شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

تشخیص سکته قلبی با نوار قلب

تشخیص سکته قلبی با نوار قلب؛ یکی از ابتدایی ترین تشخیص حملات قلبی

در برخی مواقع احتمالا افراد در قفسه سینه احساس ناراحتی داشته باشند که این موضوع می‌تواند هشداری برای فرد باشد. در کل در مواجه با چنین مشکلاتی باید خود را به پزشک برسانید تا به تشخیص سکته قلبی با نوار قلب، بپردازد. البته همیشه درد قفسه سینه منجر به سکته قلبی نیست و علائم دیگری نیز دارد اما بهتر است در مواجه با چنین ناراحتی یا علائمی برای جلوگیری از عوارض خطرناک تحت درمان قرارگیرید. در این مقاله به تشخیص سکته قلبی با نوار قلب، نوار قلب نرمال، انواع سکته قلبی در نوار قلب، تفاوت اکو و نوار قلب و… می‌پردازیم.

تشخیص سکته قلبی با نوار قلب

آنچه در این مقاله می خوانید :

الکتروکاردیوگرام و تشخیص سکته قلبی با نوار قلب

قلب یکی از دستگاه های مهم بدن می باشد که وظایف بسیاری همچون خون رسانی به کل اعضای بدن را دارد. زمانی که افراد با مشکلات قلبی مواجه می شوند و نزد پزشک می روند پزشک در وهله اول به تشخیص سکته قلبی با نوار قلب می پردازد.

نوار قلب نوعی تست اولیه می باشد و اگر در آن پزشک متوجه اختلالات شود از آزمایش های دیگر برای تشخیص بیماری استفاده می کند. نوار قلب می تواند وضعیت نرمال و ضربان درست قلب همچنین رشد دهلیز و بطن و اندازه دریچه ها و حمله قلبی و دیگر موارد را نشان می دهد. آزمایش نوار قلب را می توان در مطب انجام داد و این آزمایش الکتروکاردیوگرام نام دارد.

تشخیص سکته قلبی با نوار قلب

نوار قلب یا همان آزمایش الکتروکاردیوگرام می تواند بسیاری از مشلات قلبی از جمله تشخیص حمله قلبی با نوار قلب را مورد بررسی قرار بدهد و فرد را از وجود بیماری و مشکل آگاه سازد به همین منظور زمانی که فرد با مشکلات قلبی مواجه می شود، پزشک برای تشخیص هرنوع بیماری یا به تشخیص حمله قلبی با نوار قلب می پردازد. از جمله مواردی که با آزمایش الکتروکاردیوگرام تشخیص داده می شوند به شرح زیر می باشند.

  • یکی از مهمترین کاربرد آزمایش الکتروکاردیوگرام، تشخیص سکته قلبی با نوار قلب می باشد.
  • این آزمایش می تواند اختلالات موجود در ناحیه دریچه قلب را تشخیص بدهد.
  • زمانی که فرد دچار حمله قلبی می شود، پزشک می تواند به طور اضطراری از آزمایش نوار قلبی استفاده کند تا بتواند از وضعیت بیمار مطلع شود.
  • علاوه بر تشخیص حمله قلبی با الکتروکاردیوگرام می توان ناهماهنگی ضربان قلب نیز با این روش تشخیص داد.
  • پزشک می تواند توسط این آزمایش اختلال در اکسیژن رسانی و عدم عملکرد درست دستگاه گردش خون را متوجه بشود و راه درمان مناسب و سریعی برای فرد به وجود آورد.
  • توسط این دستگاه می توان از بیماری های ژنتیکی اطلاعات لازمی را به دست آورد.
  • این دستگاه می تواند سلامت دهلیز، بطن، حفره و دریچه را تایید کند.
  • افیوژن پریکارد مانند کیسه، مایعات را در اطراف قلب جمع می کند. زمانی که برای این ناحیه اختلالی به وجود آید یا مایعات کم شوند، ممکن است عملکرد قلب ضعیف شود و به طور نرمال نتواند وظیفه خود را انجام دهد و در این صورت با انجام آزمایش نوار قلب می توان از وجود این عارضه مطلع شد.
  • پریکاردیت همان التهاب آب شامه در ناحیه قلبی می باشد. زمانی که فرد با چنین مشکلی مواجه شود، علائمی را احساس می کند اما آن علائم برای نظر قطعی کفایت نمی کند و پزشک برای تشخیص حمله قلبی با نوار قلب می پردازد.

نوار قلب نرمال و تشخیص سکته قلبی با نوار قلب

برای تشخیص سکته قلبی با نوار قلب بایستی یک سری موارد رعایت شوند این آزمایش به طور سرپایی انجام می شود و با توجه به وضعیت فعلی بیمار انجام می شود. به طور کلی قبل از انجام بسیاری آزمایشات بایستی از استفاده جواهرات و… بپرهیزید که این موضوع در انجام الکتروکاردیوگرام نیز پر اهمیت می باشد.

در این بخش برای انجام نوار قلب فرد بایستی پوشش بالا تنه نداشته باشد و از حرکت کردن و صحبت کردن نیز خود داری نماید و بعد از انجام توصیه های لازم، الکتروکاردیوگرام را به نواحی به خصوصی در سطح بدن متصل می کنند و بعد از ثبت کردن وضعیت و اطلاعات بدن این دستگاه ها را از بدن جدا می کنند.

در نتیجه تشخیص حمله قلبی با نوار قلب زمانی که نوار قلب نرمال باشد پزشک موارد دیگری را علت یابی می کند تا بتواند متوجه شود که اختلال موجود به چه دلیلی می باشد و علائم به وجود آمده نشان دهنده چه هستند. اما زمانی که نتیجه تشخیص سکته قلبی با نوار قلب نرمال نباشد، پزشک متوجه می شود که که نوعی اختلال در قلب به وجود آمده است.

به طور کلی زمانی که نتیجه نوار قلب نرمال نباشد یقینا مشکلی وجود دارد و این ناهماهنگی به دلیل مشکلات سطحی رخ نمی دهد. ضربان قلب یا نوار قلب نرمال نشان می دهد که ضربان در بین 60 تا 100 بار در یک دقیقه است اما اگه این تعداد کم یا زیاد شود، نشان دهنده آن است که نوار قلب نرمال نمی باشد.

علائم انواع سکته قلبی در نوار قلب

انواع سکته قلبی در نوار قلب، سکته قلبی نیز مانند بسیاری از بیماری ها به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد و این بیماری از قبل زمینه ساز است و فرد را با توجه به علائم مشکوک آگاه می کند به همین منظور توصیه می شود که افراد علائم بدن را جدی بگیرند و برای اطمینان از سلامت خود نزد پزشک روند و تشخیص سکته قلبی با نوار قلب را انجام دهند همیشه علائم مشکوک در ناحیه قلب به منظور سکته قلبی نیست اما ممکن است در بیشتر مواقع سکته قلبی باشد همه افراد سالانه بایستی برای اطمینان خود چکاب کامل انجام دهند تا از بروز بیماری یا پیشرفت برخی از بیماری ها جلوگیری نمایند زیرا ممکن است علائم انواع سکته قلبی در نوار قلب را تجربه کنند اما خود آگاه نباشند.

همانطور که می دانید سکته قلبی ممکن است به دلایل متعدد و مختلفی اتفاق افتد که در این بخش این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم و به تشخیص حمله قلبی با الکتروکاردیوگرام می پردازیم. همانطور که می دانید قلب دارای 3 رگ مهم می باشد که یکی از مهم ترین این رگ ها رگ سمت چپ است زمانی که اختلالی در این رگ ها به وجود آید و باعث شود که رگ ها مسدود و تنگ شوند سکته رخ می دهد. قبل از اتفاق افتادن سکته قلبی افراد با علائمی مواجه می شوند که بایستی حتما آن ها را جدی بگیرند. از جمله علائم مهم انواع سکته قلبی در نوار قلب به شرح زیر می باشد.

زمانی که فرد در ناحیه قفسه سینه با درد شدید و طولانی مواجه شود و همراه با آن احساس کند در سر دلش فشار وارد می شود کممکن است دچار سکته قلبی شود بنا براین بعد از مواجه شدن با این مورد خود را فورا به پزشک برسانید تا به تشخیص سکته قلبی با نوار قلب بپردازید.

ممکن است در کنار موارد بالا فرد در ناحیه شانه و بازو نیز درد را احساس کند.

معده درد نیز می تواند یکی از علائم مهم سکته باشد اما متاسفانه بسیاری از افراد این موضوع را مشکل گوارشی فرض می کنند و برای جلوگیری از اتفاقات به پزشک مراجعه نمی کنند و به تشخیص سکته قلبی با نوار قلب بپردازید.

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر با درد دست در سمت چپ مواجه شوند، مشکلات قلبی آن ها را تهدید می کند. در حالی که اینطور نیست و فرد ممکن است درد در ناحیه دست راست نیز داشته باشد.

یکی از مهم ترین مواردی که باید ذکر شود و افراد با آن توجه داشته باشند این است که در برخی مواقع ممکن است سکته خاموش باشد و افرادی که با بیماری دیابتی مواجه هستند، متوجه این علائم نشوند زیرا تنگی نفس و یا عرق سرد علائم دیابت نیز می باشد و فرد به گرفتگی رگ توجهی نمی کند.

افراد مسن نیز ممکن است دچار سکته خاموش شوند و فقط با استفراغ رو به رو شوند.

زمانی که با چنین مشکلاتی مواجه می شوید بهتر است دراز بکشید یا بنشینید سپس خونسردی خود را حفظ کنید و با اورژانس تماس بگیرید.

مراقبت های لازم برای افراد با بیماری قلبی

افراد پس از تشخیص حمله قلبی با نوار قلب بایستی یک سری موارد را رعایت نمایند، به طور کلی همه بیماران قلبی بایستی با خود قرص آسپرین و قرص زیر زبانی داشته باشند تا با این قرص ها بتوانند در هنگام مشاهده علائم سکته خفیف، از وقوع سکته جلوگیری کنند.

برای استفاده از قرص زیر زبانی بهتر است بنشینید و قرص را در زیر زبان قرار بدهید و بگذارید به طور نرمال و طبیعی قرص در زیر زبان حل شود. این قرص را نباید به صورت ایستاده مصرف کنید زیرا می تواند افراد را با افت فشار خون مواجه کند. افراد می توانند پس از نتیجه نگرفتن از این قرص به فاصله پنج دقیقه 3 قرص مصرف کنند و هر چه سریع تر خود را پزشک برساند.

بهتر است افرادی که در کنار بیماران قلبی زندگی می کنند، ماساژ قلبی را یا بگیرند تا در مواقع مواجه شدن با حمله های قلبی این اقدامات را انجام بدهند. زمانی که به فرد بیمار قلبی حمله وارد می شود، فرد ممکن است تنفس خود را از دست بدهد در این مواقع ماساژ قلبی می تواند خون رسانی قلب به مغز کمک کند. اگر زمانی افراد ماساژ قلبی را تا قبل از 6 دقیقه انجام ندهند ممکن است فرد منجر به مرگ مغزی بشود پس این موضوع را جدی بگیرید.

تفاوت اکو و نوار قلب

تفاوت اکو و نوار قلب، همانطور که می دانید نوار قلب می تواند فعالیت های موجود در قلب را اندازه گیری کند و در این روش برای عکس برداری از ناحیه قلب از اولتراسوند استفاده می شود بهمین منظور پزشک برای تشخیص سکته قلبی با نوار قلب را توصیه می کند.

به طور کلی اکو و نوار قلب در بررسی قرار دادن مشکلات قلبی، اختلالات دریچه قلب، مشکلات ماهیچه و ضربان قلب با یک دیگر شباهت دارند. این دو آزمایش هردو غیر تهاجمی می باشند  و در حین انجام این آزمایش ها بیمار هیچ نوع دردی را احساس نمی کند.

اکو انواع مختلفی دارد که اکو مری، اکو استرس یا ورزش، اکوداپلر، اکوکنتراست از انواع آن می باشد الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب با اکو تفاوت مهمی دارد که در این بخش آن را مورد بررسی قرار می دهیم. یکی از مهم ترین تفاوتی که در نوار قلب و اکو می باشد جدید بودن و به روز بودن اکوکاردیوگرافی می باشد و می تواند با سرعت بیشتری بیماری قلبی را تشخیص بدهد.

هزینه نیز در تفاوت اکو و نوار قلب موثر می باشد زیرا برای تشخیص بیماری های قلبی توسط اکوکاردیوگرافی هزینه بیشتری لازم است. به طور کلی زمانی که پزشک بخواهد جزئیات بیشتری را بررسی کند، از اکوکاردیوگرافی کمک می گیرد زیرا این آزمایش قابلیت آن را دارد که تصویر قلب را به طور زنده نشان دهد. دیگر تفاوت اکو و نوار قلب به شرح زیر می باشد:

  • یکی از تفاوت تشخیص حمله قلبی با نوار قلب که بسیار مهم می باشد این است که در اکو درصدی خطا وجود ندارد.
  • بانوانی که باردار هستند، برای آن که جزئیات قلب کودک را به طور دقیق مشاهده کنند بایستی از آزمایش اکوکاردوگرافی استفاده کنند و این قابلیت در نوار قلب ممکن نیست.
  • اتفاوت اکو و نوار قلب در ثبت تمام اجزای قلب را با تصویر برداری می باشد.
  • زمانی که پزشک در نتیجه تشخیص سکته قلبی با نوار قلب با مشکلات یا مواردی غیر عادی مواجه شود، آزمایش اکو را انجام می دهد.

حمله قلبی چگونه است؟

زمانی که قلب نتواند پمپاژ کند و وظیفه اصلی خود را انجام دهد و اکسیژن کافی به عضله قلب نرسد حمله قلبی رخ می دهد و فرد دچار سکته قلبی می شود. سکته قلبی بسیار خطرناک است و ممکن است منجر به مرگ شود به همین منظور زمانی که فرد با ناراحتی های قلبی مواجه است، بایستی برای درمان اقدامات لازمی انجام دهد و به پزشک متخصص  قلب و عروق مراجعه نماید.

همانطور که می دانید پزشک متخصص قلب عروق برای تشخیص حمله قلبی با نوار قلب متوجه می شود که فرد دچار سکته شده است یا خیر. زمانی که فرد با علائم سکته مواجه شود بایستی بنشیند و با اورژانس تماس بگیرد و بهتر است افرادی که با ناراحتی های قلبی مواجه هستند در منزل تنها نمانند و افرادی که با آن ها زندگی می کنند ماساژ قلبی را آموزش دیده باشند.

با خواندن موارد فوق متوجه می شوید که این حمله قلبی به دلایل مختلفی رخ می دهد اما مهم ترین علت رخداد حمله قلبی یا سکته قلبی، گرفتگی رگ های اصلی قلب می باشد این رگ ها کرونری نام دارند و با خستگی بیش از اندازه، احساس تهوع و استفراغ همراه می باشد بنابراین برای تشخیص سکته قلبی با نوار قلب بایستی فورا خود را به پزشک برسانید تا دچار عوارض جانبی غیر قابل جبران نشوید.

علائم سکته قلبی خفیف

در بخش فوق ذکر نموده ایم که در بیشتر مواقع تشخیص حمله قلبی با نوار قلب انجام می شود. در برخی مواقع ممکن است افرادی که با مشکلات قلبی مواجه هستند دچار سکته قلبی خفیف شوند و این نوع حمله قلبی نیز می تواند بسیار خطرناک باشد و زندگی فرد را به خطر بیاندازد.

سکته قلبی خفیف همچون علائم سکته قلبی خاموش می باشد اما با این تفاوت که تمامی عضلات قلب درگیر نمی شوند و فقط یکی از رگ ها دچار گرفتگی می شوند اما این موضوع می تواند به کاهش اکسیژن دامن بزند و نگذارد قلب به طور کامل وظیفه خود یعنی انتقال خون به تمامی اعضای بدن را انجام دهد.

و این موضوع با گذر زمان به زندگی فرد آسیب می رساند به همین منظور پزشکان توصیه می کنند برای سلامتی خود و تشخیص سکته قلبی با نوار قلب کوتاهی نکنند. علائم سکته قلبی شامل تعریق شدید، تورم مچ دست و پا، تپش قلب نامنظم، احساس تهوع و استفراغ، احساس درد در ناحیه شانه و بازو، خستگی بیش از اندازه می باشد. افراد نبایستی به وجود علائم ها بی اهمیت باشند باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنند و به تشخیص سکته قلبی با نوار قلب بپردازند.

درمان حمله قلبی و تشخیص سکته قلبی با نوار قلب توسط بهترین متخصص قلب و عروق

زمانی که افراد با حملات شدید قلبی مواجه می شوند بهترین راه برای مقابله و درمان این عارضه مراجعه به بیمارستان می باشد. زمانی که تحت نظر پزشک قرار بگیرد پزشک با بررسی نوع اختلال درمان را شروع می کند البته قبل از انجام هرکاری به تشخیص سکته با نوار قلب می پردازد تا متوجه شود فرد در چه مرحله ای قرار گرفته است. در برخی مواقع فرد پزشک مقداری دارو برای درمان تجویز می کند و در برخی موارد دیگر روش های دیگری را نیز مورد استفاده قرار می دهد.

بهترین راه درمان و خون رسانی و همچنین اکسیژن رسانی به قلب، ماساژ قلبی می باشد این درمان بسیار مهم و کاربردی است. روش های دیگر و نوع دارویی که تجویز می شود بستگی به شدت و نوع حمله یا سکته قلبی دارد که این مورد را با نوار قلب می توانند تشخیص دهند و اگر ئدر مواقعی پزشک نتواند جزئیات بیشتری را بررسی کند آزمایش اکوکاردیوگرافی برای فرد بیمار تجویز می کند.

در آخر برای درمان حمله های قلبی و دیگر بیماری های قلبی از جراحی استفاده می کنند. درمان جراحی نیز با روش های دیگری ترکیب می شود سلامت فرد را باز می گرداند. بهترین و مهمترین روش برای درمان سکته قلبی آنژیوپلاستی می باشد در این روش رگ های مسدود شده باز می شوند و خون رسانی به طور کامل و صحیحی انجام می شود.

همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم ، انجام درمان این عارضه بستگی به شدت و نوع آن دارد و ممکن پزشک راه درمان مختلفی را انتخاب کند از جمله مواردی که در درمان حمله قلبی و مشکلات قلبی انجام می شوند شامل پیوند کردن قلب، انجام جراحی قلب باز، آتروکتومی، عمل جراحی بای پس، کاتتریزاسیون قلبی کی باشد.

بیماران سکته قلبی از چه داروهایی استفاده می کنند؟

همانطور که می دانید دارو درمانی روشی موثر برای تمامی بیماری ها می باشد زمانی که فرد دچار مشکلات سکته قلبی می شود با توجه به نوع سکته، دارو مصرف می کند. افرادی که دچار رسکته خفیف یا خاموش هستند استفاده درست از داروها را بایستی جدی بگیرند زیرا این موضوع بسیار پر اهمیت می باشد.

در درمان سکته قلبی داروهای بسیاری وجود دارد که تمامی این دارو ها طبق نظر پزشک و نوع بیماری فرد تجویز می شود و بسیاری از موارد در تجویز این دارو نقش دارند به عنوان مثال نوع دارو برای افرادی که بیماری های مختلف دیگر دارند یا افرادی که سن پایین یا بالا دارند و همچنین شرایط جسمی و نوع جنسیت نیز متفاوت می باشد به همین منظور افراد نمی توانند سر خود دارو مصرف کنند.

تجویز دارو ها باعث می شوند که درد موجود به دلیل سکته قلبی کاهش یابد، لخته خون درمان شود، لخته خون هایی که نمی گذاشتنند خونرسانی به طور دقیق انجام شود را از بین می برند، باعث می شوند فشار خون بالا کاهش یابد، ضربان قلب نرمال شود و همچنین فشار وارد شده بر ناحیه قلب از بین می رود.

از جمله داروهایی که برای درمان سکته قلبی استفاده می شوند عبارت اند از:

  • هپارین
  • مسکن
  • آسپرین
  • ضد پلاکتی
  • مسدود کننده بتا
  • لخته شکن یا ترومبولیک

عوارض سکته قلبی

همانطور که می دانید زمانی که فرد در بدن خود با اختلالی مواجه شود ممکن است با درمان نمودن یا درمان نکردن آن بیماری دچار عوارض های جانبی نیز بشود. در این بخش می خواهیم درباره عوارض سکته قلبی را برای شما شرح بدهیم. در سکته قلبی همه چیز به نوع و شدت حمله، شدت مسدود شدن رگ ها، زمان سکته و درمان آن، تعداد رگ های مسدود شده دارد.

مهم ترین عوارض قلبی، ضعیف شدن قلب و ناراحتی قلبی می باشد و این مورد در انتقال خون توسط قلب تاثیر می گذارد زیرا ممکن است فرد دیگر نتواند مانند قبل خون رسانی را به خوبی انجام دهد از جمله عوارض های دیگری که به کیفیت زندگی بیماران قلبی آسیب می رساند شامل ایجاد اختلال در کلیه، تنگی نفس و آغسم خفیف، آریتمی قلبی، نارسایی رگ ها، کند شدن پمپاژ خون می باشد.

پیشگیری از حمله قلبی

افراد بایستی بعد از مواجه شدن با ناراحتی های قلبی بسیاری از موارد را جدی بگیرند و به سرعت درمان توجه داشته باشند. راه های پیشگیری متعددی وجود دارد که افراد واجد شرایط بیماری قلبی بایستی به آن اهمیت بدهند. بسیاری از افراد می توانند با انجام رژیم غذایی سالم به درمان و یا پیشگیری از حمله کمک به سزایی کنند. مواردی که باعث می شوند فرد از حمله قلبی در امان باشد به شرح زیر می باشد.

افرادی که ناراحتی قلبی دارند بایستی مصرف سیگار و الکل را به طور کلی قطع کنند زیرا این موضوع می تواند مشکلات رگ ها را بیشتر کند و باعث شود رگ های اصلی انسداد بیشتری پیدا کنند و همچنین اکسیژن رسانی انجام نشود.

دیگر موردی که بایستی در بیماران ناراحتی قلبی کنترل شود و جدی گرفته شود تعادل و کاهش وزن می باشد زیرا خون رسانی و اکسیژن رسانی در افراد چاق سخت تر انجام می شود.

افرادی که با بیماری های قلبی مواجه هستند بهتر است تحت نظر پزشک ورزش های اصولی انجام دهند تا به جریان خون در رگ ها کمک بسیاری کنند.

یکی از مهم ترین مواردی که افراد بیماری قلبی بایستی به آن توجه داشته باشند پرهیز کردن از خوردن تنقلات و شیرینی جات می باشد زیرا این موضوع می تواند به انسداد جریان رگ ها کمک کند.

بهترین گزینه برای درمان و پیشگیری حمله قلبی استفاده از سبزیجات دارای فیبر می باشد. بهتر است در مصرف غذای سالم آگاه باشید.

افرادی که با ناراحتی قلبی مواجه هستند نبایستی هیجان و استرس را تحمیل شوند بنا براین از این موارد دوری کنید.

هزینه درمان بیماران قلبی

هزینه دارمان بیماران قلبی بستگی به انتخاب نوع بیمارستان یا کلینیک و همچنین انتخاب پزشک مجرب و با تجربه دارد. بیمارانی که ناراحتی های قلبی دارند ممکن است نگران هزینه درمان باشند اما این هزینه بستگی به نوع بیمه دارد یا به عبارت دیگر پرداخت هزینه جراحی و دیگر اقدامات درمانی توسط بیمه پرداخت می شود البته هزینه پرداخت در بیمه های مختلف متفاوت می باشد.

افراد برای آنکه هزینه کمتری را تقبل کنند نبایستی هر دکتری را برای درمان برگزینند زیرا پزشک متخصص قلب و عروق با اگاهی کامل از آناتومی بدن می تواند درمان را به  صورت کامل و بدون عوارض انجام دهد. همانطور که در موارد قبل ذکر نموده ایم پزشک متخصص قلب و عروق در وهله اول به تشخیص حمله قلبی با نوار قلب می پردازد و زمانی که با موارد غیر نرمال  مواجه شود از اکوکاردیوگرافی استفاده می کند تا جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار بدهد.

سخن آخر

تشخیص سکته قلبی با نوار قلب چگونه می باشد؟ سکته قلبی نوعی ایست قلبی می باشد یا به عبارت دیگر عضله قلب دیگر قادر به پمپاژ کردن خون و انتقال خون به تمامی اعضای بدن را نمی باشد در این مواقع ممکن است نفس فرد قطع شود و خطر مرگ را به همراه داشته باشد بنابراین یکی از مهم ترین مواردی که بیمار قلبی بایستی به آن توجه داشته باشد، داشتن قرص زیرزبانی و آسپرین می باشد.

در صورت مشاهده با علائم ذکر شده در موارد فوق حتما و فورا خود را به پزشک متخصص قلب و عروق برسانید و زمانی که با حمله قلبی مواجه شدید از ماساژ قلبی برای جریان خون استفاده کنید. در موارد فوق اطلاعات حائز اهمیتی درباره تشخیص سکته قلبی با نوار قلب، نوار قلب نرمال، انواع سکته قلبی در نوار قلب، تفاوت اکو و نوار قلب و دیگر موارد را در اختیار شما قرار داده ایم. امیدواریم با مطالعه موارد نگارش شده فوق به تمامی سوالات خود پاسخ بدهید.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس