نظر دست پیدا نمی‌کنید و حتی ممکن است شرایط بدتر شود.
پس از همان ابتدا یک فوق تخصص قلب در تهران و یک مرکز معتبر را برای انجام این عمل مهم انتخاب نمایید.

آيا انجام آنژيوپلاستی برای همه بيماران مناسب است؟

متأسفانه آنژیوپلاستی برای همه بیماران دچار گرفتگی عروق کرونر مناسب نخواهد بود. بسته به میزان بیماری قلبی و سلامت کلی شما، متخصص شما ممکن است تشخیص دهد که جراحی بای پس عروق کرونر نتیجه بهتری از آنژیوپلاستی برای شما ایجاد خواهد کرد. معمولاً در شرایط زیر به‌جای آنژیوپلاستی از جراحی بای پس استفاده می‌شود:

• وقتی شریان اصلی که خون را به سمت چپ قلب شما می‌رساند دچار گرفتگی و باریکی شده است.
• وقتی عضله قلب شما ضعیف شده است.
• وقتی شما مبتلا به یک بیماری زمینه‌ای مانند دیابت و انسداد شدید متعدد در شریان‌های خود هستید.

در جراحی بای پس عروق کرونر، قسمت مسدود شده رگ شما با استفاده از یک رگ خونی سالم از قسمت دیگری از بدن جایگزین می‌شود.

 

خطرات انجام آنژيوپلاستی چيست؟

معمولاً اگر آنژیوپلاستی توسط بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران انجام شود، خطرات احتمالی بسیار کاهش پیدا می‌کنند. اگرچه روش آنژیوپلاستی از جراحی بای پس حالت تهاجمی کمتری برای باز کردن گرفتگی عروق دارد، اما این روش همچنان می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.
شایع‌ترین خطرات آنژیوپلاستی عبارت‌اند از:

– باریک شدن مجدد شریان

هنگامی‌که آنژیوپلاستی با قرار دادن استنت حاوی دارو انجام می‌شود، این احتمال البته به مقدار پایین وجود دارد که شریان درمان شده دوباره مسدود شود. خطر باریک شدن مجدد شریان زمانی که از استنت‌های فلزی برهنه استفاده می‌شود، بیشتر است.

– لخته شدن خون

لخته‌های خون می‌توانند در داخل استنت‌ها حتی پس از عمل آنژیوپلاستی ایجاد شوند. این لخته‌ها می‌توانند شریان را ببندند و بیمار را دچار حمله قلبی نمایند. بسیار اهمیت دارد که داروهایی مانند آسپرین، پراسوگرل (Effient) ، کلوپیدوگرل و یا داروهای دیگری که خطر لخته شدن خون را کاهش خواهند داد دقیقاً مطابق تجویز پزشک مصرف شوند تا احتمال تشکیل لخته مجدد در استنت شما کاهش یابد.
در مورد مدت‌زمان مصرف این داروها با فوق تخصص قلب در تهران صحبت کنید و هرگز مصرف این داروها را بدون مشورت با پزشک خود قطع نکنید.

– خون‌ریزی

ممکن است در جایی که کاتتر وارد شده، مانند پا یا بازوی خود مقداری خونریزی داشته باشید. این خونریزی به‌راحتی منجر به کبودی می‌شود و نباید نگران باشید، اما گاهی اوقات خونریزی جدی رخ می‌دهد و ممکن است نیاز به تزریق خون یا اقدامات جراحی دیگر وجود داشته باشد.
سایر خطرهای نادر برای انجام آنژیوپلاستی نیز عبارت‌اند از:

– حمله قلبی

اگرچه وجود این خطر نادر است، اما ممکن است در طول عمل دچار حمله قلبی شوید.

– آسیب عروق کرونر

شریان کرونری ممکن است در طول عمل به دلیل مهارت پایین فرد انجام دهنده پاره شود. این عوارض می‌توانند نیاز به انجام جراحی بای پس اورژانسی را ایجاد نمایند.

– مشکلات کلیوی

رنگ مورد استفاده در آنژیوپلاستی و قرار دادن استنت می‌تواند باعث آسیب به کلیه شود، به‌خصوص در افرادی که قبلاً مشکلات کلیوی داشته‌اند احتمال بروز این خطر بیشتر است. اگر در معرض خطر بیشتری هستید، بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران ممکن است اقداماتی را مانند محدود کردن مقدار رنگ کنتراست برای محافظت از کلیه‌های شما انجام دهد و کاری کند که مطمئن شود در طول عمل به‌خوبی هیدراته شده‌اید.

– سکته

در طی آنژیوپلاستی، اگر پلاک‌ها در هنگام عبور کاتترها از طریق آئورت از بین بروند، ممکن است سکته مغزی رخ دهد. لخته‌های خون هم ممکن است در کاتترها تشکیل شده و در صورت شل شدن و حرکت، به مغز برسند. سکته مغزی یک عارضه بسیار نادر آنژیوپلاستی عروق کرونر است و از رقیق‌کننده‌های خون در طول عمل توسط بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران برای کاهش این خطر استفاده می‌شود.

– ریتم غیرطبیعی قلب

در طی این عمل، ضربان قلب ممکن است بیش‌ازحد سریع یا آهسته باشد. این مشکلات برای ریتم قلب اغلب کوتاه مدت می‌باشند ولی گاهی اوقات هم به داروها یا ضربان ساز موقت جهت بهبود آن نیاز است.

 

روش انجام بهترين آنژيوپلاستی تهران چگونه است؟

قبل از انجام آنژیوپلاستی برنامه‌ریزی‌شده، متخصص سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند و یک معاینه فیزیکی کامل انجام می‌دهد. ممکن است لازم باشد قبل از عمل آزمایشاتی ازجمله رادیوگرافی قفسه سینه، الکتروکاردیوگرام و آزمایش خون را نیز انجام دهید.
پزشک شما همچنین یک آزمایش تصویربرداری به نام آنژیوگرافی کرونری انجام می‌دهد تا بررسی کند که آیا عروق قلب شما مسدود شده است یا خیر و آیا می‌توان آن‌ها را با آنژیوپلاستی درمان کرد یا خیر؟
اگر پزشک شما در حین انجام آنژیوگرافی عروق کرونر انسدادی تشخیص دهد، می‌تواند تصمیم بگیرد که بلافاصله پس ‌از آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و استنت گذاری را درحالی‌که قلب شما هنوز دارای کاتتر است انجام دهد.
پزشک دستورالعمل‌هایی را به شما می‌دهد تا به شما در آماده‌سازی برای انجام این روش کمک کند. این دستورات عبارت‌اند از:

• پزشک می‌تواند در نظر بگیرد که میزان مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) ، آسپرین و یا رقیق‌کننده‌های خون را قبل از انجام آنژیوپلاستی را تغییر دهید و یا حتی درمواردی بهتر است متوقف کنید. به همین دلیل باید پزشک خود را قبل از انجام عمل در مورد همه داروهایی که مصرف می‌کنید، حتی مصرف مکمل‌های گیاهی، مطلع کنید.
• معمولاً شش تا هشت ساعت قبل از آنژیوگرافی باید آشامیدن و خوردن را متوقف کنید.
• داروهای تأیید شده را قبل از عمل با مشورت پزشک، فقط با جرعه‌های کوچک آب در صبح روز عمل خود مصرف کنید.
• تمام داروهای خود، ازجمله نیتروگلیسیرین را جمع‌آوری کنید تا در صورت نیاز به مصرف آن را به بیمارستان ببرید.
• برای حمل‌ونقل به خانه از قبل برنامه‌ریزی کنید. آنژیوپلاستی معمولاً نیاز به یک شب اقامت در بیمارستان دارد و شما نمی‌توانید بلافاصله بعد از انجام عمل به خانه برگردید.

آنژیوپلاستی توسط متخصص قلب و تیمی از پرستاران و تکنسین‌های متخصص قلب و عروق در اتاق عمل ویژه‌ای به نام آزمایشگاه کاتتریزاسیون قلب انجام می‌شود. این عمل از طریق شریان در ناحیه کشاله ران، بازو یا مچ شما انجام خواهد شد.
برای انجام این روش بیهوشی عمومی لازم نیست و شما یک آرام‌بخش دریافت خواهید کرد تا به شما کمک کند آرام شوید، اما ممکن است در حین انجام عمل بیدار باشید. ازاینجا به بعد مراحل به شکل زیر انجام می‌شود:

• از طریق کاتتر IV در بازو یا دست خود برخی مواد مورد نیاز مانند مایعات، داروهای آرامش بخش و داروهای رقیق‌کننده خون مناسب را دریافت خواهید کرد.
• ضربان قلب، نبض، فشارخون و سطح اکسیژن شما در طول عمل کنترل می‌شود.
• پزشک ناحیه پا، بازو یا مچ شما را با محلول ضدعفونی‌کننده آماده می‌کند و یک ورقه استریل روی بدن شما قرار می‌دهد.
• فوق تخصص قلب در تهران از یک بی‌حس‌کننده موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه‌ای که برش بسیار کوچکی ایجاد می‌شود استفاده می‌کند. سپس سیمی به‌عنوان راهنمای کوچک به داخل رگ خونی مورد نظر وارد می‌شود.
• با کمک اشعه ایکس زنده، پزشک یک لوله نازک (کاتتر) را از طریق شریان شما عبور می‌دهد.
• پس از قرار گرفتن کاتتر، رنگ کنتراست مخصوصی از طریق کاتتر به بدن تزریق می‌شود. این کار به پزشک اجازه می‌دهد تا داخل رگ‌های خونی شما را بهتر ببیند و انسداد موجود را در تصاویر مربوط به اشعه ایکس به نام آنژیوگرام مشخص کند.
• یک بالون کوچک با یا بدون استنت در نوک کاتتر در محل انسداد باد می‌شود و شریان مسدود شده را گشاد می‌کند. پس از کشیده شدن رگ مورد نظر، بالون تخلیه شده و کاتتر خارج خواهد شد.
• اگر چندین انسداد دارید، این روش ممکن است در هر انسداد تکرار شود.

آنژیوپلاستی بسته به‌سختی و تعداد انسداد و اینکه آیا عارضه دیگری نیز وجود دارد یا خیر می‌تواند تا چند ساعت طول بکشد. ممکن است در ناحیه‌ای که کاتتر در آن قرار داده شده است احساس فشار کنید. همچنین ممکن است زمانی که بالون باد می‌شود و شریان شما کشیده می‌شود، ناراحتی خفیفی احساس کنید، اما معمولاً در طول عمل نباید درد شدیدی احساس نمایید.
اکثر افرادی که آنژیوپلاستی انجام می‌دهند یک استنت در شریان مسدود شده آن‌ها نیز قرار می‌گیرد. استنت ابزاری است که شبیه یک سیم پیچ کوچک و از دیواره‌های شریان شما حمایت می‌کند و به جلوگیری از باریک شدن مجدد آن پس ‌از آنژیوپلاستی کمک خواهد کرد.

 

بعد از عمل آنژيوپلاستی توسط فوق تخصص قلب در تهران چه اتفاقی می افتد؟

اگر آنژیوپلاستی را به‌صورت غیر اورژانسی انجام داده‌اید، احتمالاً یک شب در بیمارستان می‌مانید تا قلب شما تحت نظر باشد و داروهای شما تنظیم شود. به‌طورکلی باید بتوانید یک هفته بعد از آنژیوپلاستی به سر کار یا روال عادی خود بازگردید.
وقتی به خانه برگشتید، سعی کنید مایعات زیادی بنوشید تا بدنتان را از رنگ کنتراست پاک کنید. حداقل یک روز پس‌ازآن از انجام ورزش‌های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. از پزشک یا پرستار خود در مورد سایر محدودیت‌ها در فعالیت با توجه به شرایط خود بپرسید و در صورت بروز موارد زیر حتماً فوراً به بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران اطلاع دهید:

• محلی که کاتتر شما در آن قرار داده شده شروع به خونریزی یا تورم می‌کند.
• در محلی که کاتتر شما در آن قرار داده شده است، دچار درد یا ناراحتی می‌شوید.
• علائم عفونت مانند قرمزی، تورم، ترشح مایعات یا تب دارید.
• تغییر در دما یا تغییر رنگ طبیعی پا یا بازویی که برای این روش استفاده شده است وجود دارد.
• دائما احساس ضعف می‌کنید.
• در ناحیه قفسه سینه درد دارید یا دچار تنگی نفس شده‌اید.

برای حفظ سلامت قلب پس‌از آنژیوپلاستی نیز بهتر است به نکات زیر عمل کنید:

• ترک سیگار
• سطح کلسترول در خون خود را کم کنید.
• رژیم غذایی سالمی داشته باشید که چربی اشباع کمی داشته باشد.
• وزن سالم را حفظ کنید.
• سایر شرایط مانند دیابت و فشارخون بالا را کنترل کنید.
• ورزش منظم داشته باشید.
• داروهای خود را دقیقا طبق دستور پزشکتان استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم در خصوص اینکه منظور از فوق تخصص آنژیوپلاستی چیست صحبت کنیم و برایتان این رویکرد درمانی را تشریح کردیم. آنژیوپلاستی یکی از روش‌های درمان کم تهاجمی برای باز کردن عروق کرونر مسدود شده است که می‌تواند در شرایط مختلفی برای درمان مشکلات قلبی توسط بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران تجویز شود. بسیار مهم است که این روش برای ایجاد نتایج مطلوب توسط افراد ماهر و باتجربه انجام شود. در غیر این صورت درمان به‌درستی انجام نشده و حتی می‌تواند خطراتی مانند سکته را افزایش دهد.
خوشبختانه در مرکز تخصصی قلب مجهز ما پزشکان بسیار حاذقی در این زمینه فعالیت دارند که می‌توانند بعد از انجام ارزیابی‌های کامل در صورت نیاز این روش را با بهترین تجهیزات پزشکی به بهترین نحو ممکن انجام دهند. شما می‌توانید جهت گرفتن نوبت از شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما نیز استفاده نمایید.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس