برای قلب درد چی خوبه؟

حمله قلبی می تونه اولین چیزی باشه که فرد هنگام درد قفسه سینه به اون فکر می کنه. بنابراین اولین سوالی که به ذهن فرد میرسه، اینه که برای قلب درد چی خوبه؟

بنابراین با کلینیک قلب و عروق دکتر ضربان همراه باشید تا بهترین درمان ها برای قلب درد را متوجه شوید.

درد در قفسه سینه نشانه چیست؟

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

درمان های خانگی برای درد قلب برای درمان های نادر قفسه سینه است که به دلیل مشکلات گوارشی ، کشیدگی عضلات و اضطراب ایجاد می شود.

تشخیص تفاوت بین این درد خوش خیم و شرایط جدی تر آسان نیست. بنابراین در صورت تردید ، مردم همیشه باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

یک فرد باید حتما در شرایط زیر، تحت مراقبت های پزشکی فوری قرار گیرد:

درد قلب یا قفسه سینه که احساس سفت شدن ، فشار دادن یا سنگین شدن به فرد می دهد.

فردی که دچار حمله قلبی شده است.

تجربه تنگی نفس در کنار درد قفسه سینه

ده روش خانگی برای پاسخ به سوال “برای قلب درد چی خوبه؟”

موارد مختلفی وجود دارد که فرد می تواند در خانه امتحان کند تا در هنگام بروز درد قلبی به او کمک کند و از بروز آن جلوگیری کند.

از درمان های خانگی زیر فقط در مواردی استفاده می شود که شخصی توسط پزشک معاینه شده باشد و مطمئن باشد که درد قفسه سینه ناشی از اتفاق جدی مانند حمله قلبی نیست.

این درمان ها برای کمک به شماست ولی حتما اگر درد جدید و شدیدی در قفسه سینه حس میکنید در اسرع وقت به بهترین متخصص قلب مراجعه کنیدو وقتتان را با درمان های خانگی تلف نکنید. اما با این حال ما درمان های خانگی را برای شما بیان می کنیم.

همچنین ، این روش های درمانی برای فرد مبتلا به آنژین تجویز نشده است. مبتلایان به آنژین باید درمانی را که بهترین متخصص قلب تهران برای آنها انجام می دهد دنبال کنند.

برای قلب درد چی خوبه؟

1. بادام

درد در قفسه سینه نشانه چیست؟

هنگامی که ریفلاکس اسید  معده دلیل درد قلب است ، خوردن چند عدد بادام یا نوشیدن یک فنجان شیر بادام ممکن است به شما کمک کند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که بادام سرشار از چربی است که می تواند باعث ریفلاکس اسید شود. اگر اینگونه باشد ، بادام می تواند درد را حتی بیشتر کند.

با این حال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف بادام ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کند. اگرچه بادام ممکن است درد فوری را متوقف نکند ، اما می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت کلی قلب داشته باشد.

2. کمپرس سرد

علت شایع درد قلب یا قفسه سینه ، کشیدگی عضله است. در این موارد ، فرد می تواند به دلیل فشار در اثر ورزش ، احساس ضربه یا فشار در قفسه سینه داشته باشد.

در هر یک از این موارد ، یخ زدگی ناحیه با کمپرس سرد، یک روش کاملاً پذیرفته شده برای کمک به کاهش تورم و توقف درد است.

3. جوش شیرین

یکی دیگر از توصیه های معروف برای کاهش درد قلب افزودن جوش شیرین به آب گرم یا خنک است. نتیجه این کار یک محلول قلیایی است که در صورت ایجاد درد می تواند به کاهش اسید معده و در نهایت درد قلب کمک کند.

البته توجه کنید که مصرف این ماده ممکن است اثرات جدی برای بدن داشته باشد. علی رغم اینکه مصرف جزئی این ماده می تواند رفلاکس را تسکین دهد، ولی میتواند خطرناک باشد و توصیه می کنیم این ماده را استفاده نکنید. به جای آن می توانید از مواد قلیایی مثل شیر استفاده  کنید.

4. سیر

درد در قفسه سینه نشانه چیست؟

ادعا می شود که سیر درمانی برای درد قفسه سینه است ، اگرچه هیچ علمی برای تأیید این مسئله وجود ندارد.

افراد می توانند یک یا دو حبه سیر خرد شده را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنند. یا به جای نوشیدن این مخلوط ، قطعات سیر را بجوند تا به خواص بی نهایت سیر دست یابند.

تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند به قلب درد و بیماری قلبی کمک کند و باعث کاهش تجمع پلاک در رگ ها شود.

5. سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از داروهای خانگی است که به منظور کمک به ریفلاکس اسید معده استفاده می شود. مردم ادعا می کنند که نوشیدن سرکه سیب، قبل یا بعد از غذا ممکن است از ریفلاکس اسید جلوگیری کند و موجب کاهش درد قلب شود.

این ماده دارای منافعی برای قلب شماست، به شرطی که  به بیماری رفلاکس معده یا بازگشت اسید معده دچار نباشید. در این صورت این ماده باعث تشدید علائم می شود.

6. آسپیرین

اگر فردی درد قفسه سینه داشته باشد ممکن است بخواهد آسپرین مصرف کند. مسکن ، مانند آسپرین ، می تواند به کاهش درد قلبی کمک کند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که استفاده مداوم از آسپرین با دوز کم ممکن است به جلوگیری از حملات قلبی کمک کند. اما آسپرین به دلیل افزایش خطر خونریزی همچنان بحث برانگیز است.

7. دراز بکشید

هنگامی که درد قلب ایجاد می شود ، بلافاصله دراز کشیدن به صورتی که سر بالاتر از بدن قرار داشته باشد، ممکن است درد قلب را تسکین دهد. این حالت در مواقعی که درد ناشی از ریفلاکس است کمک می کند.

8. زنجبیل

درد در قفسه سینه نشانه چیست؟

اعتقاد بر این است که مانند سایر گیاهان ، زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی است. از همه مهمتر ، تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل ممکن است به کاهش مشکلات معده و جلوگیری از استفراغ کمک کند.

9. شیر زردچوبه

درد در قفسه سینه نشانه چیست؟

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است علائم درد در قفسه سینه را کاهش دهد.

شیر زردچوبه: حدود یک قاشق چای خوری ادویه زردچوبه را با یک فنجان شیر گرم ترکیب کنید. این مخلوط را باید قبل از خواب نوشید تا به تسکین درد کمک کند.

برای استفاده طولانی مدت ، مطالعات نشان می دهد که ترکیبات موجود در زردچوبه می توانند به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کنند. همچنین مشخص شده است که این ادویه باعث کاهش کلسترول می شود.

10. ماساژ

هنگام درد قلبی ماساژ می تواند به شما کمک زیادی کند، تا شما احساس سبکی و آرامش داشته باشید. بهتر است برای ماساژ روی تخت دراز بکشید و صورتتتان را رو به پایین بگیرید. مطمئن شوید که ماساژور می تواند پشت شما را به آرامی ماساژ دهد، تا فشاری بر روی قلب خود احساس نکنید.

این نه تنها قلب درد شما را کاهش می دهد بلکه سایر دردهای فیزیکی را نیز از بین می برد. برای قلب درد درمان‌های خانگی نیز در موقعیت‌هایی که خیلی شدید نیست مفید هستند.

اما اگر قلب درد بسیار شدید باشد به هیچ عنوان نباید داروهای خانگی استفاده کرد مصرف آن نه تنها قلب درد را کاهش نمی دهد بلکه ممکن است خطرات دیگری نیز پیش رو داشته باشد. بهتر است خیلی سریع به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اقدامات فوری پس از قلب درد

در صورت بروز هر یک از علائمی مانند:

• درد در قفسه ی سینه

• تنگی نفس و تعریق

• احیای اضطراب و بی قراری

بهترین اقدامات هنگام بروز قلب درد که باید سریعا انجام دهید:

• سریعا زانو بزنید

• مایعات داغ بنوشید

• اسپرین مصرف کنید

• روی تخت دراز بکشید

• کمرتان را به ارامی ماساژ دهید

این نکته بسیار مهم است که آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و دچار وحشت، اضطراب و استرس نشوید و بایستی هر چه سریع تر به پزشک قلب و عروق مراجعه کنید.

دلایل درد قلب چیست ؟

دلایل زیادی برای درد در قفسه سینه وجود دارد. برخی از آنها بلافاصله به مراقبت پزشکی نیاز دارند. دیگران بسیار خوش خیم تر هستند و ممکن است به یک درمان خانگی پاسخ دهند.

برخی از دلایل عمده درد قلب عبارتند از:

حمله قلبی

آنژین پایدار

آنژین ناپایدار

سوزش سردل

ریفلاکس اسید

کشیدگی عضله

آسیب به عضلات

حملات قلبی نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارد. اگر فردی فکر می کند ممکن است دچار حمله قلبی شده باشد ، باید سریعاً به بهترین متخصص قلب مراجعه کند.

عوارض احتمالی درد قلب

نگرانی اصلی هنگام بروز درد در قفسه سینه ، حمله قلبی است.

افراد باید از علائم حمله قلبی آگاه باشند و در صورت مشکوک شدن به حمله قلبی ، فوراً به مراقبت پزشکی بپردازند.

علائم ممکن است علاوه بر درد قفسه سینه موارد زیر را نیز شامل شود:

درد در مناطق دیگر قسمت فوقانی بدن ، از جمله گردن ، فک یا بازو

تنگی نفس

حالت تهوع

سرگیجه

عرق سرد

زنان باید توجه داشته باشند که کمتر از مردان دچار درد شدید قفسه سینه می شوند. آنها بیشتر از درد ، فشار در قفسه سینه خود احساس می کنند. زنان همچنین بیش از مردان سایر علائم حمله قلبی را تجربه می کنند.