شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

قلب درد نشانه چیست

قلب درد نشانه چیست؛ مشکلات قلبی و همچنین مشکلات اسکلتی عضلانی

قلب درد نشانه چیست ؟ و چرا قلبم درد می کنه؟ این سوالی است که اکثر افراد هنگام درد قفسه سینه از خود می پرسند . درد قفسه ی سینه ی قلبی به دلیل اینکه خطر ایجاد سکته قلبی و حتی مرگ ناگهانی را به دنبال دارد باید جدی گرفته شود.  قلبی این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد علل و عوامل موثر بر درد جناق سینه مانند  “قلب درد چگونه است” و تفاوت قلب درد و معده صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که قلب درد نشانه چیست؟

قلب درد نشانه چیست

قلب درد نشانه چیست ؟

“قلب درد نشانه چیست ؟”یکی از شایع ترین علایمی است که فرد را به اورژانس می رساند.  درد در ناحیه ی قفسه ی سینه میتواند ناشی از مشکلات قلبی باشد همچنین میتواند به دلایل دیگر مانند مشکلات اسکلتی عضلانی باشد.

“قلب درد نشانه چیست؟” خطرناک‌تر از قلب قفسه ی سینه ی غیر قلبی است و تشخیص دقیق ان باید توسط پزشک متخصص صورت بگیرد. جستجوی مراقبت های فوری ممکن است نجات بخش باشد و آموزش عمومی قابل توجهی انجام شده است تا بیماران در هنگام بروز درد جناق سینه به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

ممکن است نگران باشید که دچار حمله قلبی شده اید ، اما بسیاری از دلایل دیگر “قلب درد نشانه چیست؟” وجود دارد که پزشک آنها را در نظر می گیرد. برخی از تشخیص درد قفسه سینه تهدید کننده زندگی هستند ، در حالی که برخی دیگر کمتر خطرناک هستند.

 

علت درد قفسه سینه چیست؟

قلب درد نشانه چیست؟ درد قفسه سینه شامل درد قفسه ی سینی قلبی و درد قفسه ی سینه ی غیر قلبی است . تصمیم گیری در مورد علت درد جناق سینه گاهی بسیار دشوار است و ممکن است نیاز به آزمایش خون ، اشعه ایکس ، سی تی اسکن و سایر آزمایشات برای تشخیص باشد.

اگرچه اغلب ، یک تاریخچه دقیق توسط پزشک ممکن است تنها چیزی باشد که لازم است. دلایل زیادی برای درد قفسه سینه وجود دارد ، و در حالی که بسیاری از آنها جدی نیستند ، تشخیص حمله قلبی ، آمبولی ریه یا کالبد شکافی آئورت از تشخیص دیگری که تهدید کننده زندگی نیست ، مانند سوزش سر دل ، دشوار است. به همین دلیل ، به طور معمول به افراد توصیه می شود که برای اکثر انواع درد جناق سینه به دنبال ارزیابی پزشکی باشند.

علائم قلب درد نشانه چیست؟

“قلب درد نشانه چیست؟” قلب درد نشانه های کلاسیک دارد ، تغییرات کافی در علائم وجود دارد که ممکن است برای تشخیص به آزمایش خاصی نیاز باشد. آزمایشات برای تشخیص درد قفسه سینه بستگی به سلامت فعلی شما و نتایج هرگونه آزمایش یا موقعیت دارد. اگر از درد قفسه سینه رنج می برید همیشه به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

قلب درد چگونه است؟

“قلب درد چگونه است؟” شامل درد قفسه سینه (قلب) ، ناراحتی قفسه سینه که شامل فشار ، فشار ، سنگینی یا سوزش است. گاهی اوقات ممکن است احساس خفگی یا تنگی نفس داشته باشید.  در پاسخ به سوال به ” قلب درد چگونه است؟” می توان گفت آن را به عنوان ناراحتی توصیف می کنند که از تیز تا کسل کننده متغیر است و معمولاً در فک ، گردن ، شانه ها ، بالای شکم و بازوها قرار دارد.

علائم مانند اضطراب و سایر شرایط ، ورزش ، غذا خوردن ، قرار گرفتن در معرض سرما یا استرس احساسی می تواند باعث سفت شدن سینه شود.

 

محل های مختلف درد قفسه سینه چیست؟

مکانهای تشریحی زیر همه می توانند منابع بالقوه درد قفسه سینه باشند:

دیواره قفسه سینه شامل دنده ها ، ماهیچه ها و پوست است

پشت شامل ستون فقرات ، اعصاب و ماهیچه های پشت است

ریه ، پلور (پوشش داخلی ریه) یا نای

قلب شامل پریکارد (کیسه ای که قلب را احاطه کرده است)

آئورت

مری

دیافراگم ، ماهیچه ای صاف که حفره قفسه سینه و شکم را از هم جدا می کند

 

تفاوت قلب درد و معده چیست؟

تفاوت قلب درد و معده درد متاوت است که می تواند باعث درد مشابه مانند درد قفسه سینه، از آنجا که حمله قلبی یک فوریت پزشکی است. تشخیص اینکه آیا باید فوراً باید به پزشکی مراجعه کنید یا اینکه یک قرص ضد اسید مصرف کنید کافی است ، دشوار است.

تفاوت قلب درد و معده ، کیسه صفرا و لوزالمعده و همچنین تحریک از قسمت زیرین دیافراگم به دلیل عفونت ، خونریزی یا انواع دیگر مایعات.

ممکن است علائم و نشانه های تفاوت قلب درد و معده برای بسیاری از بیماری ها وجود داشته باشد ، اما آنها می توانند به طور غیرمعمول نیز ظاهر شوند و همچنین ممکن است در علائم هر بیماری همپوشانی قابل توجهی وجود داشته باشد. سن ، جنسیت و نژاد می تواند بر ارائه تأثیر بگذارد و متخصص مراقبت های بهداشتی باید متغیرهای زیادی را قبل از تشخیص تشخیص دهد.

 

دلایل درد قفسه سینه یا قلب درد نشانه چیست؟

درد تقریباً توسط هر ساختار قفسه سینه ایجاد می شود. اندام های مختلف می توانند انواع مختلفی از درد را ایجاد کنند. متأسفانه ، درد مختص هر علت نیست. “قلب درد نشانه چیست؟” دلایل زیادی می تواند داشته باشد، به عنوان مثال:

دنده های شکسته یا کبود

پلوریت یا پلوریت

پنوموتوراکس

زونا

پنومونی

آمبولی ریه

آنژین

حمله قلبی (سکته قلبی)

پریکاردیت

آئورت و کالبد شکافی آئورت

ازوفاژیت مری و ریفلاکس

درد شکمی ارجاع داده شده است

ورزش سنگین

اضطراب

استرس

سرما

رژیم غذایی نا مناسب

تشخیص دقیق علت درد در قفسه ی سینه و روش درمانی متناسب با شرایط فرد بیمار باید حتما توسط پزشک متخصص تعیین شود.

 

چه روش ها و آزمایشاتی علت درد قفسه سینه را تشخیص می دهند؟

کلید تشخیص ، سابقه پزشکی بیمار است. آگاهی از ماهیت درد به متخصصان مراقبت های بهداشتی جهت تشخیص تشخیص معقول و حذف موارد منطقی را می دهد. درک کیفیت و کمیت درد ، علائم مرتبط با آن و عوامل خطرساز بیمار برای بیماری خاص ، می تواند به پزشک در ارزیابی احتمال هر یک از علل احتمالی کمک کرده و در مورد تشخیص هایی که باید در نظر گرفته شوند و کدام ها را می توان کنار گذاشت تصمیم گیری کرد.

تشخیص افتراقی یک فرایند فکری است که متخصصان مراقبت های بهداشتی از آن برای در نظر گرفتن و سپس از بین بردن علل احتمالی بیماری استفاده می کنند. با جمع آوری اطلاعات بیشتر ، از شرح حال ، معاینه فیزیکی یا آزمایش ، لیست تشخیص بالقوه تا رسیدن به پاسخ نهایی محدود می شود. علاوه بر این ، پاسخ بیمار به مداخلات درمانی می تواند لیست تشخیص افتراقی را گسترده یا محدود کند.

در بیماران مبتلا به درد قفسه سینه ، بسیاری از شرایط احتمالی ممکن است وجود داشته باشد ، و متخصص مراقبت های بهداشتی می خواهد ابتدا شرایطی را تهدید کند که زندگی را تهدید می کند.

استفاده از آزمایش های آزمایشگاهی و اشعه ایکس ممکن است برای حذف بیماری های بالقوه کشنده مانند حمله قلبی ، آمبولی ریه یا کالبد شکافی آئورت در هنگام استفاده از مهارت ها و قضاوت بالینی ضروری نباشد. ممکن است از بیمار سوالات مختلفی پرسیده شود تا به پزشک متخصص در درک کیفیت و کمیت درد کمک کند.

بیماران از کلمات متفاوتی برای توصیف درد استفاده می کنند و مهم است که متخصص مراقبت های بهداشتی تصور دقیقی از این وضعیت داشته باشد. همچنین ممکن است سوالات به روشهای مختلف مطرح شوند.

ممکن است از شخص خواسته شود تا پاسخ خود را توضیح دهد زیرا گاهی اوقات کلمات برای افراد دیگر معنای متفاوتی دارند. اگر فرد این را بگوید ، “آنها درد قفسه سینه ندارند” ، اما از گفتن پزشک “احساس فشار در قفسه سینه” غافل می شوند. مردم ممکن است درد را شدید توصیف کنند ، اما منظور آنها شدید است ، در حالی که پزشک ممکن است تصور کند که تیز کردن با چاقو تیز است. درک پزشک از کیفیت درد اولین قدم مهم در تشخیص است.

 

درمان آنژین و حمله قلبی (سکته قلبی) چیست؟

نگرانی اکثر بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی این است که هرگونه درد قفسه سینه ممکن است از قلب سرچشمه بگیرد. آنژین اصطلاحی است که به درد گفته می شود زیرا عروق کرونر (عروق خونی به عضله قلب) تنگ شده و میزان اکسیژن قابل حمل به خود قلب را کاهش می دهد. این می تواند باعث علائم کلاسیک فشار قفسه سینه یا سفتی همراه با تابش در بازو یا فک شود که با تنگی نفس و تعریق همراه است.

متأسفانه ، بسیاری از افراد با علائم کلاسیک ظاهر نمی شوند و توصیف درد ممکن است دشوار باشد – یا در برخی افراد حتی ممکن است وجود نداشته باشد. به جای آنژین یا فشار قفسه سینه معمولی ، معادل آنژینال (علامتی که به جای درد قفسه سینه مشاهده می شود) ممکن است سوء هاضمه ، تنگی نفس ، ضعف ، سرگیجه و ضعف باشد.

زنان و افراد مسن بیشتر در معرض خطر ابتلا به یک نوع غیر معمول از درد قلب هستند. تنگ شدن عروق خونی یا تصلب شرایین به دلیل تجمع پلاک است. پلاک ترکیبی نرم از کلسترول و کلسیم است که در امتداد پوشش داخلی رگ خونی ایجاد می شود و به تدریج قطر رگ خونی را کاهش داده و جریان خون را محدود می کند.

در صورت پاره شدن پلاک ، می تواند باعث تشکیل لخته خون و مسدود شدن کامل رگ شود. وقتی عروق کرونر به طور کامل مسدود می شود (مسدود می شود) ، ماهیچه ای که خون را به آن می رساند در خطر مرگ قرار دارد. این حمله قلبی یا سکته قلبی است. در بیشتر شرایط ، این درد شدیدتر از آنژین معمولی است ، اما باز هم ، علائم و نشانه های مختلفی وجود دارد. تشخیص آنژین صدری یک تشخیص بالینی است.

پس از آنکه متخصص مراقبت های بهداشتی سابقه دقیقی گرفت و عوامل خطرساز احتمالی را ارزیابی کرد ، تشخیص یا به طور منطقی دنبال می شود یا در غیر این صورت تصور می شود که وجود ندارد. اگر آنژین تشخیص بالقوه باشد ، ارزیابی بیشتر ممکن است شامل الکتروکاردیوگرام (EKG یا ECG) و آزمایش خون باشد.

درمان آنژین صدری

هدف از تشخیص درست آنژین صدری بازگرداندن خون سالم به عضله قلب قبل از وقوع حمله قلبی و آسیب دائمی به عضلات و میوکارد قلب است. گذشته از به حداقل رساندن عوامل خطر با کنترل فشار خون ، کلسترول و دیابت و ترک سیگار ، می توان از داروها برای موثرتر شدن ضربان قلب (به عنوان مثال ، مسدود کننده های بتا) ، برای گشاد شدن عروق خونی (به عنوان مثال ، نیتروگلیسیرین) و احتمال لخته شدن خون (آسپرین) را کاهش می دهد.

درمان سکته قلبی

حمله قلبی حاد (انفارکتوس میوکارد) یک اورژانس واقعی است زیرا انسداد کامل خون باعث می شود قسمتی از ماهیچه قلب بمیرد و با بافت اسکار جایگزین شود. این باعث می شود که قلب نتواند خون را برای رفع نیازهای بدن پمپ کند.

همچنین ، عضله قلب آسیب دیده تحریک پذیر است و می تواند باعث اختلالات الکتریکی مانند فیبریلاسیون بطنی شود ، وضعیتی که در آن قلب مانند Jell-O تکان می خورد و نمی تواند به طور هماهنگ بتپد. این عامل مرگ ناگهانی در حمله قلبی است. علت حمله قلبی حاد ، پارگی پلاک کلسترول در عروق کرونر است. این امر باعث تشکیل لخته خون و انسداد شریان می شود.

درمان سکته قلبی بازگرداندن سریع خون است. دو گزینه شامل استفاده از دارویی مانند TPA یا TNK برای حل لخته خون (درمان ترومبولیتیک) یا کاتتریزاسیون اضطراری و استفاده از بالون قلب برای باز کردن ناحیه مسدود شده (آنژیوپلاستی) و باز نگه داشتن آن با قفسی مشبک به نام استنت است.

اگر بیمار در نزدیکی بیمارستان با این قابلیت زندگی کند ، اما آنژیوپلاستی اورژانسی ترجیح داده می شود ، اما بسیاری از افراد این کار را نمی کنند. درمان مرحله ای با درمان اولیه ترومبولیتیک و سپس آنژیوپلاستی نیز منطقی است. جراحی بای پس عروق کرونر زمانی مورد توجه قرار می گیرد که بیماری شریانی منتشر وجود داشته باشد که قابل انجام آنژیوپلاستی و استنت گذاری نباشد.

 

خلاصه

“قلب درد نشانه چیست؟” قلب درد می تواند نشان دهنده ی یک مشکل جدی و حاد و خطرناک باشد. بیماری های قلبی به شما مهلت تعلل نمی دهند به همین دلیل بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا از علت ایجاد درد اگاه شوید هر چه سریع تر برای رفع ان اقدام کنید تا از خطرات جدی که ممکن است تهدید کننده ی خیات باشند در امان بمانید.

متخصصین موجود در کلینیک های ما آماده کمک به شما در این زمینه هستند. ما در این مقاله به سوالاتی مانند “قلب درد چگونه است؟” و تفاوت قلب درد و معده پاسخ دادیم.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس