شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

اقدامات لازم به منظور جلوگیری از حمله قلبی

ما در این مطلب می خواهیم اقدامات لازم به منظور جلوگیری از حمله قلبی را به شما توضیح دهیم .

 

آنچه در این مقاله می خوانید :

 

قطعا همه شما به دنبال بهترین چیزها برای سلامت بدن و قلبتان هستید . ولی مراقبت از این گنج درونی و جلوگیری از حمله قلبی ، برای همه شما امری سخت به نظر می رسد.

ولی باید به شما بگوییم که اتفاقا نگهداری از قلب و جلوگیری از حمله قلبی بسیار ساده است . مهم ترین کار در حفظ سلامت قلب و جلوگیری از حمله قلبی ، تغییر سبک زندگی می باشد .

ایجاد تغییر در شیوه زندگی مؤثرترین روش برای جلوگیری از سکته قلبی است. این کار تاثیری شگرف بر سلامت قلب شما گذاشته و از ابتلا به حمله قلبی تا حدود زیادی جلوگیری می کند .

 

فهرست مطالب

 

میوه ها و سبزیجات ، غلات و غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف نمک ، چربی های اشباع شده ، شیرینی و گوشت قرمز را کاهش دهید.

غذاهای شامل چربی های اشباع شده شامل:

  • کیک
  • غذاهای سرخ شده
  • کالباس و برشهای چرب گوشت
  • کره
  • کیک و بیسکویت
  • غذاهایی که حاوی روغن نارگیل یا روغن خرما هستند.

شما باید از رژیم غذایی به سبک مدیترانه ای استفاده کنید. این یعنی خوردن نان بیشتر ، میوه ، سبزیجات و ماهی و گوشت کمتر. همچنین کره و پنیر را با محصولات مبتنی بر روغن گیاهی مانند روغن زیتون جایگزین کنید.

اقدامات لازم به منظور جلوگیری از حمله قلبی

ماهی های چرب مانند شاه ماهی ، ساردین و ماهی قزل آلا می توانند بخشی از یک رژیم غذایی به سبک مدیترانه ای باشند .

تنوع در رژیم غذایی ، یک روش مناسب برای به دست آوردن تمام مواد مغذی مورد نیاز شما است و یکی از راه های موثر در جلوگیری از حمله قلبی می باشد.

 

فعالیت های آرامش بخش که برای شما مفید باشد را انجام دهید. مثل یوگا و مدیتیشن .

اینها به پایین نگه داشتن سطح استرس شما کمک کرده و جزء اقدامات لازم برای جلوگیری از سکته قلبی می باشد. احساسات استرس زا مانند عصبانیت و خصومت نیز ممکن است منجر به خطر حمله قلبی شود ، بنابراین آرام و خونسرد باشید .

آرامش خود را به منظور جلوگیری از حمله قلبی حفظ کنید

 

به منظور جلوگیری از سکته قلبی خود را از مصرف سیگار منع کنید

اگر هرگز سیگار نمیکشید و یا اگر سیگار کشیدن را ترک کرده اید، کار مفیدی را برای جلوگیری از سکته قلبی انجام داده اید .اما اگر هنوز سیگار می کشید ، آن را متوقف کنید.

با پزشک خود صحبت کنید تا متوجه شوید که چه روشی برای شما بهتر خواهد بود. استعمال سیگار عامل اصلی حمله قلبی است زیرا باعث آترواسکلروز و افزایش فشار خون می شود.

حتی افرادی که روزانه کمتر از پنج سیگار مصرف می کنند ، می توانند علائم اولیه بیماری قلبی را داشته باشند. پس از همین الان شروع کنید . چون فقط در عرض یک سال می توانید خطر حمله قلبی را کاهش دهید.

 

فشار خون بالا می تواند فشار بیشتری به شریان ها و قلب شما وارد کند و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. فشار خون بالا اغلب با خوردن یک رژیم غذایی سالم ، تعدیل میزان مصرف الکل ، حفظ وزن سالم و انجام ورزش منظم کاهش می یابد.

به منظور جلوگیری از سکته قلبی ، حواستان به فشارخونتان باشد

اگر فشار خون خیلی بالا باشد ، خطر حمله قلبی و بیماری قلبی بیشتر می شود. مدیریت استرس ، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند به شما در مدیریت میزان فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی کمک کند. نمک باعث افزایش فشار خون می شود. هرچه نمک بیشتری بخورید ، فشار خون شما بیشتر می شود.

 خوردن یک رژیم غذایی کم چرب که شامل مقدار زیادی فیبر – برنج سبوس دار ، نان ، ماکارونی و میوه و سبزیجات زیادی است – به کاهش فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی کمک می کند. میوه و سبزیجات همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی هستند و به سلامت بدن شما کمک می کنند.

 همچنین پزشک شما ممکن است داروهایی را برای کاهش سطح فشارخون شما تجویز کند.

 

میزان قند خونتان را به منظور جلوگیری از سکته قلبی کنترل کنید.

مقدار زیاد قند در خون شما می تواند به عروق آسیب برساند. برای کنترل سطح قند خون و جلوگیری از سکته قلبی با پزشک خود همکاری کنید. دیابت ممکن است احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد. به یاد داشته باشید ، شما نمی توانید بر اساس چیزی که احساس میکنید بگویید که به دیابت (یا فشار خون بالا ، یا کلسترول بالا) مبتلا هستید یا خیر.

 

هنگامی که خون در رگهای خونی شما جریان می یابد ، می تواند مقداری از کلسترول ، چربی و کلسیم را در مسیر رگ ها به جا گزاشته و باعث ایجاد پلاک در شریان های شما شود. انباشته شدن این پلاک ها باعث حمله قلبی می شود.  

اقدامات لازم به منظور جلوگیری از حمله قلبی

به خاطر داشته باشید ، دو نوع کلسترول وجود دارد. یکی به نام LDL که برای قلب شما بد است و HDL که می تواند به شما در محافظت از بیماری های قلبی و جلوگیری از حمله قلبی کمک کند. شما می توانید کلسترول سطح بدن خود را با ورزش و رژیم های کم چربی بهبود بخشید. همچنین ممکن است برخی از افراد دارو های مربوط به کاهش کلسترول را مصرف کنند.

 

اضافه وزن ، می تواند قلب شما را در معرض خطر قرار دهد.  در این شرایط برای جلوگیری از سکته قلبی ورزش و رژیم غذایی مناسب به قلب شما کمک می کند. اضافه وزن قلب شما را مجبور به تلاش بیشتر برای پمپاژ خون در بدن می کند که می تواند فشار خون شما را بالا ببرد. از پزشک یا متخصص تغذیه در مورد وزن استاندارد خود سوال کرده بپرسید که چگونه به این مقدار دست پیدا کنید.

به منظور جلوگیری از سکته قلبی ، مواظب میزان کلسترول خونتان باشید.

اگر نیاز به کاهش وزن دارید ، به یاد داشته باشید که از دست دادن فقط چند کیلو باعث ایجاد فشار مثبت در فشار خون و سلامتی شما می شود.

به منظور جلوگیری از سکته قلبی در مورد مصرف آسپیرین اطلاعات کسب کنید.

 هر روز در مورد مصرف آسپرین با پزشک خود صحبت کنید. در برخی افراد ، این خطر حمله قلبی را کاهش می دهد .

پیاده روی ، تردمیل و شنا و یا هر فعالیتی که به بهترین وجه متناسب با نیازهای شما باشد ، می تواند جزء اقدامات لازم برای جلوگیری از سکته قلبی باشد.

ورزش منظم می تواند به جلوگیری از سکته قلبی ، کاهش فشار خون و بهبود سطح کلسترول کمک کند. فعال بودن و انجام ورزش منظم باعث می شود فشار خون شما با نگه داشتن قلب و رگ های خونی در وضعیت مناسب ، کاهش یابد.

ورزش منظم همچنین می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند ، که به کاهش فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی کمک می کند.

به منظور جلوگیری از سکته قلبی ، فعالیت بدنی داشته باشید.

فعالیت هایی با تأثیر کم مانند پیاده روی ، شنا و دوچرخه سواری توصیه می شود. فعالیت های شدیدتر مانند بازی فوتبال و اسکواش ممکن است برای شما مناسب نباشد. با پزشک مسئول مراقبت خود مشورت کنید.

به منظور جلوگیری از سکته قلبی ، اجتماعی باشید ..

 

با دوستان و خانواده خود در تماس باشید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که از حمایت های اجتماعی بیشتری برخوردار هستند کمتر در معرض مشکلات قلبی قرار دارند.

>

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس