شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

آنژیو قلب چقدر طول میکشد؟

بسیاری از مردم ، از انجام آنژیوگرافی قلب می ترسند و همیشه سوال دارند که آنژیو قلب چقدر طول میکشد؟ از شما تقاضا داریم داخل همین صفحه بمانید تا تمام سوالاتتان درمورد روند آنژیوگرافی قلب ، پاسخ داده شود .

آنژیوگرافی چیست و چگونه انجام می شود؟

آنژیوگرافی عروق کرونر یک آزمایش است که برای کشف میزان باریک بودن شریان های شما استفاده می شود. آنژیوگرافی قلب یا همان نگاشتن رگ ، روشی است که در آن از پرتو ایکس به منظور تصویربرداری و معاینه کرن رگ های خونی استفاده می شود. به کمک این روش ، بهترین متخصص قلب و عروق ، می تواند دریابد که چه چیزی باعث انسداد جریان خون به رگ شده است. این روش خطر بروز بیماری های قلب را نشان می دهد.

آنژیو قلب چقدر طول میکشد؟

با انجام آنژیوگرافی قلب و اطلاعاتی که از آن حاصل می شود، پزشک قلبتان عارضه ی شما را تشخیص داده و درمان را آغاز می کند. از این رو یافتن دکتر قلب خوب بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت تشخیص نادرست، درمان مناسب جهت رفع مشکلتان صورت نگرفته و باتوجه به حیاتی بودن این عضو، ممکن است  منجر به عوارض جبران ناپذیری شود.

در ادامه به شما خواهیم گفت که آنژیو قلب چقدر طول می کشد؟

آنژیوگرافی یک آزمایش تصویربرداری است که از اشعه X برای مشاهده رگ های خونی بدن استفاده می کند. اشعه X ارائه شده توسط آنژیوگرافی ، آنژیوگرام نامیده می شود. این آزمایش برای مطالعه شریان های ریز ، مسدود ، بزرگ شده یا ناقص در بسیاری از قسمت های بدن از جمله مغز ، قلب ، شکم و پاها استفاده می شود.

آنژیوگرام عروق کرونر اشعه ایکس شریان های قلب است. این میزان و شدت هر بیماری قلبی را نشان می دهد و می تواند به شما کمک کند تا دریابید که قلب شما چقدر خوب کار می کند.

با این اطلاعات ، شما و بهترین دکتر آنژیوگرافی قلب در تهران می توانید در مورد گزینه های درمانی خود صحبت کنید. این موارد ممکن است شامل آنژیوپلاستی (استنت) ، جراحی ، پیوند و یا استفاده از داروها باشد.

آنژیو قلب چقدر طول می کشد؟ سوالی است که ممکن است برای هر فردی که از آنژیوگرافی می ترسد، پش بیاید.

در طی آنژیوگرافی عروق کرونر چه اتفاقی می افتد ؟

برای ایجاد تصاویر با اشعه ایکس ، بهترین پزشک قلب شما از طریق یک لوله نازک و قابل انعطاف، به نام سوند ، مایع رنگی تزریق می کند. پزشک سوند را از نقطه ی مدنظر به داخل شریان مورد نظر قرار می دهد. نقطه مورد نظر برای بهترین دکتر آنژیوگرافی قلب در تهران معمولاً در بازوی شما است اما می تواند در کشاله ران شما هم باشد.

این رنگ باعث می شود خون موجود در رگ های خونی در پرتوی ایکس قابل مشاهده باشد و هر منطقه تنگ یا مسدود شده در رگ را نشان دهد. این رنگ بعداً از طریق کلیه ها و ادرار از بدن شما خارج می شود.

آنژیو قلب چقدر طول میکشد؟

می توانید انتظار داشته باشید که این تست نیم ساعت طول بکشد ، اگرچه بعضی اوقات می تواند طولانی تر شود. در طی عمل ، توسط یک مانیتور قلبی نظارت خواهید شد که ضربان قلب و ریتم شما را ثبت می کند. اگر هر زمان احساس ناخوشایندی کردید یا احساس ناراحتی کردید ، باید به یکی از کارمندان کلینیک دکتر ضربان  بگویید.

با وارد شدن استنت هنگام آنژیوگرافی ، این عمل مدت زمان بیشتری طول می کشد.

چه موقع می توان بعد از آنژیوگرافی به خانه رفت؟

پس از پاسخ به سوال آنژیو قلب چقدر طول میکشد؟ لازم است زمان بازگشت به خانه را پس از آنژیوگرافی قلب بررسی کنیم.

ممکن است پس از عمل چند ساعت یا یک شب در بیمارستان بمانید. همچنین پرستار مربوطه به شما پیشنهاد می دهد که آب بنوشید تا کمبود آب را جبران کنید.

قبل از رفتن به خانه ، یک پرستار به شما مراقبت های لازم را می آموزد و به شما توصیه می کند برای جلوگیری از خونریزی به مدت یک هفته از بلند کردن وسیله سنگین اجتناب کنید.

خطرات مرتبط با آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی

مانند تمام مراحل پزشکی ، آنژیوگرافی عروق کرونر و آنژیوپلاستی همراه مزایا و معایب خاص خود هستند.

در مورد خطرات و مزایای این دو هرگونه نگرانی که دارید ، با کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان تماس بگیرید تا توسط کارشناسان ما و بهترین متخصص ارتوپد مشاوره شوید.  تیم بهداشت و درمان شما می تواند اطلاعات بیشتری در مورد شرایط فردی و میزان ریسک این روش ها به شما بدهد.

عوارض جزئی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خونریزی زیر پوست در محل زخم این مورد بعد از چند روز بهبود یابد ، اما در صورت نگرانی لطفا با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

کبودی معمول است که چند هفته کبودی ایجاد شود.

حساسیت نسبت به رنگ مورد استفاده . لازم است قبل از انجام عمل باید درمورد هرگونه حساسیتی که دارید با بهترین متخصص قلب خود صحبت کنید.

عوارض جدی تر نادر است ، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • صدمه به شریان در بازو یا کشاله ران از سوند ، که احتمالاً در خون رسانی به اندام تأثیر می گذارد.
  • حمله قلبی
  • آسیب به کلیه ها که ناشی از رنگ کنتراست است.
  • در صورت طولانی تر شدن آنژیوگرافی ، اشعه X به بافت آسیب می رساند.( آنژیو قلب چقدر طول میکشد؟ )
  • خونریزی شدید

احتمال ابتلا به عوارض به موارد زیر بستگی دارد :

سن شما – هر چه سن شما بالاتر باشد ، خطر عوارض برای شما بیشتر است.

انجام آنژیوگرافی قلب به دو حالت ممکن است برای بیمار اتفاق بیفتد، از قبل برنامه ریزی شده باشد یا معالجه اضطراری باشد – معالجه اضطراری همیشه خطرناک است زیرا زمان کمتری برای برنامه ریزی وجود دارد و بیمار تمایلی به شروع آن ندارد.

اگر بیماری کلیوی دارید رنگ مورد استفاده در طی آنژیوپلاستی گاهی اوقات می تواند آسیب بیشتری به کلیه های شما وارد کند.

اگر یک یا چند شریان کرونر مسدود شده دارید.

اگر سابقه بیماری جدی قلبی دارید.

تمامی این موارد ممکن است موجب عوارض شدیدی شود.

اگر تصاویر حاصل از آنژیوگرافی شما رگ باریک یا انسداد رگ را نشان می دهد که می تواند بلافاصله درمان شود ، ممکن است بهترین متخصص قلب و عروق شما تصمیم به استنت گذاری (آنژیوپلاستی) داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس