شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

بهترین دکتر نارسایی قلب

نارسایی قلبی زمانی بروز می‌کند که عضله قلب قادر به پمپاژ و خونرسانی به اعضای بدن نبوده و بازگشت خون به سرخرگ‌ها بروز می‌کند. این بیماری با عوارضی از جمله آسیب یا نارسایی کلیوی، مشکلات دریچه‌ای قلب، آریتمی قلبی و آسیب کبدی همراه خواهد بود و ضروری است در اسرع وقت بهترین دکتر نارسایی قلب یا فوق تخصص قلب خواهد بود.

نسل کنونی ما شاهد افزایش مداوم در بروز نارسایی و اختلالات قلبی در سراسر جهان است. با پیشرفت‌های اساسی در درمان پزشکی و جراحی برای بیماران مبتلا به نارسایی و اختلالات قلبی، تنها دغدغه، یافتن بهترین و یا مناسب‌ترین کلینیک نارسایی قلب تهران است.

متخصصی که با ارزیابی وضعیت بیمار، می‌تواند یک خط پایه ایجاد کرده و سپس یک برنامه درمانی بلندمدت باهدف بهبود سلامت بیمار و ارائه بهترین کیفیت زندگی ممکن برای او ارائه کند. با مطالعه این مقاله می‌توانید به این دغدغه خود پایان دهید.

 

بهترین دکتر نارسایی قلب

آنچه در این مقاله می خوانید :  

تعریف نارسایی از نظر بهترین دکتر نارسایی قلب چیست؟

هنگامی که نارسایی دارید، به این معنی نیست که ضربان قلب شما متوقف شده است. چیزی که واقعاً اتفاق می‌افتد این است که قلب شما نمی‌تواند به‌خوبی خون سالم پمپاژ کند.

بهترین دکتر نارسایی قلب توضیح می‌دهد: حفره‌های قلب شما ممکن است با کشش پاسخ دهند تا خون بیشتری را برای پمپاژ در بدن شما حمل کنند. ممکن است سفت‌تر و ضخیم‌تر شوند.

این به حرکت خون برای مدتی کمک می‌کند، اما باگذشت زمان، دیواره‌های ماهیچه قلب شما ممکن است ضعیف‌تر شوند. کلیه‌های شما با وادار کردن بدن به نگه‌داشتن آب و نمک واکنش نشان می‌دهند. ممکن است مایع در بازوها، پاها، مچ پا، پاها، ریه‌ها یا سایر اندام‌های شما شروع به جمع‌شدن کند.

علائم نارسایی از سوی بهترین دکتر نارسایی قلب شامل چه مواردی است؟

در اینجا علائم و نشانه‌هایی وجود دارد که بسته به شرایط شما می‌توانند مزمن یا حاد باشند.

خستگی و ضعف

تنگی نفس

تورم در پاها، پاها، مچ پا، شکم

افزایش نیاز به ادرار در شب

کمبود اشتها و حالت تهوع

کاهش هوشیاری

درد قفسه سینه

غش کردن

ضربان قلب نامنظم

عوامل موثر در نارسایی از نظر دکتر نارسایی قلب چیست؟

به‌گفتة انجمن نارسایی قلب ایران، نارسایی می‌تواند در اثر بسیاری از شرایطی که به قلب آسیب می‌زند، ایجاد شود.

  • بیماری عروق کرونر یک مشکل در شریان‌هایی است که خون و اکسیژن را به قلب شما می‌رسانند. این بدان معناست که خون کمتری به عضله قلب شما جریان می‌یابد. وقتی رگ‌ها تنگ می‌شوند یا مسدود می‌شوند، قلب شما برای اکسیژن و مواد مغذی گرسنه می‌شود و نمی‌تواند به‌خوبی پمپ کند.

 حمله قلبی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک سرخرگ کرونر به طور ناگهانی مسدود شود که جریان خون را به عضله قلب شما متوقف می‌کند.

  • کاردیومیوپاتی آسیب به عضله قلب شما است. این می‌تواند ناشی از مشکلات شریان یا جریان خون، عفونت‌ها و سوءمصرف الکل و مواد مخدر باشد. سایر بیماری‌ها یا مسائل ژنتیکی نیز می‌توانند آن را ایجاد کنند.

مطمئن شوید که بهترین دکتر نارسایی قلب، سابقه سلامتی خانواده شما را می‌داند.

  • شرایطی که قلب را بیش از حد کار می‌کند شامل مواردی مانند فشارخون بالا، بیماری دریچه قلب، بیماری تیروئید، بیماری کلیوی، دیابت یا نقایص قلبی است که از بدو تولد داشته‌اید.

بر اساس اعلام انجمن نارسایی قلب ایران به‌طورکلی چند نوع نارسایی داریم؟

  • نارسایی سیستولیک قلب: زمانی اتفاق می‌افتد که عضله قلب شما با نیروی کافی منقبض نشود. در این صورت، خون غنی از اکسیژن کمتری در بدن شما پمپاژ می‌کند.
  • نارسایی دیاستولیک قلب: در این حالت، قلب شما به طور طبیعی منقبض می‌شود، اما بطن – محفظه پمپاژ اصلی – به‌درستی شل نمی‌شود. خون کمتری می‌تواند وارد قلب شما شود و فشارخون در ریه‌ها بالا می‌رود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، در ریه‌ها، پاها و شکم خود مایع می‌گیرید.

بهترین دکتر نارسایی قلب چه مراحلی را برای نارسایی قلب بیان می‌کند؟

بهترین دکتر نارسایی قلب، این چهار مرحله از نارسایی را مطرح می‌کند تا مردم توجه کنند که این وضعیت چگونه در طول زمان تغییر می‌کند و انواع درمان‌هایی که برای هر یک از آنها استفاده می‌شود، به چه صورت است.

مرحله A: این دوره، زمانی است که احتمال ابتلا به نارسایی بیشتر است. ممکن است در این مرحله باشید اگر:

فشارخون بالا

دیابت

بیماری عروق کرونر

سندرم متابولیک

همچنین زمانی که سابقه موارد زیر را داشته باشید، شانس شما بیشتر است:

درمان دارویی کاردیوتوکسیک

مصرف الکل

تب روماتیسمی

سابقه ابتلا به کاردیومیوپاتی در اعضای خانواده

احتمالاً توصیه متخصص، ورزش منظم و ترک نوشیدن الکل، سیگارکشیدن و استفاده از داروهای غیرقانونی خواهد بود. شما باید اقداماتی را برای کاهش فشارخون یا کلسترول بالا انجام دهید.

اگر فشارخون بالا دارید یا دچار حمله قلبی شده‌اید، پزشک ممکن است بتا بلوکرها را تجویز کند. هنگامی که دیابت، فشارخون بالا، یا سایر بیماری‌های قلبی و عروقی مانند بیماری عروق کرونر دارید، ممکن است نیاز به مصرف یک مهارکننده ACE یا مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین II (ARB) داشته باشید.

مرحله B: اگر هرگز علائم نارسایی را نداشتید، اما اختلال عملکرد بطن چپ سیستولیک تشخیص داده شد، در این مرحله هستید، به این معنی که محفظه چپ قلب شما به‌خوبی پمپ نمی‌کند. طبق بررسی انجمن نارسایی قلب ایران ممکن است در این گروه باشید:

حمله قلبی

بیماری دریچه

کاردیومیوپاتی

درمان تاحد زیادی به وضعیت بیمار بستگی دارد. احتمالاً بهترین دکتر نارسایی قلب پس از حمله قلبی یک مهارکننده ACE یا مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین II (ARB) یا مسدودکننده‌های بتا را پیشنهاد کند. اگر علائم شما در حین مصرف داروهای مسدودکننده بتا و داروهای ACE/ARB ادامه یابد، ممکن است یک مهارکننده آلدوسترون اضافه کنند.

جراحی می‌تواند شریان‌ها و دریچه‌های کرونر یا دریچه‌هایی را که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند، ترمیم کند. گاهی اوقات یک دفیبریلاتور قلبی قابل کاشت (ICD) کمک می‌کند.

مرحله C: این مرحله، زمانی است که نارسایی سیستولیک قلب همراه با علائمی مانند:

خستگی

توانایی کمتر برای ورزش‌کردن

تنگی نفس

در این وضعیت، متخصص قلبمی‌تواند این داروها را تجویز کند:

  • قرص‌های بتا بلوکر و مهارکننده‌های ACE
  • داروهای مهارکنندة نپری لیزین و مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین

اگر علائم شما از بین نرفت، ممکن است نیاز به مصرف این داروها داشته باشید:

ترکیب هیدرالازین/نیترات

دیورتیک ها (قرص‌های آب) و دیگوکسین

مهارکننده آلدوسترون، زمانی که علائم شما با درمان‌های دیگر شدید باقی می‌ماند

محلول محرک گوانیلات سیکلاز

دستگاه‌هایی مانند ضربان‌ساز دوبطنی یا دفیبریلاتور قلبی قابل کاشت (ICD) ممکن است کمک کنند.

مرحله D: اگر پس از دریافت مراقبت‌های پزشکی، نارسایی سیستولیک قلب و علائم پیشرفته دارید، در این مرحله هستید. برخی از درمان‌های مراحل A، B و C نیز به مرحله D کمک خواهند کرد. متخصص قلبهمچنین ممکن است در مورد موارد زیر صحبت کند:

  • پیوند قلب
  • دستگاه‌های کمکی بطنی
  • گزینه‌های جراحی
  • انفوزیون مداوم داروهای اینوتروپیک داخل وریدی

چه زمانی باید به دکتر نارسایی قلب مراجعه کرد؟

اگر علائم و نشانه‌های ذکر شده در بالا را احساس کردید، نیاز به معاینه سریع توسط بهترین دکتر نارسایی قلب وجود دارد.

 به‌گفتة انجمن نارسایی قلب ایران اگر احساس کردید که دچار تنگی نفس ناگهانی و شدید و سرفه‌های موکوس صورتی و کف آلود شده‌اید، این یک علامت هشدار برای شماست که باید نزد پزشک بروید. اگرچه ممکن است دلایل احتمالی دیگری یا سایر بیماری‌های قلبی و ریوی تهدیدکننده زندگی وجود داشته باشد، با انجام معاینه در زمان مناسب، مطمئن شوید.

ویژگی‌های بهترین دکتر نارسایی قلب تهران چیست؟

اگرچه ممکن است ده‌ها متخصص نارسایی در لیست پزشکان نارسایی قلب تهران یا دیگر شهرها برای انتخاب وجود داشته باشد، اما همه آنها یکسان نیستند. البته داشتن مجوز برای کاردیولوژی حداقل مدرک است.

بااین‌حال، اگر می‌خواهید سلامتی خود را در اختیار بهترین‌ها قرار دهید، چندین ویژگی متمایز وجود دارد که باید انتظار داشت. به‌طورکلی، متخصص نارسایی باید دارای این ویژگی‌ها باشد:

۱- مهارت‌های شنیداری عالی: فقط شامل یادداشت‌برداری خوب یا توجه دقیق به نتایج تست نیست. بهترین دکتر نارسایی قلب با یک یادداشت شخصی با شما ارتباط برقرار می‌کند، به رفاه شما اهمیت می‌دهد و بادقت به آنچه شما را آزار می‌دهد، گوش می‌کند.

۲- مدارک تحصیلی/آموزشی درجه یک: این پزشک به‌عنوان بهترین دکتر نارسایی قلب تهران در چه دانشگاهی تحصیل‌کرده است؟ آیا او یک متخصص شناخته شده (از طریق سخنرانی‌ها / سخنرانی‌های ارائه شده، کتاب‌ها / مقالات تألیف شده و غیره) در حوزه کاری خود است؟

۳- تخصص تثبیت شده در زمینه‌های خاص و مورد جستجوی قلب و عروق: به‌طورکلی، شما باید متخصص قلب و عروق را پیدا کنید که در مشکلی که برای آن کمک می‌خواهید، متمرکز شده باشد. برای مثال، به‌دقت توجه کنید که آیا متخصص قلب موردنظر شما را تشخیص، درمان و پیشگیری می‌کند:

فشارخون بالا

پیشگیری از بیماری عروق کرونر

ناهنجاری‌های دریچه قلب

کلسترول خون بالا

بیماری شریان محیطی (PAD)

سکته

در این زمینه، با مراجعه به سایت انجمن نارسایی قلب ایران می‌توانید به لیست پزشکان نارسایی قلب تهران و دیگر شهرها دست پیدا کنید.

۴- تمایل به آموزش (نه فقط مدیریت) بیماران: بهترین دکتر نارسایی قلب، از بیماران خود دعوت می‌کند تاحدامکان، مطالب آموزشی را در وب‌سایت‌های معتبر مانند انجمن نارسایی قلب ایران دنبال کنند و سطح آگاهی خود را بالا ببرند.

چنین بیمارانی احتمالاً سؤالات مرتبط‌تری می‌پرسند، به زمان کمتری برای آموزش در مورد روش/درمانی (که قبلاً با آن آشنا هستند) نیاز دارند، و از معیارهای به‌خوبی تثبیت شده و منتشر شده تبعیت می‌کنند.

۵- نگرانی برای آسایش و آرامش شما: متخصص نارسایی تلاش خواهد کرد تا از کم تهاجمی‌ترین، کاربردی‌ترین و کم‌ضررترین رویکردها، به‌ویژه در مورد تشخیص استفاده کند.

۶- محل فعالیت (کلینیک یا مرکز درمانی) متخصص: بهترین دکتر نارسایی قلب معمولاً به یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی بزرگ مثل کلینیک نارسایی قلب تهران متصل است، یا عضو انجمن نارسایی قلب ایران است و با سایر متخصصان باصلاحیت در این زمینه کار می‌کند و اگر نمی‌تواند به شما کمک کند، متخصصان دیگری را می‌شناسد که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید.

آمادگی‌های لازم قبل از ملاقات با بهترین دکتر نارسایی قلب

ازآنجایی‌که قرار ملاقات‌ها می‌توانند کوتاه باشند و اغلب موارد زیادی برای بحث وجود دارد، بهتر است از قبل، آمادگی داشته باشید. در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا برای این ملاقات آماده شوید و بدانید که از پزشک خود چه انتظاری دارید.

اقداماتی که شما باید انجام دهید:

 

  • هر علائمی از جمله علائمی که به نظر می‌رسد ربطی به نارسایی ندارند را بنویسید.
  • یادداشت کردن اطلاعات شخصی کلیدی از جمله فشارخون بالا یا دیابت، سابقه خانوادگی بیماری قلبی، سکته مغزی و هرگونه تغییرات اخیر زندگی یا استرس شدید. دانستن سابقه خانوادگی نارسایی قلبی بسیار مهم است. طبق اعلام انجمن نارسایی قلب ایران برخی از بیماری‌های قلبی که باعث نارسایی می‌شوند در خانواده‌ها دیده می‌شود.
  • حتماً فهرستی از تمام داروها، حتی مکمل‌ها یا ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید را از قبل تهیه کنید.
  • در صورت امکان یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را هنگام مراجعه به کلینیک نارسایی قلب تهران همراه داشته باشید تا اگر احیاناً اطلاعات یا نکات مطرح شده را فراموش کردید یا از دست دادید، به شما یادآوری کند.
  • برای یک چالش جدی در مورد عادات ورزشی و رژیم غذایی خود آماده باشید. اگر قبلاً از یک ورزش روتین یا رژیم غذایی ویژه پیروی نکرده‌اید، آماده باشید تا در مورد آن‌ها بادکتر نارساییصحبت کنید.

سؤالات ضروری که باید از دکتر نارسایی بپرسید؟

زمان ملاقات شما با پزشک محدود است، بنابراین نوشتن لیستی از سؤالات به ترتیب مهم‌ترین تا کم‌اهمیت‌ترین، به شما کمک می‌کند از زمان با هم بودن خود نهایت استفاده را ببرید. بعضی از سؤالات ضروری که باید از بهترین دکتر نارسایی قلب بپرسید عبارت‌اند از:

  • به نظر شما علت علائم من چه چیزی می‌تواند باشد؟
  • آیا احتمال دارد دلایل دیگری برای علائم من وجود داشته باشد؟
  • نیاز به انجام چه نوع آزمایشاتی دارم؟ آیا باید آمادگی خاصی برای انجام آنها داشته باشم؟
  • تجویز شما برای من کدام روش درمانی است؟
  • مصرف چه غذاهایی و پرهیز از کدام‌یک را توصیه می‌کنید؟
  • چه میزان فعالیت بدنی باید داشته باشم؟
  • هرچند وقت یک‌بار باید برای غربالگری به‌منظور تغییرات در وضعیتم به کلینیک نارسایی قلب تهران مراجعه کنم؟
  • آیا جایگزین دیگری برای این داروهای تجویزی وجود دارد؟
  • آیا ضروری است اعضای خانواده من هم غربالگری شوند؟
  • آیا بروشور یا راهنمای چاپی دیگری برای آگاهی بیشتر وجود دارد که بتوانم با خود ببرم؟ مطالعه از چه وب‌سایت‌هایی را برای کسب اطلاعات توصیه می‌کنید؟

علاوه بر این سؤالات، در هر زمانی که چیزی متوجه نشدید حتماً از پرسیدن سؤال در طول ملاقات خود دریغ نکنید.

پزشک هم احتمالاً تعدادی سؤال از شما می‌پرسد. آماده بودن برای پاسخ‌دادن به آنها باعث می‌شود بتوانید زمان بیشتری را برای مرور نکات مدنظر اختصاص دهید. بهترین دکتر نارسایی قلب ممکن است بپرسد:

چه زمانی متوجه اولین علائم خود شدید؟

آیا علائم شما همیشگی است یا رفت و برگشتی؟

شدت علائم شما چقدر است؟

به نظر شما چه چیزی به بهبودی علائم شما کمک می‌کند؟

احساس می‌کنید چه چیزی باعث بدتر شدن علائم شما می‌شود؟

تشخیص نارسایی توسط کلینیک نارسایی قلب تهران چگونه است؟

برای تشخیص صحیح، بهترین دکتر نارسایی قلب یک تاریخچه پزشکی دقیق می‌گیرد، علائم شما را بررسی کرده و سپس یک معاینه فیزیکی انجام خواهد داد. پزشک، همچنین عوامل خطر نارسایی مانند فشارخون بالا، بیماری عروق کرونر یا دیابت را در شما بررسی خواهد کرد.

بهترین دکتر نارسایی قلب احتمالاً به ریه‌های شما برای علائم تجمع مایع (احتقان ریه) و قلب شما برای صداهای غوغایی (سوفل) که ممکن است نشان‌دهنده نارسایی باشد گوش دهد. همچنین امکان دارد او به معاینه وریدهای گردن و بررسی تجمع مایع در پاها و شکم شما بپردازد.

پس از معاینه فیزیکی، بهترین دکتر نارسایی قلب تهران ممکن است برخی از این آزمایش‌ها را نیز تجویز کند:

  • آزمایش‌‌های خون: به‌منظور بررسی علائم بیماری‌هایی که می‌توانند بر قلب تأثیر بگذارند، آزمایش خون انجام می‌شود.
  • عکس قفسه سینه: برای بررسی وضعیت ریه‌ها و قلب، از تصاویر اشعه ایکس استفاده می‌کنند.
  • الکتروکاردیوگرام (ECG): یک آزمایش سریع و بدون درد که سیگنال‌های الکتریکی را در قلب ثبت کرده و زمان و طول ضربان قلب را نیز نشان می‌دهد.
  • اکوکاردیوگرافی: با استفاده از امواج صوتی، تصاویر قلب در حال حرکت را نشان می‌دهند. این آزمایش، علاوه بر دریچه‌ها و جریان خون در قلب، اندازه و ساختار قلب را نیز مشخص می‌کند.

برای اندازه‌گیری کسر جهشی و بررسی اینکه قلب چقدر پمپاژ می‌کند، می‌توان از اکوکاردیوگرام استفاده کرد. این آزمایش همچنین به طبقه‌بندی نارسایی کمک کرده و می‌تواند باعث راهنمایی بهترین دکتر نارسایی قلب در نحوه درمان شود.

  • سنجش استرس: برای اندازه‌گیری سلامت قلب در حین فعالیت، تست استرس انجام می‌دهند. احتمالاً از بیمار خواسته می‌شود درحالی‌که به دستگاه نوار قلب متصل است، روی تردمیل راه برود، یا ممکن است داروی IV که اثر ورزش را بر قلب تحریک می‌کند، به او بدهند.

 گاهی اوقات هم هنگام پوشیدن ماسکی که میزان اکسیژن‌رسانی و بازدم دی‌اکسیدکربن توسط قلب و ریه‌ها را اندازه‌گیری می‌کند، تست استرس انجام می‌شود.

  • توموگرافی کامپیوتری قلب یا CT اسکن: برای انجام سی‌تی‌اسکن قلب، باید روی یک تخت در داخل یک دستگاه دونات شکل دراز بکشید. با چرخش یک لوله اشعه ایکس در داخل دستگاه و اطراف بدن شما، تصاویر قلب و قفسه سینه جمع‌آوری خواهد شد.

گاهی اوقات به بیمار کنتراست داده می‌شود، باید توجه کنید که ماده حاجب می‌تواند بر عملکرد کلیه تأثیر بگذارد، بنابراین در صورت داشتن مشکلات کلیوی حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

  • تصویربرداری رزونانس مغناطیسی:(MRI)  در MRI، امواج رادیویی، تصاویری از قلب ایجاد می‌کنند. برای انجام آن، مانند CT اسکن بیمار باید روی یک تخت در داخل یک دستگاه لوله مانند دراز بکشد.

ام‌آرآی قلب نیز گاهی با رنگ (کنتراست) انجام می‌شود بنابراین مهم است که قبل از دریافت MRI قلب یا MRI دیگر،دکتر نارسایی را در مورد هرگونه مشکل کلیوی خود مطلع کنید.

  • آنژیوگرافی عروق کرونر: در این آزمایش، با واردکردن یک لوله نازک و قابل انعطاف (کاتتر) در یک رگ خونی، معمولاً در کشاله ران، آن را به سمت شریان‌های قلب هدایت می‌کنند.

با تزریق یک رنگ (کنتراست) از طریق کاتتر می‌توانند باعث واضح‌تر نشان‌دادن شریان‌ها با اشعه ایکس شده و به بهترین دکتر نارسایی قلب در تشخیص انسداد کمک خواهد کرد.

  • بیوپسی میوکارد: در این آزمایش، پزشک با واردکردن یک طناب کوچک و قابل انعطاف در سیاهرگ گردن یا کشاله ران، برای بررسی بیشتر، قطعات بسیار کوچکی از عضله قلب را برمی‌دارد.

در کلینیک نارسایی قلب تهران از این آزمایش برای تشخیص انواع خاصی از بیماری‌های عضله قلب عامل نارسایی استفاده می‌شود.

روش‌های درمانی از نظر بهترین دکتر نارسایی قلب چیست؟

نارسایی یک بیماری جدی است که نیاز به پیگیری و مدیریت دائمی دارد. بااین‌وجود، به کمک روش‌های درمانی، علائم نارسایی بهبود می‌یابد و گاهی اوقات، باعث قوی‌تر شدن قلب می‌شود.

بر اساس نتایج بررسی‌های انجمن نارسایی قلب ایران، گاهی اوقات می‌توان با درمان علت زمینه‌ای، نارسایی را اصلاح کنند.

مثلاً، این احتمال وجود دارد که با کنترل ریتم سریع قلب یا تعمیر دریچه قلب بتوان نارسایی را معکوس کرد اما در بیشتر موارد، به‌وسیلة استفاده از داروها، جراحی و یا به‌کارگیری وسایلی که به انقباض و ضربان قلب کمک می‌کند، درمان نارسایی صورت می‌گیرد.

اگر نارسایی به درمان دارویی پاسخ ندهد، احتمالاً نیاز به یک روش جراحی دارد. این روش‌ها باعث عملکرد مناسب قلب و به‌حداقل‌رساندن آسیب خواهند شد.

  • جراحی و استفاده از دستگاه‌ها برای درمان نارسایی شدید قلب

توصیه بهترین دکتر نارسایی قلب، برای درمان مشکل زمینه‌ای که منجر به نارسایی شده است، جراحی یا سایر روش‌های کاشت دستگاه‌های قلبی است. این روش‌ها شامل:

۱- جراحی بای‌پس عروق کرونر: اگر انسداد شدید عروق باعث نارسایی شده باشد، بهترین دکتر نارسایی قلب تهران احتمالاً جراحی بای‌پس عروق کرونر را توصیه می‌کند. این روش، به‌صورت گرفتن یک رگ خونی سالم از بازو، قفسه سینه یا پا و سپس وصل آن رگ در پایین و بالای شریان‌های مسدود شده در قلب است. این مسیر جدید، سبب بهبود جریان خون در ماهیچه قلب خواهد شد.

۲- اصلاح دریچه قلب با تعمیر یا تعویض آن: هنگامی که نقص در دریچه قلب علت نارسایی باشد، پزشک، این گزینه را توصیه خواهد کرد.

جراحان می‌توانند از طریق برداشتن بافت اضافی دریچه یا با اتصال مجدد فلپ‌های دریچه، باعث ترمیم دریچه شده تا لت‌ها بتوانند به‌راحتی محکم بسته شوند. گاهی اوقات نیز به‌وسیله تعویض حلقه دور شیر یا سفت کردن آن، دریچه تعمیر می‌شود.

تعمیر یا تعویض دریچه قلب در کلینیک نارسایی قلب تهران، ممکن است به‌صورت جراحی قلب باز، یک روش قلبی با استفاده از لوله‌های انعطاف‌پذیر به نام کاتتر (کاتتریزاسیون قلبی) یا یک جراحی کم تهاجمی انجام شود.

۳- دفیبریلاتورهای قلبی قابل کاشت  🙁 ICD) دستگاهی شبیه ضربان‌ساز است که برای جلوگیری از عوارض نارسایی استفاده می‌شود. بهترین دکتر نارسایی قلب، این دستگاه را در زیر پوست قفسه سینه با سیم‌هایی که از طریق رگ‌ها به قلب منتهی می‌شوند، قرار می‌دهد.

ICD سعی می‌کند قلب را هنگام توقف یا داشتن ریتم خطرناک، به‌سرعت حرکت داده یا آن را به ریتم طبیعی بازگرداند. یک ICD همچنین می‌تواند عملکرد یک ضربان‌ساز را هنگامی که سرعت ریتم قلب خیلی کند باشد، داشته و باعث افزایش سرعت قلب شود.

۴- درمان همگام‌سازی مجدد قلبی (CRT) : در افرادی که حفره‌های پایینی قلب (بطن‌ها) با یکدیگر پمپاژ نمی‌کنند، از CRT به‌عنوان درمانی برای نارسایی استفاده می‌شود.

بهترین دکتر نارسایی قلب به‌وسیلهدستگاهی به نام ضربان‌ساز دوبطنی سیگنال‌های الکتریکی را به بطن‌ها می‌فرستد. سیگنال‌ها باعث هماهنگی در منقبض شدن بطن‌ها و درنتیجه بهبود پمپاژ خون از قلب می‌شوند.

۵- دستگاه‌های کمک بطنی (VAD) :VAD به‌عنوان یک دستگاه پشتیبانی مکانیکی گردش خون، به پمپاژ خون از حفره‌های پایینی قلب (بطن‌ها) به بقیه بدن کمک می‌کند. این دستگاه اغلب در بطن چپ کاشته می‌شود، اگرچه می‌توان آن در یک یا هر دو بطن قلب قرارداد.

طبق پژوهش‌های انجمن نارسایی قلب ایران، گاهی اوقات برای افرادی که نارسایی دارند اما کاندید مناسبی برای پیوند قلب نیستند، می‌توان از VAD به‌عنوان یک درمان دائمی و جایگزین استفاده شود.

۶- پیوند قلب: زمانی که جراحی یا داروها اثری در درمان نارسایی ندارد، گزینه پیوند و جایگزین شدن قلب بیمار با یک قلب اهداکننده سالم مطرح می‌شود. متخصص کلینیک نارسایی قلب تهران با بیان اینکه پیوند قلب درمان مناسبی برای همه نیست، خاطرنشان کرد تیمی از پزشکان در یک مرکز پیوند با ارزیابی شما مشخص خواهند کرد آیا این روش می‌تواند برای شما بی‌خطر و مفید باشد یا خیر

تغییرات سبک زندگی ضروری از دید بهترین دکتر نارسایی قلب

بر اساس تحقیقات انجمن نارسایی قلب ایران، برای تسکین علائم نارسایی و یا جلوگیری از بدتر شدن آن، باید در عادات و سبک زندگی، تغییرات جدی داد. موارد زیر می‌تواند از مهم‌ترین و مفیدترین تغییرات باشد:

  • ترک سیگار: سیگار به رگ‌های خونی شما آسیب می‌رساند، فشارخون را افزایش می‌دهد، میزان اکسیژن خون را کاهش می‌دهد و ضربان قلب شما را تندتر می‌کند.
  • وزن سالم را حفظ کنید. اگر اضافه‌وزن دارید، با یک متخصص تغذیه در رسیدن به وزن ایده‌آل مشورت کنید.
  • داشتن رژیم غذایی سالم: سعی کنید از رژیم غذایی حاوی پروتئین‌های بدون چربی، سبزیجات و میوه‌ها، لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب و غلات کامل استفاده کنید.
  • محدودکردن نمک، چربی‌های اشباع یا ترانس در رژیم غذایی
  • واکسن زدن: با بهترین دکتر نارسایی قلب درباره دریافت واکسن آنفولانزا، ذات‌الریه و کووید -19 مشورت کنید.
  • محدودکردن مقدار مایعات مصرفی در مواردی که نارسایی شدید است.
  • فعالیت هوازی مناسب، نیاز به ماهیچه قلب شما را کاهش داده و کمک می‌کند تا بقیه اعضای بدن شما سالم و آماده باشد. اما حتماً با بهترین دکتر نارسایی قلب تهران در مورد برنامه ورزشی مناسب خود صحبت کنید.
  • استرس را کاهش دهید. هنگام اضطراب یا ناراحتی، ضربان قلب شما سریع‌تر شده، نفس‌های سنگین‌تری می‌کشید و اغلب فشار خونتان بالا می‌رود همة اینها می‌تواند نارسایی را بدتر کند.
  • درست خوابیدن: اگر دچار تنگی نفس هستید، مخصوصاً در شب، درحالی‌که سر خود را تکیه داده‌اید، با استفاده از یک بالش یا گوه بخوابید. اگر خروپف می‌کنید یا مشکلات خواب دیگری داشته‌اید، باید برای آپنه خواب آزمایش دهید.

لیست پزشکان نارسایی قلب تهران

ضروری است برای یافتن مناسب‌ترین متخصص نارسایی و مراجعه به وی به لیست پزشکان نارسایی قلب تهران رجوع کنید. در ادامه اسامی پرشکان نارسایی کلینیک ما آورده شده است.

سخن پایانی

اگر فکر می‌کنید ممکن است نارسایی قلبی داشته باشید یا به دلیل سایر بیماری‌های زمینه‌ای نگران خطر نارسایی خود هستید، ملاقات با بهترین دکتر نارسایی قلب ضروری است. اگر نارسایی زود تشخیص داده شود، درمان شما حتماً آسان‌تر و مؤثرتر خواهد بود. ما در این مقاله سعی کردیم با بیان معیارها و مطالب ضروری، به شما در انتخاب بهترین متخصص نارسایی کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس