شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران

اختلال آریتمی قلب یا ریتم نامنظم قلب به دلیل عملکرد نادرست پیام‌های الکتریکی هماهنگ کننده ضربان قلب ایجاد می‌شود. این امر باعث بیش تر شدن یا کم تر شدن ضربان قلب فرد و یا نامنظم شدن آن خواهد شد و همین مسئله ضرورت مراجعه به بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران که ترجیحاً فوق تخصص قلب باشد را نشان می‌دهد.

قلب از جمله مهم‌ترین و حساس‌ترین قسمت‌های بدن انسان می‌باشد که مراقبت و حفظ سلامت آن، وظیفه هر فردی است.

متخصصان مجرب ما به افراد در زمینه تشخیص و درمان مشکلات و بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین انجام خدماتی مانند اکوکاردیوگرافی، تست ورزش و تست فشارخون سرپایی کمک می کنند.

اختلال آریتمی یا ریتم نامنظم قلب به دلیل عملکرد نادرست پیام‌های الکتریکی هماهنگ کننده ضربان قلب ایجاد می‌شود. این امر باعث بیش تر شدن یا کم تر شدن ضربان قلب فرد و یا نامنظم شدن آن خواهد شد. در ادامه جهت آشنا شدن با بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران همراه ما باشید.

بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران

آنچه در این مقاله می خوانید :

 

بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران

قلب از جمله اساسی ترین اعضای حیاتی بدن هر فرد است. از نشانه‌های بارز سلامت انسان، ضربان قلب منظم و طبیعی او می‌باشد.

احتمالا برای اکثر افراد در هر سنی پیش آمده است که بعد از انجام یک تمرین سنگین، مصرف الکل، استعمال دخانیات، قرار گرفتن در موقعیت‌های پر استرس، شوک عصبی، مصرف داروهای آرام بخش، داشتن رابطه جنسی و… تغییرات و نامنظمی هایی را در ریتم ضربان قلب خود حس کنند.

این مسئله که بیش تر اوقات به دلیل برخی عوامل خارجی به وجود می‌آید، باعث بالا رفتن یا پایین آمدن تعداد ضربان قلب فرد می‌شود. این امر در صورتی که ادامه دار نباشد، نگران کننده نیست، ولی اگر چندین مرتبه شاهد کند شدن یا تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب خود شدید، لازم است به بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران یا شهر خود مراجعه کنید.

عملکرد قلب انسان چگونه است و ضربان سالم قلب چقدر است؟

قلب از جمله اساسی‌ترین ارگان‌های بدن انسان به حساب می‌آید. به صورت کلی، وظیفه این قسمت از بدن همانند یک رهبر می‌باشد و خون را که اصلی‌ترین مایع بدن است را به تمام قسمت‌ها ارسال می‌کند. پمپاژ خون به اعضای بدن انسان، دارای سه وظیفه بسیار مهم زیر است:

  • مواد غذایی مورد نیاز یاخته‌ها را (واحد عملکردی جانوران) انتقال می‌دهد؛
  • مواد سمی و مضر را از یاخته‌ها می‌گیرد و به وسیله کلیه از بدن خارج می‌کند؛
  • باعث تبادل گاز‌های تنفسی در ریه‌ها می‌شود؛ به این صورت که اکسیژن مورد نیاز را گرفته و کربن دی‌اکسید دفعی را پس می‌دهد.

بنابراین، با دقت به موارد گفته شده می‌توان ضرورت و نقش مهم قلب در بدن انسان را فهمید. پس حفظ سلامت و در صورت لزوم، درمان آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورت بروز هرگونه علائم غیر‌طبیعی، لازم است به بهترین دکتر آریتمی قلب در تهرانمراجعه کنید.

از جمله مواردی که سلامت قلب انسان را با مشکل رو به رو می‌کند، آریتمی قلب است. ریشه این اصطلاح آریتمی از یک کلمه یونانی می‌باشد؛ حرف “آ” اول واژه یعنی نبود و فقدان چیزی.

در نتیجه، آریتمی به معنای نداشتن ریتم منظم و بی نظمی در سرعت ضربان قلب است. این اختلال هنگامی در بدن فرد اتفاق می‌افتد که تکانه‌های الکتریکی مخصوص کنترل ریتم قلب، به خوبی کار نکنند؛ در این وضعیت احتمال دارد که قلب شخص بسیار کند تر یا تند‌تر از حد معمول کار کند.

در صورت داشتن نشانه‌ای از آریتمی و نامنظمی در ضربان قلب، شما می‌توانید به کلینیک آریتمی قلب تهران که دارای بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران می‌باشد مراجعه کنید و توسط پزشک متخصصین ما چکاپ شوید.

متخصصان، ضربان قلب هر فرد را با اندازه گیری تعداد دفعات تپش قلب او در مدت یک دقیقه  (bpm) و در وضعیت استراحت، مشخص می‌کنند. این عدد با عنوان ضربان قلب در حال استراحت شناسایی می‌شود که دامنه آن در افراد متفاوت، فرق می‌کند.

سازمان انجمن قلب آمریکا، عددی بین 60 الی 100 ضربان در دقیقه را توصیه می‌کند. به صورت کلی، هر چقدر که یک شخص قلبی سالم‌تر و قوی‌تر داشته باشد، تعداد ضربان قلب در حالت استراحت کم‌تر خواهد بود. به طور نمونه، ورزشکاران حرفه ای دارای ضربانی کم تر از 60 دور در دقیقه هستند.

هر شخصی قادر است ضربان قلب خود را به سادگی و از طریق نبض‌های مختلف بدن اندازه گیری کند. نبض نقطه‌ای از بدن است که می‌توان در آن، ضربان قلب را به وسیله لمس پوست حس کرد.

البته لازم است که در صورت مشاهده هر گونه بی نظمی در ضربان قلب خود، به بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران مراجعه کنید. از جمله اصلی‌ترین نقاط نبض بدن، جهت اندازه گیری ضربان قلب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مچ دست ها
  • کناره گردن در زیر گوش
  • قسمت بالای پاها
  • داخل آرنج دست ها روی مفصل

از دیدگاه بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران آریتمی به چه معناست؟

اکثر افراد زمانی صدای قلب خود را می‌شنوند که در موقعیت‌های خاص و هیجانی مانند شادی، خنده، اضطراب، ترس، غم، عشق و یا استرس قرار گرفته باشند.

به علاوه، مصرف برخی از داروها نیز می‌تواند باعث کند شدن یا تند شدن ضربان قلب شخص شود. در صورتی که این بی نظمی در ضربان قلب ادامه دار باشد و چندین مرتبه تکرار شود، هشداری از یک عارضه قلبی است و اگر به این مشکل توجه نشود، امکان بروز اتفاقات خطرات و جبران ناپذیر زیادی وجود خواهد داشت.

بنابراین، به محض بروز علائم گفته شده به بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران یا شهر خود مراجعه کنید.  

آریتمی از جمله شایع‌ترین اختلالات قلبی است که به معنای ضربان نامنظم قلب می‌باشد. از بارزترین نشانه‌های این عارضه می‌توان به بیش از حد تند و یا کند شدن ریتم ضربان اشاره کرد. البته این اتفاق باید به صورت مداوم و چندین مرتبه در مدت زمان اخیر، اتفاق افتاده باشد.

آریتمی دارای دو نوع خوش خیم و بد خیم می‌باشد. آریتمی بطنی در قسمت‌های حفره دهلیزی قلب ایجاد می‌شود و نوع خوش خیم آن است که باعث عوارضی مانند تپش قلب و سرگیجه می‌شود.

ولی منشا آریتمی نوع بدخیم، بطن و حفره‌های پمپاژ کننده قلب می باشد و در صورت بروز مداوم آن، احتمال ایست قلبی و مرگ وجود دارد.

عوارض آریتمی بدخیم بر طبق نوع، مکان و میزان آن از نشانه های ساده ای مانند تپش قلب شروع می‌شود و تا علائمی مثل سرگیجه، سنکوب و حتی مرگ ادامه خواهد داشت. بنابراین، لزوم مراجعه به بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران،در صورت بروز هر گونه علائم هشدار بی‌ نظمی قلب، مشخص می شود.

از جمله اصلی‌ترین دلایل بی‌ نظمی در تهران قلب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات مادرزادی مانند داشتن یک عصب اضافی در قلب، اختلال در ضخامت دیواره قلب و یا داشتن سندروم ولف پارکینسون وایت
  • وجود نداشتن دریچه قلب
  • بیماری و اختلالات قلبی مانند بسته شدن رگ های قلبی
  • عادات و سبک زندگی

ضربان قلب را می‌توان به وسیله گرفتن نبض مشخص کرد. جهت انجام آن باید دو انگشت اشاره و سبابه خود را بر روی مچ دست و رگ‌های آن قرار داد و تعداد ضربان‌ها را در مدت یک دقیقه اندازه گرفت.

میزان تپش قلب یک فرد سالم، چیزی در حدود 60 الی 100 مرتبه در دقیقه است؛ به طوری که فرد متوجه کارکرد قلب خود نباشد. اگر عدد محاسبه شده کم تر یا بیشتر از این میزان بود، نشانه ای از خطر می‌باشد و لازم است در اولین فرصت به کلینیک آریتمی قلب تهران و یا شهر خود جهت چکاپ کامل مراجعه کنید. عارضه بی‌ نظمی قلب به دلایل متفاوتی به وجود می‌آید که در ادامه مقاله به برخی از شایع‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

 

نشانه‌های آریتمی از دیدگاه بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران

اختلال بی‌ نظمی در ضربان قلب ممکن است بدون هیچ علامت خاصی اتفاق بیفتد و یا توسط دکتر خوب برای آریتمی قلب و معاینات و بررسی‌های انجام شده، مشخص شود. اما به صورت کلی، آریتمی علائم و نشانه‌هایی دارد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم :

  • احساس فشار و درد در ناحیه قفسه سینه
  • تعریق زیاد
  • تنگی نفس
  • تپش قلب شدید
  • احساسی مانند بال بال زدن قلب در قفسه سینه
  • خستگی زیاد
  • کندی در ضربان قلب
  • غش کردن و یا حالتی مشابه آن
  • حس سبکی سر
  • اضطراب شدید

در صورت مشاهده هر یک از موارد بالا، لازم است نزد دکتر خوب برای آریتمی قلب در تهرانیا شهر خود، جهت معاینه و تشخیص صحیح بروید.

عوامل موثر در ایجاد آریتمی از دیدگاه بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران

در مورد عوامل موثر در ایجاد آریتمی، پزشکان فوق تخصص آریتمی قلب موارد زیر را عنوان کرده اند که همگی از جمله عوامل محیطی موثر بر آن هستند:

  • داشتن فشار خون بالا
  • داشتن دیابت
  • مصرف بیش از حد یکسری داروها
  • استفاده از برخی مکمل‌های غذایی
  • بیماری‌های قلبی
  • مصرف زیاد دخانیات
  • پرکار بودن تیروئید
  • مصرف بیش از اندازه قهوه و کافئین
  • استرس و اضطراب
  • زخم شدن قلب که اصولا در پی حمله قلبی ایجاد می‌شود
  • برخی درمان‌های گیاهی
  • دگرگونی در ساختار قلب
  • در پی عوارض بعضی داروها

در بعضی موارد نیز احتمال دارد این بیماری به صورت مادر زادی باشد؛ یعنی از زمان تولد، همراه فرد باشد. در هر صورت مراجعه به دکتر خوب برای آریتمی قلب در تهرانالزامی است.

خطرات آریتمی قلب

اگر به دنبال اگرچه علائم آریتمی ممکن است پس از مدتی ناپدید شوند، اما ممکن است خطرات و عوارضی وجود داشته باشد که سبب شود این علائم برای مدت طولانی ناپدید نشوند. اگر از تاکی کاردی رنج می برید، عدم گردش خون مناسب طولانی مدت منجر به نارسایی قلبی می‌شود.
نارسایی احتقانی قلب یک بیماری جدی است و خطر مرگ در این عارضه بالا است. تشکیل لخته خون در مغز یکی از مشکلات ناشی از آریتمی است که در صورت عدم درمان دقیق، خطر سکته مغزی و مرگ را افزایش می‌دهد. خطر سکته مغزی در افرادی که از آریتمی رنج می‌برند، به خصوص در افراد بالای 70 سال زیاد است.

انواع مختلف آریتمی قلب چیست؟

متخصصان قلب و عروق، انواع آریتمی را بر طبق تغییری که در ضربان قلب به وجود می آورد، به 2 نوع کلی تاکی کاردی و برادی کاردی دسته بندی می کنند.

  • تاکی کاردی به معنای تعداد ضربان قلب به میزان بیش تر از 100 مرتبه در یک دقیقه؛
  • برادی کاردی به معنای تعداد ضربان قلب به میزان کم تر از 60 مرتبه در یک دقیقه؛

لازم به ذکر است که هر تغییری در میزان ضربان قلب، دلیل قطعی بر داشتن یک مشکل قلبی نمی باشد و تنها موقعی یک اختلال خوانده می شود که به طور مداوم و هر چند وقت یک بار با این مشکل رو به رو شوید. در این زمان است که باید به بهترینفوق تخصص آریتمی قلب در تهرانیا شهر خود مراجعه کنید.

  1. آریتمی تاکی‌ کاردی

همان گونه که گفته شد، تاکیکاردی یعنی افزایش ضربان قلب تا بیش از 100 مرتبه در دقیقه. این اختلال اصولا در دهلیز یا بطن قلب به وجود می آید. انواع و دلایل ایجاد آریتمیتاکی کاردی شامل موارد زیر است:

  • انقباضات نا‌منظم و سریع دهلیز که در پی دریافت پیام‌های الکتریکی نا‌هماهنگ ایجاد می‌شود. به این اختلال، فیبریلاسیون دهلیزی گفته می‌شود. نوع دیگری از این بیماری که در آن ضربان قلب منظم‌تر اتفاق می‌افتد، فلاتر دهلیزی گفته می‌شود.
  • تند شدن و سپس تمام شدن ناگهانی ضربان قلب که دارای منشا بالاتر از بطن قلب است. به این اختلال تاکی کاردی فوق بطنی گفته می‌شود. در صورت بروز هرگونه علائم باید بهبهترین کلینیک آریتمی قلب تهران یا شهر خود مراجعه کنید.
  • تپش تند قلب که به دلیل ارسال پیام های الکتریکی از منشا بطن ایجاد می شود و در اصطلاح به این مشکل، تاکیکاردی بطنی گفته می شود. نوع دیگر تاکیکاردی بطنی، وضعیتی است که بطن قلب به دلیل وجود این پیام ها دچار انقباضات غیر طبیعی می شود و فیبریلاسیون بطنی نامیده می شود. این اختلال از جمله خطرناک تری انواع آریتمی قلب انسان می باشد.
  • عارضه قلبی به اسم سندروم QT طولانی که در پی این مشکل، ضربان قلب به سرعت افزایش می یابد و باعث غش کردن شخص می شود که بسیار خطرناک است.
  • آریتمی برادیکاردی

همان طور که گفته شد، برادیکاردی به معنی کاهش میزان ضربان قلب تا کم تر از 60 مرتبه در دقیقه است. لازم به ذکر است که این وضعیت در زمان استراحت یا مصرف داروهای آرام بخش می تواند طبیعی باشد. اما در صورتی که این مسئله مداوم بود، لازم است جهت چکاپ و درمان به کلینیک آریتمی قلب تهران که از بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران برخوردار است،مراجعه کنید.

انواع و دلایل اساسی آریتمی برادیکاردی قلب شامل:

  • کم شدن میزان ضربان قلب، در پی دریافت پیام‌های الکتریکی نا‌هماهنگ از قسمت SA که به آن سندروم سینوس بیمار گفته می‌شود.
  • بسته شدن مسیرهای الکتریکی قلب در بین دهلیزها و بطنها که به اصطلاح، انسداد هدایتی نامیده می‌شود.
  • آریتمی فوق بطنی (دهلیزی)

منشا این نوع از آریتمی قلبی، دهلیز یا به عبارتی حفره‌های قسمت بالایی قلب است. آریتمی فوق بطنی نیز دارای انواع مختلف زیر می‌باشد:

  • تاکی کاردی فوق بطنی (PSVT)
  • سندروم ولف پارکینسون وایت (WPW)
  • تاکی کاردی دهلیزی
  • تاکی کاردی همراه با ورود دوباره در گرهAV  (AVNRT)
  • فیبری لاسیون دهلیزی
  • فلوتر دهلیزی
  • انقباض های زودرس دهلیزی (PAC)
  • آریتمی بطنی

این نوع آریتمی از بطن‌های قلب (حفره‌های تحتانی) آغاز می‌شود. آریتمی بطنی نیز دارای انواع مختلف زیر است:

  • انقباضات زودرس بطنی (PVC)
  • تاکی کاردی بطنی (V-tach)
  • فیبریلاسیون بطنی (V-fib)
  • سندروم QT طولانی

در صورتی که مبتلا به هر یک از اختلالات گفته شده هستید، لازم است تحت نظر بهترین دکتر آریتمی قلب در تهرانیا شهر خود قرار گیرید تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

رابطه استرس و آریتمی قلب

اگر به دنبال بدترین عامل در زمینه ایجاد اختلال در عملکرد قلب، استرس است. هنگامی که دچار استرس هستید، میزان هورمون کورتیزول افزایش می‌یابد. کمبود خواب و قرار گرفتن در معرض استرس نیز باعث افزایش سطح کورتیزول می شود. در صورت افزایش این هورمون، ضربان قلب افزایش می‌یابد؛ بنابراین احتمال آریتمی به طرز شگفت آوری افزایش می‌یابد.

 

در چه زمان باید به بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران مراجعه کرد؟

اختلالات آریتمی‌ ممکن است با احساس ضربان زودرس در فرد همراه باشد و یا باعث شود شخص حس کند که قلب او سریع تر یا کندتر از حالت معمول می‌تپد.

علائم این عارضه می‌تواند به دلیل عدم پمپاژ موفق خون به وسیله قلب و به دلیل ضربان سریع یا کند، به وجود آید. همان طور که در بالا گفته شد، از جمله این نشانه‌ها می‌توان به احساس سر گیجه، تنگی نفس، ضعف، درد و فشار در قفسه سینه، سبکی سر و غش یا حالتی مشابه آن اشاره کرد.

در صورتی که هر کدام از این نشانه‌ها را داشتید لازم است سریعا به کلینیک آریتمی قلب تهران واقع در محدوده شریعتی مراجعه کنید تا متخصصین ما، شما را معاینه کنند و در صورت لزوم روند درمانی خود را پیش بگیرید.

روش درمانی پیشنهادی بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران

روش درمان بی نظمی در ضربان قلب متناسب با نوع این بیماری است. در صورتی که این اختلال به شکل ناهماهنگی یا سریع تر بودن ریتم قلب باشد، از طریق تجویز داروهای مخصوص تنظیم کننده ضربان قلب درمان خواهد شد. ولی در برخی از مواقع جهت درمان آریتمی نیاز به بستری شدن شخص در بیمارستان و درمان به روش الکتروفیزیولوژی و ابلیشن که سوزاندن نیز نامیده می‌شود، وجود دارد.

در این شیوه با کمک رگ‌های بیمار، سیم‌های مخصوصی در قلب او تعبیه می‌شود. سپس به وسیله نقشه برداری، کانون نا‌هماهنگی در قلب شخص پیدا می‌شود و با استفاده از اشعه‌های خاص رادیوفرکوئنسی، این کانون با انرژی گرمایی سوزانده خواهد شد.

در مورد آریتمی‌های کند، به وسیله کار گذاشتن باتری‌های قابل کنترل، بیماری درمان می‌شود. در این روش با استفاده از یک جراحی کوچک که نیازی به بی هوشی نیز ندارد، از طریق رگ‌های بیمار، سیم‌هایی داخل قلب فرد تعبیه می‌شود.

این سیم‌ها از طریق یک باتری که در زیر استخوان ترقوه و زیر پوست بیمار قرار گرفته است، ضربان قلب را تنظیم می‌کنند و این اختلال و عوارض آن را از بین می‌برند. بنابراین، در صورت مشاهده هر گونه مشکل و علائمی، جهت درمان به موقع و موثر، حتما به بهترین فوق تخصص آریتمی قلب در تهران مراجعه کنید.

درمان خانگی آریتمی قلب

اگر به دنبال اگر علائم آریتمی شدید نبوده و منجر به حمله قلبی نشود، می‌توان آن را با روش‌های خانگی درمان کرد. بهترین راه برای درمان آریتمی در خانه، اجتناب از محرک‌هایی است که باعث ایجاد علائم می‌شوند. استرس را کاهش داده و تکنیک‌های آرامش بخش مانند مدیتیشن و یوگا را انجام دهید.
از مواد محرک مانند نیکوتین و کافئین خودداری کنید. برخی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند ضربان قلب شما را افزایش دهند. مهم‌ترین موضوع پرهیز از مصرف مواد مخدر است. به گفته یک متخصص آریتمی قلبی، شیشه و کوکائین می‌توانند تپش قلب را بالا ببرند.

دکتر خوب برای آریتمی قلب

اگر به دنبال بهترین فوق تخصص آریتمی قلب در تهران می گردید، احتمالا آن شخص یک پزشک داخلی است که در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی تخصص دارد. متخصصان قلب علاوه بر درمان اختلالات آریتمی و سایر مشکلات قلبی، می‌توانند به اشخاص سالم نیز درباره علائم و موارد خطرناک که باعث به وجود آمدن بیماری‌های قلبی می‌شوند، هشدار و آموزش دهند.

همه متخصصان قلب یک پزشک داخلی می‌باشند و هر یک دارای یک تخصص فرعی نیز هستند. این تخصص‌ها در چندین زمینه متفاوت می‌باشند، که شامل:

  1. کاردیولوژی کودکان: متخصص در زمینه مشکلات قلبی کودکان است؛
  2. کاردیولوژی بالینی بزرگسالان: در زمینه تشخیص، درمان، مدیریت و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی تخصص دارد؛
  3. کاردیولوژی مداخله ‌ای: در زمینه تشخیص و درمان مداخله‌‌ای اختلالات قلبی مانند آنژیوپلاستی و فنرگذاری تخصص دارد؛
  4. تصویر برداری حرفه‌ای از قلب: همانند ام‌آر‌آی قلب، اکوکاردیوگرافی و سی‌تی‌اسکن قلب که در زمینه تصویربرداری پیشرفته از قلب و عروق تخصص دارد؛
  5. الکترو فیزیولوژی: در زمینه فرایند هدایت الکتریکی قلب تخصص دارد.

بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران کیست؟

در صورتی که ساکن شهر تهران و یا اطراف آن هستید، بلافاصله بعد از مشاهده نشانه‌های آریتمی قلب می‌توانید به کلینیک آریتمی قلب تهران که دارای بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران واقع در محدوده شریعتی می‌باشد، مراجعه کنید؛ تا با معاینه، تشخیص و درمان اختلال احتمالی، از بروز اتفاقات جدی تر جلوگیری شود.

مراکز و پزشکان بسیاری در تهران، در زمینه درمان آریتمی در قلب تخصص دارند. برای پیدا کردن بهترین دکتر  آریتمی قلب در تهران لازم است چند مورد زیر را رعایت کنید:

  1. از افراد دیگر پرس و جو کنید :در قدم اول بهتر است به پیشنهاد پزشک عمومی‌ خود در رابطه با معرفی بهترینفوق تخصص آریتمی قلب توجه کنید. به علاوه شما می‌توانید از خانواده خود، دوستان و یا بقیه متخصصان بخواهید که فردی مورد اعتماد را به شما معرفی کنند.
  2. به تجربه پزشک توجه کنید: هر میزان که متخصص قلب در زمینه یک بیماری و روش‌های درمان آن تجربه بیشتری داشته باشد، درصد موفقیت و نتیجه بخشی درمان شما افزایش خواهد یافت.
  3. به شیوه برقراری ارتباط با پزشک توجه کنید: پزشکی را انتخاب کنید که بتوانید با او راحت و بی پرده در مورد اطلاعات شخصی خود حرف بزنید. در ملاقات اول، پرسش‌هایی مطرح کنید و منتظر نوع پاسخ دادن او بمانید.

اگر به ‌طور کامل و با حوصله به سوالات شما پاسخ می‌‌دهد، می‌تواند بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران برای شما باشد؛ زیرا لازم است پزشکی را انتخاب کنید که آگاه شدن شما برایش مهم باشد و نگرانی‌ها و تصمیم‌گیری‌های شما را در نظر بگیرد.

انواع پزشک فوق تخصص آریتمی قلب در تهران

اگر به دنبال بهترین فوق تخصص آریتمی قلب در تهران هستید، لازم است بدانید که چندین نوع متخصص قلب و عروق وجود دارد که هر یک، در زمینه بیماری‌های خاصی تخصص دارند و شامل موارد زیر هستند :

  1. متخصص قلب و عروق غیر مداخله‌گر

این دسته از متخصصان در روش درمانی خود از آزمایشات و معاینات غیرتهاجمی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که احتمال استفاده این متخصصین از شیوه‌های تهاجمی‌تر مثل کاتتریزاسیون، جهت شناسایی برخی از بیماری‌های عروقی نیز وجود دارد. در هنگام شناسایی انسداد عروق، بیمار باید به یک متخصص مداخله گر مراجعه کند.

  • متخصص قلب مداخله گر

این متخصصین، افرادی که دارای بیماری‌های شریان کروناری، اختلالات دریچه‌های قلب و یا بیماری‌های شریان محیطی هستند را درمان می‌کنند. این متخصصین از شیوه‌های درمانی مانند انژوپلاستی، حذف لخته‌های خونی، جایگذاری استنت، درمان دریچه میترال و محافظت در برابر امبولی‌های عروقی، استفاده می‌کنند .

  • متخصص قلب غیر تهاجمی

این متخصصان بعد از معاینه بیمار با او در مورد بیماری و عارضه اش صحبت می کنند. سپس آزمایشات و تست‌های لازم را انجام می‌دهند. بعد از معین شدن نتیجه آزمایش‌های انجام شده، مناسب‌ترین درمان را از طریق مصرف دارو و تغییر شیوه زندگی، به بیمار پیشنهاد می‌کنند.

  • متخصص قلب الکترو فیزیولوژی یا ریتم قلب

این متخصصین از طریق تعبیه دستگاه‌های میکرو تنظیم کننده ضربان قلب در زیر پوست شخص، باعث هماهنگی در ریتم قلب او می‌شوند. به علاوه، گاهی اوقات از روش‌های تهاجمی تر به همراه دارو‌های لازم استفاده می‌کنند .

توصیه‌های بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران چیست؟

از جمله مهم‌ترین عوامل موثر در ایجاد آریتمی قلب، شیوه زندگی و عادات شخص می‌باشد. تغییر در شیوه زندگی و عادات روزانه، تا میزان قابل توجهی می تواند باعث پیش‌گیری و حتی درمان بی‌ نظمی قلب شود. از جمله توصیه هایبهترین دکتر فوق تخصص آریتمی قلببه حداقل رساندن و کنترل کردن مصرف موارد زیر است:

  • دخانیات و سیگار
  • کافئین
  • هر گونه مشروبات الکلی
  • مواد غذایی پر قند
  • محرک های دارویی

اقدامات موثر جهت جلوگیری از آریتمی قلب

موارد بسیار زیادی وجود دارد که قادر است قلب شما را تحریک کند و باعث ایجاد بیماری بی‌ نظمی قلب شود. بنابراین، منطقی‌ترین کار دوری از این عوامل می‌باشد؛ در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مواجهه با محرک‌ها
  • زیاده روی در استفاده از نیکوتین، کافئین و بعضی داروهای بدون نسخه (بدن برخی اشخاص نسبت به کافئین حساس است، بنابراین باید مصرف کافئین را کم یا متوقف کنند)
  • مصرف الکل (می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و تحریک ایجاد آریتمی شود)
  • بعضی داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه (زیرا دارای موادی هستند که باعث ایجاد ناهماهنگی در ضربان قلب می‌شوند)
  • شیوه نا‌سالم زندگی
  • انجام فعالیت‌هایی که باعث تشدید بی‌ نظمی قلب می‌شوند
  • استعمال سیگار و دخانیات
  • بی تحرکی و ورزش نکردن
  • کلسترول و فشار خون
  • عدم مصرف سبزیجات، میوه‌ها و منابع پروتئینی گیاهی
  • مصرف چربی‌های مضر
  • عدم مصرف امگا 3 (نتایج تحقیقات نشان داده که اسیدهای چرب امگا 3 احتمال خطر مرگ ناگهانی قلبی را کاهش می‌دهد).

اقدامات پیشگیرانه پیشنهادی بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران

به صورت کلی، با رعایت یک سری نکات مهم، می‌توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند آریتمی تا حدود زیادی اجتناب کرد. در کنار انتخاب دکتر خوب برای آریتمی قلب جهت تشخیص و درمان بیماری، انتخاب‌های صحیح و سالم در رابطه با سبک زندگی و عادات غذایی نیز بسیار مهم و تاثیر گذار است.

تغییر شیوه زندگی مثل ترک سیگار و دخانیات، کاهش وزن، به حداقل رساندن مصرف الکل و افزایش تمرینات بدنی، به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به اختلالات قلبی را کاهش خواهد داد. از جمله عادات غذایی سالم می‌توان به رژیم غنی شده از میوه‌ها، حبوبات، سبزیجات و دانه‌های مقوی که باعث سلامت قلب انسان می‌شوند، اشاره کرد.

انجام فعالیت‌های بدنی به مدت دست کم ۳۰ دقیقه در روز می‌تواند به طور قابل توجهی سلامت بدن و قلب شما را افزایش دهد. بنابراین، ورزش مداوم در کنار شیوه زندگی و تغذیه سالم می‌تواند قلب شما را جوان و قوی نگه دارد.

با این حال ممکن است فردی با رعایت تمامی این موارد به عارضه آریتمی قلبدچار شود و یا به صورت مادرزادی با آن متولد شود. در این صورت بهترین کار، جستجوی بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران و یا شهر خودتان، جهت درمان به موقع است.

کلینیک آریتمی قلب تهران

برای بررسی و درمان مشکلات بی‌ نظمی قلب می‌توان به یک کلینیک آریتمی قلب تهران مراجعه نمایید. کلینیک فوق تخصصی ما با برخورداری از بهترین‌های فوق تخصص آریتمی قلب در کشور آماده ارائه خدمات نوین پزشکی به شما عزیزان است.

سخن پایانی

بی‌ نظمی قلب جزو اختلالات متداول قلبی است که نیازمند مراجعه به متخصصین متبحر می‌باشد. برای دستیابی به نتیجه بهتر و دستیابی به سلامتی قلب ضروری است به دکتر خوب برای آریتمی قلب مراجعه نمایید.

در صورت عدم درمان به موقع آریتمی قلبی احتمال بروز مشکلاتی از جمله نارسایی قلبی و سکته مغزی به دلیل بروز لخته خونی وجود خواهد داشت از همین رو ضروری است به بهترین دکتر آریتمی قلب در تهران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس