شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

روغن برای درمان واریس

رگ‌های واریسی رگ‌های بزرگ و برآمده‌ایی هستند که به دلایل ژنتیکی یا به دلیل وریدهای ضعیف، تجمع و گردش خون ایجاد ‌شوند. گاهی این رگ‌ها در حالت خفیف مشکلی ایجاد نمی‌کنند اما گاهی خبر از مشکلات جدی‌تری میدهند. یکی از روش های طب سنتی استفاده از روغن برای درمان واریس میباشد، در درمان واریس پا روش های مختلفی وجود دارد که  یکی از آن ها را به طور کامل در ادامه شرح دادیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد، انواع روغن برای درمان واریس مثل روغن نارگیل برای واریس و روغن سیاه دانه برای واریس و … و انواع روش ها برای درمان سریع واریس، به شما بدهیم.

Oil-treatment-varicose-veins

 

انواع روغن برای درمان واریس

گفته می‌شود برخی از روغن‌های ضروری( عصاره خالص گیاهان دارویی یا Essential oils) برای درمان سریع واریس مؤثر هستند و ممکن است به‌عنوان یک درمان موثر کمکی در کنار سایر درمان‌ها برای رگ‌های واریسی استفاده شوند. با این حال، این مواد در از بین بردن رگ‌های واریسی ضخیم و طناب مانند هیچ تاثیری ندارند و شما نباید بدون مشورت با پزشک به‌صورت خودسرانه از این روش‌های خانگی استفاده کنید.

همان‌طور که در مورد بسیاری از داروهای جایگزین خانگی این امر صادق است، هیچ تحقیق علمی مستند و منتشر شده‌ای در مورد اثربخشی روغن برای درمان واریس وجود ندارد.

اما از نظر تئوری گفته می‌شود که برخی از انواع روغن‌های مناسب درمان واریس برای افزایش گردش خون، کاهش تورم و کاهش درد ناشی از این بیماری می‌توانند مفید باشند.

به‌عنوان‌مثال اسانس اسطوخودوس در رایحه‌درمانی برای تسکین دردها و کاهش التهاب استفاده می‌شود. نتایج یک تحقیق نیز نشان داده است که روغن اسطوخودوس به کاهش مدت زمان درمان و اندازه زخم ناشی از واریس کمک می‌کند.

زخم‌های پوستی از عوارض شایع واریس هستند. درواقع روغن اسطوخودوس دارای توانایی‌های مسکن و آرام‌بخش است که ممکن است به شما در مقابله با درد وریدهای واریسی کمک کند.

اسانس رزماری نیز به عنوان یک روغن برای درمان واریس استفاده میشود که باعث بهبود گردش خون می‌شود. نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2009 نشان می‌دهد که روغن رزماری می‌تواند گردش خون موضعی را بهبود بخشد و درد را تسکین می‌دهد.

سایر انواع روغن برای درمان واریس که برای افزایش گردش خون و کاهش تجمع آن‌ها استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • سرو

  • گریپ‌فروت

  • هلیکریسوم

  • لیمو

  • علف لیمو

  • گل سرخ

برخی از روغن‌های ضروری با قابلیت بی‌حسی یا ضدالتهابی نیز وجود دارند که می‌توانند به‌عنوان روغن برای درمان واریس مورد استفاده قرار بگیرند و عبارت‌اند از:

  • بابونه

  • کندر

  • زنجبیل

  • نعناع تند

  • نعناع

  • وتیور

 

در ادامه ی مطلب درمورد 2 نوع دیگر از روغن برای درمان واریس که روغن نارگیل برای واریس و روغن سیاه دانه برای واریس هستند صحبت خواهیم کرد. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

روغن نارگیل برای واریس

روغن نارگیل برای واریس یکی از موثرترین روش های درمان گیاهی برای واریس می باشد و رگ های عنکبوتی واریسی را بدون هیچ گونه عارضه و استفاده از مواد شیمیایی درمان می کنند.

یکی از مزایای استفاده از روغن نارگیل برای واریس این میباشد که این نوع درمان و روغن برای درمان واریس کاملا طبیعی است و هیچگونه مواد شیمیایی یا جراحی را شامل نمی شود.

همچنین فایده دیگر روغن نارگیل برای واریس این است که یک روش درمانی ارزان است، تنها آنچه شما نیاز دارید چند قطره روغن نارگیل برای واریس و چند دقیقه زمان است. فقط سعی کنید در زمان درمان واریستان یک رژیم غذایی سالم هم داشته باشید و روزی 2 تا 3 بار روغن نارگیل را روی پاهای خود ماساژ دهید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از استفاده از روغن نارگیل برای واریس اطمینان حاصل کنید تا به این روغن حساسیت و آلرژی ندارید.

برای این منظور ابتدا مقداری از این روغن برای درمان واریس را در یک نقطه کوچک بدن بزنید و 24 ساعت صبر کنید، اگر علائم الرژیک مشاهده نشد می توانید از روغن نارگیل برای واریس استفاده کنید.

 

روغن سیاه دانه برای واریس

روغن سیاه دانه از آنجایی که خواص زیادی برای رفع دردهای مفصلی دارد، به عنوان یک روغن برای درمان واریس برای از بین بردن رگ های عنکبوتی واریسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید به طور روزانه از روغن سیاه دانه برای درمان واریس استفاده کنید. استفاده روزانه از این روغن تا 40 روز، به شما کمک می کند تا بتوانید واریس های به وجود آمده در پای خود را درمان نمایید.

روغن سیاه دانه رگ های خون را تا حد بسیار زیادی، تقویت می کند. ظاهر رگ های زیر پوست با استفاده از روغن سیاه دانه تا حدودی بهبود پیدا می کند. به همین دلیل اکثر افراد برای رفع نازیبایی و رنگ های زیر پوست و ازبین بردن رگ های واریسی از روغن سیاه دانه برای واریس استفاده می کنند.

اگر می خواهید از روغن سیاه دانه به عنوان یک روغن برای درمان واریس استفاده کنید، باید بعد از خرید روغن سیاه دانه، به صورت روزانه این روغن را استفاده نمایید.

از روغن سیاه دانه برای درمان واریس به صورت موضعی و به صورت خوراکی برای درمان و از بین بردن واریس استفاده میشود.

توجه داشته باشید که قبل از خریدن روغن سیاه دانه برای درمان واریس، باید به خوبی از اصل بودن روغن اطمینان پیدا کنید و بعد آن را خریداری کنید زیرا اگر روغن سیاه دانه اصل نباشد، هیچ گونه مزیتی به عنوان روغن برای درمان واریس ندارد.

این روغن را میبایست به خوبی روغن را روی پاهای خود ماساژ دهید. اما اگر می خواهید از این روغن به صورت خوراکی استفاده کنید باید بدانید که تاثیر طولانی مدتی از آن دریافت خواهید کرد.

اما اگر به صورت موضعی از روغن سیاه دانه روزانه یک الی دو بار استفاده کنید و آن را روی واریس های پا ماساژ دهید، تاثیر سریع تری از آن دریافت خواهید کرد.

 

نحوه استفاده از روغن برای درمان واریس

در علم آروماتراپی چندین روش برای استفاده موضعی از روغن برای درمان واریس وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • روش اول:

با خیس کردن پارچه‌ای در ترکیبی از پنج قطره از روغن موردنظر و 1 لیتر آب، یک کمپرس گرم یا خنک ایجاد کنید. سپس کمپرس را به مدت 15 دقیقه روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید. در حین استفاده، برای ایجاد نتایج بهتر باید پاهای خود را بالا نگه دارید.

  • روش دوم:

حداکثر 30 قطره روغن ضروری را با تقریباً 3 قاشق غذاخوری روغن حامل ترکیب کنید. روغن‌های حامل محبوب شامل روغن بادام شیرین، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن جوجوبا هستند. همچنین می‌توانید روغن‌ها را به کره شی یا کره کاکائو اضافه کنید. از این مخلوط برای ماساژ ناحیه آسیب‌دیده در جهت قلب خود برای کاهش علائم ظاهری و جسمی استفاده کنید.

  • روش سوم:

تا هشت قطره روغن برای درمان واریس را در مقدار کمی روغن حامل رقیق کنید. سپس این مخلوط را به آب گرم حمام در وان اضافه کنید و هنگام حمام حدود 15 دقیقه ناحیه آسیب دیده را در این روغن قرار دهید. بااینکه رگ‌های واریسی معمولاً در ساق پا شایع هستند، اما ممکن است در قسمت‌های دیگر مانند مقعد هم ایجاد شوند که منجر به هموروئید خواهند شد. برای تسکین علائم واریس و درمان سریع واریس در این ناحیه تا هشت قطره اسانس رقیق‌شده را به آب حمام اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه در آن بنشینید.

سایر روش‌هایی که می‌توانید از روغن برای درمان واریس استفاده کنید، عبارت‌اند از:

  • مستقیماً از بطری یا از لوله استنشاقی، عطر روغن مورد نظر را استنشاق کنید.

  • مقدار کمی از روغن را روی یک دستمال یا پد پنبه‌ای بمالید و نفس بکشید.

  • با استفاده از دیفیوزر عطر آن را در اتاق پخش کنید.

عوارض استفاده از روغن برای درمان واریس

روغن مخصوص درمان واریس معمولاً برای استفاده خارجی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند. اما درصورتی‌که از روغن برای درمان واریس به صورت رقیق نشده استفاده کنید و آن را روی پوست بمالید، ممکن است دچار سوزش یا التهاب شوید.

همه اسانس‌ها پتانسیل ایجاد واکنش آلرژیک را نیز برای شما دارند. علائم واکنش آلرژیک بعد از استفاده از روغن برای درمان واریس می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • راش

  • کندوها

  • سوزش پوست

  • تحریک پوست

  • مشکل در تنفس

  • ضربان قلب سریع

همیشه قبل از استفاده از هر ترکیب خانگی مانند روغن برای درمان واریس، از مخلوط رقیق شده مقدار کمی را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید تا مشخص شود که آیا واکنشی خواهید داشت یا خیر؟

اگر پوست شما بعد از چند ساعت واکنشی نشان نداد، استفاده از مخلوط در ناحیه بزرگ‌تر باید بی‌خطر باشد. اما در شرایطی که پس از استفاده از روغن برای درمان واریس علائم واکنش آلرژیک را تجربه کردید، حتماً مصرف را قطع کرده و به‌هیچ‌عنوان بدون مشورت با پزشک این کار را انجام ندهید.

همچنین اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی به سر می‌برید، نباید این روغن‌ها را بدون نظارت پزشک خود یا یک رایحه درمان آموزش دیده استفاده کنید. به علاوه در صورت داشتن فرزند کوچک باید احتیاط کنید. زیرا برخی از انواع روغن برای درمان واریس عوارض جانبی قابل‌توجهی در کودکان دارند.

نکته قابل توجه دیگر این است که تصور نکنید که تمام درد و تورم در پاهای شما ناشی از واریس است. سایر شرایط جدی و حتی تهدیدکننده زندگی مثل لخته شدن خون در رگ نیز می‌توانند علائم مشابهی را ایجاد کنند و باید حتماً توسط متخصص قلب و عروق معاینه شده و احتمال وجود این مشکلات رد شوند.

روش‌های درمانی جایگزین روغن برای درمان واریس

واریس از عارضه‌هایی است که بیشتر باید مدیریت شود تا علائم آن شما را ناراحت نکند و ممکن است هیچ‌گاه به‌طور کامل درمان نشود. هرچند شیوه‌های نوین مانند درمان سریع واریس با لیزر بسیار کمک‌کننده هستند و می‌توانند تا حد زیادی به درمان هم منجر شوند. اما به‌طورکلی شما می‌توانید با ایجاد تغییرات خاصی در سبک زندگی تا حد زیادی از شر واریس خلاص شوید که شامل موارد زیر هستند:

  • اجتناب از نشستن یا ایستادن‌های طولانی‌مدت و استراحت و تغییر وضعیت بین ساعت‌های کار

  • کاهش وزن درصورتی‌که چاق هستید یا اضافه‌وزن دارید.

  • از پوشیدن لباس‌هایی که دور کمر و پاهای شما را فشار می‌دهند و اصطلاحاً تنگ هستند، اجتناب کنید.

  • در صورت امکان پاهای خود را در ساعاتی از روز یا شب بالاتر از سر خود قرار دهید.

  • ورزش منظم انجام دهید تا جریان خون بهتری داشته باشید و از تجمع و فشار خون در رگ‌ها جلوگیری شود.

  • بعد از مشورت با دکتر واریس پا از جوراب‌های فشاری مخصوص درمان واریس استفاده کنید.

زمانی که روش‌های خودمراقبتی بالا کافی نباشد، متخصص ممکن است روش های تهاجمی‌تری برای درمان سریع واریس را توصیه کند که گزینه‌های شما عبارت‌اند از:

  • اسکلروتراپی

در این روش یک نوع محلول خاص به داخل وریدهای واریسی تزریق می‌شود. این محلول رگ‌ها را می‌بندد و به محو شدن آن‌ها نیز کمک می‌کند.

  • جراحی لیزری

لیزر یکی از روش‌های نوین و عالی برای درمان سریع واریس است که می‌توانید بهترین نوع آن را توسط متخصصانی باتجربه و ماهر در مرکز تخصصی ما انجام دهید. طول موج‌های مشخصی که با استفاده از فناوری لیزر به رگ‌های واریسی تابیده می‌شوند، رگ‌ها را برطرف کرده و علائم آن در مدت کوتاهی بعد از این روش درمانی برطرف خواهد شد.

  • جراحی با کمک کاتتر

در این روش، جراح نوک کاتتر که با استفاده از فرکانس رادیویی یا انرژی لیزر گرم می‌شود را در یک ورید بزرگ قرار می‌دهد. وقتی کاتتر برداشته می‌شود، رگ مورد نظر نیز فرو می‌ریزد و از بین می‌رود.

  • جداسازی ورید

در افراد مبتلا به واریس، وریدهای بزرگ بسته می‌شوند و از طریق برش‌های کوچک وریدهای کوچک‌تر برداشته می‌شوند.

  • فلبکتومی

در این روش درمان سریع واریس، سیاهرگ‌های کوچک از طریق سوراخ‌های خیلی ریز بر روی پوست برداشته می‌شوند.

  • جراحی آندوسکوپی

در روش آندوسکوپی برای درمان واریس تحت هدایت دوربین فیلم‌برداری، رگ‌های بزرگ و زخمی از طریق برش‌های کوچک برداشته می‌شوند.

 

علت و درمان واریس در طب سنتی

علت واریس همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، معمولاً به‌صورت ارثی یا ناشی از فشار بیش‌ازحد و تجمع خون در رگ‌هاست که به دلیل عدم گردش خون مناسب ایجاد شده است. در درمان واریس در طب سنتی علاوه بر روش‌های خانگی و استفاده از روغن برای درمان واریس ممکن است از چند درمان گیاهی برای واریس نیز استفاده شود که شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از شاه بلوط

در درمان واریس در طب سنتی استفاده از شاه بلوط علائم گردش خون ضعیف در پاها مانند سنگینی، درد و خارش ناشی از واریس را بهبود میبخشد. حتی در حال حاضر برخی از داروهای پزشکی که به عنوان درمان کمکی یا بهبودی بعد از انجام برخی روش‌های تهاجمی برای درمان سریع واریس تجویز می‌شوند حاوی عصاره شاه بلوط هستند که از آن جمله می‌توان به Venogol، Phytoven و Venovital اشاره کرد.

  • عصاره هسته انگور

گفته می‌شود که این عصاره دارای ترکیباتی است که خاصیت ارتجاعی رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند به جلوگیری از نشت که منجر به تورم پا می‌شود کمک کند و به عنوان یکی از روش های درمان واریس در طب سنتی استفاده میشود.

باید توجه داشته باشید که داروهای گیاهی می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و با داروهای دیگری که استفاده می‌کنید مانند داروهای رقیق‌کننده خون، تداخل داشته باشند. بنابراین قبل از استفاده از این روش‌های درمانی واریس در طب سنتی حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

کاری که اکنون می‌توانید برای کاهش علائم واریس انجام دهید!

علاوه بر استفاده از روغن برای درمان واریس و روش های درمان واریس در طب سنتی، کارهای کوچکی وجود دارد که می‌توانید در خانه و محل کار انجام دهید تا فشار وارد شده بر رگ‌های خود را کاهش داده و جریان خون را بهبود بخشید.

درنتیجه به‌مرور علائم رگ‌های واریسی در شما کاهش پیدا خواهند کرد و به درمان سریع واریس کمک خواهند کرد.

ازجمله این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • برای جلوگیری از یبوست و ایجاد فشار، بهتر است فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  • تا جایی که می‌توانید راه بروید تا گردش خون بهتری در پاهایتان تقویت شود.

  • یک تایمر تنظیم کنید تا زمان را به شما یادآوری کند که در بین کار بلند شوید و حرکت کنید. در هر بار حرکت نیز حداقل پنج دقیقه پیاده‌روی کنید. در صورت امکان چند پرش انجام دهید یا دوی درجا کار کنید.

  • اگر شغلی دارید که برای انجام آن باید برای مدت طولانی در یک جا بنشینید یا بایستید، بهتر است مرتباً پوزیشن پاها و بدن خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید حرکات کششی ساق پا را در حالت نشسته انجام دهید.

  • با پاهای روی هم، آن هم به مدت طولانی ننشینید.

  • برای تقویت عضلات ساق پا و جلوگیری از تجمع خون که رگ‌های واریسی را ایجاد می‌کنند، از کفش‌های پاشنه کوتاه استفاده کنید.

  • برای جلوگیری از احتباس آب که می‌تواند باعث تورم شود، از یک رژیم غذایی کم نمک استفاده کنید.

دلایل اصلی که ممکن است منجر به ایجاد واریس شوند!

باید بدانید که در صورت عدم مراجعه به‌موقع به متخصصان باتجربه قلب و عروق رگ های واریسی می‌تواند مشکلات جدی‌تری مانند درد، سوزش، تورم و خارش یا مشکلات ورید عمقی را ایجاد کند. بنابراین برای تشخیص هر چه سریعتر با بهترین متخصص قلب منطقه خود تماس بگیرید و برای درمان سریع واریس اقدام کنید.

دلایل مختلفی می‌توانند شما را به رگ‌های واریسی ناراحت‌کننده مبتلا کنند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سن

اگرچه این یک افسانه است که فقط افراد مسن به واریس مبتلا می‌شوند، اما این درست است که هر چه سن شما بالاتر می‌رود، احتمال ابتلا به واریس، به‌خصوص در سن 50 سالگی و بالاتر بیشتر می‌شود. این به این دلیل است که با افزایش سن، رگ‌های شما بیشتر دچار فرسودگی شده و ضعیف می‌شوند و درنتیجه بیشتر مستعد ابتلا به رگ‌های واریسی هستند.

  • ژنتیک

ژنتیک عاملی است که کاملاً خارج از کنترل شما است. بنابراین اگر سابقه واریس در خانواده خود دارید، احتمال اینکه شما هم به آن مبتلا شوید، بسیار زیاد است.

  • هورمون‌ها

ثابت شده است که تغییرات در هورمون‌ها نیز که در خانم‌ها هم بیشتر است، شانس ابتلا به واریس را افزایش می‌دهد. این امر به‌ویژه در دوران بارداری یا یائسگی صادق است. بارداری باعث می‌شود که مقدار خون در سیستم بدن یک زن به‌شدت افزایش یابد و درنتیجه به رگ‌های او فشار وارد می‌شود که اغلب منجر به بزرگ شدن رگ‌ها و ایجاد رگ‌های واریسی خواهد شد.

  • شیوه زندگی کم‌تحرک

یکی از بدترین موارد برای سلامتی کلی شما، سبک زندگی بی‌تحرک است. اما بی‌تحرکی به‌خصوص برای سلامت رگ‌های شما مضر است که می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی خطرناک نیز بشود.

وقتی برای مدت طولانی می‌نشینید یا می‌ایستید، باعث می‌شود که رگ‌هایتان مجبور به کار بیشتر شوند تا خون به‌طور مناسب به قلب و بقیه بدن شما جریان پیدا کند. همین امر به آن‌ها فشار وارد می‌کند و می‌تواند منجر به رگ‌های واریسی شود.

  • چاقی

وزن اضافی در بدن نیز فشار مضاعفی به رگ‌های شما بخصوص در پاها وارد می‌کند که اغلب باعث ایجاد رگ‌های واریسی می‌شود. ترسناک‌ترین قسمت در مورد چاق بودن با رگ‌های واریسی این است که اغلب افراد حتی نمی‌توانند رگ‌های واریسی را به دلیل چربی اضافی که در اطراف این رگ‌ها ایجاد شده است، ببینند. درنتیجه بیماری پیشروی کرده و ممکن است هنگام تشخیص نیاز به درمان‌های سخت‌تر برای کاهش علائم و درمان سریع واریس باشد.

چاقی یکی از دلایل اصلی واریس است که می‌توانید با انجام ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب درواقع کاری برای آن انجام دهید. برخلاف هورمون‌ها، ژن‌ها و سن، چاقی چیزی است که می‌توان آن را کنترل نمود. شما قدرت حفظ سلامت خود را در دستان خود دارید و این کار با رژیم غذایی شما و ورزش منظم شروع می‌شود.

خوراکی‌های موثر و جایگزین روغن برای درمان واریس

حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که برای درمان واریس چه بخوریم؟

باید گفت که رژیم غذایی مناسب برای درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند مفید باشد. برای حفظ سلامت رگ‌های خود و جلوگیری از ایجاد رگ‌های واریسی نیز شما می‌توانید برخی از مواد غذایی مفید در این زمینه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که در کنار استفاده از روش‌هایی مانند روغن برای درمان واریس می‌توانید از آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

این مواد غذایی عبارت‌اند:

  • آووکادوها

در حال حاضر آووکادو بسیار محبوب است و می‌تواند به‌سلامت رگ‌های شما نیز کمک کند. شما می‌توانید آووکادو را با نان تست یا همراه با انواع سالاد استفاده کنید. آووکادو سرشار از ویتامین‌های C و E است که برای سلامت رگ‌ها مفید هستند. گلوتاتیون نیز ترکیبی است که در آووکادو وجود دارد و برای محافظت از شریان‌ها و رگ‌های شما مفید شناخته شده است.

  • چغندر

چغندر نه تنها یک افزودنی خوش‌رنگ و خوش‌طعم به بشقاب شماست، بلکه افزودنی عالی به رژیم غذایی شما جهت سلامت رگ‌ها می‌باشد. این سبزی پرطرفدار حاوی یک ترکیب فیتوشیمیایی است که به کاهش سطح یک اسید آمینه طبیعی در بدن کمک می‌کند که گاهی اوقات می‌تواند منجر به تشدید رگ‌های واریسی شود.

  • مارچوبه

شما می‌توانید مارچوبه را بخارپز کنید، آن را روی سالاد بریزید، به استیک خود اضافه کنید یا هر طور که دوست دارید مارچوبه خود را بخورید. مهم این است که بدانید که با خوردن آن به بدن خود لطف می‌کنید. مارچوبه سرشار از تعدادی ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین A، ویتامین سی، ویتامین E، ویتامین K، فولات، کروم، کلسیم، نیاسین، آمینو اسید، فسفر و فیبر است.

  • رزماری

رزماری که به‌عنوان یک ماده تحریک کننده گردش خون شناخته شده است، گیاهی عالی برای افزودن به رژیم غذایی شما برای کمک به عملکرد صحیح رگ‌ها بخصوص در صورت ابتلا به واریس است. علاوه بر این، حاوی ترکیبی به نام رزمارینیک اسید است که به محافظت از بافت‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. از رزماری می‌توانید در انواع سوپ‌ها و نان خانگی استفاده کنید.

  • زنجبیل

زنجبیل برای بسیاری از بیماری‌ها یک ماده عالی است. همچنین می‌تواند به حفظ سلامت رگ‌های شما کمک کند. زنجبیل قرن‌هاست که برای افزایش گردش خون در طب سنتی شناخته شده است و امروزه نیز بدین منظور استفاده می‌شود. زنجبیل تازه همیشه بهترین گزینه است، زیرا طعم آن بسیار قوی‌تر است و دارای حجم متمرکزتری از ترکیبات مفید خود می‌باشد.

  • گیلاس، سیب، گندم سیاه و سایر غذاهای پر از روتین

مفیدترین مواد غذایی برای واریس آن‌هایی می‌باشند که دارای ماده‌ای به نام روتین هستند. روتین یک فلاونوئید است که به کاهش کلسترول و فشار خون شما کمک می‌کند و همچنین رگ‌های شما را قوی نگه می‌دارد. علاوه بر همه این‌ها، فلاونوئید همچنین ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان است و به جلوگیری از لخته شدن خون نیز کمک می‌کند.

 

سخن آخر

روش‌های مدیریتی بسیار زیادی مانند انواع روغن برای درمان واریس وجود دارند که می‌توانند به کاهش علائم این بیماری کمک کنند. اما به‌هیچ‌وجه نباید به‌صورت خودسرانه و بدون مشورت با متخصص قلب و عروق از این روش‌ها استفاده کنید.

زیرا گاهی مشکلات جدی‌تری مانند ترومبوز ورید عمقی وجود دارد که علائمی شبیه به علائم واریس را ایجاد می‌کند و می‌تواند حتی تهدیدکننده زندگی باشد.

بنابراین ابتدا باید به‌طور کامل توسط متخصص قلب و عروق معاینه شوید و بعد در صورت صلاحدید پزشک می‌توانید برای کنترل و مدیریت بهتر علائم از انواع روغن برای درمان واریس استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هیچ درمان گیاهی یا هیچ نوع روغنی برای درمان واریس وجود ندارد که به تنهایی بتواند رگ‌های واریسی را به طور کامل از بین ببرد.

انواع روغن برای درمان واریس تنها در صورتی قابل تایید و استفاده هستند که اولا پزشکتان توصیه کرده باشد و در ثانی در کنار درمان‌های اصلی واریس استفاده شود.

شما می‌توانید جهت ارزیابی‌های کامل برای تشخیص رگ‌های واریسی و دریافت بهترین شیوه‌های درمانی مانند لیزر توسط متخصصینی باتجربه و دستگاه‌های بروز دنیا به این مرکز تخصصی مراجعه کنید. جهت گرفتن نوبت از طریق لینک‌های سمت چپ صفحه با همکاران ما ارتباط بگیرید.

اجرا شده توسط: همیار وردپرس