شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

راهکارهایی برای درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا

تپش قلب عارضه‌ای است که احتمالاً نام آن را بارها و بارها شنیده‌اید به ویژه اگر فردی باشید که به خواندن رمان‌های عاشقانه علاقه‌مندید یا اینکه مدام فیلم‌های عاشقانه می‌بینید.

با این حال باید بدانید که تپش قلب چیزی نیست که فقط در حین برانگیخته شدن احساسات فرد رخ دهد. بسیاری از افراد در موقعیت‌های مختلفی ممکن است که دچار این عارضه شوند و یکی از این موقعیت‌ها پس از غذا خوردن است. برخی از افراد پس از میل کردن یک وعده غذایی لذیذ و خوشمزه دچار تپش قلب می‌شوند و لذت غذا کاملاً به کام‌شان تلخ می‌شود.

تپش قلب بعد از غذا در همه اشخاص به صورت یکسان نیست؛ یعنی برخی این عارضه را به صورت کاملاً خفیف و عده‌ای دیگر به صورت کاملاً شدید و دردناک تجربه می‌کنند.

ما در این مقاله تخصصی قصدمان این است که به صورت مفصل در مورد تمامی علل این عارضه صحبت کنیم و سپس راهکارها و روش‌‌هایی برای درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا به شما عزیزان ارائه کنیم. پیشاپیش از اینکه ما را همراهی می‌کنید سپاسگزاریم ولی باید بدانید که برای درمان قطعی تپش قلب حتماً باید به متخصص مراجعه کنید.

نراهکارهایی برای درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا

علت تپش قلب و درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا

قبل از آنکه بخواهیم مستقیم به سراغ اصل مطلب رفته و در مورد درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا صحبت کنیم خوب است که در ابتدای بحث اشاره کوچکی به علت‌های بروز این عارضه داشته باشیم.

زمانی که برای اولین بار به سراغ گوگل می‌روید تا علت تپش قلب بعد از غذا خوردن را بدانید شاید شوکه شوید و ترس و دلهره زیادی بر شما چیره شود چرا که نتایج گوگل همگی نشان‌دهنده وجود یک بیماری قلبی در شماست اما نگران نباشید. تپش قلب یکی از نشانه‌های بیماری قلبی است و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد و زیر سؤال برد اما باید بدانید که همواره هم این‌طور نیست. در موارد متعددی دیده شده که ضربان قلب تند دلایل بسیاری داشته است که اصلاً به بیماری قلبی هیچ‌گونه ارتباطی نداشته است.

اولین علتی که می‌تواند باعث این اتفاق شود به حالت شما در حین غذا خوردن مرتبط است. بله تعجب نکنید حالت و موقعیت شما در حین غذا خوردن می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیلی غذای‌تان را مجبورید ایستاده میل کنید باید بدانید که این کار می‌تواند منجر به ایجاد تپش قلب شود. به خصوص اگر در حین غذا خوردن به دلیل استرس و اضطراب عجله هم کنید و سریع غذای‌تان را بخورید!
پزشکان و متخصصان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که از پُرخوری بپرهیزید و با این حال معدود افرادی هستند که به این توصیه توجه کرده و آن را جدی می‌گیرند.

لازم است بدانید که پُرخوری علاوه بر اینکه می‌تواند موجب افزایش وزن و چاقی شود ممکن است سبب تپش قلب هم شود. هنگامی که معده پُر می‌شود می‌تواند به دیافراگم فشار وارد کند و باعث تپش قلب شود. علاوه بر این اینکه در وعده غذایی خود چه چیزی می‌خورید نیز بسیار حائز اهمیت است.

به طور مثال طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مشخص شده است که به صورت کلی غذاهایی که حاوی سدیم بسیار بالایی هستند مانند غذاهایی که به شکل کنسرو هستند در ایجاد این عارضه نقش دارند.

مواد غذایی که چربی بالایی دارند یا بسیار شیرین و تند هستند هم ممکن است که باعث سوزش سر معده شوند. آن دسته از خانم‌هایی که علاقه‌مندند برای اینکه عطر و طعم خوبی به غذا بدهند درون آن ادویه بریزند باید بدانند که بهتر است از این به بعد این کار را با احتیاط بیشتری انجام بدهند تا از ایجاد مشکلاتی مانند تپش قلب جلوگیری شود.

دیگر علت‌هایی که منجر به تپش قلب بعد از غذا می‌شوند

همان‌طور که گفتیم تپش قلب بعد از غذا تجربه‌ای ناراحت‌کننده است که همواره به مشکلات قلبی عروقی مرتبط نیست. علاوه بر چیزهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، موارد دیگری همچون حساسیت‌های غذایی نیز می‌توانند موجب تپش قلب بعد از صرف غذا شوند.

بسیاری از افراد به بعضی از مواد غذایی حساسیت دارند و باید حواس‌شان باشد که از این غذاها دوری کنند یا حداقل کمتر مصرف کنند. رنگ‌های مصنوعی که اغلب از سوی خانم‌ها برای خوش‌رنگ کردن غذا استفاده می‌شود جزو آن دسته از مواردی است که می‌تواند برای خیلی‌ها حساسیت ایجاد کند به این دلیل که این رنگ‌های غذا معمولاً دارای ترکیبات شیمیایی درون خود هستند و از این نظر می‌توانند آلرژی ایجاد کنند.

ادویه‌جات نیز جزو دیگر مواردی هستند که حساسیت‌زا می‌باشند و بهتر است که به کمترین میزان ممکن مورد استفاده قرار گیرند. شناسایی محرک‌ها بسیار حائز اهمیت است.

بدین منظور می‌توانید یک دفترچه تهیه کنید و لیست مواردی را که احتمال می‌دهید به آنها حساسیت دارید را یادداشت کنید و حواس‌تان باشد که در حین پخت غذا از آنها به میزان بسیار کمی استفاده کنید تا دچار آلرژی و موارد دیگری همچون تپش قلب نشوید.

درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا با ایجاد تغییراتی در رژِیم غذایی

اگر بعد از غذاخوردن دچار تپش قلب می‌شوید به اولین چیز که باید شک کنید و آن را اصلاح کنید، رژیم و برنامه غذایی‌تان است. با بررسی کردن برنامه و رژیم غذایی و مواد غذایی و خوراکی‌هایی که در هر وعده مصرف می‌کنید متوجه می‌شوید که علت این عارضه چیست. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا با مصرف کم نوشابه و نوشیدنی‌های حاوی کافئین

همان‌طور که می‌دانید نوشابه جزو یکی از نوشیدنی‌های بسیار پُرطرفدار افراد در حین خوردن غذا است. همچنین به خوبی از این موضوع مطلع هستید که این نوشیدنی خوشمزه حاوی مقادیر بسیار زیادی کافئین است و در عین خوشمزگی به شدت مُضر است و بهتر است که از سبد غذایی حذف شود. مصرف زیاد نوشیدنی‌های کافئین‌دار می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب بعد از غذا شود. به همین دلیل بهتر است که نوشیدنی‌های سالم‌تر مانند آب میوه طبیعی و دوغ جایگزین نوشابه‌ها شوند.

چای نیز جزو نوشیدنی‌های بسیار محبوب ایرانی‌هاست و اغلب ایرانی‌ها به ویژه بعد از صرف وعده‌ی غذایی علاقه دارند که چای بنوشند.

چای نیز مانند نوشابه دارای کافئین بسیار بالایی بوده و در ایجاد تپش قلب نقش مؤثری ایفا می‌کند و بهتر است که حداقل بلافاصله پس از صرف غذا مصرف نشود.

البته اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دارای مشکلات قلبی هستید که بهتر است به صورت کلی این نوشیدنی را از برنامه غذایی حذف کنید اما اگر مشکل قلبی ندارید باید بین صرف غذا و نوشیدن چایی یک وقف طولانی بیندازید تا دچار این عارضه نشوید.

درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا با مصرف کم نمک

بسیاری از افراد عاشق نمک هستند و غذاهای شور می‌خورند غافل از اینکه مصرف نمک زیاد علاوه بر اینکه سلامتی را به خطر می‌اندازد و افزایش وزن را به همراه دارد، می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب شود. حالا چه ارتباطی بین مصرف زیاد نمک و تپش قلب وجود دارد؟ مصرف نمک زیاد باعث افزایش فشار خون می‌شود که این به نوبه خود این عارضه را به همراه دارد.

وقتی فشار خون افزایش می‌‌یابد قلب نیاز به پمپاژ بیشتری برای چرخش خون در بدن دارد و ضربان قلب افزایش می‌یابد. به علاوه مصرف نمک زیاد می‌تواند باعث افزایش ترشح هورمون آلدسترون شود که عامل فشار خون و تپش قلب است.

بنابراین بهتر است مصرف نمک را تا جای ممکن به حداقل برسانید. توصیه ما برای درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا این است که در حین پخت غذا از نمک کمتری استفاده کنند و برای طعم دادن و خوشمزه‌تر کردن غذا به سراغ طعم دهنده‌های دیگری مانند فلفل و زعفران و شوید و لیمو و … بروند.

درمان تپش قلب بعد از غذا با دوری از نوشیدنی‌های الکلی

ارتباط بین مصرف نوشیدنی‌های الکلی در حین غذا و بروز تپش قلب پس از آن موضوع جالبی است که در طول سالیان اخیر توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده است. همان‌گونه که می‌دانید الکل به نوعی در خانواده مواد مخدر قرار می‌گیرد و تأثیرات بسیار منفی‌ای بر سیستم قلبی و عروقی بدن می‌گذارد.

مصرف زیاد نوشیدنی‌های حاوی الکل می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود فشار خون بالا نیز به طور مستقیم موجب افزایش ضربان قلب می‌شود. الکل همچنین می‌تواند سیستم عصبی مرکزی در بدن را تحریک کند که این خود نیز در بروز تپش قلب نقش دارد و باید سراغ درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا برویم.

علاوه بر این الکل می‌تواند باعث تغییر در ضربان قلب شود. مطالعاتی که در حوزه پزشکی بر روی این موضوع صورت گرفته نشان می‌دهد که الکل این توانایی را دارد که در الگوی ضربان قلب تغییراتی را ایجاد کند و ریتم آن را بر هم بریزد و در برخی از افراد باعث افزایش ضربان قلب شود.

الکل بر سیستم عصبی اتونوم تأثیرات بسیار بدی می‌گذارد. جالب است بدانید که این سیستم نقش بسیار مهمی در کنترل ضربات قلب ایفا می‌کند و ایجاد هرگونه اختلال و مشکلی در این سیستم، ضربان قلب را به همراه دارد.

همچنین برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف الکل علاوه بر تپش قلب، می‌تواند باعث افزایش خطر بروز فیبریلاسیون دهلیزی شود. اگر نمی‌دانید فیبریلاسیون دهلیزی چیست و تاکنون نامش به گوش‌تان نخورده باید بگوییم که نوعی نارسایی قلبی است که هم افزایش ضربان قلب را به همراه دارد و هم ضربان قلب را نامنظم می‌کند و در موارد شدیدتر حتی می‌تواند منجر به سکته قلبی شود.

مکمل‌های غذایی و تپش قلب

برخی افراد و به ویژه خانم‌ها قبل از صرف غذا و عده‌ای دیگر بعد از غذا اقدام به مصرف مکمل‌های غذایی می‌کنند. بعضی از این مکمل‌ها می‌توانند باعث افزایش ضربان قلب شوند که بهتر است از آنها مطلع باشید؛ مثلاً در بعضی از مکمل‌های غذایی از عصاره جینسینگ استفاده می‌کنند. مصرف بیش از حد مکمل‌های غذایی‌ای که حاوی این عصاره هستند می‌تواند موجب افزایش تپش قلب شود.

اگر قبل از صرف غذا مکمل غذای حاوی این عصاره را بخورید و در حین غذا نیز نوشابه بنوشید، از آنجایی که نوشابه حاوی کافئین بسیار بالایی است نباید به صورت همزمان با جینسینگ مصرف شود چرا که افزایش ضربان قلب و فشار خون را به دنبال دارد. به همین دلیل برای درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا بسیار خوب است که به شکل خودسر اقدام به مصرف مکمل غذایی نکنید و قبل از مصرف حتماً با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید.

درمان تپش قلب با مصرف کمتر دسرهای شیرین قبل از غذا

گاهی علت تپش قلب مصرف دسرهای شیرین و پیش غذاهای حاوی شکر است. زمانی که قبل از صرف وعده اصلی اقدام به مصرف دسرهای شیرین می‌کنید باید بدانید که با این کار قند خون بدن‌تان را بالا برده و عملکرد رگ‌های خونی به واسطه این اتفاق مختل می‌شود و ضربان قلب و فشار خون بالا می‌رود. به همین دلیل بهتر است در مصرف دسر احتیاط کنید.

اگر به دسرهای شیرین علاقه دارید بهتر است از مواد طبیعی مانند میوه‌ها استفاده کنید. علاوه بر این باید بدانید که به صورت کلی مصرف زیاد شکر و مواد قندی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به شدت افزایش می‌دهد. پزشکان همواره توصیه‌ای که به بیماران قلبی برای درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا دارند این است که دور شکر و شکلات و شیرینی‌جات یک خط قرمز بکشند و به هیچ عنوان به سراغ آنها نروند اما مصرف مواد طبیعی مانند خرما و عسل و میوه‌ها مانعی ندارد.

درمان تپش قلب پس از غذا با مصرف کمتر مواد غذایی حاوی تیرامین

آن دسته از مواد غذایی که دارای تیرامین هستند می‌توانند باعث افزایش ضربان قلب شوند. تیرامین ماده‌ای است که در برخی از مواد غذایی یافت می‌شود مانند قهوه، چای، شکلات سیاه، گوشت دودی، آبجوها، کالباس، کنسروجات، پنیر و … تیرامین موجود در این مواد غذایی باعث زیاد شدن فعالیت سیستم عصبی مرکزی می‌شود که می‌تواند افزایش فشار خون را به همراه داشته باشد؛ البته ناگفته نماند که خیلی از افراد غذاهای حاوی تیرامین را بدون هیچ‌گونه مشکلی مصرف می‌کنند.

این‌باره باید بگوییم که مصرف کم و به اندازه این‌گونه مواد غذایی اشکالی ندارد اما در استفاده از آنها نباید زیاده‌روی کرد. همچنین غذاهای مانده نیز دارای تیرامین بالایی هستند که باید از مصرف آنها خودداری کنید چرا که باعث ایجاد افزایش ضربان قلب می‌شود.

درمان تپش قلب بعد از غذا با دوری از مصرف سیگار

بسیاری از افراد عادت دارند که پس از خوردن غذا سیگار بکشند. سیگار حاوی نیکوتین است و این دقیقاً همان ماده‌ای است که باعث اعتیاد افراد به سیگار می‌شود. نیکوتین موجود در سیگار باعث می‌شود که فرد دیگر نتواند به سادگی سیگار را کنار بگذارد و کاملاً نسبت به آن اعتیاد و وابستگی پیدا می‌کند.

نیکوتین نوعی ماده شیمیایی بسیار مُضر و خطرناک است که باعث منقبض شدن عروق خونی، افزایش فشار خون و باز تپش قلب می‌شود. علاوه بر این نیکوتین باعث می‌شود که اکسیژن به حد کافی به قلب نرسد. به همین دلیل بهتر است سیگار ترک شود. بهتر است بدانید که اگر سیگار باعث مسدود شدن جریان خون به قلب شود می‌تواند موجب حمله قلبی شود.

درمان تپش قلب زنان بعد از خوردن غذا با طب سنتی

طب سنتی با اینکه قدمتی چندین هزار ساله دارد و شاید در نظر عده بسیاری از افراد دانش پزشکی منسوخ شده باشد اما با این حال همواره برای مشکلات و بیماری‌های انسان‌ها حتی در عصر حاضر، راهکار و روش‌های درمانی مناسبی را ارائه کرده است که در این قسمت از مقاله به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت.

البته ناگفته نماند که این روش‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند و نباید جایگزین روش‌های درمانی پزشکی شوند و می‌توانند به عنوان مکمل روش‌های درمانی دیگر در درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا مورد استفاده قرار گیرند:

نوشیدن چای آویشن برای برطرف کردن تپش قلب

چای آویشن جزو آن دسته از مواردی است که خاصیت آرامبخش دارد و با آرام کردن قلب، موجب کاهش ضربان قلب می‌شود. برای درست کردن این چای خوش‌عطر و خوشمزه شما باید درون یک لیوان آب جوش بریزید و سپس به آن به اندازه یک قاشق مرباخوری چای آویشن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب خیس بخورد تا عصاره خود را به آب اضافه کند. سپس آن را از صافی رد کرده و برای بهتر کردن طعم آن به آن تکه‌ای نبات نیز اضافه کنید و سپس میل کنید.

نعنا برای کاهش تپش قلب بعد از غذا

برخی از گیاهان مانند نعنا در کاهش قلب بسیار مؤثر عمل می‌کنند. نعنا را می‌توانید به صورت‌های مختلفی استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید چای نعنا را بعد از غذا بنوشید یا در حین غذا می‌توانید بر روی سالاد خود نعنا بریزید یا حتی در حین پخت غذا از عصاره نعنا استفاده کنید.

درمان تپش قلب با دارچین

یکی دیگر از راهکارهای طب سنتی برای درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا استفاده از پودر دارچین است. دارچین ادویه‌ای بسیار پرکاربرد و پرخاصیت در دنیای طب سنتی است که از دیرباز تا کنون برای درمان بیماری‌ها و مشکلات بسیاری مورد استفاده واقع شده است.

شما می‌توانید از پودر دارچین به عنوان یک ادویه برای طعم دادن به غذاها استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از چوب دارچین در نوشیدنی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید چوب دارچین را درون یک لیوان آب گرم بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل نیز استفاده کرده و پس از غذا میل کنید.

رفع مشکل تپش قلب بعد از غذا با کمک گیاه گل گاو زبان

گل گاو زبان از همان ابتدای پیدایش مورد توجه اطباء سنتی قرار گرفت به این دلیل که بسیار پُرخاصیت است و به طور کلی مصارف مختلفی دارد و در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها و به ویژه درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خاصیت این گیاه در دنیای طب سنتی کاملاً اثبات شده است و به همین دلیل معمولاً از سوی اطباء و پزشکان طب سنتی به افراد توصیه می‌شود. یکی از کاربردهای این گیاه دارویی این است که موجب حفظ تعادل فشار خون و کاهش تپش قلب هم می‌شود.

شما می‌توانید پس از صرف غذا مقداری گل گاو زبان بنوشید تا از بروز این عارضه جلوگیری کنید. خبر خوب اینکه درست کردن گل گاو زبان اصلاً کار سختی نیست. شما کافی است مقداری گل گاو زبان را درون آب قرار دهید و بگذارید روی حرارت تا به نقطه جوش برسد و سپس درون آن مقداری عسل اضافه کنید یا با چاشنی‌های دیگر آن را میل کنید.

درمان تپش قلب با کمک میوه زالزالک

زالزالک میوه‌ای است که معمولاً افراد آن را نمی‌شناسند. زالزالک میوه‌ای در اندازه‌ای بسیار کوچک و به رنگ زرد و نارنجی و گاهی هم سیاه است. طعم بسیار خوبی دارد، در واقع به نوعی طعم ملس دارد و نه ترش است و نه شیرین.

این میوه نه چندان شناخته شده دارای ویتامین‌ها و خواص بسیاری است و به صورت کلی در دنیای طب سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. زالزالک از آنجایی که سرشار از فلانوئید است قادر است تا تأثیر بسیار خوبی بر سلامت قلب بگذارد. زالزالک یک میوه پاییزی است و معمولاً در اواخر شهریورماه برداشت می‌شود و می‌توانید آن را خریداری و هر بار بعد از غذا چند عدد از آن را میل کنید.

درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا با فِرَنجَمِشک

فرنجشمک نیز جزو گیاهانی است که در رفع و درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا بسیار مؤثر است به این دلیل که دارای خاصیت آرام‌کنندگی است. آن دسته از عزیزانی که عادت دارند بعد از صرف غذا چای بنوشند می‌توانند به جای چای از این نوشیدنی استفاده کنند.

برای استفاده از این گیاه پُرخاصیت کافی است آن را خشک کرده و در یک لیوان آب داغ بریزید. اجازه دهید که به مدت پنج الی ده دقیقه در آب باقی بماند تا عصاره خود را به آب اضافه کند. سپس می‌توانید آن را از صافی رد کرده و بنوشید. این دمنوش فوق‌العاده علاوه بر اینکه می‌تواند این عارضه را درمان کند در مقابله با بیماری پُرکاری تیروئید نیز مؤثر و مفید است.

یادگیری تکنیک‌های مدیریت استرس و اضطراب برای درمان تپش قلب

سعی کنید استرس و اضطراب‌های روزمره خود را به هر نحوی که ممکن است مدیریت کنید و اجازه ندهید که بر روی شما تأثیر منفی داشته باشد.

به یاد داشته باشید که اگر نتوانید بر روی آنها مدیریت داشته باشید سرانجام آنها شما را از پا خواهند انداخت! پس تا دیر نشده برای آنها فکری کنید. می‌توانید فعالیت‌هایی همچون یوگا و مدیتیشن را یاد بگیرید و انجام دهید چرا که در کاهش استرس تأثیر بسیار زیادی دارند. این تمرینات علاوه بر کاهش استرس در تنظیم ضربان قلب و ارتقای سلامت بدن نیز بسیار مؤثر و مفیدند.

آیا برای درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا باید به پزشک مراجعه شود

ما تا اینجای کار چندین روش و راهکار برای درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا معرفی کردیم؛ اما سؤال برخی از عزیزان این است که آیا به محض احساس افزایش ضربان قلب باید به پزشک مراجعه کرد؟ آیا الزامی برای این کار وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به سؤال این دسته از عزیزان باید بگوییم که احساس تپش قلب گاهی کاملاً طبیعی بوده و جای نگرانی نیست و با رعایت موارد گفته شده در بالا و اصلاح برنامه و رژیم غذایی برطرف می‌شود اما اگر تپش قلب حتی پس از رعایت موارد گفته شده در بالا برطرف نشد و حتی بدتر هم شد باید سریعاً به پزشک مراجعه شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.
بسیاری از افراد علاوه بر احساس تپش قلب و افزایش ضربان قلب دارای علائم دیگری مانند سرگیجه، تنگی نفس، درد در ناحیه قفسه سینه و … هم هستند که در این حالت توصیه ما این است که سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

پزشک مربوطه پس از معاینه دقیق شما چنانچه تشخیص دهد که عارضه و مشکل حادی وجود دارد برای‌تان داروهای لازم را تجویز خواهد کرد و توصیه‌هایی را نیز در مورد اصلاح و تغییر سبک زندگی می‌کند که می‌تواند برای‌تان بسیار مفید و مؤثر باشد.

سخن پایانی

از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید از شما تشکر می‌کنیم. در این مقاله سعی کردیم در مورد موضوع درمان تپش قلب بعد از خوردن غذا صحبت کنیم و راهکارهایی را پیش رویتان قرار دهیم که امیدواریم برایتان مفید و مؤثر بوده باشد.

به هر حال لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که این روش‌ها به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین روش‌های درمانی پزشکی شود. اگر پس از تغییر سبک زندگی و رعایت تمامی موارد گفته شده در بالا هیچگونه بهبودی ایجاد نشد بهتر است که هرچه سریعتر به یگ پزشک متخصص قلب مراجعه شود تا علت اصلی تشخیص و فرآیند درمان آغاز شود.

یادآوری این نکته حائزاهمیت است که اگرچه بیشتر موارد تپش قلب بعد از غذا کم خطر هستند اما با این حال گاهی اوقات می‌تواندنشانه یک بیماری جدی‌تر باشد که باید سریعاً به آن رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس