شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

پروفسور قلب و عروق

پروفسور قلب و عروق پزشک فوق تخصص قلب است که در زمینه تشخیص و درمان مشکلات و اختلالات قلبی، عروقی و رگ‌های خونی از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری‌های عروق محیطی و آنوریسم فعالیت می‌کند. به علاوه، شما می‌توانید جهت معاینه پس از جراحی قلب یا برای بررسی سلامت قلب خود به وی مراجعه کنید. ضرورت مراجعه به پرفسور برای ممانعت از بروز مشکلات جدی چون سکته قلبی، ایست قلبی و غیره خواهد بود.

 پزشکان فعال در این زمینه، کاردیولوژیست یا متخصص قلب نامیده می‌شوند. چندین تخصص مختلف در زمینه قلب و عروق وجود دارد که شما باید با توجه به مشکل و درمان خود، پروفسور قلب و عروق مناسب را انتخاب کنید.

کلمه بیماری قلبی اصولا برای حملات قلبی استفاده می‌شود، با این وجود بیماری‌های قلبی شامل طیف وسیعی از اختلالات مانند نارسایی قلبی، عروق کرونر، سکته قلبی، کاردیومیوپاتی و آریتمی قلبی هستند.

Professor-of-Cardiology

 

آنچه در این مقاله می خوانید :

 

چرا باید به پروفسور قلب و عروق مراجعه کرد؟

می‌توان گفت که قلب یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن انسان است. به گفته هر متخصصقلبی ضروری است که افراد به طور مداوم چکاپ شوند و وضعیت قلب خود را زیر نظر داشته باشند.

قلب انسان در بدن او همانند یک پمپ عمل می‌کند و خون را به تمام نقاط بدن و اندام‌ها می‌فرستد. بنابراین، ایجاد هرگونه اختلال و نقص در عملکرد قلب، می‌تواند باعث آسیب به بقیه قسمت‌های بدن نیز شود.

شدید‌ترین این عوارض، ایجاد ناهنجاری در مغز و آسیب دیدگی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پروفسور قلب و عروق به شما کمک می‌کند تا درمان شوید و سلامتی خود را دوباره به دست آورید.

احتمالا می‌دانید که بیماری‌های قلبی عروقی و عوارض ناشی از آن‌ها، دلیل اصلی مرگ انسان‌ها در سراسر جهان هستند. به عبارتی، انسان‌‌ها بیش از هر دلیل دیگری، بر اثر عارضه‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

 با این وجود، روز به روز تعداد انسان‌هایی که در معرض این بیماری‌های خطرناک قلبی هستند، در حال افزایش است. بنابراین لزوم مراجعه به فوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران و یا شهر خود،در صورت بروز کوچک‌ترین علائم و نشانه‌ها، حیاتی است.

به طور میانگین، 75% از مرگ‌های ناشی از نارسایی‌های قلبی، در کشورهای دارای اقتصاد ضعیف و متوسط رخ می‌دهد.

بسیاری از این بیماری‌ها قابل پیشگیری و کنترل هستند و در صورت تشخیص به موقع و صحیح، به طور کامل درمان می‌شوند.

همچنین از دیدگاه پروفسور قلب و عروق در تهران با رعایت مواردی از جمله عدم مصرف سیگار و دخانیات، رژیم غذایی سالم، داشتن وزنی متعادل، نداشتن چربی‌های اضافه، انجام منظم فعالیت‌های بدنی و عدم مصرف الکل، می‌توان به طور قابل توجهی میزان مرگ ‌و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش داد.

خصوصیات بهترین پروفسور قلب و عروق چیست؟

همان طور که گفته شد، وظیفه پروفسور قلب و عروق معاینه، تشخیص و درمان بیماری شخصی است که عمل خون رسانی در قلب او دچار مشکل شده است.

 تشخیص هرگونه مشکل در عملکرد قلب، دلیل بیماری، انتخاب بهترین روش درمان و… در زمینه کاری متخصص قلب است.

 لازم به یادآوری است که انجام عمل جراحی، از جمله وظایف پزشک قلب و عروق نمی‌باشد، بلکه در صورت نیاز بیمار به جراحی، باید او را نزد یک جراح با تجربه و ماهر در این زمینه بفرستد. در ادامه به بیان اساسی‌ترین وظایف متخصص قلب و عروق می پردازیم:

  1. پس از مراجعه بیمار بهپروفسور قلب و عروق در تهران، پزشک باید آزمایشات و معاینات لازم و تست‌های مرتبط با تعیین وضعیت سلامت قلب را برای بیمار انجام دهد.
  2. 2-     لازم است که پزشک تا پیش از مشخص شدن نتایج آزمایش‌ها، پیش بینی‌های خود در مورد بیماری را با فرد در میان نگذارد تا باعث ایجاد نگرانی بیمار نشود. به علاوه، افزایش فشار و استرس می‌تواند وضعیت قلب را تحت تاثیر قرار دهد و به این ترتیب، نتایج آزمایشات خطا خواهد شد.
  3. در مرحله بعد، پروفسور قلب و عروق در تهران جواب تست‌ها را بررسی می‌کند و بر اساس آن‌ها، معاینات فیزیکی لازم را بر روی بیمار انجام می‌دهد.

همچنین، لازم به تشکیل یک پرونده پزشکی برای ثبت اطلاعات بیمار است که شامل تمام آزمایشات و تست‌های انجام شده، نتایج معاینه‌های فیزیکی، شیوه‌های درمان، دوره درمان، شرایط سلامتی بیمار و وضعیت فعلی او می‌باشد.

دلیل واجب بودن پرونده پزشکی این است که، در صورت مراجعه بیمار به متخصصی دیگر، این پرونده می‌تواند یک منبع و گزارش جامع از وضعیت قلب و سلامت بیمار را ارائه دهد.

  • در هر مرحله‌ای از درمان، احتمال دارد که پروفسور قلب و عروق تصمیم به تغییر شیوه درمانی بگیرد.

در این وضعیت، بیمار لازم است که هم نظر با پزشک خود باشد و به او اعتماد کند. منطقی‌ترین کار این است که پزشک، پیش از شروع یک شیوه درمانی، وضعیت بیمار و نتیجه آزمایشات را به دقت بررسی کند و سپس تصمیم نهایی را در خصوص مناسب‌ترین روش درمانی بگیرد.

  • پروفسور قلب و عروق لازم است تا حد امکان، از شیوه‌های درمان دارویی و غیرجراحی جهت بهبود بیمار استفاده کند.

 به عبارتی، عمل جراحی باید گزینه انتخابی آخر باشد و هنگامی تجویز شود که سایر شیوه‌ها، بر روی بیمار پاسخ نداده باشند. به طور نمونه احتمال دارد فوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران تنها تغییر سبک زندگی و تغذیه بیمار را پیشنهاد کند.

شایع‌‌ترین بیماری‌های قلبی از دیدگاه پروفسور قلب و عروق

بیماری‌های قلبی و عروقی که به طور خلاصه، بیماری قلبی نامیده می‌شوند، به اختلالاتی گفته می‌شود که اکثر آن‌ها با مسئله‌ای به نام آترواسکلروزیس مرتبط هستند.

 این پدیده هنگامی به وجود می‌آید که کانون‌‌های تجمع چربی یا همان پلاک ها، دیواره سرخرگ‌‌ها را اشباع کنند.

به وجود آمدن این پلاک‌ها، موجب تنگی عروق می‌شود و باعث می‌شود که خون به درستی در آن‌ها جریان پیدا نکند.

 سپس، در نقاط مسدود ‌شده، لخته‌های خون تشکیل می‌شود و باعث قطع کامل جریان خون می‌شود. به این وضعیت سکته گفته می‌شود که احتمال دارد در مغز یا قلب انسان رخ دهد.

 جهت درمان بیماری‌های قلبی و عروقی باید به پروفسور قلب و عروق در تهران یافوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران مراجعه کرد. در ادامه به انواع شایع و مهم این بیماری‌ها می‌پردازیم:

  1. سکته یا حمله قلبی

سکته یا حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که حرکت خون در بخشی از قلب، به دلیل وجود لخته های خونی، قطع می‌گردد.

در صورتی که این قطعی جریان خون به‌ صورت کامل و طولانی اتفاق بیفتد، قسمتی از عضله قلب که به وسیله آن پمپاژ خو‌ن‌ انجام می‌شود، شروع به از کار افتادن و مردن خواهد کرد. به محض بروز این اتفاق، باید به بیمارستان و پروفسور قلب و عروق در تهران مراجعه کرد.

اکثر افراد بعد از اولین حمله قلبی خود، می‌توانند به زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره خود برگردند و سالیان طولانی، به زندگی مفید ادامه دهند.

با تجربه یک سکته قلبی، می‌توان دریافت که ما نیازمند تغییری اساسی در سبک زندگی و تغذیه خود هستیم. مصرف دارو و تغییر شیوه زندگی و تغذیه، که به وسیله پروفسور قلب و عروق برای ما تجویز می‌شود، بر اساس میزان وخامت سکته قلبی متفاوت خواهد بود.

  • نارسایی قلبی

نارسایی‌های قلبی که نارسایی احتقانی هم نامیده می‌شود، به این صورت است که قلب، وظیقه پمپاژ خون را به درستی انجام نمی‌دهد.

 این بیماری برابر با کاهش توان انقباضی قلب می‌باشد. در این وضعیت، قلب همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما قادر به تامین اکسیژن کافی برای بدن نیست که به دنبال آن عوارض مختلفی به وجود می‌آید.

در صورتی که نارسایی قلب درمان نشود، به تدریج وخیم‌تر خواهد شد. اگر فردی از نزدیکان ما به این بیماری مبتلا است، بهتر است او را به رعایت کامل توصیه‌‌های پروفسور قلب و عروق تشویق کنیم؛ زیرا انجام دادن این موارد، نقشی موثر در جلوگیری از پیشرفت بیماری و درمان آن خواهد داشت.  

  • آریتمی قلبی

آریتمی قلبی به معنای نا‌منظمی در ریتم ضربان قلب است که دارای انواع مختلفی می‌باشد. به عبارتی در این بیماری، ضربان قلب بیمار ممکن است سریع‌تر یا کندتر از حالت طبیعی باشد.

این عارضه قادر است که بازدهی کار قلب فرد را تحت تاثیر قرار دهد. قلب ما با داشتن ضربان‌های نا‌هماهنگ، قادر به پمپاژ صحیح خون، جهت برطرف کردن نیازهای مختلف بدن نخواهد بود.

 جهت درمان این عارضه، ابتدا باید توسط یکپروفسور قلب و عروق در تهرانمعاینه شویم و سپس تحت درمان قرار بگیریم.

  • اختلالات دریچه‌ ای قلب

در صورتی که دریچه‌ قلب به میزان کافی باز نشوند باعث عدم خروج کامل خون از آن‌ها خواهد شد و در نتیجه وضعیتی به وجود می‌آید که تنگی دریچه گفته می‌شود.

هنگامی که دریچه‌های قلبی به صورت طبیعی و کامل بسته نشوند، خون به واسطه این دریچه‌ها به بیرون نشت می‌کند؛ این حالت پس زدن خون از دریچه نامیده می‌شود.

 تشخیص این عارضه تنها توسط پروفسور قلب و عروق در تهران ویا فوق تخصص جراح قلب و عروق در تهرانامکان پذیر خواهد بود.

به بخش‌های تشکیل‌دهنده دریچه‌های قلبی، لت گفته می‌شود که در قسمت چپ دریچه، دو عدد از آن‌ها و در قسمت راست، سه عدد وجود دارد. عارضه پرولاپس دریچه به وضعیتی گفته می‌شود که در آن، این لت‌ها به طرف محفظه بالای ناحیه‌ای که دریچه در آن قرار گرفته است، برآمده شوند.

علائم هشدار حمله قلبی از دیدگاه پروفسور قلب و عروق

درد و فشار در ناحیه قفسه سینه

درد در قسمت کمر، دست ها، گردن و فک

تنگی نفس

حالت تهوع و استفراغ

ضربان تند یا ناهماهنگ قلب

اضطراب و استرس

مشکلات گوارشی یا سوزش معده

اکثر اشخاص در سکته قلبی، حداقل یکی از این نشانه‌‌ها را خواهند داشت. به گفته متخصص قلب، گاهی علائم حمله قلبی در خانم‌ها، متفاوت از آقایان می‌باشد؛ به طور مثال می‌توان به احساس سوزش در معده، ضربان قلب نامنظم و کم شدن یا از دست دادن اشتها اشاره کرد.

انکار کردن نشانه‌های اختلالات قلبی می‌تواند باعث عدم درمان به موقع و در نتیجه آسیب بیشتر به قلب و سایر قسمت‌های بدن ‌شود. پس در صورت داشتن مداوم علائم بالا، به یک پروفسور قلب و عروق مراجعه کنید.

در صورتی که در مکانی تنها بودید و دچار حمله قلبی شدید، به سرعت به اورژانس خبر دهید و اقدام به خروج از آن مکان و مراجعه به بیمارستان نکنید؛ زیرا کادر اورژانس می‌توانند کمک‌های اولیه را برای شما انجام دهند و شما را نجات دهند. به هر میزان که درمان به تاخیر بیفتد، احتمال آسیب های قلبی و حتی مرگ نیز، افزایش می یابد.

درمان‌های رایج بیماری‌های قلب از نظر فوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران

بیشتر بیماری‌های قلبی، بدخیم و خطرناک هستند و با گذشت زمان به آرامی پیشرفت می‌کنند. این اختلالات با علائم کم و محدودی شروع می‌شوند و به تدریج شدت می‌یابند.

برای بیشتر اشخاص در زمان شروع بیماری، علائمی مانند احساس نفس تنگی، خستگی، تورم مچ پاها، جمع شدن مایعات و نشانه‌های دیگر بروز می‌کنند. روش‌های مختلفی برای درمان‌ بیماری های قلبی وجود دارد که پروفسور قلب و عروق در تهرانپس از انجام معاینات و آزمایشات لازم، بهترین درمان را برای بیمار تجویز خواهد کرد.

بهبود شیوه زندگی، یکی از روش‌های پیشگیری و درمان است؛ به طور نمونه می‌توان به داشتن یک کپسول اکسیژن در منزل و یا اصلاح فعالیت‌های روزانه اشاره کرد. در ادامه مطلب به بیان شیوه‌های معمول درمان اختلالات قلبی و عروقی خواهیم پرداخت:

  1. درمان بیماری دریچه‌ای قلب

بیمارانی که به این اختلال دچار هستند، احتمال دارد که با درمان دارویی تسکین یابند. مصرف این داروها به دلیل از بین بردن علائم بیماری و کاهش خطر تشکیل لخته خون می‌باشد. تجویز آن‌ها تنها باید توسط فوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران صورت گیرد.

برای برخی از بیماران این سوال پیش می‌آید که آیا می‌توان به جای عمل دریچه قلب از دارو استفاده کرد؟ گرچه استفاده از دارو می‌تواند تاثیر چشمگیری در درمان این بیماری‌ داشته باشد، اما تا به امروز هیچ گونه دارویی ساخته نشده است که قادر به جلوگیری از نشت دریچه قلب باشد.

در مقابل، هیچ دارویی تولید نشده است که تنگی دریچه‌ قلب را درمان کند و باعث باز شدن کامل آن شود. با این وجود، برای برخی از بیماران، استفاده از روش درمان دارویی مناسب‌ترین گزینه است.

به عنوان نمونه، برای افرادی که دچار اختلالات دریچه‌ای بسیار خفیف هستند و یا کسانی که به دلایل خاصی مقدور به انجام عمل جراحی نباشند، فوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران از این روش برای درمان آن‌ها استفاده می‌کند.

در پاسخ به این پرسش که چه موقع ترمیم یا تعویض دریچه قلب در مقایسه با درمان دارویی اولویت دارد، باید گفت که، اگر بیماری شخص به مراحل پیشرفته رسیده باشد، لازم به استفاده از درمان جراحی خواهد بود. تصمیم نهایی در مورد انجام دادن یا ندادن جراحی دریچه قلب، پس از مشورت تیم پزشکی و پروفسور قلب و عروق در تهران گرفته خواهد شد.

  • درمان آریتمی

در صورتی که پروفسور قلب و عروق برای کنترلآریتمی قلب، داروهای موثری تجویز کند و بیمار نیز به طور دقیق بر اساس توصیه پزشک، آن‌ها را مصرف کند، بهبودی چشمگیری رخ خواهد داد.

 این داروها قادر هستند از بروز حملات قلبی یا مغزی پیشگیری کنند. به علاوه، آن‌ها می‌توانند باعث جلوگیری از عوارض مشکلات قلبی و پیشرفت اختلالات عروق خونرسان شوند.

از جمله داروهایی که برای کنترل آریتمی تجویز می‌شوند، می‌توان به بتا بلوکر، داروی ضدانعقاد خون و بلوک‌‌کننده‌ کانال‌ کلسیمی اشاره کرد.

از جمله روش‌های درمان آریتمی قلب، پیس میکر (pace maker) می‌باشد که یک وسیله کوچک است و با استفاده از باتری کار می‌کند.

این دستگاه به قلب فرد در داشتن ریتم منظم و هماهنگ کمک می‌کند. اصولا پیس میکر برای بیمارانی تجویز می‌شود که دارای ریتم قلب بسیار کند یا ناهماهنگی هستند؛ یا افرادی که ضربان قلب آن‌ها با وجود عادی بودن، گاهی بسیار تند و گاهی بسیار کند می‌شود.

  • درمان سکته قلبی

بر اساس تشخیصپروفسور قلب و عروق در تهران، افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، در بعضی موارد لازم است که تا مادام‌العمر داروهای مخصوصی مصرف کنند. انواع مختلفی از داروها پس از سکته قلبی تجویز می‌شوند و اصولا به‌ شکل درمان چند دارویی، با توجه به وضعیت بیمار، در نظر گرفته می‌شوند.

همچنین از نظر فوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران، موثرترین شیوه درمان اولیه حمله قلبی، باز کردن رگ بسته شده می‌باشد. اکثر سکته‌ها و حملات قلبی زمانی رخ می‌دهند که جریان خون در عضلات قلب که به وسیله عروق خون رسانی به قلب انجام می‌شود، به طور ناگهانی قطع شود.

بارزترین دلیل بسته شدن کرونر قلب (رگ‌های خونرسانی کننده به قلب)، ایجاد لخته‌های خون درون آن‌ها می‌باشد.

به محض تشخیص حمله قلبی، بیمار باید 3 الی 4 عدد قرص آسپیرین مصرف کند؛ یا به صورت خوردن قرص با آب یا جویدن آن و جذب از طریق دهان، که روش جویدن موثر‌تر است.

در مرحله بعدی درمان، لازم است از داروهای ضدپلاکت مانند کلوپیدوگرل، پراسوگرل یا تیکاگرولول و داروهای از بین برنده لخته خون مانند هپارین یا انوکساپارین استفاده شود. بیمار باید با تجویز پروفسور قلب و عروق و یافوق تخصص جراح قلب و عروق در تهرانچند عدد از آن‌ها را به صورت یک جا بخورد.

  • آنژیوپلاستی عروق کرونر

در این شیوه درمان، پروفسور قلب و عروق و یافوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران از یک لوله خاص که یک قطعه بادکنکی شکل و باد نشده بر سر آن وصل شده است، استفاده می‌کند. این لوله به وسیله عروق اطراف به عروق قلب ارسال می‌شود.

سپس بادکنک در قسمتی از رگ که دچار گرفتگی یا تنگی شده است، باد خواهد شد و به این ترتیب، گرفتگی باز می شود و جریان خون به حالت اولیه خود بر‌ می‌گردد.

اصولا این شیوه درمان به همراه قرار دادن یک استنت توسط پروفسور قلب و عروق در تهران صورت می‌گیرد، که این امر موجب استحکام ناحیه اصلاح ‌شده و اجتناب از گرفتگی دوباره می‌شود.

 استنت همان فنر قلب است و در واقع یک استوانه فلزی با سوراخ‌های فراوان و با شکل‌های مختلف می‌باشد و برای درمان گرفتگی‌های درون عروق کرونر قلب، استفاده می‌شود. این درمان در مقایسه با عمل قلب باز، یک روش کم ‌تهاجمی‌تر است. از جمله دستاوردهای این عمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش جریان خون در عروق مسدود شده
  • کاهش فشار و درد قفسه سینه
  • افزایش توانایی و قدرت بیمار برای انجام فعالیت‌های فیزیکی
  • عمل قلب باز  (bypass)

در این شیوه درمان، جریان خون در ناحیه‌ای که قطع شده است، به وسیله قسمتی از شریان یا وریدی که از بخش‌های دیگر بدن توسط پروفسور قلب و عروق برداشته شده، دوباره وصل می‌شود. برای برخی بیماران، متناسب با تعداد نقاط گرفته شده قلب، احتمال نیاز به بیش از یک عمل بای‌پس وجود دارد.

  • درمان‌ دارویی بیماری های قلبی

داروهایی که توسط پروفسور قلب و عروق برای اختلالات قلبی و عروقی تجویز می‌شوند، جهت بهبود علائم بیماری و پیشگیری از بروز دوباره حملات قلبی یا مغزی هستند.

در صورتی که وظیفه مراقبت از یک بیمار قلبی را پذیرفته‌ایم، بهتر است خود را ملزم بدانیم که بیمار، داروهای خود را طبق دستور دقیق پزشک مصرف کند و درباره داروهای مصرفی او، اطلاعات کافی کسب کنیم. به علاوه لازم است که از دلیل تجویز داروها توسط پروفسور قلب و عروق و کارکرد هر کدام آگاه باشیم.

از نظر پروفسور قلب و عروق چه افرادی در خطر ابتلا به مشکلات قلبی هستند؟

به صورت کلی، مردان بیشتر از زنان به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند. با این وجود در هر دو گروه، مشکلات قلبی اولین بیماری مرگ آور است.

اشخاصی که سیگار و دخانیات مصرف می‌کنند یا دارای ژن چاق هستند، احتمال بیشتری برای ابتلای آن‌ها به بیماری‌های قلبی وجود دارد. از جمله موارد هشدار دهنده دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  

کلسترول بالا

نداشتن فعالیت‌های بدنی

فشارخون بالا

دیابت

به طور میانگین، مصرف سیگار، خطر ابتلای انسان ها به مشکلات قلبی را ۲ الی ۴ برابر خواهد کرد. این مسئله به حدی جدی است که حتی اشخاصی که سیگار نمی‌کشند و در معرض دود آن قرار می‌گیرند نیز، به همان میزان در خطر ابتلا هستند.

 هر ساله ۱۳۵۰۰۰ نفر به دلیل اختلالات قلبی ناشی از مصرف سیگار، جان خود را از دست می‌دهند. به گفته پروفسور قلب و عروق در تهرانبرای داشتن عمری طولانی‌تر باید مصرف سیگار را قطع کرد.

پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی

در صورتی که شیوه زندگی خود را به یک سبک سالم‌تر تغییر دهیم، می‌توانیم تا حد زیادی از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری کنیم. موارد کلی یک سبک سالم زندگی شامل:

  • عدم مصرف سیگار و دخانیات یا ترک آن‌ها
  • داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب مانند مصرف بیشتر سبزیجات، میوه‌ها و به حداقل رساندن مصرف چربی، قند و گوشت
  • انجام تمرین و ورزش به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در روز
  • عدم مصرف الکل
  • کنترل و رسیدگی به بیماری‌هایی مانند دیابت، کلسترول و فشارخون بالا
  • کمک افراد خانواده و دوستان به یکدیگر جهت رعایت موارد بالا؛ زیرا اگر بخواهید عادتی را به زندگی خود اضافه کنید، داشتن همراه به شما کمک بسیاری می‌کند.

گرچه مشکلات قلبی قابل درمان هستند، اما پیشگیری از آن‌ها با تغییر شیوه زندگی، کاری عاقلانه‌تر است. جهت تشخیص و درمان این اختلالات باید به پروفسور قلب و عروق در تهرانو یا به کلینیکی که دارایفوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران می‌باشد،مراجعه کنید.

چه تست‌های توسط پروفسور قلب و عروق در تهران گرفته می‌شود؟

همان طور که گفته شد، به غیر از انجام آزمایشات خون، پروفسور قلب و عروق در تهرانتست‌های دیگری نیز از بیمار می‌گیرد تا اطلاعات بیشتری در مورد قلب فرد و مشکل او به دست آورد و تصمیم نهایی را به درستی بگیرد. این تست‌ها شامل موارد زیر است:

  1. تست ورزش

انجام این تست به پروفسور قلب و عروق کمک می‌کند تا ضربان قلب بیمار را در حالت ورزش و استراحت با یکدیگر مقایسه کند. به این ترتیب، عملکرد و مشکلات قلبی و عروقی فرد مشخص خواهد شد.

  • تست الکترو کاردیوگرام

با استفاده از این روش، پزشک قادر خواهد بود که قدرت الکتریکی قلب بیمار را که به شکل امواج ترسیم می‌شوند را مشخص کند.

  • تست  ECG

این روش از جمله تست‌های موثر و دقیقی است که به پروفسور قلب و عروق شما و یا فوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران کمک می‌کند عملکرد واقعی قلب را مشاهده و بررسی کند؛ زیرا این تست وضعیت و عملکرد قلب را در یک دوره از زندگی بیمار و به صورت روزمره ثبت می‌کند.

جهت انجام این تست ابتدا چند الکترود بر روی قفسه سینه بیمار نصب می‌گردد و شخص باید دستگاه Holter را برای مدت مشخصی (به طور مثال هفت روز) همراه خود حمل کند. با این روش دکتر قادر است به خوبی متوجه وضعیت واقعی قلب فرد گردد.

  • تست اکوکاردیوگرام

این تست یک روش تصویربرداری از قلب انسان است که ساختار و عملکرد قلب را مشخص می‌کند. در این تست پروفسور قلب و عروق می‌تواند به طور دقیق شیوه پمپاژ خون، التهابات بافت‌های قلب، مشکلات ساختاری و عفونت‌های داخلی قلب را مشاهده کند.

  • کاتتریزاسیون قلب

در این روش، فوق تخصص جراح قلب و عروق در تهران یک لوله باریک را از راه رگ‌ها، وارد بدن بیمار می‌کند و به طور دقیق، لوله را تا نزدیکی قلب او می‌برد. این تست کمک می‌کند تا پزشک اطلاعات زیادی در مورد مسیر حرکت لوله و قلب بیمار کسب کند. لازم به ذکر است که از این شیوه جهت برطرف کردن انسداد عروق نیز استفاده می‌شود.

  • روش رادیواکتیو

تست رادیواکتیو یک روش غیر تهاجمی جهت معاینه بیمار است. در این شیوه، مواد رادیواکتیو به بدن بیمار وارد می‌شوند و سپس از طریق تصویر برداری هسته‌ای از قلب و عروق بیمار، پزشک می‌تواند مشکلات و اختلالات او را تشخیص دهد.

سخن پایانی

مطالب فوق ذکر شده، علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان، در صورت داشتن بیماری قلبی و عروقی و یا داشتن احساس چند نمونه از علائم ذکر شده فوق، حتما به مرکزی که دارای پرفسور قلب و عروق می‌باشد، مراجعه کنید و پس از معاینه در صورت نیاز درمان خود را آغاز کنید.

برای شناسایی اختلالات قلبی چون آنوریسم، حمله قلبی و بیماری‌های شریان‌های محیطی در صورت داشتن تمایل می‌توانید به کلینیک ما واقع در تهران- محدوده شریعتی که دارای بهترین و حاذق‌ترین متخصص‌های قلبی و عروقی هستیم، مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس