شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

معرفی بهترین راهکارها برای درمان سوزش قلب در طب سنتی چیست؟

بیمارانی که سوزش درون قلب را تجربه کرده‌اند قسم می‌خورند که این عارضه یکی از کلافه‌کننده‌ترین دردهای ممکن است که نظیرش را در زندگی حس نکرده‌‎اند. اگر شما هم با آن‌ها هم عقیده هستید باید بگوییم که حستان درست بوده و سوزش در قلب عارضه‌ای بسیار ناراحت‌کننده است.

ما در این مقاله بهترین روش‌های درمان سوزش قلب در طب سنتی را معرفی خواهیم کرد و این اطمینان را به شما می‌دهیم که پس از مطالعه آن دیگر اضطراب نخواهید داشت و راهکارهای موجود در این مطلب را به‌عنوان بهترین روش‌ برای سوزش قلب در طب سنتی به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهید کرد؛ پس ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

معرفی بهترین راهکارها برای درمان سوزش قلب در طب سنتی چیست؟

درمان سورش قلب با طب سنت تا چه حد تأثیر دارد؟

همه ما می‌دانیم که قلب مهم‌ترین عضو بدن به شمار می‌رود که از حساسیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. علاوه بر این، احساس ما نسبت به قلب معمولاً وسواس‌گونه است به این معنی که با کوچک‌ترین سوزش یا درد در ناحیه قلب و قفسه سینه، ما به‌سرعت دستپاچه شده و روتین زندگی سالم خود را از دست می‌دهیم.

اگرچه برای هرگونه عارضه در قلب بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنیم اما روش‌هایی وجود دارند که با عنوان درمان سوزش در قلب به‌وسیله پزشک سنتی تأثیر بسیار زیادی در بهبود این عارضه دارند.

در حقیقت، اگر دستور‌العمل‌های مطرح‌شده در این مقاله به‌درستی اجرا شوند، در درمان سوزش قلب با طب سنتی معجزه می‌کنند. البته، درمان سوزش درون قلب طب سنتی در زمانی که عارضه خفیف باشد مؤثر است و اگر مشکل قلبی شما حاد باشد به‌تنهایی تأثیر چندانی در روند بهبود بیماری نخواهد داشت.

بنابراین، اگر سوزش در قلب شما نیز خفیف است و به همین دلیل دوست ندارید تحت درمان داروهای شیمیایی قرار بگیرید، جای درستی آمده‌اید. در ادامه بهترین روش‌های درمان‌شدن سوزش درون قلب به روش پزشکی سنتی را به‌صورت مفصل با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بررسی مؤثرترین روش‌های درمان سوزش قلب در طب سنتی

درمان سوزش در قلب طب سنتی یکی از روش‌های درمانی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود و بسیاری از پزشکان آن را برای بیمارانی که سوزش خفیف دارند تجویز می‌کنند.

البته، پرداختن به این موضوع که سوزش در قلب ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و در برخی مواقع تنها با جراحی قلب قابل‌درمان است نیز خالی‌ازلطف نیست. شناخت علائم سوزش درون قلب نیز در به‌کارگیری روش‌های درمان‌شدن سوزش درون قلب به‌وسیله پزشک سنتی حائز اهمیت است.

از علائم سوزش درون قلب که باید با مشاهده آن‌ها به فکر راهکارهای درمانی باشید می‌توان به درد در قفسه سینه، بازو یا سرشانه اشاره کرد. علاوه بر این، تنگی نفس و تپش قلب نامنظم نیز از علائم این عارضه به شمار می‌‎روند که می‌توان باتکیه‌بر راهکارهای درمان‌کردن سوزش در قلب به‌وسیله پزشک سنتی آن را درمان کرد. البته، فراموش نکنید که اگر این علائم شدید باشند باید به‌سرعت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

به‌هرحال، می‌توان گفت که پزشک سنتی از دوران قدیم همواره موردتوجه طبیبان سنتی بوده و تا به امروز نیز امتحان خود را پس داده است. پزشک سنتی در درمان‌کردن سوزش درون قلب نیز کارساز است و اگر با برنامه به آن پرداخته شود، این عارضه بسیار کلافه‌کننده را برای همیشه ریشه‌کن می‌کند.
روش‌های مختلفی در پزشکی سنتی وجود دارند که در بهبود عملکرد قلب و تسکین احساس سوزش در آن بسیار مؤثر هستند. برای مثال، استفاده از داروهای گیاهی، تکنیک‌های آرام‌بخش و تبعیت از یک رژیم غذایی غنی جزو بهترین روش‌های درمان‌کردن سوزش داخل قلب به روش پزشکی سنتی به شمار می‌روند که در ادامه هر یک را به‌صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

درمان سوزش قلب در طب سنتی با استفاده از گیاهان دارویی

استفاده از گیاهان دارویی یکی از روش‌های متداول برای درمان‌شدن سوزش درون قلب در روش پزشکی سنتی به شمار می‌رود که شما به شکل خیلی ساده می‌توانید آن را به‌صورت روزانه انجام دهید. افرادی که دچار سوزش در قلب هستند معمولاً دچار استرس، درد، التهاب و تنگی نفس می‌شوند.
گیاهان دارویی جلوی این عوارض ناراحت‌کننده را می‌گیرند درحالی‌که مانند داروهای شیمیایی دارای عوارض جانبی نیز نیستند. در ادامه تأثیرگذارترین داروهای گیاهی برای درمان‌کردن سوزش داخل قلب در روش پزشکی سنتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

گل‌گاوزبان: گل‌گاوزبان یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی است که در درمان‌شدن سوزش در قلب در پزشکی سنتی استفاده می‌شود. این گیاه دارای خواص ضد اسپاسم و ضدالتهاب شگفت‌انگیز است که در کاهش سوزش درون قلب و تسکین درد قفسه سینه معجزه می‌کند. مصرف این گیاه جادویی تنگی نفس ناشی از سوزش داخل قلب را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، از خواص ضد استرس و آرام‌بخش گل‌گاوزبان نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. بااین‌حال، برای این که مصرف گل‌گاوزبان با داروهای دیگر تداخل نداشته باشد، پیش از استفاده از آن بهتر است با یک متخصص پزشک سنتی یا مشاور تغذیه مشورت کنید. شما می‌توانید برگ‌های خشک‌شده گل‌گاوزبان را به همراه چای دم‌کرده و با کمی عسل و لیمو نوش جان کنید تا معجزه آن در درمان سوزش داخل قلب را به چشم خود ببینید.

زعفران: زعفران یکی از بهترین گیاهان دارویی با خواص معجزه‌آسا به شمار می‌رود که در بین تمام روش‌های درمان سوزش قلب به‌وسیله طب سنتی بیشترین تأثیرگذاری را دارد. زعفران گران‌ترین گیاه در جهان شناخته می‌شود که به‌عنوان ادویه در غذا یا داروی درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. خواص ضد اسپاسم، ضدالتهاب و ضد اکسیدانی زعفران تأثیر شگفت‌انگیزی در درمان سوزش قلب به روش طب سنتی دارد و تقریباً همه متخصصان طب سنتی زعفران را بهترین گزینه برای بیماران قلبی می‌دانند.

خاصیت ضدالتهاب و آرام‌بخش زعفران باعث می‌شود که سوزش درون قلب و درد ناشی از آن تسکین یابد. علاوه بر این، خاصیت ضد اکسیدانی زعفران از سلول‌های قلب در برابر سموم کشنده محافظت می‌کند.

شما می‌توانید زعفران خشک‌شده را در چای دم‌کرده یا عصاره آن را به غذای خود اضافه کنید. البته، فراموش نکنید که مصرف بیش از حد زعفران باعث ایجاد نوعی سرخوشی شدید می‌شود، بنابراین از مصرف بی‌رویه آن خودداری کنید.
بابونه: بابونه یک داروی گیاهی با خواص بسیار قدرتمند است که در درمان‌شدن سوزش درون قلب در روش طب سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. خواص ضدالتهاب و آرام‌بخش بابونه باعث می‌شود که سوزش، درد و التهاب قلب از بین برود. علاوه بر این، بابونه خاصیت ضد استرس و آرام‌بخش دارد و از عارضه تپش قلب جلوگیری می‌کند.

البته، برخی از پزشکان معتقدند که تأثیر بابونه در فرایند درمان‌کردن سوزش قلب در طب سنتی بر اساس تجربیات بیماران شکل‌گرفته است و برای اثبات آن نیازمند پژوهش‌های پزشکی است. شما می‌توانید بابونه خشک‌شده را در قوری دم‌کرده و با عسل و چای نوش جان کنید.

درمان سوزش قلب با طب سنتی از طریق ماساژ و تکنیک‌های یوگا

یوگا و ماساژدرمانی یکی از مؤثرترین روش‌های درمان‌شدن سوزش قلب در طب سنتی به شمار می‌روند که خیلی از بیماران آن را نادیده می‌گیرند. تکنیک‌های تنفسی که در یوگا وجود دارند عوارض نفس‌تنگی ناشی از سوزش قلب را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند. افرادی که تکنیک‌های یوگا را به‌درستی فرامی‌گیرند، تأثیر جادویی آن در بهبود عملکرد قلب را با چشمان خود می‌بینند.
از طرفی دیگر، شدید‌ترین عارضه سوزش قلب تنگی نفس و درد قفسه سینه است بنابراین با انجام تمرینات یوگا و ماساژدرمانی می‌توان تا حد بسیار زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کرد. در ادامه برخی از تکنیک‌های تنفسی و ماساژدرمانی را به‌صورت خلاصه توضیح خواهیم داد. برای فراگیری صحیح تمرینات بهتر است به مربی یوگا مراجعه کنید.

تنفس عمیق: استفاده روزمره از تکنیک تنفس عمیق می‌تواند در کاهش استرس ناشی از سوزش قلب به شما کمک کند. علاوه برای، اگر شما با تمرکز بر روی تمرین تنفس عمیق کار کنید می‌توانید سیستم عصبی خود را آرام کرده و در نتیجه سوزش قلب را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

در حقیقت، شیوه تنفس ما به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود اکسیژن کافی به بدن ما نرسد به همین دلیل سوزش قلب ممکن است با تنگی نفس همراه باشد، اما با تمرین ۱۰ دقیقه‌ای تنفس عمیق در روز می‌توانید کمبود اکسیژن بدن را جبران کنید.

تمرینات فیزیکی یوگا: تمرینات فیزیکی یا همان آساناهای یوگا، ترکیبی از تمرکز، تنفس و حرکات فیزیکی هستند که تأثیرات بسیار عمیقی در روند درمان سوزش قلب در طب سنتی ایفا می‌کنند. بیشتر این تمرینات از طریق مدیتیشن، ریتم قلب و تنفس را آرام شده و در نتیجه سوزش قلب را از بین می‌برند.

برای مثال، تمرین گربه (مجاری آسانا) به این شکل است که شما در حالت چهاردست‌وپا قرار گرفته و دست‌های خود را در زیر شانه بر روی زمین قرار دهد. سپس باید در هنگام دم و بازدم عمیق و آرام کمر خود را به داخل و بیرون حرکت دهید. این تمرین و حرکات دیگر یوگا علاوه بر ازبین‌بردن استرس و تسکین اضطراب می‌توانند عضلات قلب را تقویت کنند.

ماساژ قلب: استفاده از ماساژ در درمان‌کردن سوزش درون قلب به روش طب سنتی از دیرباز موردتوجه پزشکان بوده است. برای تأثیرگذاری بیشتر باید ماساژ را بر روی قلب و نواحی اطراف آن انجام دهید. برای شروع ماساژ باید ابتدا یک محیط آرام و تمیز انتخاب کنید. سپس برای ایجاد فضای بهتر است از موسیقی و نور آرام‌بخش استفاده کنید. در مرحله بعد سعی کنید دراز بکشید یا در وضعیتی بنشینید که هیچ تنش و فشاری در بدن خود حس نکنید.

شما می‌توانید از روغن‌های طبیعی نظیر روغن نارگیل، روغن‌زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. بهتر است از قبل از شروع ماساژ کمی روغن را گرم کنید.

در مرحله مقداری روغن در کف دستان خود ریخته و با نوک انگشتان یا کف دست ناحیه قلب و اطراف آن را به‌آرامی ماساژ دهید. اگر در حین ماساژ بر تنفس خود تمرکز کنید تأثیر بیشتری از درمان‌کردن سوزش درون قلب به روش طب سنتی خواهید گرفت. توجه داشته باشید که در برخی مواقع بهتر است فرد دیگری که در این زمینه تخصص دارد ماساژ را انجام دهد.

درمان سوزش قلب در طب سنتی با رعایت یک رژیم غذایی مناسب

تبعیت از یک رژیم غذایی سالم و غنی مهم‌ترین توصیه پزشکان به بیماران قلبی محسوب می‌شود. افرادی که دچار سوزش قلب هستند نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید از یک روتین غذایی مشخص و سالم پیروی کنند. به‌طورکلی شما باید از مصرف یک‌سری غذاهای خاص پرهیز کنید.
برای مثال، مصرف غذاهای چرب و شیرین نظیر فست‌فود و شیرینی‌های خامه‌ای باعث افزایش کلسترول خون شده و سوزش قلب را بیشتر می‌کنند. علاوه بر این، غذاهای خیلی شور و شیرین نیز برای شما سم هستند که باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنید.

در ضمن، مصرف بی‌رویه گوشت قرمز و مشتقات آن نظیر سوسیس و کالباس و نوشیدنی‌های الکلی نیز باعث تنگی عروق قلب شده و سوزش قلب را تا حد بسیار زیادی تشدید می‌کنند. در ادامه مواد غذایی که می‌توانید در رژیم غذایی خودمصرف کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه: مصرف میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم در درمان‌کردن سوزش داخل قلب به روش طب سنتی بسیار مفید هستند.

برای مثال، میوه‌های خانواده توت‌ها نظیر توت سیاه، توت قرمز، زغال‌اخته و بلوبری از آنتی‌اکسیدان بسیار بالایی برخوردارند که رگ‌های قلب را از سموم پاک‌سازی می‌کنند. مصرف مداوم میوه‌هایی نظیر پرتقال، لیمو، انگور، سیب و آناناس نیز با خواص شگفت‌انگیزی که دارند می‌توانند به کاهش التهاب رگ‌ها و عضلات قلب کمک کرده و سلامت بدن را تا سال‌ها تضمین کنند.

علاوه بر این، سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم، کاهو، ریحان، نعناع و فلفل قرمز دارای خواص ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان هستند. در بین این سبزی‌ها کلم‌بروکلی حاوی مقادیر بسیار بالایی فیبر بوده و مصرف آن می‌تواند فشارخون و کلسترول را کاهش داده و کمک کنند و سوزش قلب را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

مصرف برخی از آبمیوه‌ها مانند آب‌لیمو، آب‌پرتقال و آب‌هندوانه نیز در درمان‌شدن سوزش درون قلب به روش طب سنتی بسیار تأثیرگذار است. بهترین روش مصرف میوه و سبزی‌ها در این رژیم غذایی به این شکل است که باید به روزانه چند برگ سبزی و حداقل دو عدد میوه را نوش جان کنید.
مواد غذایی حاوی امگا ۳: مواد غذایی دارای امگا ۳ در درمان‌کردن سوزش در قلب به روش طب سنتی از جایگاه بسیار حائز اهمیتی برخوردار است. در حقیقت، این دسته از مواد غذایی در کاهش فشارخون و کاهش التهاب قلب بسیار مؤثر هستند. ماهی‌ بهترین ماده غذایی حاوی امگا ۳ به شمار می‌رود. بنابراین پیشنهاد می‌شود حداقل هفته‌ای یک وعده ماهی مصرف کنید.

ماهی‌هایی نظیر قزل‌آلا، ساردین و ماهی‌تن دارای بیشترین میزان امگا ۳ هستند که می‌توانید آن‌ها را به‌صورت کباب‌شدن یا سرخ‌شده با روغن‌ کم میل نمایید. استفاده از بذر گیاهانی نظیر کتان، چیا و کدو نیز مقادیر بسیار زیادی امگا ۳ به بدن شما اضافه می‌کنند و با مصرف آن‌ها تقریباً سوزش قلب را به‌کلی فراموش خواهید کرد. سویا نیز مقدار بالایی امگا ۳ دارد و اگر در کنار شیر مصرف شود یکی از بهترین موارد در رژیم غذایی به شمار می‌رود.
آب: مصرف آب به مقدار کافی باعث می‌شود که خون رقیق‌تر شده و فشارخون به طرز قابل‌توجهی کاهش یابد. در حقیقت، با مصرف آب کافی عروق قلب دچار گرفتگی نمی‌شوند یا اگر گرفتگی دارند دچار انسداد نخواهند شد.

علاوه بر این، اگر عادت دارید که در طول روز مخصوصاً روزهای گرم تابستان نوشیدنی‌های شیرین نظیر آبمیوه‌های شیرین و نوشابه‌های گازدار بخورید، می‌توانید آب را جایگزین این نوع از نوشیدنی‌های قندی کرده و از این طریق قند خون خود را نیز کنترل کنید.

به‌طورکلی، توصیه می‌شود حتماً روزانه ۸ لیوان معادل ۲ لیتر آب را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا خدای‌نکرده رگ‌های قلبتان دچار لختگی خون نشوند.

سخن آخر

سوزش قلب یکی از بدترین دردهایی است که هر یک از ما ممکن است حداقل یکبار در زندگی خود تجربه کرده باشیم. سوزش درد این هشدار را به ما می‌دهد که عملکرد قلب ما دچار مشکل است و باید به‌سرعت فکری به حال آن کنیم.

درمان سوزش قلب در طب سنتی از راه‌های مختلفی قابل‌اجرا است و اگر تمام آن‌ها را به‌دقت رعایت کنید، در عرض چند هفته تأثیرات شگفت‌انگیز آن را به چشم خود مشاهده می‌‎کنید.
به‌طورکلی، مصرف گیاهان دارویی، تکنیک‌های یوگا و پیروی از یک رژیم غذایی سالم و غنی تأثیر بسزایی در ازبین‌بردن عوارض ناشی از سوزش قلب نظیر تنگی نفس، فشارخون و انسداد عروق قلب دارند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله و به‌کارگیری مواردی که در آن مطرح کردیم، بتوانید سلامت خود را به دست آورده و بدون ترس و استرس به زندگی شاد و پرطراوت خود بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس