شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

از کجا بفهمیم قلبمان سالم است؟

یکی از سوالات رایج در میان همه ی افراد این است که: از کجا بفهمیم قلبمان سالم است؟ این سوال علاوه بر اینکه پرتکرار است پاسخ درست به آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.ما در این مقاله به بررسی و پاسخ به آن پرداخته و 7 نشانه قلب سالم را در اختیارتان قرار میدهیم.همچنین راه حل قطعی اطمینان یافتن از سلامت قلبتان را بیان میکنیم.

از کجا بفهمیم قلبمان سالم است؟

از کجا بفهمیم قلبمان سلامت است؟

برای پاسخ به این سوال باید ببینید قلب شما چه مقدار شاخص های اصلی سلامتی را دارد. اگر قصد دارید از یک زندگی طولانی و فعال لذت ببرید ، باید قلب خود را در سلامت خوبی حفظ کنید. برای آگاهی از سلامت قلب خود تحت نظر متخصص قلب و عروق باشید و 7 نشانه سلامت قلب زیر را بررسی نمایید که نشان می دهد قلب شما سالم است و در کنار این بررسی ها رژیم غذایی سالم و ورزش را بگنجانید تا قلب شما مدت بیشتری سالم باشد و قوی بماند.

بررسی 7 نشانه سلامت قلب

1. ضربان قلب

اولین نشانه سلامت قلب داشتن ضربان قلب نرمال است.ضربان قلب شما باید به طور معمول بین 60 تا 100 ضربان در دقیقه باشد ، اگرچه بسیاری از پزشکان بیماران خود را در محدوده 50 تا 70 ضربان قرار می دهند. اگر مرتباً تمرین می کنید ، ضربان قلب شما در هر دقیقه ممکن است 40 باشد ، که به طور معمول وضعیت جسمی عالی را نشان می دهد.

2. فشار خون

میزان فشار خون زیر 120/80 در محدوده سالم است. عدد اول ، 120 ، فشار شریانی شما را اندازه گیری می کند در حالی که عدد دوم ، 80 ، فشار عضله قلب شما را اندازه گیری می کند. فشار خون بالاتر از این رنج، فشار می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.برای جلوگیری از بروز این اتفاقات خطرناک و جبران ناپذیر ضروریست هر شخصی در طول زندگی به طور مرتب جهت معاینه و اطمینان از سلامت قلب خود به پزشک قلب و عروق مراجعه نماید.اگر هر شخصی این هشدار ها را جدی بگیرد، سالانه شاهد مرگ و میر کمتری براثر امراض قلبی و حملات قلبی ناگهانی هستیم.

3. سطح انرژی

هنگامی که قلب شما کار خود را به طور موثر انجام می دهد ، بدن شما اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز خون را دریافت می کند و انرژی کافی برای حفظ سبک زندگی فعال شما را تأمین می کند. خستگی مزمن می تواند نشانه هشدار دهنده مشکلات قلبی باشد. اگر مدام خسته هستید و توانایی انجام کارهای ساده را ندارید و زود خسته می شوید حتما بررسی سلامت قلب و مراجعه به متخصص قلب و عروق را در اولویت های خود قرار دهید.

از کجا بفهمیم قلبمان سالم است؟

4. کلسترول

سطح سالم کلسترول در خون برای عملکردهای مهمی مانند تولید سلول بسیار حیاتی است. با این حال ، کلسترول LDL زیاد در جریان خون شما می تواند انسدادی ایجاد کند که مانع جریان خون شود و خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. به همین دلیل  بررسی سطح کلسترول برای پی بردن به سلامت قلب حائز اهمیت می باشد.

5. سرعت بازیابی سریع

توانایی بازگشت سریع به ضربان قلب طبیعی خود پس از ورزش فشرده ، نشانه دیگری است که شما قلب سالم دارید. می توانید بلافاصله پس از ورزش و بعد از یک دقیقه استراحت ، ضربان قلب خود را بسنجید. در حالت ایده آل ، نرخ شما باید پس از انجام فعالیت 20 ضربان یا بیشتر کاهش یابد.

6. سلامت دهان و دندان

در حالی که بیماری پریودنتال ناشی از عفونت باکتریایی است ، لثه های دردناک همراه با خونریزی نیز می توانند هشدار اولیه برای بیماری های قلبی باشند. باکتری های موجود در دهان شما می توانند وارد جریان خون شده  و باعث التهاب شریانی و تجمع پلاک ها شوند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را دو برابر می کنند.پس اگر یه سلامت قلب خود اهمیت میدهید این نشانه را هم جدی بگیرید و در صورت تکرار به پزشک قلب و عروق مراجعه نمایید.

7. تنفس سالم

توانایی شما در بازیابی تنفس عادی بعد از پیاده روی و بیرون آمدن به موقع از نفس نفس زدن پس از دویدن نشاندهنده ی تنفس سالم و نشانه مثبت سلامت قلب است. این بدان معنی است که سیستم قلبی عروقی شما به طور عادی کار می کند و اکسیژن مورد نیاز سیستم شما را تأمین می کند. بعلاوه اگر در هنگام دویدن و پیاده روی نفس کم نمی آورید این یک نشانه ی خوبی برای سلامت قلب شما می باشد.

راه حل قطعی و مراجعه به پزشک قلب و عروق

از کجا بفهمیم قلبمان سالم است؟

7 نشانه سلامت قلب ذکر شده لازم است اما کافی نمیباشد.شما میبایست برای پاسخ قطعی به سوال از کجا بفهمیم قلبمان سالم است؟ به پزشک قلب و عروق مراجعه نمایید و تحت نظر او باشید.زیرا ممکن است بیماری قلبی شما با علائم کمی شروع شود و غیرقابل تشخیص باشد.از این رو مراجعه به دکتر قلب خوب و انجام تست هایی از قبیل:نوار قلبی،اکوکاردیوگرام و تست های تشخیصی دیگر میتواند قبل از پیشرفت بیماری آن را تشخیص داده و به سرعت مراحل درمانی آغاز شود و از بروز عوارض جبران ناپذیر و حتی مرگ ناشی از حمله قلبی ناگهانی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس