شریعتی ، بالاتر از میرداماد ، خیابان منظرنژاد ، پلاک53 ، واحد9،کلینیک قلب دکتر ضربان

logo

خوردن اسپند برای درمان واریس

از پیشنهادات رایج طب سنتی خوردن اسپند برای درمان واریس خواهد، تا به امروز در خصوص اثربخشی آن در درمان واریس پا نظرات متفاوتی وجود دارد. بیماری واریس که به گرفتگی عروق خونی مرتبط است نیازمند بررسی جدی توسط متخصص قلب و عروق بوده و نباید نسبت به آن غفلت کرد. در کنار درمان‌های رایج واریس می‌توان از طب سنتی نیز کمک گرفت.

واریس نوعی اختلال در سیاهرگ‌ها است که با بزرگ و متورم شدن آن‌ها نمایان می‌شود و در برخی از افراد می‌تواند باعث درد و ناراحتی بشود.

مشکل عمده‌ی افرادی که واریس دارند، نازیبایی ظاهری است. درمان اصلی واریس‌ها، درمان‌های تخصصی پزشکی است که در کلینیک‌های معتبر توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

در کنار این درمان‌ها، طیف وسیعی از درمان‌های خانگی از جمله خوردن اسپند برای درمان واریس پیشنهاد می‌شوند که می‌توانند باعث کاهش تورم و درد رگ‌های واریسی شوند ولی درمان آن‌ها را انجام نمی‌دهند.

با ما همراه باشید تا درمورد انواع این روش‌های خانگی به عنوان معجزه درمان واریس و میزان اثربخشی آن‌ها در کاهش علائم واریس بیشتر بدانید.

فهرست مطالب

علائم احتمالی واریس و نقش خوردن اسپند برای درمان واریس؟

چه عللی می‌تواند منجر به ایجاد واریس شود؟

در چه مواردی درمان سریع واریس ضروری است؟

اقدامات خودمراقبتی قبل از خوردن اسپند برای درمان واریس

درمان‌های پزشکی جایگزین خوردن اسپند برای درمان واریس؟

آیا استفاده از داروهای طبیعی معجزه درمان واریس است؟

آیا واقعاً خوردن اسپند برای درمان واریس مؤثر است؟

مناسب ترین ویتامین برای درمان واریس کدام است؟

خواص شگفت‌انگیز گیاهان در مقابل خوردن اسپند برای درمان واریس

تأثیرات ماساژ با مواد طبیعی در مقابل خوردن اسپند برای درمان واریس

سخن پایانی

علائم احتمالی واریس و نقش خوردن اسپند برای درمان واریس؟

واریس به معنای “پیچ‌خورده” است و به رگ‌های بزرگ و پیچ‌خورده‌ای که معمولاً بنفش مایل به آبی هستند، رگ‌های واریسی گفته می‌شود. همچنین اغلب از زیرپوست بیرون می‌زند.

دریچه‌های کوچک و یک‌طرفه در رگ‌ها تضمین می‌کنند که خون فقط به سمت قلب جریان دارد. در برخی افراد، این دریچه‌ها ضعیف می‌شوند و خون در سیاهرگ‌ها جمع می‌شود و باعث بزرگ‌شدن غیرطبیعی آنها می‌شود.

سایر علائم واریس می‌توانند شامل:

  • داشتن احساس ضربان یا سوزش در پاها
  • پاهای ناراحت‌کننده که احساس سنگینی یا درد دارند
  • گرفتگی عضلانی که در شب بیشتر قابل‌مشاهده است
  • تورم پا و مچ پا
  • پوست خشک یا خارش‌دار که روی ورید واریسی نازک‌تر به نظر می‌رسد.

برای رفع واریس پا قطعاً ضروری است پیش از اتخاذ رویکردهای خودسرانه چون خوردن اسپند برای درمان واریس که هنوز میزان اثربخشی آن مشخص نشده، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا ابتدا شدت گرفتگی عروق را مورد ارزیابی قرار دهد و بهترین درمان را برای بیمار اتخاذ نماید.

چه عللی می‌تواند منجر به ایجاد واریس شود؟

  • تغییرات هورمونی که در دوره بارداری و یائسگی رخ می‌دهد.
  • اضافه‌وزن که باعث افزایش فشار روی رگ‌ها می‌شود.
  • نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت گردش خون را محدود می‌کند و فشار مضاعفی بر رگ‌ها وارد می‌کند.
  • یبوست مزمن
  • ژنتیک
  • سن بالا

اگرچه در برخی افراد، واریس می‌تواند یک نگرانی زیبایی باشد، اما در افراد دیگر، می‌تواند باعث تورم، درد ناراحت‌کننده و سنگینی شود یا نشانه‌ای از بیماری قلبی یا اختلالات گردش خون باشد.

بنابراین مهم است که از روش‌های اصولی به‌جای خوردن اسپند برای درمان واریس استفاده شود زیرا اگر درمان سریع واریس به‌درستی انجام نشود، ممکن است منجر به عوارض جدی مانند فلبیت (التهاب سیاهرگ‌ها)، زخم‌های پوستی و لخته شدن خون شود.

در چه مواردی درمان سریع واریس ضروری است؟

درمان وریدهای واریسی معمولاً فقط در موارد زیر ضروری است:

علائم را کاهش دهید – اگر رگ‌های واریسی شما باعث درد یا ناراحتی شما می‌شود

درمان عوارض – مانند تغییر رنگ پوست، تورم یا زخم پا

برخی از افراد به دلایل زیبایی نیز تحت درمان قرار می‌گیرند که معمولاً باید برای انجام آن به‌صورت خصوصی هزینه کنند.

اقدامات خودمراقبتی قبل از خوردن اسپند برای درمان واریس

اگر درمان لازم باشد، دکتر واریس پا ممکن است ابتدا خودمراقبتی در خانه را توصیه کند.

این اقدامات خودمراقبتی می‌تواند شامل این موارد باشد:

۱- ورزش منظم: ورزش منظم با تشویق گردش خون بهتر در پاها، به فشار دادن خون جمع شده در رگ‌ها کمک می‌کند. ورزش همچنین باعث کاهش فشارخون می‌شود که یکی دیگر از عوامل مؤثر در ایجاد واریس است. تمرینات کم ضربه، تأثیر بسزایی در کارکرد ماهیچه‌های ساق پا بدون فشار زیاد دارند. تمرینات مؤثر برای درمان سریع واریس عبارت‌اند از:

  • شناکردن
  • پیاده‌روی
  • دوچرخه‌سواری
  • یوگا

۲- اجتناب از ایستادن و نشستن طولانی‌مدت: برای درمان فوری واریس باید از نشستن و ایستادن طولانی‌مدت خودداری کنید.

اگر فردی مجبور است برای مدت طولانی در محل کار بنشیند، باید بلند شده و حرکت کند یا اگر مدت طولانی ایستاده است، مرتباً موقعیت خود را تغییر داده تا جریان خون روان باشد.

از نشستن با پاهای ضربدری خودداری کنید، زیرا این می‌تواند جریان خون را در پاها محدودتر کند که ممکن است به مشکلات گردش خون اضافه کند.

۳- بالابردن ناحیه آسیب‌دیده هنگام استراحت: بالا نگه‌داشتن پاها، به طور ایده‌آل در همان ارتفاع قلب یا بالاتر از آن، به بهبود گردش خون و درمان سریع واریس کمک می‌کند.

این حرکت با کاهش فشار روی رگ‌های پا و کمک نیروی جاذبه باعث می شود تا خون به‌آرامی به قلب برگردد.

اگر فرد قرار است هنگام کار یا استراحت برای مدت طولانی بنشیند، باید سعی کند پاهای خود را بالا نگه دارد.

۴- جوراب‌های فشرده: جوراب‌های فشرده در اکثر داروخانه‌ها به‌عنوان معجزه درمان واریس موجود است. این جوراب‌ها می‌توانند با اعمال فشار به پاها، باعث کمک به ماهیچه‌ها و سیاهرگ‌ها در خون‌رسانی به قلب شوند.

۵- تغییرات رژیم غذایی: از آنجایی‌که غذاهای نمکی یا سرشار از سدیم می‌توانند باعث حفظ آب در بدن و  افزایش فشارخون شوند، با کاهش مصرف غذاهای شور می‌توان احتباس آب را به حداقل رساند و از فشارخون بالا جلوگیری کرد. همچنین غذاهای سرشار از پتاسیم می‌توانند به کاهش احتباس آب و درمان فوری واریس کمک کنند.

غذاهایی که پتاسیم بالایی دارند عبارت‌اند از:

  • بادام و پسته
  • عدس و لوبیا سفید
  • سیب‌زمینی‌ها
  • سبزی‌های برگ‌دار
  • برخی از ماهی‌ها مانند سالمون و تن

غذاهای حاوی فیبر به حرکت روده‌ها و جلوگیری از یبوست کمک می‌کنند. این می‌تواند مهم باشد، زیرا فشار دادن، احتمال آسیب دریچه‌های ناسالم را تشدید می‌کند.

غذاهایی که فیبر بالایی دارند عبارت‌اند از:

  • آجیل، دانه‌ها و حبوبات
  • جو، گندم و بذر کتان
  • غذاهای سبوس‌دار

افرادی که اضافه‌وزن دارند بیشتر احتمال دارد که رگ‌های واریسی را تجربه کنند، بنابراین، کاهش وزن اضافی می‌تواند به‌عنوان معجزه درمان واریس، فشار روی رگ‌ها و تورم و ناراحتی را کاهش دهد.

درمان‌های پزشکی جایگزین خوردن اسپند برای درمان واریس؟

اگر وریدهای واریسی شما نیاز به درمان بیشتری دارند یا عوارضی ایجاد می‌کنند، نوع درمان به‌سلامت عمومی، اندازه، موقعیت و شدت واریس رگ‌های شما بستگی دارد. یک متخصص عروق (پزشکی که در رگ‌ها تخصص دارد) می‌تواند به‌جای خوردن اسپند به شما مناسب‌ترین شکل درمانی را توصیه کند.

پزشک ممکن است باتوجه‌ به وضعیت شما یکی از این موارد درمانی را تجویز کند:

  • فرسایش اندوترمال: این روشی است که در آن، از گرما برای مهروموم کردن وریدهای آسیب‌دیده و درمان سریع واریس استفاده می‌شود.
  • فلبکتومی سرپایی: این جایی است که پزشک پوست را سوراخ کرده و رگ‌های واریسی را از طریق شکاف‌های کوچک خارج می‌کند.
  • اسکلروتراپی: می‌توان از این روش مؤثر که با استفاده از یک فوم خاص اقدام به بستن رگ‌ها و کوچک شدن آنها می‌کنند، به‌جای‌ درمان‌های خانگی و سنتی بهره گرفت.
  • بستن و برهنه کردن: در این روش رگ‌های واریسی با جراحی برداشته می‌شوند.
  • جراحی‌های لیزری: معجزه درمان واریس از طریق این روش به این صورت است که انفجارهای شدید نور به سمت سیاهرگ هدایت شده و به‌تدریج محو و ناپدید می‌شود.
  • جراحی آندوسکوپی ورید: در طی این جراحی، یک دوربین فیلم‌برداری کوچک در پا قرار داده می‌شود تا به جراح کمک کند بهتر ببیند. سپس درمان فوری واریس با برداشتن سیاهرگ‌ها از طریق یک سری برش‌های کوچک انجام می‌شود.

آیا استفاده از داروهای طبیعی معجزه درمان واریس است؟

گیاهان و ویتامین‌ها از جمله مکمل‌های رایجی هستند که بدون نسخه به فروش می‌رسند. تفاوت اصلی بین این دو این است که ویتامین‌ها مواد مغذی ضروری هستند که ممکن است به طور منظم در رژیم غذایی مصرف شوند و گیاهان به طور معمول در رژیم غذایی مصرف نمی‌شوند.

تفاوت کلیدی دیگر این است که ویتامین‌ها به عنوان معجزه درمان واریس بیشتر موردمطالعه قرار گرفته‌اند و حمایت پزشکی بیشتری برای استفاده از آنها وجود دارد، در حالی که مواردی مانند خوردن اسپند برای درمان واریس به‌عنوان گیاهان دارویی کمتر موردمطالعه قرار گرفته است، اما به طور معمول از طریق متخصصان طبیعی استفاده می‌شود.

 

آیا واقعاً خوردن اسپند برای درمان واریس مؤثر است؟

بسیاری از متخصصان طب سنتی معتقدند که خوردن اسپند جهت درمان و کاهش علائم واریس خصوصاً در مراحل اولیه که مویرگ‌های عنکبوتی تازه تشکیل شده‌اند نقش دارد. پیشنهاد طب سنتی برای درمان از قرار ذیل است:

اگر رگ‌ها ریز باشند، بایستی به مدت ۴۰ شب، شبی ۱ قاشق مرباخوری اسپند خوراکی را با یک لیوان آب قورت داد. (توجه: اسپند را اصلاً نباید جوید)

اگر واریس پیشرفت داشته و رگ‌ها درشت شده‌اند بعد از ۴۰ شب خوردن اسپند باید سه مرحله هر ۲ هفته یک‌بار بین رگ‌های واریسی زالو انداخته شود. در این مدت بهتر است غذاهای سرد کمتر خورده شود.

مناسب ترین ویتامین برای درمان واریس کدام است؟

برای پاسخ به این سؤال که کمبود چه ویتامینی باعث واریس می‌شود، باید بدانید که کلیدی‌ترین ویتامین برای درمان واریس و حمایت از سیستم گردش خون، ویتامین‌های C، B و E هستند و کمبود هرکدام می‌تواند در ایجاد واریس مؤثر باشد.

  • ویتامین C دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند آسیب سلولی را کاهش دهد و همچنین کلاژن، پروتئین فراوان در بدن را تقویت می‌کند و بهترین ویتامین برای درمان واریس است.

این ویتامین در پرتقال، لیمو، گوجه‌فرنگی، انواع توت‌ها و کلم بروکلی به میزان زیاد وجود دارد و اثرات درمانی فوق‌العاده‌ای در مقابل خوردن اسپند برای درمان واریس دارد.

  • ویتامین B بهترین ویتامین برای درمان واریس است که در انواع مختلف وجود دارد، اما به طور خاص ما در مورد ویتامین B3 صحبت می‌کنیم که به نام نیاسین نیز شناخته می‌شود.

نیاسین، دارای خواص کاهش‌دهنده کلسترول و حمایت از گردش خون مفید است و در موز، عدس، برنج قهوه‌ای، گندم، بوقلمون و ماهی‌تن وجود دارد.

  • ویتامین E از چسبیدن پلاکت‌ها، سلول‌های تشکیل‌دهنده لخته، به هم جلوگیری می‌کند و همچنین باعث بهبود گردش خون شده و درمان سریع واریس را ممکن می‌سازد. اسفناج، کلم بروکلی و کیوی دارای این ویتامین هستند، بنابراین دیگر ویتامین برای درمان واریس ویتامین E است.
  • فلاوینوئیدها در واقع ویتامین نیستند، اما می‌توانند اثر ویتامین C را افزایش دهند. یک مکمل شناخته شده، Diosmin حاوی این فلاوینوئیدهای قدرتمند است.

آنها به دلیل فواید و اثرات ضدالتهابی خود بر روی مویرگ‌ها، می‌توانند به‌عنوان معجزه درمان واریس عمل کنند. به‌جای خوردن اسپند می‌توانید با مصرف توت، سیب و مرکبات از اثرات درمانی آنها بهره‌مند شوید.

خواص شگفت‌انگیز گیاهان در مقابل خوردن اسپند برای درمان واریس

برخی از گیاهان دارای ترکیبات خاصی هستند که التهاب و کلسترول را کاهش می‌دهند و جریان خون را بهبود می‌بخشند.

انواع گیاهان باتوجه‌به دردسترس‌بودن و محل رشد گیاه می‌توانند در منطقه یا کشور خاصی محبوبیت بیشتری داشته باشند. برخی از رایج‌ترین گیاهان که مانند خوردن اسپند توصیه می‌شوند، عبارت‌اند از:

۱- مارچوبه: مارچوبه یک سبزی عالی برای سلامت رگ‌ها و درمان سریع واریس است. به جلوگیری از پارگی کمک می‌کند و همچنین مویرگ‌ها و سیاهرگ‌ها را تقویت می‌کند. مارچوبه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی مانند ویتامین‌های A، C، E و K و همچنین فیبر، فولات و کروم است.

همچنین مارچوبه سرشار از نیاسین، فسفر، کلسیم و اسیدهای آمینه است. اغلب در بهار در سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود. می‌توانید این خوراکی لذیذ را به سالاد اضافه کنید یا آن را با کمی لیمو و کره بخار کنید.

۲- چغندر: متخصصان متعددی ادعا می‌کنند که برای پیشگیری از واریس، مصرف منظم چغندر می‌تواند بسیار موثر باشد.

این سبزی خوش‌رنگ، حاوی یک ترکیب فیتوشیمیایی به‌ نام بتاسیانین است که می‌تواند با کاهش سطح هموسیستئین در بدن، باعث شود تا این آمینواسید طبیعی به رگ‌های خونی آسیب نرساند. چغندر را می‌توانید به سالاد اضافه کنید، بخارپز کنید یا آب بگیرید.

۳- زنجبیل: زنجبیل قرن‌هاست که به‌عنوان ادویه و خواص دارویی آن در قفسه‌ها وجود داشته است. از آنجایی‌که برای درمان مشکلات سیاهرگی از جمله رگ‌های واریسی به طور گسترده‌ای از زنجبیل استفاده می‌شود، می‌توانید به‌جای خوردن اسپند برای درمان واریس، از زنجبیل استفاده کنید.

زنجبیل با کمک به افزایش گردش خون، فیبرین را در رگ‌های خونی حل می‌کند. برای درمان واریس با زنجبیل بهتر است به‌صورت تازه در غذاها مصرف شود. طعم قوی‌تری دارد و گفته می‌شود در سلامت رگ‌ها و درمان سریع واریس مؤثرتر است.

۴- رزماری: رزماری اغلب به‌جای خوردن اسپند توصیه می‌شود زیرا گردش خون را تحریک می‌کند.

همچنین حاوی رزمارینیک اسید است، ترکیبی که می‌تواند به جلوگیری از آسیب به بافت‌های شما در اثر رادیکال‌های آزاد کمک کند. رزماری در سوپ، سیب‌زمینی و نان عالی است. می‌توان آن را به‌صورت خشک یا تازه استفاده کرد.

تأثیرات ماساژ با مواد طبیعی در مقابل خوردن اسپند برای درمان واریس

همراه با روغن‌ها، معجون‌ها و ضمادها، ماساژ به‌عنوان یک درمان برای رگ‌های واریسی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. خبر خوب این است که ثابت شده است که ماساژ ماهیچه‌ها را شل می‌کند، جریان خون را تحریک می‌کند و عناصر ناراحتی را از بین می‌برد و باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.

بااین‌حال، ماساژ به‌تنهایی این بیماری را از بین نمی‌برد و درمان سریع واریس را ممکن نمی‌کند بلکه فقط می‌تواند به کاهش تورم، بهبود بافت پوست و کاهش خارش یا کبودی کمک کند.

ماساژ هم مانند خوردن اسپند بیشتر یک راه‌حل موقت برای درمان است. بدون درمان بیماری زمینه‌ای، رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی بازمی‌گردند و ممکن است باگذشت زمان بدتر شوند. برخی از ترکیبات طبیعی که از آن‌ها برای ماساژ رگ‌های واریس استفاده می‌شود شامل:

۱. سرکه سیب: به ‌عقیده برخی، سرکه سیب یک درمان فوق‌العاده برای واریس است. این محصول طبیعی علاوه بر پاک‌سازی بدن باعث بهبود جریان خون و گردش خون نیز می‌شود. هنگامی که خون به طور طبیعی شروع به جریان می‌کند، سنگینی و تورم رگ‌های واریسی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

روش درمان واریس با سرکه سیب به این صورت است که باید روزی دو بار، صبح و شب قبل از خواب، سرکه سیب رقیق نشده را روی پوست و رگ‌های واریسی به آرامی ماساژ دهید. برای کاهش اندازه رگ‌های واریسی، این درمان را چند ماه دنبال کنید.

همچنین می‌توانید مانند خوردن اسپند برای درمان واریس، دو قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را دو بار در روز به مدت حداقل یک ماه بنوشید تا نتایج مثبت را ببینید.

۲. روغن زیتون: برای درمان سریع واریس، افزایش گردش خون ضروری است. ماساژ با روغن زیتون می‌تواند باعث افزایش گردش خون و در نتیجه کاهش درد و التهاب شود. ترکیبی مساوی از روغن زیتون و روغن ویتامین E درست کرده و آن را کمی گرم کنید. سپس دو بار در روز به مدت یک تا دو ماه، رگ‌ها را با روغن گرم به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

۳. سیر: سیر را می‌توان به‌عنوان یک گیاه عالی برای کاهش التهاب و علائم واریس، همچنین تجزیه‌کننده سموم مضر در رگ‌های خونی و تقویت کننده گردش خون دانست. برای بهره‌بردن از این خواص باید این مراحل را انجام دهید:

  • شش حبه سیر برش زده را در یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید.
  • آب سه پرتقال را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به شیشه اضافه کنید.
  • حدود ۱۲ ساعت به مخلوط استراحت دهید.
  • برای مصرف ابتدا شیشه را تکان داده و سپس وریدهای ملتهب را با چند قطره از این محلول که مانند یک پماد برای درمان واریس عمل می‌کند، تا چند ماه روزانه به مدت ۱۵ دقیقه با حرکات دورانی ماساژ دهید.
  • به مدت یک شب، محل موردنظر با یک پارچه نخی پوشانده شود.

۴- دانه شاه بلوط اسبی

دانه‌های شاه بلوط اسبی از گذشته‌های دور به‌عنوان معجزه درمان واریس استفاده می‌شده است. دانه شاه بلوط دارای خواص ضدالتهابی و ضد تورم است که می‌تواند مؤثرتر از خوردن اسپند برای درمان واریس عمل کند و به نوبه خود ظاهر رگ‌های واریسی را بهبود بخشد.

عصاره دانه شاه بلوط اسب دارای ترکیبی به نام اسسین است که استحکام کشسانی رگ‌ها را بهبود می‌بخشد و از آزاد شدن آنزیم‌هایی که به دیواره مویرگ‌ها آسیب می‌رسانند، جلوگیری می‌کند. بررسی مطالعات بالینی توسط Cochrane Collaboration نشان داد که عصاره شاه بلوط اسب یک درمان کوتاه‌مدت مؤثر برای علائم واریس است.

شما می‌توانید ژل بذر شاه بلوط موجود در بازار را خریداری کنید. این ژل را مانند پماد برای درمان واریس دو بار در روز به‌صورت خارجی روی ناحیه آسیب‌دیده استفاده کنید. اگر به طور منظم استفاده شود، می‌تواند به طور قابل‌توجهی باعث کاهش درد و تورم ساق پا شود. البته برای زنان باردار یا شیرده نباید استفاده شود.

۵. جعفری

جعفری سرشار از ویتامین C است، یک آنتی‌اکسیدان قوی که تولید کلاژن را تشویق می‌کند و به ترمیم و تولیدمثل سلول‌ها کمک می‌کند.

همچنین حاوی روتین است که در تقویت مویرگ‌ها نقش اساسی دارد و ازاین‌رو در کاهش علائم واریس بسیار مفید است و تأثیر بیشتری نسبت به خوردن اسپند دارد. روش درمانی به این صورت است:

  • یک ‌مشت جعفری تازه خرد شده را در یک فنجان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید.
  • ازروی حرارت بردارید، درب آن را ببندید و اجازه دهید محلول خنک شود تا ولرم شود. سپس محلول را صاف کنید.
  • اسانس گل رز و گل همیشه بهار را یک قطره به آن اضافه کرده و محلول را برای چند دقیقه در یخچال بگذارید.
  • با استفاده از یک توپ پنبه، روزانه به مدت چندین ماه محلول را روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید.
  • همچنین سعی کنید تا جایی که می‌توانید به‌جای خوردن اسپند برای درمان واریس، جعفری خام بخورید.

۶. برگ انگور

برگ‌های انگور دارای مقدار زیادی فلاونوئید است که به حفظ سلامت رگ‌ها کمک می‌کند. برگ‌ها همچنین دارای خواص قابض، ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و هموستاتیک هستند که برای درمان سریع واریس بسیار مفید است. به همین جهت نسبت به خوردن اسپند بهتر عمل می‌کند درصورتی‌که از این روش استفاده کنید:

  • چهار فنجان آب و یک فنجان برگ انگور را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید.
  • بعد از ولرم شدن آن را در یک سطل بریزید و پاهای خود را به مدت پنج دقیقه در محلول قرار دهید.
  • سپس پاهای خود را به مدت ۱۰ ثانیه در سطل دیگری پرازآب سرد قرار دهید.
  • این کار را سه یا چهار بار به‌صورت کششی انجام دهید و با آب سرد خیس کنید.
  • سپس پاهای خود را در جهت روبه‌بالا با روغن کرچک ماساژ دهید.
  • با قراردادن پاهای خود در وضعیت بالا برای چند دقیقه، کار را تمام کنید.

سخن پایانی

رگ‌های واریسی، سیاهرگ‌های برجسته و متورمی هستند که اکثراً مشکل زیبایی ایجاد می‌کنند و از اعتمادبه نفس شما می‌کاهند ولی بعضی از آن‌ها می‌توانند با بیماری‌های جدی سیاهرگ های عمقی همراهی داشته باشند.

درمان اصلی، درمان پزشکی است و درمان‌های کمکی مثل مصرف اسپند و سبک زندگی سالم می‌تواند در کنار درمان‌های اصلی به کاهش تورم و ناراحتی کمک کند اما نمی‌تواند به‌عنوان معجزه درمان واریس عمل کند.

بااین‌حال، تحقیقات درمورد اکثر داروهای گیاهی و درمان‌های جایگزین هنوز ادامه دارد. توصیه می‌شود با مشاهده هرگونه علائم وریدهای واریسی به جای استفاده از روش‌هایی مانند خوردن اسپند برای درمان واریس، در اسرع وقت با متخصص عروق مشورت کنید تا بهترین و مؤثرترین روش درمانی را برای شما به کار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس