شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

زندگی بعد از سکته قلبی

زندگی بعد از سکته قلبی  و چشم انداز افرادی که از این عارضه جان سالم میبرند بسیار متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در این مقاله همه ی عوامل موثر در کیفیت و چگونگی زندگی بعد از سکته قلب را بررسی می نماییم و مراقبت هایی را در جهت داشتن زندگی سالم تر بعد از سکته قلبی در اختیارتان قرار می دهیم.

زندگی بعد از سکته قلبی

سن

زندگی بعد از سکته قلبی

در کیفیت زندگی پس از سکته قلبی سن بسیار مهم است.هر چه سن شما بیشتر باشد احتمال بروز عوارض وجود دارد.پس در این حالت باید بیشتر مراقب سلامت قلب خود باشید.

شدت حمله قلبی

زندگی بعد از سکته قلبی

شدت حمله قلبی یعنی به طور خاص چه مقدار از ماهیچه های قلب در طی حمله آسیب دیده است.اگر این مقدار زیاد باشد،در زندگی بعد از سکته قلبی میبایست مدام تحت نظر بهترین متخصص قلب و عروق باشید،رژیم غذایی بیماران قلبی را رعایت نمایید و اگر سیگاری هستید به هچ عنوان سیگار نکشید.

مدت زمان درمان

هرچه دوره ی درمان طولانی تر شود ، زندگی بعد از سکته قلبی برای افراد سختر خواهد بود.

زندگی بعد از سکته قلبی

بطور کلی حدود 10-20٪ افرادی که دچار حمله قلبی شده اند می میرند. این مرگ و میرها اغلب در حمله های قلبی شدید و قبل از رسیدن فرد به بیمارستان یا در طی 28 روز اول پس از حمله قلبی رخ می دهد.

اگر شخصی پس از سكته قلبی 28 روز زنده بماند ، چشم انداز آنها به طرز چشمگیری بهبود می یابد و بیشتر افراد سالها به زندگی خود ادامه می دهند.لازم به ذکر است که انتخاب یک پزشک به عنوان دکتر قلب خوب در بهود شخص بسیار حائز اهمیت است.

توانبخشی قلبی

توانبخشی قلبی می تواند به شما در بهبود و از سرگیری یک زندگی عادی در اسرع وقت پس از سکته قلبی یا جراحی قلب کمک کند. همچنین برای مبتلایان به نارسایی قلبی می تواند مفید باشد.

زندگی بعد از سکته قلبی

توانبخشی قلبی به شما کمک می کند تا با مسائل جسمی ، عاطفی یا روانی که می تواند رخ دهد ، با آرامش برخورد کنید. برنامه توانبخشی مناسب می تواند به بیشتر افراد کمک کند تا خطر ابتلا به مشکلات قلبی بیشتر کاهش یابد.

برنامه های توان بخشی قلبی توصیه هایی را که  بهترین فوق تخصص قلب کشور در بهترین کلینیک قلب به شما ارائه می دهد ، تکمیل می کند.

پزشک قلب و عروق

پزشک معالج شما بسیار در کیفیت زندگی بعد از سکته قلبی موثر می باشد.هرچه پزشک حاذق و بامهارت تر باشد طبیعتا زندگی پس از سکته قلبی برایتان دل نشین تر خواهد بود.به همین منظور بهتر است قبل از انتخاب پزشک کمی دقت نمایید و بهترین فوق تخصص قلب کشور را بیابید.شما می توانید از مقاله ی بهترین پزشک قلب برای یافتن دکتر قلب خوب استفاده نمایید.

زندگی بعد از سکته قلبی

روابط اجتماعی

زندگی بعد از سکته قلبی

کنار آمدن با شرایط طولانی مدت مانند بیماری قلبی می تواند فشار روحی بر شما و خانواده و دوستانتان به وجود آورد. صحبت کردن با افراد در مورد وضعیت شما دشوار است ، حتی اگر آنها به شما نزدیک باشند. اما اگر خواستار زندگی بعد از سکته قلبی خوب و پرنشاط هستید، با دیگران حرف بزنید، به خانواده و دوستان خود اجازه دهید بدانند که چه کاری می توانند برای کمک به شما انجام دهند و روابط اجتماعی خود را حفظ کنید.زیرا گوشه گیری و ناراحتی برای قلب شما بسیار خطرناک می باشد.

افسردگی و حال روحی شخص

ابتلا به حمله قلبی می تواند بسیار ترسناک و آسیب زا باشد و پس از آن طبیعی است که احساس اضطراب کنید. برای بسیاری از افراد ، فشارهای عاطفی می تواند باعث شود تا چند هفته اول پس از بازگشت به خانه از بیمارستان ، احساس افسردگی داشته باشند و مدام بخواهند گریه کنند.

زندگی بعد از سکته قلبی

اگر احساس افسردگی ادامه یابد ، مهم است که با بهترین پزشک قلب و عروق خود صحبت کنید زیرا انواع جدی افسردگی وجود دارند که بدون درمان بهتر نمی شوند و وضعیت عاطفی شما نیز می تواند تأثیر نامطلوبی بر بهبود شرایط جسمی شما بگذارد.

زندگی بعد از سکته قلبی در افرادی که دارای روحیه شاد هستند بسیار ساده تر و لذت بخش تر از افراد غمگین و افسرده می باشد.پس تا می توانید شاد باشید.

مراقبت بعد از سکته قلبی

به منظور افزایش کیفیت و سلامت زندگی بعد از سکته قلبی میبایست تحت نظر دکتر قلب خوب باشید و مراقبت های ذیل را به درستی انجام دهید.

زندگی بعد از سکته قلبی

1.ورزش کنید.

2.رژیم غذایی سالم داشته باشید.

3.سیگار نکشید.

4.مصرف الکل را متوقف کنید.

5.روحیتان را حفظ نمایید.

6.فعالیت های سنگین انجام ندهید.

7.بعد از خوردن غذا استراحت نمایید.

8.بدنتان را در شرایط خیلی سرد و یا خیلی گرم قرار ندهید.

رانندگی کردن در زندگی بعد از سکته قلبی

در زندگی پس از سکته قلبی برای  اینکه دوباره رانندگی کنید به اجازه بهترین پزشک قلب خود نیاز دارید. توصیه می شود که بعد از سکته قلبی ، معمولاً حداقل به مدت 2 هفته رانندگی نکنید. این بازه زمانی توسط بهترین دکتر قلب شما تعیین می شود و بسته به عواملی مانند سن ، سلامت عمومی و بهبودی برای افراد متفاوت خواهد بود.

زندگی بعد از سکته قلبی

در صورت دریافت مجوز رانندگی برای ادامه زندگی ، مجدداً نیاز به مجوز پزشکی برای از سرگیری کار خود دارید.

بازگشت به کار در زندگی بعد از سکته

بعد از بهبودی از عمل جراحی قلب یا حمله قلبی ، باید بتوانید طی 2 تا 4 هفته به کار خود برگردید ، اما شاید  لازم باشد تا در نوع کارهایی که انجام می دهید تغییراتی اعمال کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است نتوانید کاری انجام دهید که شامل فشار شدید جسمی باشد. دکتر قلب خوب شما قادر خواهد بود در مورد زمان بازگشت  به کار و اینکه از انجام چه نوع فعالیتهایی باید جلوگیری کنید ، به شما توصیه هایی را ارائه دهد.

زندگی بعد از سکته قلبی

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس